Ga naar inhoud

IneA : 3 april 2012 : Dr. Vertriest : Maria Middelares : Gent


Aanbevolen berichten

Hoi beste lotgenootjes,

ik ben 23jaar en heb na jaren van getwijfel besloten om, met mijn A cupje, een borstvergroting te ondergaan. Ik heb een afspraak gemaakt in de Welnesskliniek bij dokter Verdonck. Is er iemand die ervaring heeft met deze dokter? Wat is jullie algemene ervaring/ tevredenheid met een borstvergroting en met de welnesskliniek?

Ik heb mijn afpsraak op 15 februari, maar ga mijn operatie pas laten uitvoeren eind april of begin mei (dan ben ik eindelijk afgestudeerd en heb ik tijd om te herstellen van de operatie en om mijn leven op de arbeidsmarkt met een schone lei te starten).

Welke prothesen zijn het meest aangewezen volgens jullie, en welk heeft het natuurlijkste resultaat?

Ik ben 1m70 en weeg 55kg en zou liefst opteren voor een c-cup. Ik wil eindelijk borsten, maar ook niet overdreven natuurlijk.

Ook heb ik het nog niet aan mijn ouders verteld omdat ik wat schrik heb voor de reactie. Iemand tips daaromtrend?

Sorry voor mijn vele vragen, maar zoals jullie wellicht weten is het toch een grote stap om te zetten :)

Vele groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey IneA,

Welkom op dit forum!

Ik ben zelf ook bij de Wellnesskliniek geopereerd, maar dan door dr. Visser. Ben erg tevreden!

Heb dus geen ervaring met dr. Verdonck maar er zijn zat meiden op dit forum die wel bij hem zijn geopereerd, om hen op te zoeken kun je de zoekbalk gebruiken rechtsboven in het scherm.

Mijn algemene ervaring met een borstvergroting is erg positief, ik ben ontzettend tevreden met mijn nieuwe borsten en heb geen moment spijt gehad. Over de Wellnesskliniek zijn verschillende verhalen, positief maar helaas ook negatief. Ik hoor veel (en dit is ook mijn eigen mening) dat voornamelijk het geven van de consulten bij de Wellnesskliniek nogal lopende band werk is, maar mocht er wat mis gaan bij/na de operatie dan is de nazorg uitstekend!

Ik heb zoveel protheses voorbij zien komen, de bekende McGhans, Eurosiliconen, Mentor, maar ook Cereform, Sebbin en Monobloc. Ik kan niet zeggen dat ik verschil zie in de implantaten, het verschil zit hem meer in de garantie en de maatrange.

Qua figuur lijk je wel op mij zo te lezen, ik ben zelf 1m73 en weeg 52 kg. Ben van een 70AA naar een mooie C cup gegaan met 230 cc XP.

Als je een C wilt verwacht ik dat je zo'n 300cc zult krijgen, dit komt namelijk veel voor bij de Wellnesskliniek.

Had je zelf al een beeld gevormd over het aantal cc of heb je je hier nog niet mee beziggehouden? Vaak twijfelen dames veel, soms zelfs tot aan het aftekenen voor de operatie, maar ik vind zelf dat je op je chirurg moet vertrouwen hierin. Hij/zij heeft er immers het beste zicht op.

Als ik jou was zou ik alvast wat foto's verzamelen van borsten, hoe je het graag wel ziet, en hoe absoluut niet. Dan heeft de chirurg een goed beeld van jouw wensen.

Ik kan je niet echt helpen als het gaat om advies om het aan je ouders te vertellen. Mijn ouders waren gelijk enthousiast voor me, maar dit komt ook omdat mijn moeder me al is voorgegaan en ze daarom weet waarom ik het zo graag wil. Het blijft lastig.. de ene ouders reageren er nu eenmaal een stuk positiever op dan de andere. Ik zou in ieder geval aangeven dat je er al een lange tijd mee zit, zodat het niet lijkt alsof het een impulsieve beslissing is :)

Je hoeft je niet te excuseren voor je vele vragen hoor, we zijn hier immers op het forum om onze eigen ervaring te delen en anderen te begeleiden, adviseren en te steunen in het hele proces dat bij een borstvergroting komt kijken! :D

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey parkiet,

bedankt voor de info :). Ik denk dat ik ga kiezen voor de monobloc soft ones, maar hoeveel cc weet ik niet aangezien ik niet goed weet hoe groot 230 of 300 cc bijvoorbeeld is. En voor welke insisie heb jij gekozen? En dual plate? En hoe was je PO ervaring?

Ik heb al wat rondgekeken hier in de galerij voor foto's maar zoveel zijn er niet te vinden precies. Zijn er nog manieren om foto's te bekijken.

Dit forum is idd super handig om verschillende ervaringen te horen en om tips te krijgen, Zo wist ik bijvoorbeeld niet, of had ik er niet aan gedacht, dat striemen mogelijk zijn. Zijn er velen die daar last van hebben? Smeren dus die handel ;)

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi beste lotgenootjes,

ik ben 23jaar en heb na jaren van getwijfel besloten om, met mijn A cupje, een borstvergroting te ondergaan. Ik heb een afspraak gemaakt in de Welnesskliniek bij dokter Verdonck. Is er iemand die ervaring heeft met deze dokter? Wat is jullie algemene ervaring/ tevredenheid met een borstvergroting en met de welnesskliniek?

Ik heb mijn afpsraak op 15 februari, maar ga mijn operatie pas laten uitvoeren eind april of begin mei (dan ben ik eindelijk afgestudeerd en heb ik tijd om te herstellen van de operatie en om mijn leven op de arbeidsmarkt met een schone lei te starten).

Welke prothesen zijn het meest aangewezen volgens jullie, en welk heeft het natuurlijkste resultaat?

Ik ben 1m70 en weeg 55kg en zou liefst opteren voor een c-cup. Ik wil eindelijk borsten, maar ook niet overdreven natuurlijk.

Ook heb ik het nog niet aan mijn ouders verteld omdat ik wat schrik heb voor de reactie. Iemand tips daaromtrend?

Sorry voor mijn vele vragen, maar zoals jullie wellicht weten is het toch een grote stap om te zetten :)

Vele groetjes

Hey Ine,

Ik heb niet zo'n goede ervaring met dokter Verdonck. Ik ben vorig jaar door hem geopereerd. Ik ben bij hem langs geweest en hij opteerde resoluut voor ronde. Hij was er van overtuigd dat de spier de prothese platter duwt vanboven en het zo toch natuurlijk lijkt. Nu het kan wel dat ronde prothese mits ze goed geplaatst worden ook natuurlijk lijken, maar bij is dit niet het geval ! Ik ben nu één jaar verder bijne en ik heb nog steeds een onnatuurlijke bolling bovenaan. IOok de grootte heeft hij blijkbaar niet begrepen. Ook zoals jou wou ik absoluut geen grote borsten, maar enkele grotere... Nu ik heb een D-cup. Vele meisjes zijn hier tevreden mee, maarja dit is niet wat ik wou. k heb spijt dat ik toen vertrouwd heb op één dokter. dus mijn raad is allesinds al naar meerdere dokters, zodat je niet zoals ik uiteindelijk met de miserie zit !

succes met de zoektocht...

x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oei Carolien, das echt wel vervelend. Ik wil ook echt geen borsten die er onnatuurlijk uitzien en overdreven rond. Uit wat ik heb gelezen leek me wel dat ronde prothesen op termijn een natuurlijker resultaat hebben, zeker als je heel kleine natuurlijke borsten hebt, maar nu twijfel ik weer :( tis ook zo'n belangrijke keuze é, kwil echt niet de foute beslissing maken. D-cup vind ik ook iets te veel, voor mij dan. Een mooie C is meer dan voldoende. Khoop dat je je vlug beter voelt met je nieuwe borsten.

Succes meid

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Ine!

Ik heb geen ervaring met dr verdonck maar wel met de wellness kliniek. Ik ben 4 weken geleden geopereerd door Dr Damen.

Mijn foto's kan je bekijken in mijn album. Ik heb 3OO cc en heb nu ongeveer een D cup . Had ze wel kleiner verwacht.

Groetjesss X

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

ben ook in de welness kliniek geweest. bij dr de visser. dr verdonk heeft enkel een spoeling bij me gedaan en terug gehecht.

ik vind dr verdonk wel heel lief en vriendeljik. meer kan ik eigelijk niet zeggen. hij heeft mijn bv niet gedaan. maar me wel goed geholpen.

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey IneA,

Graag gedaan!

Het is ook erg lastig om zelf te bepalen welk cc je wilt, het hangt er natuurlijk ook vanaf hoe je bouw is, de dikte van je huid etc etc.

Zou het lekker aan de chirurg overlaten :P

Ik heb de incisie via de borstplooi, dit gebeurd vrijwel altijd (minste kans op infectie en zo is de borstholte makkelijk te creëren). Ik heb inderdaad dual plane, omdat ik de prothese niet op de spier wilde en kon hebben en ik niet geheel achter de spier wilde. Mijn ervaring is erg positief, heb weinig pijn gehad en voelde me snel weer goed. Ook na 6 maanden ben ik nog helemaal tevreden :D

Als je foto's van borstvergrotingen in het algemeen wilt zien kun je ook naar Amerikaanse sites gaan als; http://www.breastaugmentation.com/gallery.php - http://www1.plasticsurgery.org/before_and_after_photo_gallery/?procedure=Breast_Augmentation , er zijn er nog veel meer. Dan moet je even googlen op breast augmentation / surgery.

Als je specifiek resultaten van dr. Verdonck wilt zien kun je denk ik alleen op dit forum terecht.

Ik hoor erg weinig over striemen, heb ze zelf denk ik niet. Heb alleen wel een vreemd plekje waarvan ik denk dat het misschien een striem is, maar ik heb een gevoelige huid dus misschien is het wel iets anders.

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben gisteren op consult geweest bij dr Verdonck, ik ging met een goed gevoel de deur uit hij stelde me erg op me gemak en nam ruim de tijd om mijn vragen te beantwoorden.

Alleen nu heb ik twijfels ik heb voor 425cc gekozen en ben bang dat dat toch wel erg groot word denk dat ik toch voor 380 ga gelukkig heb ik nog een paar weken de tijd.

zit me nu suf te googlen naar fotos van andere vrouwen en het aantal cc's

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begin nu helemaal te twijfelen of Dokter Verdonck en mss zelf de wellness kliniek wel de juiste keuze is. Mss is het goed om ook in andere centra eens rond te snuffelen.

Iemand mss ervaring met de dokters van het coupure centrum voor plastische chirurgie in Gent? Goooh er is zoveel keuze en zo'n belangrijke beslissing é :( Heeeelp

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Ben op consult geweest bij dr demeyere ( gent ): wou voor de spier maar dat kon niet bij mij dus ga nu weer bij mijn eerste arts dr decoopman ( brugge ).

Dr demeyere: super aangenaam consult gehad, al wisten we na 5 min dat het niet zou lukken zoals ik wou, heeft hij toch de tijd genomen om me verder te informeren wat mogelijk is, was heel eerlijk en kwam heel professioneel over. Heb er veel info van gekregen. Hele aangename man!

Dr decoopman: ook super professioneel, maar iets 'koeler'.is de man van de natuurlijke ( lees kleinere :) ) boobs! Maar heeft hele goede naam en moet zeggen dat mijn probleem heel correct wordt aangepakt bij hem. Is wel iets duurdere arts...

Hopelijk ben je hier iets mee?

Denk wel dat het heel belangrijk is dat je iemand kiest die je vertrouwt en een goed gevoel bij hebt, denk dat meerdere consulten geen kwaad kunnen

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Hoi Ine a, ik ben ook eind feb naar de Verdonk gegaan en ga 2-5-12 onder t mes. Ik ben bij meerdere pc geweest en bij hem voelde t goed beter dan de andere. Mocht je toch voor hem kiezen dan zijn we tegenlijkertijd ong. Ik krijg ronde 275/290cc achter de spier. Hou je ons op de hoogte??? Maak je vooral niet te druk over de negatieve dingen. Tuurlijk zal je t in je achterhoofd moeten houden, maar zo heeft elke kliniek dat pos.en neg. Kijk maar naar shummie die zo hoog staat aangeschreven. Zijn borsten zien er niet uit. Ik ken 4 meiden die niet zijn.

Kans op striemen zou je kunnen krijgen, als je van jong (strakke) borsten naar teveel gaat die je huid aankan. Opbouwen is t beste als je veel groter wilt. Maar aan jou verhaal te zien is dat niet van toepassing. Succes en t beste in je bv journey.

Ik begin nu helemaal te twijfelen of Dokter Verdonck en mss zelf de wellness kliniek wel de juiste keuze is. Mss is het goed om ook in andere centra eens rond te snuffelen.

Iemand mss ervaring met de dokters van het coupure centrum voor plastische chirurgie in Gent? Goooh er is zoveel keuze en zo'n belangrijke beslissing é :( Heeeelp

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey iedereen,

na vele klinieken te hebben overwogen (Wellness, be-clinic, gewone klinieken,...) heb ik toch besloten te gaan voor Dr Vertriest in Maria Middelares in Gent. Na mijn eerst gesprek met hem had ik een heel goed gevoel. Via een gewone kliniek is het wel een stuk duurder dan bv welness, maar ik geloof wel dat hij goede kwaliteit zal leveren.

Ik heb mijn bv 3 april, vandaag nog welgeteld 3 weken :) Kan echt niet wachten.

Ik ben 1.7m en weeg ongeveer 54 kg. Ik heb een kleine A en na overleg met mijn PC hebben we gekozen voor 330cc (anatomisch) te plaatsen achter de spier. Zijn er nog die kozen voor die maat? Hoe kwam die uit voor jullie? Kvind het allemaal zo spannend. Zijn er die ervaring hebben met Dr. Vertriest?

Alle extra info is welkom :)

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Ine,

Fijn dat je voor jezelf nu een beslissing hebt genomen en je datum vaststaat! Nu wordt het spannend aftellen! Ik heb je voorsteltopic en je operatieverslagtopic samengevoegd zodat je hele verhaal samen staat en het forum overzichtelijk blijft.

Veel lees- en postplezier nog op het forum en veel aftelplezier naar je operatie toe!!!

Liefs, Eefje, :54:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Eefje, tis idd heeeeel spannend aftellen :D Ik probeer er eigenlijk niet te veel aan te denken omdat die drie weken anders té lang duren, maar aan de andere kant is het onmogelijk om er niet alle dagen aan te denken, hehehe.

Ik zie dat je ongeveer dezelfde cup had als ik nu. Ik wil ook een C cup bekomen, maar ik ga wel 330cc krijgen en jij hebt blijkbaar 'slechts' 200cc gekregen. Ben je tevreden met het resultaat?

vele groetjes xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Ine,

De tijd gaat best snel voorbij hoor, voor je het weet zijn die 3 weken al om!!!

En ja ik ben zeker tevreden met m'n resultaat, als je smal bent heb je minder cc's nodig om vooruit te komen. ^_^

Liefs, :54:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey iedereen,

na vele klinieken te hebben overwogen (Wellness, be-clinic, gewone klinieken,...) heb ik toch besloten te gaan voor Dr Vertriest in Maria

Middelares in Gent. Na mijn eerst gesprek met hem had ik een heel goed gevoel. Via een gewone kliniek is het wel een stuk duurder dan bv welness, maar ik geloof wel dat hij goede kwaliteit zal leveren.

Ik heb mijn bv 3 april, vandaag nog welgeteld 3 weken :) Kan echt niet wachten.

Ik ben 1.7m en weeg ongeveer 54 kg. Ik heb een kleine A en na overleg met mijn PC hebben we gekozen voor 330cc (anatomisch) te plaatsen achter de spier. Zijn er nog die kozen voor die maat? Hoe kwam die uit voor jullie? Kvind het allemaal zo spannend. Zijn er die ervaring hebben met Dr. Vertriest?

Alle extra info is welkom

groetjes

Hoi! Ik heb 27 febr. Een bv gekregen

Heb 325cc rond duelplane.

Ben 1.74 en weeg 60kg ( nu iets meer ha ha!60,5!!)

Ben er erg blij mee,is me achteraf best meegevallen,natuurlijk wel pijn enzo maar dat hoort erbij.

Ze worden ook steeds soepeler!

Succes met jou bv.

Liefs Lautje

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey,

ik ben zelf van gent , maar woon er niet meer

en zo sprong je bericht in mijn oog :-)))

ik kreeg na een prothesewissel (wissel wegens pip, gestoken in maldegem destijds, dr vercoutere) nu 305 cc anatomische voor borstspier. ik heb net geen C, maar had voordien ook niets, en ze zijn wondermooi en natuurlijk.

en ben zo gelukkig.

succes met je keuze

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.