Ga naar inhoud

Expanders?


vivienne

Aanbevolen berichten

Heeft iemand hier ervaring met expanders? Ik kan er weinig info over vinden. Als ik het google dan kom ik alleen verhalen tegen van vrouwen die borstreconstructie laten doen na amputatie vanwege borstkanker. Ik weet niet in hoeverre dat vergelijkbaar is, omdat ik geen borstkanker heb en er ook niet geamputeerd is. Ik zou liever vrouwen spreken die expanders hebben gekregen vanwege dezelfde reden als ik.

Bij mij gaat de wond onder m'n linkerborst steeds open (zie gallery..). Vorige week is de prothese voor de derde keer verwijderd. Volgens de chirurg komt het puur door de spanning op de huid. Aan m'n rechterborst heb ik er totaal geen last van gehad. Vandaar nu het plan om een expander te plaatsen links, na een half jaar rust/genezing.

Thnx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Vivienne

Hm, als ik nou logisch nadenk hè.... Is het dan geen optie om de prothese bij jou via de oksel in te brengen?? Dan komt er geen gewicht op de wond.... Waardoor genezing volgens mij (maar ik ben maar een leek...) wel mogelijk is.. Een expander geeft toch ook druk op het lichaam? Wat is de reden dat hij daarmee wilt werken? Omdat je huid niet genoeg uitrekt?

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toevallig bedacht ik me dat zelf gisteren ook BB, maar dat was na de afspraak met m'n chirurg.. Ik heb het hem dus niet kunnen vragen. Het klinkt inderdaad logisch om het via de oksel te doen. Al zou het kunnen dan nog zou het waarschijnlijk niet eerder kunnen dan over een half jaar, omdat het litteken onder/op m'n borst toch eerst moet genezen. En misschien is het wel zo strak dat ook al zou het via de oksel gaan dat het litteken onder/op de borst alsnog open kan gaan. Het is ondertussen 5 x open geweest. Het ziet er niet meer uit.. Ik zie in het litteken nog precies waar het gat zat de eerste keer dat het misging..

Het kan natuurlijk ook dat hij helemaal geen ervaring heeft met protheses plaatsen via de oksel en wel met expanders. Ik weet het niet hoor.. Of misschien is het niet bij hem opgekomen. Misschien ga ik het hem toch nog even vragen..

Een expander geeft ook spanning op de huid ja, maar die spanning wordt geleidelijk opgevoerd. Ongetwijfeld zal het zelfs dan nog mis kunnen gaan. Ik kijk nergens meer van op. Hij wil met een expander werken omdat er steeds teveel spanning op de huid staat (dus de huid te strak is of er te weinig huid is?).

Bedankt voor het meedenken x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk graag mee ;)

Als je litteken onder de borst een half jaar rust heeft gehad, zou je toch denken dat het dicht moet zijn en rekbaar..... De keus ligt idd uiteindelijk bij je pc, maar ach, vragen kost niks hè :D

Hoop dat er in ieder geval een goede oplossing gevonden wordt!! Jij zult er wel langzamerhand je neus van vol hebben.....

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit heb ik van borstenforum .nl:

Via de oksel

Via de oksel kan men ook een borstvergroting uitvoeren. Het is begrijpelijk dat deze toegang de plastisch chirurg minder zicht geeft op de protheseholte. In de praktijk hebben de protheses meer de neiging tot verplaatsing naar boven. Indien zich een probleem voordoet, dan dient alsnog een incisie onder de borst te worden gemaakt, zodat er een beter zicht op de situatie verkregen wordt. De okselstreek is een gebied waar de littekens iets moeilijker genezen.

Idd, vragen kost niks BB

Dat ik m'n neus er van vol heb is een understatement ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.