Ga naar inhoud

Kapselvorming of toch niet ?!


Aanbevolen berichten

hallo allemaal

ik wil ff mijn verhaal kwijt!!

10 jaar geleden heb ik een borstvergroting gehad in de boerenhaave kliniek te amsterdam bij dr maas er zouden de mc ghan 410 style implantaten bij mij geplaatst worden!!

nu naar 10 jaar en alle media over de pip dacht ik laat ik mijn borsten ook eens controleren ze zitten er immers 10 jaar in!! ik de boerenhaave kliniek gebeld voor een afspraak ik kreeg daar te horen dat ik niet geregistreerd stond!!!!! logisch want ik had het contant betaald waarschijnlijk heeft ie dat geld zo in zijn zak gedouwd!! in ieder geval ik kon 1 maart 2012 daar terecht bij dokter van der Weij en die verterlde mij dat ik euro siliconen heb ipv mc ghan style 410 vreemd!!! maar hij had in ieder geval nog wat info toen ging dr van der Weij mijn borsten controleren en idd ze waren niet goed volgens dr van der Weij veel kapselvorming en het liefst moesten ze er zo snel mogelijk uit het liefst binnen 2 weken!! kosten 3500,- euro voor een paar nieuwe en kapsel verwijderen!!! maar goed ik had een vreemd gevoel erover ik stond ten eerste niet geregistreerd en ten tweede er zitten hele andere implantaten in dan ik besteld had 10 jaar geleden!!ik naar de huisarts voor een second opinion en ik ben vandaag elders geweest en tot mijn grote verbazing zei deze plastische chirhurg u heb wel wat kapsel maar dat is normaal u borsten zijn soepel en prachtig en ga hier toch niets aan doen!! dus jammer voor dr van der Weij geen euro cent van mij oplichter maakt je bezorgd met ze zijn niet goed veel kapselvorming en zo snel mogelijk eruit!! nou hij belt me woensdag ben benieuwd wat die te zeggen heeft!!!

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijg een wissel van hem...

Ik ben er langs geweest voor een controle van die van mij...

Ik heb ronde McGhan implantaten nu en ging om dezelfde reden als jij, controle door ouderdom...

Hij vertelde mij dat er niets aan de hand was, waren nog goed, geen overmatig kapsel dus konden gewoon blijven zitten...

Deze zijn niet door hem geplaatst maar door van Selms in de Jan van Goyen...

Ik wilde toch gewisseld worden dus kreeg wel het advies dat het beter is ook meteen het oude kapseltje te verwijderen en gewoon weer met een lege borst te starten...

ik ben overigens ook bij de SLAZ geweest en deze adviseerden hetzelfde wat betreft het normale kapsel te verwijderen bij een wissel... En hdden ook dezelfde mening over mn huidige implantaten...

Ben benieuwd wat je te horen krijgt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...

Hier hetzelfde verhaal; Ik heb 14 jaar geleden Mcghan 110 laten plaatsen. Ik ben vorige week naar een PC geweest ivm controle (een andere als die ze geplaatst heeft). Ik heb ook aan 1 zijde kapselvorming, maar geen last.

Hij vertelde me dat ze snel eruit moesten, het zou hem niet verbazen dat die ene zelfs stuk zou zijn...

Ik voel de protese wel zitten aan de onderkant en ook wat bobbels, maar ik heb er geen last van.

Woensdag ga ik naar de PC die ze destijds geplaatst heeft, kijken wat hij zegt...

Ik hoop niet dat ik ze moet laten wisselen, vind ze prima zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb aan 1 borst ook kapsel vorming (heb ze nu 2 jaar)

Maar dat hoeft geen reden zijn om ze te wisselen behalve als je borst echt extreem vervormd!

Is mij verteld hihi

Ik heb daarin tegen wel wat last maar wil ze nog even niet wisselen

Ben benieuwd wat je te horen krijgt!

Ik vind wel dat dr weij makkelijk praat... o wat kapsel? Ik geef je wel een paar nieuwe boobs voor een smak geld :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Ik heb een heel pijnlijke linkerborst en ik ben bij twee pc's geweest (dr de Boer en dr Ahmed) en die zeiden allebei dat het kapselvorming 4 was (dat schijnt de ergste vorm te zijn en het verwijderen daarvan wordt vergoed door de verzekering). Dr. de Boer zei dat ik alleen het kapsel kon laten verwijderen en dr. Ahmed raadde mij aan om een wissel te doen en ze dan meteen dual plane te laten zetten en tevens een iets grotere prothese te nemen. Ik twijfel me suf, er is eigenlijk niet veel mis met mijn rechterborst behalve dan dat hij wat slapper is en ik ben heel bang dat nieuwe protheses complicaties gaan geven of dat ze "mislukken". Mijn man vindt, dat als ik toch onder het mes moet, dat ik maar beter een wissel kan laten doen zodat ik er weer een tijdje tegenaan kan (ze zitten er al 11 jaar in). Ik twijfel enorm maar heb tot ongeveer half augustus de tijd om te beslissen want dan wil ik me laten opereren. Als iemand raad heeft, graag!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Hallo Layla,

Ik heb het zelfde probleem als jou, ook kapselvorming gradatie 4 en behoorlijke pijnlijk. Ik ga a.s maandag 6 augustus onder het mes inhet slaz bij dr. Nio en heb nu 385 cc en ga naar 500 cc ik ben ook meer dan 10 jaar geleden geopereerd.

ik vind het erg spannend maar doe het wel.

gr. faja

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Faja,

Fijn om een lotgenoot te hebben en inderdaad spannend! Hoe zitten de protheses nu bij jou? Ik heb ze nu voor de spier en ik krijg ze dual plane. Ik moet nu rennen want ik moet naar m'n werk maar ik kijk vanavond nog even op het forum. Heb je ook foto's van hoe ze er nu uit zien?

liefs, Layla

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een heel pijnlijke linkerborst en ik ben bij twee pc's geweest (dr de Boer en dr Ahmed) en die zeiden allebei dat het kapselvorming 4 was (dat schijnt de ergste vorm te zijn en het verwijderen daarvan wordt vergoed door de verzekering). Dr. de Boer zei dat ik alleen het kapsel kon laten verwijderen en dr. Ahmed raadde mij aan om een wissel te doen en ze dan meteen dual plane te laten zetten en tevens een iets grotere prothese te nemen. Ik twijfel me suf, er is eigenlijk niet veel mis met mijn rechterborst behalve dan dat hij wat slapper is en ik ben heel bang dat nieuwe protheses complicaties gaan geven of dat ze "mislukken". Mijn man vindt, dat als ik toch onder het mes moet, dat ik maar beter een wissel kan laten doen zodat ik er weer een tijdje tegenaan kan (ze zitten er al 11 jaar in). Ik twijfel enorm maar heb tot ongeveer half augustus de tijd om te beslissen want dan wil ik me laten opereren. Als iemand raad heeft, graag!!

Moelijke keuze inderdaad.

Mij zou voornamelijk de kosten een belangrijke doorslag geven.

Ik heb geen idee wat de kosten zijn voor het kapsel aan 1 zijde te verwijderen? Maar stel dat dit nog redelijk in verhouding staat, tot een complete wissel over (ik noem maar wat) 5 jaar?

Dan zou ik voor nu, ook kiezen voor enkel het kapsel verwijderen.

Ik weet niet hoe erg het kapsel aanwezig is en in hoeverre dit misschien invloed op je huid en vorm heeft gehad? Net dat je dadelijk het kapsel laat verwijderen, en dan met 2 compleet verschillende borsten blijft zitten, snap je wat ik bedoel?

Anderzijds..... als het financieel geen problemen oplevert om nu voor een complete (verbeterde) borstwissel te gaan?! Sja... dat is ook wat waard natuurlijk :35:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 months later...

Kapselcontractie komt vaker door dan de meeste vrouwen denken of plastisch chirurgen aangeven. Uit de grote studies uitgevoerd door de FDA komt naar voren dat na 8 jaar kapselcontractie in 10% tot 19% bij vrouwen voorkomt bij het gebruik van goede kwaliteit geruwde siliconen borstimplantaten. Toch zijn er implantaten beschikbaar die deze complicaties drastisch naar beneden kunnen brengen en dit zijn de polyurethaan implantaten van Silimed. Ook dit zijn siliconenimplantaten met een hoog cohesieve gel, maar de buitenkant is bedekt met een laagje polyurethaan waardoor het kapsel één wordt met de prothese en kapselvorming slecht in 1% van de gevallen optreedt na 15 jaar follow-up studies. Het is dus heel zinvol om bij problemen van kapselcontractie te vragen naar een wissel met polyurethaan implantaten of beter nog eigenlijk bij de eerste borstvergroting gelijk polyurethaan implantaten te laten plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Raadgever.... dit is een oude post, de plaatser ervan zal inmiddels zelf wel een beslissing hebben genomen. Waarom vind je het nodig om zoveel mogelijk reclame te maken voor de polyurethaan implantaten? Je zal er vast een goede reden voor hebben en ik ben wel benieuwd naar die geweldige reden... begin nou niet weer hetzelfde verhaal op te noemen over de prothesen, want die ken ik inmiddels wel! Wil gewoon je reden weten van de reclame die je ervoor maakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.