Jump to content

5 weken PO en plekje op litteken?

Recommended Posts

Hallo dames (en enkele heer)!

Ik heb een vraagje over mijn litteken. Ik ben nu 5 weken PO en de binnenkant van mijn linkerlitteken is altijd al iets donkerder en ietsje dikker geweest dan de rest van het litteken.

Ik merkte eergisteren een klein open plekje op mijn litteken op (aan de binnenkant). Het is ter grootte van een speldenprikje (dus héél klein). Er komt geen vocht o.i.d. uit en is niet warmer dan de rest van het litteken, maar toen ik er zacht met een vinger over wreef, nam ik een klein wit hard stukje 'iets' mee.

Ik heb het de afgelopen dagen ontsmet en er een steriele pleister op gedaan en ik slik voor de zekerheid even Ibuprofen (want ontstekingsremmend).

Vanmorgen werd ik wakker en mijn linkertepel/tepelhof is behoorlijk pijnlijk (alsof iemand 'm met geweld naar binnen drukt), terwijl mijn tepel de afgelopen week niet gevoelig meer is geweest. Ik heb gisteren wel veel met mijn armen gedaan, maar ik weet niet of dat uitmaakt, aangezien ik de prothese VOOR de spier heb.

BEWERKING BERICHT:

Nou, toch even gebeld naar de kliniek, waar ik eerst toch wat te eigenwijs voor was :P Het witte is waarschijnlijk een stukje hechting dat naar buiten is gekomen en zoals ik alles omschreef hoefde ik me verder geen zorgen te maken. Het kan zijn dat er meer hechting naar buiten gaat komen en ontsmetten is niet per se nodig, als ik verder maar hygiënisch ben. De pijnlijke tepel is waarschijnlijk doordat ik gisteren teveel heb gedaan, maar het kan ook gewoon een tijdje erg gevoelig zijn. Het litteken moet ik verder in de gaten houden, maar 't is niks om me zorgen over te maken.

Fiew... maakte me stiekem toch wel een beetje zorgen!

Moraal van het verhaal: bellen met de kliniek als je vragen hebt :3:

Ja, de volgende keer gewoon niet zo eigenwijs zijn, hihi :P Ik ga ook voor de zekerheid door met het ontsmetten, tot alles wat minder dik is en het plekje weer dicht is... gewoon voor de zekerheid ;)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.