Ga naar inhoud

friesje : 13 maart 2012 : Dr. Versluis : ziekenhuis Meppel


Gast

Aanbevolen berichten

hallo allemaal ben friesje kom uit steenwijk, en vorige week een borstamputie met meteen een reconstructie gehad, nu werd mij op de operatie tafel gezegd dat mijn borst kleiner zou worden, was hier nogal boos over, na de operatie vertelde de arts mij dat ik een prothese van 560cc heb gekregen, en dat er anderhalve kilo borst is weggehaald, nu heb ik dus een erg groot verschil mijn bh maat was 95 f vraag mij af wat ik nu dus heb, mijn rechterborst is geamputeerd ivm met kalkspatjes, heb het hier erg moeilijk mee ook omdat ik zo trots was op mijn volle borsten, en wat krijg ik terug een klein maatje, en weet nog steeds niet na lang zoeken wat ik nu voor bh maat zou hebben

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Friesje,

Welkom hier! :D

Dat is ook niet niks wat je voor de kiezen hebt gekregen, neem aan dat die kalkspatjes een voorstadium van borstkanker waren en je dus geen keuze had hierin. Lijkt me heel zwaar als je van 95F naar een kleiner maat nu bent gegaan, zeker als je heel blij was met wat je had. 560cc is eigenlijk best wel wat, maar het valt bij iedereen anders uit, afhankelijk van je lichaamsbouw. Het zal iig wel psychologisch een grote aanpassing voor je worden, en je bent nog maar een weekje geleden geopereerd, dus alles is nog heel vers. Wil je heeel veeeel sterkte wensen met je herstel, het word sowieso wennen voor je, geef het allemaal wat tijd en na enkele weken als je alles al een beetje een plaats hebt kunnen geven, kun je je misschien eens laten opmeten in een goede lingeriezaak om te weten welke maat je nu zult hebben (na een weekje is het daar nog te vroeg voor, je borsten moeten nog een heel proces door waarin ze nog veel zullen veranderen.)

Veel liefs, :54:

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt eefje, ja ben 13 maart geopereerd, in meppel heb 20 februari de uitslag gekregen dus het is allemaal snel gegaan, ik hoop dat ik toch een mooie grote borst weer krijg nu is daar niets van te zeggen, ben geestelijk een wrak op dit moment, vind het erg lelijk en kijk elke keer wat een verschil met mijn goede borst. in het najaar gaan ze die ook kleiner maken, ben nu bezig om af te vallen weeg te zwaar en denk als ik 20 kilo kwijt zou wezen de borst ook beter en mooier is, maar afvallen lukt niet zo goed ook omdat mijn vriend het net voor de operatie de relatie heeft verbroken, vind het leven op dit moment niet echt leuk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meis,

Vind het heel erg voor je wat je nu allemaal doormaakt, en jammer dat je hierbij nu ook nog eens alleen staat, hoop dat je familie je ook veel steun geeft nu. :147: Veel sterkte meis, het zal allemaal echt tijd vragen om te verwerken en je kunt nu eenmaal niet vooruitlopen op de tijd. :(

Denk ook dat eens je goede borst verkleind zal zijn en je gereconstrueerde borst geheeld, dat het beeld al heel wat beter zal zijn, meer in verhouding met elkaar. Maar het zal sowieso toch een aanpassing zijn voor je. Nogmaals veel sterkte en succes ook met afvallen.

Veel liefs, :53:

Link naar reactie
Delen op andere sites

vandaag te horen gekregen geen kanker en geen uitzaaiingen, erg opgelucht, ze waren er op de tijd bij, nu op naar herstel, ze willen als mijn prothese gesetteld is, er eigen lichaamsvet bij spuiten omdat zo nogal veel weefsel verwijderd hebben, en ik graag een mooie inkijk wil had dat met mijn eigen borsten ook en ja wil dat graag terug wie heeft hier ervaring mee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Friesje,

Ooh meid, dat is goed nieuws!!! Gelukkig maar zeg! :D

Nog een goed herstel gewenst verder, met je vraag kan ik je niet helpen, maar misschien iemand anders die hier al enige ervaring mee heeft?!

Dikke knuff, Eefje xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

hai allemaal gaat wel goed vandaag weer naar het ziekenhuis geweest en mag al na twee weken na mijn operatie mijn bh s,nachts afdoen vind dat wel erg vroeg, en oja hoe kan ik mijn wachtwoord veranderen, want dat lukt mij niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 months later...

hai allemaal lang niet geweest. Eigenlijk is dit niet het goede forum, maar ik kan eigenlijk nergens terecht, toch even een update.

Moet toch weer onder het mes, het verschil met mijn goede borst f cup is te groot met de prothese, a cup.

Heb nu een andere arts en ook deze zegt: er zijn wel grotere prothese,s maar je krijgt veel klachten. Heb nu een 560 cc in mijn rechterborst, mijn linkerborst word nu gelift en mijn rechter word weer opengemaakt ivm met vastzitten litteken. Ook heb ik het gevoel als ik van voorover, weer in "sta-houding" ga staan hij klapt. Tevens peesonsteking in de schouder en arm.

Ik ben helemaal niet gelukkig dat mijn borst dus kleiner en gelift word, als ik hier dan de verhalen lees dat er wel grotere zijn en dat jullie eigenlijk aan je gezonde borsten laten helpen, hoe groter hoe mooier begrijp ik het eigenlijk niet.

Ik schreef ook aan het begin dat ik hier niet thuishoor maar op een ander forum, borstkanker hoor ik ook niet thuis want ik had geen kanker maar kalkspatjes>

Ik ben mijn mooie borsten kwijt waar ik dus erg trots op was ik had geen keuze,ik schaam mij loop met wijde truien en foto,s van vroeger bekijk ik niet meer.

Als ik dan lees dat er wel degelijk grote maten zijn voel ik mij belazerd, want het kwaad is al geschied, wees blij dat jullie de keuze wel hebben, ik ga dus met veel tegenzin de operatie in, gun iedereen zijn wat ze graag wil maar wees blij dat jijzelf die keuze hebt gehad ik moest dit even kwijt dames

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Friesje

Jeetje, wat een verhaal zeg...... Moet een hele heftige tijd (geweest) zijn! En dan nu opnieuw geopereerd worden... Weer een nieuw herstel..... Heel veel sterkte alvast!!

Van de andere kant is het heel fijn dat je een arts gevonden hebt, die je verder wil helpen en je je verschil in borst wil herstellen....

Wat ik me wel kan voorstellen van je eerste arts (ik kan me zo voorstellen dat dat de keuze geweest is voor deze 560 cc prothese) is dat er gewoon geen grotere prothese achter je spier paste voor een eerste oprekking van die spier....

Er zijn hier idd meiden die een 900 of 1000 cc krijgen, maar dit zijn meiden die dat krijgen bij een wissel.

Bij een reconstructie, wordt de prothese achter de borstspier geplaatst, en deze moet nou eenmaal lang genoeg zijn om over de prothese heen te passen.

Nu je spier na die 7 maanden opgerekt is, kun je wisselen naar groter!

De arts had er een half jaar geleden wel voor kunnen kiezen om een reconstructie uit te voeren met een 'expander'..... Dat zou je een prothese gespaard hebben...

Een expander is een soort ballon, die ze bij kunnen vullen en waarmee je dus je spier gedurende een bepaalde tijd uit kunt rekken totdat het juiste resultaat behaald is. Dan kan er een prothese in...

Mag ik vragen bij welke arts je nu gaat en wat hij gaat plaatsen deze keer?

Of gaat hij alleen je andere borst liften?

Of je hier nu 'zogenaamd' thuis hoort of niet, we zijn allemaal met borsten bezig, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken! Alleen hebben heel weinig meiden hier, ervaring met een reconstructie. De meesten willen alleen maar groter en komen zo op dit forum terecht, zoals je zelf al aan geeft.

Maarrrr als je het goed bekijkt, wil jij ook groter en zit je nu dus op het goed forum :)

Dat je geen kanker of metastasen hebt, dat is echt een supergoed bericht! En dat je meteen een reconstructie kreeg tijdens je lumpectomie, is ook heel fijn, omdat je op die manier wel je eigen tepel hebt kunnen sparen...

Misschien dat je dit als overdreven positief ziet, wat ik nu schrijf, maar ik hoop niet dat je het verkeerd opvat :)

Heeeeeel veel succes met je heroperatie!

En als je steun zoekt, dan kom gerust hier naartoe!! Wij helpen elkaar graag door de tijd heen :)

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb nu een andere arts en ook deze zegt: er zijn wel grotere prothese,s maar je krijgt veel klachten.

Hoi Friesje,

Ik lees dat de arts wel aangeeft dat er grotere protheses zijn, maar deze veel klachten geven.

Ik neem aan, dat hij bedoelt in de zin van : rug- en nekklachten?

Is daarmee meteen de deur dicht om voor een grotere prothese te kiezen? Is dit iets wat de arts besluit, of heb jij dit (mee) mogen beslissen?

Zou het geen optie zijn, om bijvoorbeeld je grotere borst te liften (en daarmee niet te verkleinen, maar hem te 'verjongen' ;) ) en om in je prothese borst, een prothese van bijv 700cc te plaatsen?

Je borst moet dadelijk toch open ivm het vastgegroeide litteken, dus waarom niet meteen een prothesewissel (als jij, én je arts hiervoor open staan uiteraard).

Zou dit iets zijn wat je alsnog kan overleggen met hem? Ik kan echt onwijs goed begrijpen dat je je nu ongelukkig voelt, en daar heb je ook alle recht toe!

Onze borsten zijn 'van ons' en meteen een soort van trots.

Wij kiezen hier (bijna) allemaal voor een operatie, voor snijden in een gezond lichaam, maar jij hebt er nooit voor gekozen. Die keuze moest voor jou gemaakt worden :( Daarom is het des te zuur, dat je uiteindelijk iets krijgt 'toebedeeld' wat voor zoveel verschil zorgt tussen je beide borsten.

En natuurlijk heb je ook positieve kanten aan het verhaal, zoals best-boobie hierboven schrijft.

Misschien kun je van dit negatieve scenario, een zo positief mogelijk iets proberen te maken door alsnog voor een middenweg te gaan (borstlift, én een grotere prothese).

Ik hoop niet dat je jezelf hier onbegrepen voelt, want er zijn genoeg dames die inderdaad géén ervaring hebben op medisch gebied wat jij hebt meegemaakt, maar desondanks denk ik dat iedereen zal begrijpen dat juist jij, op zoek bent naar een zoveel mogelijk perfect resultaat en dat juist jij, hier ook alle recht op hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 10 months later...

Hoi ik kan wel meepraten hierover,mijn borsten zijn allebei juli 2012 geamputeerd met directe reconstructie.

Nu net een jaar verder al 1 keer onder het mes geweest invb met kapsels vanwege de bestraling van 15 jaar geleden moet in oktober weer lippofilling vanwege de kapals dan in jan protheses eruit en expanders erin dan in april de defenitieve erin .

je kan me mailen anders omdat ik niet zoveel hierop zit

gr isabella

define@live.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 years later...

na zoveel jaar hier weer, en veel gebeurd afgelopen week weer een wissel van rechter prothese  nummer vier ditmaal, tijdens operatie hebben ze in moeten grijpen ivm lage bloeddruk en hartproblemen, ze gaan bij mij tegen de hals aanzitten en in oksel, nu band om de boel te laten zakken, ben het na zoveel jaar wel zat, ook 40 kilo afgevallen  na gystric bypass voel mij niet goed en ben bang dat ook deze operatie niets helpt

 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@friesje

Hoi meis, 

Wat moet jij je vreselijk voelen na alle operaties, wachten op uitslagen en nu nog steeds niet de mooie borsten die je graag zou willen hebben.Kan me voorstellen dat dit ook psychisch heel veel van je eist, want het is behoorlijk zwaar waar je nog steeds doorheen gaat.

Mocht je nu na dit herstel nog steeds niet tevreden zijn, dan wil ik je aanraden om eens een consult aan te vragen bij Dr. Melis,in het Rode Kruis Ziekenhuis in Beverwijk.

Deze arts heeft heel veel expertise in huis, en wellicht kan hij je vertellen wat er steeds aan de hand is dat de prothese veel te hoog gaat zitten en je misschien wel een oplossing bieden.

Ik zou zeggen , probeer het gewoon, je hebt niets te verliezen.

Heel veel sterkte meis,

xx

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20-10-2016 om 12:14 zei Desert-Rose:

@friesje

Hoi meis, 

Wat moet jij je vreselijk voelen na alle operaties, wachten op uitslagen en nu nog steeds niet de mooie borsten die je graag zou willen hebben.Kan me voorstellen dat dit ook psychisch heel veel van je eist, want het is behoorlijk zwaar waar je nog steeds doorheen gaat.

Mocht je nu na dit herstel nog steeds niet tevreden zijn, dan wil ik je aanraden om eens een consult aan te vragen bij Dr. Melis,in het Rode Kruis Ziekenhuis in Beverwijk.

Deze arts heeft heel veel expertise in huis, en wellicht kan hij je vertellen wat er steeds aan de hand is dat de prothese veel te hoog gaat zitten en je misschien wel een oplossing bieden.

Ik zou zeggen , probeer het gewoon, je hebt niets te verliezen.

Heel veel sterkte meis,

xx

 

 

 

dank je meis

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.