Jantje Posted December 30, 2011 Share Posted December 30, 2011 Hoi, Op 31 januari 2012 heb ik ook een consult bij dokter van der Lei. Eerder heb ik een consult gehad bij de Contourkliniek, maar de zorgverzekeraar zei dat ze niet het hele bedrag zouden vergoeden. De foto's van de borstverkleining van Van der lei heb ik ook gezien en die zagen er goed uit. Via de site van de Bergman kliniek heb ik een formulier ingevuld, de aanvraag voor een gesprek, consult en daarna hebben ze mij gebeld. De telefoniste zei dat de aanvraag naar de zorgverzekering direct de deur uit zou gaan. Qua wat ik had ingevuld kwam ik in aanmerking voor een borstverkleining. Ik dacht dat de aanvraag pas de deur uit zou gaan wanneer ik een consult gehad zou hebben, net als bij jullie. Ik wil graag geopereerd worden in maart, heb dan 3,5 weken vrij. Zal wat meer over mezelf vertellen, ben 50 (zijn er meer dames die zo oud zijn hier op de site?) en heb cup D en af en toe F, denk ik aan het merk bh. Een aantal jaren heb ik al last van mijn nek en maar vooral van mijn schouders. Dacht eerst aan een borstlift, maar de arts, dokter Koeijers zei dat ik meer in aanmerking kwam voor een verkleining, omdat de huid na de operatie natuurlijk blijft rekken en de borsten weer zo zwaar zouden worden. Ik ben heel benieuwd wat dokter van de Lei gaat zeggen, maar dat duurt helaas nog even. Zou ik wat foro's van jullie mogen zien? Of staan jullie ook met foto's op de gallerij? Groetjes, Jantje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lientjuh Posted March 26, 2012 Share Posted March 26, 2012 Heel veel succes voor straks!Laat het maar gewoon over je heel komen hoor.Groetjes LIENE. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bboob Posted March 26, 2012 Share Posted March 26, 2012 Veel succes straks! Link to comment Share on other sites More sharing options...
wallflower Posted March 26, 2012 Share Posted March 26, 2012 Succes zometeen!!! Spannend Link to comment Share on other sites More sharing options...
yc_angel Posted March 26, 2012 Share Posted March 26, 2012 Heel veel succes vandaag en laat je zeker verwennen....doe het rustig aan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jantje Posted March 28, 2012 Author Share Posted March 28, 2012 Zo dames daar ben ik weer, bedankt voor jullie reacties.. Kan nu even niet slapen, lig zoveel in bed, dat mijn rug er zeer van gaat doen. Zal het hele verslag hier neerzetten... Gek, maar ik had helemaal geen zenuwen, totaal niet. We werden bij de Bergmankliniek goed ontvangen. Goh, wat een aardige mensen zijn dat.Kreeg ook nog een soort van rondleiding. Dokter van de Lei ging aftekenen en nadat ik mijn operatie schortje had aangedaan ging ik naar de operatie kamer. Ik heb dunne adertjes op de handen dus na 2 keer prikken was het raak. De anasthesiste bleef zich verontschuldigen.Na 2 uur waren ze klaar en lag ik in een ruimte waar ze meerdere mensen tegelijk in de gaten houden. Daarna ging ik naar mijn kamertje, heerlijk hoor dat je een kamer voor jezelf hebt. Steeds kwam er iemand bij me kijken. Tegen de avond kreeg ik een schaaltje met wat koekjes erop en een potje thee, daarna een bolletje met kaas, Dat was om me wat vaster op de benen te gaan voelen want ik voelde me te zweverig om op mijn benen te gaan staan. Daarna eerst even met de benen over de rand van het bed gewiebeld en toen opgestaan. Pffff dat duurde niet lang wat deed dat pijn zeg. Denk dat het oa de drains waren. Dan maar op de po geplast want de nood was hoog. Toen kwam dokter van der Lei.Gevoeld of het verband niet te strak zat en mij verteld dat de borsten kleiner waren geworden dan wat ik eigenlijk wilde. We waren overeengekomen dat het een C een kleine D zou worden, ik had een E, soms F cup.Ik vroeg hem wat voor cup het dan geworden was en hij zij dat hij dat hij dat niet precies wist, maar waarschijnlijk een B cup. Daar schrok ik wel van, dat was een heel verschil met wat ik zou krijgen. Ik vroeg hoe een B cup er dan uitzag, zag in mijn gedachten allemaal hele kleine borstjes... Hij vertelde dat het niet anders kon. De huid boven mijn borsten was erg strak en hij had het wel geprobeerd daar de inhoud van een c, D cup onder te doen, maar dat ging niet. Dan zei hij had ik complicaties gehad, zoals ontstekingen en misschien wel versterf. Dus zo werd het een B. Ik had boven de borsten best een plat stuk en daaronder de borsten. Dus daar had hij alles in onder willen beregen, maar helaas, wie denkt er aan dat het zo strak zou zijn. Ik kan jullie wel vertellen dat ik daarna niet zo lekker geslapen heb, had last van mijn rug, maar er ging ook geregeld een hororscenario door mijn hoofd dat ik geen borsten meer had. Heel gek maar ook diezelfde nacht kereeg ik een soort gevoel over me dat het zo wel goed was, een B cup. Beetje tv gekeken en af en toe geslapen. De volgende ochtend kreeg ik ontbijt en daarna wilde ik naar het toilet. Weer bungelen met de benen en weer hetzelfde verhaal, duizelig van de pijn. Dus maar weer op de po. Toen kwam dokter van der Lei en vroeg me hoe ik geslapen had, waarop ik zei niet zo goed omdat cup B mij wel heel erg klein leek. Hij zei dat hij zich best kon voorstellen dat ik er moeite mee had, omdat het wat anders zou worden. Maar ook dat een B cup nog best een borst is. Verband eraf en hij zei dat het er allemaal goed uitzag. Ik had eerlijk gezegd niet zo de behoefte om te kijken, maar toch gedaan. Ook het vooraanzicht met een spiegel. En ook ook al is het voor mijn gevoel een beetje klein het zag er wel goed uit. Het was allemaal erg hard en hier en daar ging het bloeden wat een goed teken was zei hij, ook de tepels waren mooi roze, wat duidde op een goede doorbloeding. Er was ook wat gedaan met liposuctie, anders zou er daar een bobbel komen te zitten. De drains werden er door een zuster uitghaald en dat voelde beter aan. Ook toen ik me daarna wat ging opknappen in de badkamer, toen deed het niet zo'n pijn meer en werd ik niet meer duizelig. Vanaf het moment dat ik bij kwam kreeg ik Tramadol, want ik krijg vreselijke hoofdpijn door Diclofenac en Paracetamol. Heb in het verleden daar veel van geslikt en kan er nu niet meer tegen.Nu is het zo dat liggen toch wel het prettigst is, als ik overeind kom doet dat nog best zeer. Maar dat zal wel goed komen. Zo na een flinke pauze ga ik nog even verder. Mijn nieuwe borsten zitten erg hoog en de onderkant is plat. Ik heb een zwarte bh gekregen en moet die 3 weken dragen. Verder zit er tape op de wonden en dat blijft zitten als ik ga douchen, wat ik vanavond ga doen. Onder toezicht van mijn vriend. Toen ik thuis kwam had hij er voor gezorgd dat er een enorm boeket stond met mooie bloemen. Dat was het even voor nu, ga weer in mijn bedje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miss sport Posted March 28, 2012 Share Posted March 28, 2012 Ohw meid toch, wat vervelend. Hoop dat t inderdaad na alle zwelling er nog wat moois aan over houd.Spoedig herstel. X Link to comment Share on other sites More sharing options...
prutseke Posted March 28, 2012 Share Posted March 28, 2012 he halloIk herken me wel in uw verhaal.Nu bij mij is het bijna een jaar geleden, dat ik een bvk hadals je zin hebt moet je maar es mijn topic lezen, zo je dan alles beter kan begrijpenEr staan ook foto's als je een antwoordje stuurd via pb kan ik je mijn ww geven.zodoende je die kan bekijken, wel nie schrikkenik had een E cup en nu nog een kleine A en zou je geloven, ik voel me zoveel beter.echt waar.nu speodig herstel tot later Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jantje Posted April 1, 2012 Author Share Posted April 1, 2012 Bedankt Prutseke, voor je reactie, ik ga wel een keer lezen, wanneer we wat verder in de tijd zijn. Buiten dat de cup maat niet overeenkomt met wat het zou worden ziet het er erg goed uit, vind ikzelf tenminste, Van lekkage heb ik bijna geen last gehad, toen de drains er nog in zaten kwam er ook niet heel veel vocht uit. Geregeld kijk ik even naar mijn nieuwe aanwinsten en ben er toch wel heel blij mee, het moest ook even wennen. Ik heb een paar foto's gemaakt en zal die binnenkort plaatsen. Morgen ga ik voor controle en dan zal de tape er af gaan. De derde dag na de operatie begon het al een beetje te jeuken, zo'n genezingsjeukje. Gelukkig genees altijd snel, meevallertje...had daar even niet aan gedacht. Verder niet veel achter de pc gezeten, wel lekker gelezen en een beetje tv gekeken en niet te vergeten veel geslapen. Ook altijd goed voor het genezingsproces en ook voor het proces in je hoofd, mijn hoofd tenminste, haha. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jantje Posted April 2, 2012 Author Share Posted April 2, 2012 Hoi, hoi, Gisteren heb ik foto's geplaatst onder de naam Jantje, bij BVK. ben benieuwd wat jullie er van vinden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bboob Posted April 2, 2012 Share Posted April 2, 2012 Hey J, Wat een slagveld he die eerste dagen! Heb geen ervaring met een verkleining, ik ga voor de grote maar eens alle blauw en zwelling weg is komt alles goed! Veel succes met je hertel! Kaatje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Silvia Posted April 2, 2012 Share Posted April 2, 2012 heftig bij jou de eerste paar dagen, en het zou zeker wel een wenningsproces geweest zijn. ik persoonlijk heb daar niet veel last van gehad. was blij dat et er allemaal van af was... jammer dat de medicatie je behoorlijk misselijk maakte gelukkig kreeg je hier wat tegen. ik zelf heb toen een aantal keren morfine toegedient gekregen dus was ook best wel heftig..had je foto's bekeken.. ziet er behoorlijk heftig uit.. maar ik zie wel dat het mooi gaat worden... doe het rustig aan de aankomende dagen!! en luister goed naar je lichaam... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jantje Posted April 2, 2012 Author Share Posted April 2, 2012 Vandaag de eerste controle gehad. De verpleegster zei dat de wonden er goed, rustig uitzagen. Ze haalde de tape er af en knipte de knoopjes eraf. Dokter van der Lei kwam kijken en zei dat het er goed uitzag, drukte hier en daar en zei dat het allemaal nog hard en gezwollen was, maar dat dit snel zou veranderen. Hij zei dat hij tevreden was en of ik dat ook was. Ja dus. Toen kwam er weer tape op wat een week moet blijven zitten, als het er bv onder de douche eerder af ging was dat niet erg. Ik heb Tramadol geslikt en was regelmatig een soort van stoned. Praatte soms met dubbele tong en vreselijk traag... Krijg erge hoofdpijn van Paracetamol en ook van Diclofenac. Vond dit een goede keuze. Toen we terug gingen nog wat gegeten onderweg en moet zeggen dat ik toen heel erg moe was. Heb bij thuiskomst even lekker geslapen. Vandaag was ook de eerste dag dat ik zolang rechtop ben geweest.Heb mijn normale slaappatroon bijna weer terug, slaap weer alleen de nachten. Verder ben ik 5 Kilo afgevallen! De verpleegster zei dat ik er daar bijna 1 kg. had achtergelaten, maar dat de andere 4 kg. er waarschijnlijk door gebrek aan eetlust en wat je lichaam allemaal moet doen om weer aan te sterken en te heelen was af gegaan. Tis mij een raadsel.Maar wel bekend voor mij. 12 jaar geleden heb ik een maand op de rug in het ziekenhuis gelegen vanwege een hernia en was toen 8 kg. afgevallen, dat terwijl ik gewoon at en bijna niet bewoog. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jantje Posted April 4, 2012 Author Share Posted April 4, 2012 Net nog weer eens gedoucht en zag dat de linker borst al wat meer is gaan zakken. Ik heb de wond onder mijn rechter borst opgemeten, dacht ineens goh toch best een flinke jaap, hoe groot zal het zijn. Rechts 26 cm. en links 24 cm. Niet voor de poes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jantje Posted April 4, 2012 Author Share Posted April 4, 2012 Hebben jullie dat nou ook dat naarmate de dag voorbij gaat, je steeds meer last krijgt door de sportbh? En zit/zat de bh bij juliie ook zo strak? Ik krijg zo halverwege de middag een pijnlijk gevoel tussen de schouderbladen en ga dan toch maar weer even liggen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kir Posted April 4, 2012 Share Posted April 4, 2012 Ik had niet zozeer last van dat ie strak zat, maar meer dat m'n huid gewoon naar lucht snakte daar.24 uur per dag ingepakt zitten vond mijn huid niet zo leuk en ging dan ook vervellen en jeuken enzo...Vaak ging ik dan ook na het douchen een uurtje zonder bh op bed liggen.Dat is trouwens ook goed voor je wonden, om ze na het douchen aan de lucht te laten drogen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
prutseke Posted April 9, 2012 Share Posted April 9, 2012 ja ik herken me daar wel in in die sportbh,zo ik naarmate de avond naderde , zo een kwartier mijn sportbh uit deed,en zo heb ik dan ook na dat kwartiertje weer een zallg gevoel echt , dat deed deugd hoor.zo ik dan weer goed was voor de nacht en vm. en dat deed ik zo soms 2x per dag een 15 min mijn sportbh uiten dat is zalig gevoel.grt, en nog een spoedig herstel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jantje Posted April 9, 2012 Author Share Posted April 9, 2012 Nou dat is idd fijn dat je de bh even uit kan doen en ook na het douchen zit of lig ik even te drogen nog aan de lucht. Bedankt Kir en Prutseke voor de tips. Onder mijn linker borst heb ik een soort blaar, rode plek gekregen wat onder de tape zat. Ik heb gebeld met de Bergmankliniek op zaterdag en werd doorverbonden met dokter van der Lei. Hij zei dat ik het goed schoon moest spoelen en als het goed gedroogd was ik er een zalfgaasje op kon doen. Zo gezegd zo gedaan en lijkt wel of de plek heelt, maar ook groter wordt. Verder zit er op het drielandenpunt van de rechterborst een wondje waar nog vocht uitkomt, soms gelig en vanavond was het bloed. Morgenochtend ga ik nog maar een keer bellen met de Bergmankliniek, ben benieuwd wat ik er aan kan doen. Herkent iemand dat het drielandenpunt een beetje vuil af geeft? En wat kun je er zelf aan doen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kir Posted April 9, 2012 Share Posted April 9, 2012 Dat er vocht uit t drielandenpunt komt is redelijk normaal hoor. Maar je moet wel de kleur in de gaten houden. Als het groen wordt, moet je wel aan de bel trekken bij je pc en natuurlijk ook als je koorts krijgt.Die plek van de tape moet je wel even in de gaten houden hoor. Ik bleek achteraf dus ook een allergie voor tape te hebben, ik kreeg er ook blaren van. Ik deed daar ook van die zalfgazen op om te voorkomen dat het vastplakte en dat ik t dan open zou trekken. Maar ik de loop van de tijd heb ik voor die zalfgazen ook een allergie ontwikkeld en kreeg ik daar weer nieuwe blaren van. Vandaar ook dat ik na t douchen vaak een (paar) uur zonder bh op bed ging liggen. Dan konden de wondjes goed drogen zodat het droge gaas er niet aan vast plakte. Want droog gaas was op een gegeven moment het enige dat ik er nog op kon doen.Groetjes Kir Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jantje Posted April 10, 2012 Author Share Posted April 10, 2012 Net gesproken met een verpleegkundige, ze zei dat het wel vaker voorkwam, een soort blaar, maar omdat de blaar toch weer iets groter geworden is. morgen naar de kliniek om toch maar even te laten kijken. En misschien krijg ik een andere bh, een die niet zo knelt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jantje Posted April 18, 2012 Author Share Posted April 18, 2012 Even een update. Vorige week ben ik even tussendoor voor controle geweest, want mijn linker borst was best rood en de blaar bleef hevig vocht afgeven. Ik heb een recept gekregen voor antibiotica en een recept voor zalfgaasjes. Vanmiddag moet ik de 2 laatste capsules innemen. Ze vroegen me of ik koorts had gehad, ik was 1 dag een beetje beroerd, maar volgens mij geen koorts. Voor de zekerheid toch antibiotica gekregen, beter toch dan dat je ineens met een ontstoken borst zit. En het gaat goed, heb nu nog 1 plekje een beetje open, 3 landenpunt aan de rechterborst. Verder heb ik toen een andere bh gekregen, die vooral wijder was in omtrek, want de eerste knelde zo dat het pijn in mijn rug ging doen, en tussen de schouderbladen en op de wonden onder de borst was het ook niet zo'n fijn gevoel.En, gisteren 4 bh's gekocht Cup C! Ben helemaal blij, omdat de dokter gezegd had dat het waarschijnlijk cup B zou zijn. Leuk hoor en bedacht me toen ik bij Hunkemoller en Livera rond liep dat ik nu ook veel meer keus heb als ik een badpak of bikini nodig heb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
yasje Posted April 18, 2012 Share Posted April 18, 2012 hey meid!nou mooi dat je toch een cup c aankan!haha in de zomer lekker bikini's shoppen!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anma Posted April 18, 2012 Share Posted April 18, 2012 Jantje, ging vandaag voor het eerst in de albums kijken, en kwam ook jouw foto tegen. Moet zeggen dat ik wel even schrok en er nog maar niet aan moet denken dat ze dat bij mijn borsten ook gaan doen. Je verhaal is prettig om te lezen en is denk ik handig voor iedereen die het nog voor de deur heeft ... Ahum boeg bedoel ik, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jantje Posted April 18, 2012 Author Share Posted April 18, 2012 Ja Yasje lijkt me heerlijk nog meer kopen... ;-) Ik heb ook jouw foto bekeken en zag op je foto dat de plooi onder de borsten gecorrigeerd is maar dat het niet is zo als jij graag zou willen. Gaan ze er nog wat aan doen? En Anma, het ziet er idd wel heftig uit, maar dat komt denk ik ook omdat mijn borsten erg breed waren. Wordt jij binnenkort ook geopereerd? Haha, het is nog niet helemaal genezen, maar ik zou het zo weer doen. Ben er wel blij mee. Vanmiddag kwam er iemand bij me op bezoek en nhet viel haar niet op. Beter kan niet. ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
yasje Posted April 18, 2012 Share Posted April 18, 2012 Ja Yasje lijkt me heerlijk nog meer kopen... ;-) Ik heb ook jouw foto bekeken en zag op je foto dat de plooi onder de borsten gecorrigeerd is maar dat het niet is zo als jij graag zou willen. Gaan ze er nog wat aan doen? En Anma, het ziet er idd wel heftig uit, maar dat komt denk ik ook omdat mijn borsten erg breed waren. Wordt jij binnenkort ook geopereerd? Haha, het is nog niet helemaal genezen, maar ik zou het zo weer doen. Ben er wel blij mee. Vanmiddag kwam er iemand bij me op bezoek en nhet viel haar niet op. Beter kan niet. ;-)hey Jantje!ja ik heb een klacht ingediend omdat ik nog steeds double bubble heb en mijn eigen weefsel z'n eigen weg gaat en nu as maandag heb ik weer een gesprek met dr van der lei en dr cromheecke.Naja de kliniekmanager en beautycoach hebben mij heel goed te woord gestaan en nemen mijn klacht serieus.Het hele verhaal kan je volgen in me topic.xxx Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.