Ga naar inhoud

vraagje over tillen en heffen


zotje

Aanbevolen berichten

Ik heb van mijn pc en fysiotherapeute meegekregen dat ik de 1e week mijn armen niet veel boven mijn hoofd mag doen, af en toe iets uit een kastje pakken is geen probleem, maar je mag geen repeterende bewegingen maken. Dan krijg je idd dat het inkapselingsproces verstoord wordt. Ze legden het uit als een wondje waar een korstje op komt, als je daar steeds aan gaat krabben (lees: steeds op dezelfde manier met je borstspier over de prothese schuiven) dan krijg je een litteken en dat litteken is dus teveel kapsel waar je dus last van kan krijgen. Ook het masseren van je borsten mag daarom niet, insmeren mag wel gewoon, maar zachtjes dan hè.

Ik mag ook niet tillen, maar als het echt moet, moet ik mijn armen in mijn zij houden zodat ik til vanuit mijn bovenarmen.

Ik heb 3 kinderen en ik heb mijn jongste dochter wel een paar keer getild omdat het niet anders kon, ik heb haar dan opgepakt en meteen op mijn heup gezet. Of ze moet haar armpjes om mijn nek doen. Dus even snel wat tillen met een goede tiltechniek moet geen probleem zijn.

Gewoon normaal bewegen is goed, ik ben rechtshandig en ik merk dat het vocht aan mijn rechterkant veel minder is dan links, de fysiotherapeute zei dat dat inderdaad komt doordat je met rechts automatisch meer doet en dat het vocht dan beter wordt afgevoerd.

Dus gewoon lekker bewegen en goed naar je lichaam luisteren. Ik merk zelf heel goed aan mijn spieren/borsten als ik even te veel heb gedaan, dan doe ik het gewoon weer wat rustiger.

Sterkte met je herstel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.