Ga naar inhoud

Smile2008 : prothesewissel na PiP


Aanbevolen berichten

  • 2 weeks later...

Hallo, daar ben ik weer even.

T is nu 3 weken na mijn prothesewissel en ik moet zeggen alles is me 100 procent meegevallen vergeleken bij de 1ste BV, natuurlijk wel wat pijn maar niet in vergelijking met de 1ste keer, misschien ook wel omdat de spier al opgerekt was en nu de incisie onder de borst is gemaakt i.p.v. de oksel.

Na een paar dagen alweer wat licht huishoudelijk werk kunnen doen en na een week weer voorzichtig autorijden.

Wat wel pijnlijk was is het dragen van de sport BH en dan bedoel ik de onderkant de bh band, vreselijk wat deed dat pijn k heb al een grotere gekocht i.p.v. 75 nu 80cm.

Maar nu blijft de rechterkant veel gevoeliger, ik bedoel het gebied onder de borst, vlak onder de hechtingen en bij mijn ribben, als ik mijn armen beweeg trekt het, net of het te strak gehecht is. Vooral v vanaf de 2de week begon het pijnlijker te worden, ik deed dan ook veel met mijn linkerhand, nu gebruik ik wel mijn rechterarm weer maar dan trekt het nog steeds in mijn spieren onder de borst, hebben jullie hier ook last van??ik moet wel zeggen dat het litteken aan de rechterkant ook een klein stukje over de borst loopt misschien dat het daardoor komt??

Ik hoef pas over 4 weken terug te komen bij de kliniek, misschien ga ik ze vandaag even bellen en het aan ze voorleggen om te vragen of dit normaal is of dat ik eerder kan komen om het te laten zien ik baal er wel van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Sabiene, blij voor je dat alles goed is meegevallen. bij mij was de pijn na de wissel ook veel minder dan na 1ste BV.

ik ben rechtshandig en ook bij mij deed mijn rechterkant het meeste pijn , ook nu nog voel ik meer die rechterkant. (mijn dominante kant :-))) )

als je vragen hebt, bel je beter ! het is onnodig om met zorgen te blijven rondlopen.

ik had 2x een incisie in de borstplooi, maar door de andere prothese (nu anatomische en voor de borstspier) , loopt de incisie ook wat meer op de borst, maar had/heb daar weinig last van.

ook van mijn sportbh heb ik geen last, want draag hem nog steeds :-), (onzeker kantje van mij), maar in het begin had ik ook serieus last van de onderkant. ik mocht de sportbh onderaan wat openmaken , de bovenkant moest ik mooi dicht laten. . misschien helpt dat?

grtjs

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 9 months later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.