Ga naar inhoud

Marieke stelt zich voor (Borstverkleining)


Mariek

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal, ik ben Marieke, moeder van 2 kids en "in de race" voor een borstverkleining. Heel spannend allemaal. Ik heb nu een 75e.

Al bij de plastisch chirurg geweest, goedkeuring is binnen.

Moest even gekeurd worden voor de narcose omdat ik longpatient ben, maar het kan allemaal doorgaan. Nu wachten op een datum....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik maak me eerlijk gezegd een beetje zorgen over,

hoe ik dit op mijn werk ga vertellen.

Mijn werkgever staat niet echt bekend als begripvol.

Zijn er hier mensen die tegen 'problemen' op liepen op het werk?

Hoe hebben jullie het verteld? Ik zie er zo tegenop.....

Hoe lang zijn jullie thuisgeweest?

Gr. Marieke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Marieke,

Op mijn werk werd heel positief gereageerd.

Ik heb het pas verteld nadat ik de goedkeuring en operatiedatum had. Eerst heb ik het tegen m'n manager verteld en zij reageerde heel enthousiast, want ze had het zelf ook laten doen 10 jaar geleden :) en daarna heb ik het tegen mijn directe collega's wel verteld, maar niet tegen de overige collega's.

Tuurlijk vonden ze het niet zo fijn dat ik er een tijdje niet zou zijn, maar ze snapten heel goed dat ik het zou laten doen.

En ook tijdens m'n verlof hebben ze regelmatig gevraagd hoe het met me ging en gezegd dat ik echt niet eerder terug moest komen dan dat ik daar zelf aan toe was.

Ik ben uiteindelijk 4 weken thuis geweest en daarna ben ik begonnen met 4 a 5 uurtjes per dag en dat heb ik langzaam opgebouwd tot fulltime.

Het hangt er natuurlijk wel een beetje vanaf wat voor soort werk je hebt, of je alweer aan de slag kan, maar ik heb gewoon een kantoorbaan en dat ging na die 4 weken op zich prima. Ik was in het begin alleen nog heel snel moe, vandaar dat ik het nog niet meteen hele dagen volhield.

Groetjes Kir

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Marieke,

Gefeliciteerd dat je de stap hebt gezet....voor mij is het nu al bijna 6 maanden geleden dat ik het heb laten doen en ik heb er echt geen spijt van tis zoo bevrijdend...Mag ik wat gegevens om in je titel te zetten?...zoals bij welke je PC je bent gegaan en in welke ziekenhuis of kliniek je het wilt laten uitvoeren.

Zo krijg je ook reacties van andere dames die misschien door dezelfde arts zijn behandeld.

Wat voor werk doe je? Want het is natuurlijk voor iedereen anders hoe die hersteld...maar je kan gedurende je gesprek wel zeggen dat je verwacht binnen zoveel weken weer aan het werk te zijn en dat je als je de operatie gedaan hebt hun en de arbo arts op de hoogte houdt van je herstel mocht het toch wat langer duren....

Ik hoop voor je dat je snel een datum hoort zodat je snel een gesprek met je werkgever kan inplannen...de meeste mensen kunnen er veel begrip voor op brengen hoor dus ik hoop dat het bij jou ook zo is....ik geloof dat ik op het forum nog niemand ben tegengekomen die een BVK liet uitvoeren die er problemen mee had op haar werk..

Kijk voor je werk ben je wel fit tussen de 2 a 4 weken als je niet te veel hooi op je vork neemt tegelijk want je lichaam laat je dat gelijk op een pijnlijke manier weten.....de werkelijke herstel van alles is tussen de 6 maanden tot 1 jaar...want dan kan je pas zeggen dat je borsten weer helemaal terug in shape zijn.

Als je nog meer vragen hebt hoor ik dat graag..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga voor de operatie naar het Lucasziekenhuis in Ugchelen (Apeldoorn), mevr. Oosterom zal me opereren. De wachtlijst is vrij lang, ze riepen nu begin juni. Als dit het geval is, stel ik het misschien wel uit tot na mijn vakantie.

Omdat ik ook longpatiente ben zal ik naar alle waarschijnlijkheid een dag of vier in het ziekenhuis moeten blijven. Ik krijg ook begeleiding door de fysiotherapeut direct na de operatie, om zo snel mogelijk in beweging te komen....

Mijn werkgever staat niet echt bekend als tolerant, vandaar mijn zorg.

Zowel de longarts als de plastisch chirurg hebben minimaal drie weken thuis gezegd om problemen met herstel te voorkomen.

Ik doe overigens administratief werk.

Groetjes Marieke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.