Ga naar inhoud

littekenverzorging met cicalfate of met cicaplast?


Nurse

Aanbevolen berichten

Hoi hoi,

Ik heb inderdaad ook de cicalfate, van de apotheek helemaal goed hoor! En bio-oil van het kruidvat is ook ok, heb ook de biodermal de litteken creme en is ook ok. het is voor je litteken lekker soepel te houden ok, ik denk dat het voor iedereen anders is hoe je reageert op littekens is genetisch bepaald. Ik heb ooit jaren geleden een borstverkleining gehad nooit wat op mijn littekens gesmeerd en ze zijn zo mooi geworden dus, denk dat het genezing proces bij iedereen anders is!

Sporty

Link naar reactie
Delen op andere sites

*** Ik had met mijn buikwandcorrectie cicalfate gekregen van mijn pc. Ongeveer 2 maanden geleden heb ik een arm-en beenlift laten doen, en dat zijn wat dikkere littekens, en sommige stukjes zijn wat hypertrofisch, ik kreeg toen cicaplast, omdat dat iets beter nog zou zijn dan de cicalfate. Ik heb t een paar keer gebruikt maar kan er helemaal niet tegen. Ik dacht eerst dat het de wonden waren die begonnen te genezen, ze begonnen keihard te jeuken. Tot ik in de gaten kreeg dat t alleen was als ik juist gesmeerd had. Dus ik ben weer gewoon doorgegaan met de cicalfate te smeren. Die mag je overigens ook op open wondjes gebruiken, ik gebruik die ook vaak als ik eens een pukkeltje heb (zo rond de tijd van ongesteld zijn), en daar helpt t ook super voor!

Dus tja, aan mijn antwoord heb je dus ook niks eigenlijk, want kan niet tegen die cicaplast.

Groetjes van Ingrid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.