Ga naar inhoud

Laura84 : 20 juli 2009 : Dr. van Trier : Rode Kruis ZH : Beverwijk


Gast Laura :)

Aanbevolen berichten

Gast Laura :)

Hallo Allemaal,

Eindelijk heb ik de knoop doorgehakt en gaat het gebeuren.

Ik zal eerst even kort mijn verhaal vertellen.

Ik ben dus Laura en ben 24 jaar en heb eigenlijk altijd al "grotere" borsten gehad.

Op mijn 19de ben ik ziek geworden, acute lymfatische leukemie, met een lokalisatie in mijn beide borsten.

Na chemokuren en een stamceltransplantatie ben ik gelukkig genezen verklaard! Door de prednisonkuren ben ik in gewicht erg aangekomen

wat betekent dat mijn borsten zijn gegroeid naar een F cup.

Ik heb lang getwijfeld voornamelijk omdat ik het eerst eng vond omdat de kanker daar is begonnen. Na vele gesprekken heb ik een zkh gevonden wat goed bij mij past, die mij

op mijn gemak stellen en durf ik de sprong te wagen.

Aankomende maandag is het zover...

Liefs Laura

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 124
  • Created
  • Laatste Reactie

Top Posters In This Topic

Zo, dan heb je wel een bewogen leven achter de rug! Blij dat je nu weer genezen bent :D Spannend, maandag al! Al zenuwachtig? Kan me niet voorstellen dat je dat niet bent haha.

Welkom bij de club! Je kan alles vragen, daar zijn we hier ook voor natuurlijk (en voor kletsen en gekheid natuurlijk hihi). :101:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Laura :)

Hoi Melissa,

Het klinkt misschien gek maar het valt reuze mee met de zenuwen, ben er gewoon klaar voor/klaar mee ;)

Ik hoop alleen dat het eindelijk een keer volgens plan loopt, heb namelijk ook een nieuwe heup en bij elke operatie heb ik bijna weer een rare complicatie :(

Ik lees al een tijdje mee en heb veel aan jullie verhalen/tips!

Ik ga nu zo maar even de stad in om nog het een en ander aan te schaffen en alvast leuke bikini's kijken ;)

Liefs Laura

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey laura

welkom bij de club!

jij hebt ook n heel verleden maar ben blij dat je genezen bent hoor!!

sterkte a.s. maandag! enne de zenuwen komen nog wel :rolleyes:

liefs dianne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Laura,

Heel veel succes voor maandag! Ik ben gister geopereerd en het is me allemaal reuze meegevallen!

Als je vragen hebt, stel ze gerust ;).

Fijn ook om te lezen dat je nu helemaal genezen bent verklaard!

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Daantje87

Hoi Laura!

Welkom hier op het forum! Goed dat je de knoop hebt doorgehakt, ik snap wel dat je lang getwijfeld hebt.. Fijn dat het nu goed met je gaat!

Spannend hoor, nog maar een paar nachtjes slapen!! Super!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast mariannev

Hoi Laura,

Welkom op het forum!

En wat een ellende heb jij achter de rug, Kan me indenken dat het een hele stap is om dan nu ook nog een bvk te doen.

Maar ontzettend knap dat je het nu toch aandurft.

Heel veel succes maandag!

Groeten,

Marianne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Laura :)

Bedankt voor alle lieve reacties!

Vandaag de laatste spulletjes gekocht, kan alleen nergens een pyjama met knoopjes vinden dus gewoon een broekje met een hempje gekocht..

Hopelijk gaat het allemaal mee vallen...

Liefs Laura

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Laura,

Ik heb vanacht niets van een pyama aangehad hoor.. Ze komen om de zoveel tijd om te kijken en te voelen (bij mij tenminste) dus dan is het steeds zo'n gedoe met aan en uittrekken... Tenzij je het voor jezelf natuurlijk fijner vindt om iets aan te doen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wou net zeggen, heb er ook geen aangehad. Had namelijk de volgende ochtend de operatieschort nog aan, pas toen de drain en corset werd afgedaan en ik een bh kreeg kon die schort uit en mocht ik weer in m'n normale kleding, de zuster heeft even mijn tas doorzocht en me aangekleed haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ik ook niet! Ook tijdens kliniekverblijf helemaal niet meer aan gedacht. En als je toch graag iets wilt meenemen: bij V+D hebben ze altijd wel van die satijnige lange jasjes met knoopjes voor. Of gewoon het jasje van een herenpyama of een herenoverhemd ... enne ... heel veel sterkte maandag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Daantje87

Nou ik moet zeggen dat ik de dag voor de operatie me nog gek heb gezocht naar zo'n pyama met voorsluiting! En dat ging moeilijker dan ik dacht! Ben in de V&D, H&M en C&A geweest en nog wat andere winkels, maar zonder resultaat.. Uiteindelijk vond ik er eentje bij de Zeeman, maar die leek me wel superwarm.. Maargoed, ik had een pyama met voorsluiting!

Lig ik in dat ziekenhuis, zegt de zuster "Heb je niet een spaghetti hemdje of iets?" (Het was die nacht ook superwarm) dus ik was helemaal blij, heb die pyama weer teruggebracht, hihihi!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Laura :)

Gelukkig :) Spaghettihemdjes genoeg dus dat komt wel goed.

Heb nog 2 bloesjes bij de zeeman gekocht voor na de operatie, krijg ze nu nog niet dicht hopelijk dan wel hahaha

Ik heb vandaag gehoord dat ik me om 08.00 moet melden. Tijdens het voorgesprek vertelde de arts dat het 95% zeker is dat ik geen drains krijg (alleen bij veel bloedverlies),

ik lees bij jullie dat dit wel het geval is geweest...

Ik heb de week na mijn operatie veel verjaardagen (moeder, schoonmoeder, oma's enz) hoef dan zelf niet te rijden, denken jullie dat ik hierna toe zal kunnen?

Ben erg benieuwd wat ik zoal daarna kan en hoeveel pijn ik zal hebben.....

Liefs Laura

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm.... de eerste week meteen al, hè? Ik was blij dat ik nergens heen hoefde. Maar ja ik ben ook meer dan 2 x zo oud als jij.

Ik ben ook op een maandag geopereerd en zaterdags was er een dorpsfeest waar ik wel heen had gewild, maar toen het zover was, leek het me toch niet zo'n fijn idee: mensen die tegen je aan botsen enzo. Bovendien was het die dag ook nog snikheet. En ik was sowieso ook nog wel aardig moe. Qua pijn had het wel gekund, dat valt heel erg mee vind ik.

Zo achteraf zou ik zeggen dinsdag en woensdag kun je nog niks. Donderdag heel misschien, vrijdag misschien, zaterdag kun je wel een uurtje ergens heen.

Als je er erg graag heen wilt kun je misschien een uurtje per verjaardag gaan? En na de eerste weet je ook wel of het gaat of niet.

Ik vond die drains niet zo'n ramp, hoor! Op een steek plassen dat is pas erg vind ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Laura,

Ik ben nu 5 dagen geleden geopereerd en afgezien van een zeer ellendige 1e dag (erg misselijk) gaat het met mij prima.

Weinig pijn, wel veel jeuk.

En ook de vermoeidheid valt erg mee.

Ik ben afgelopen woensdag weergekomen uit het ziekenhuis en smiddags al even met vriend boodschappen gedaan en koffie gedronken bij familie.

Donderdagochtend lopend naar sportschool, 500 meter , en uur koffie gedronken, donderdagavond lopend naar Hema, 500 meter, en aansluitend tot half 10 bij buren gezeten.

Vrijdagochtend naar supermarkt, 500 meter, broodje gehaald, en smiddags naar familie, 1 kilometer lopen, koffie gedronken.

Dus relatief gezien heb ik energie zat.

Het verschilt wel erg per persoon.

Autorijden kun je sowieso de eerste tijd niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Daantje87

Hoi Laura,

Als je met iemand in de auto meekunt, is dat fijn, want je kunt zelf idd niet autorijden... Als je op die verjaardag gewoon rustig kunt zitten is het wel te doen! Je zult wel merken dat je je snel moe kunt gaan voelen, maar dat hoort er allemaal bij ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Laura :)

Ik moet inderdaad maar afwachten hoe ik me voel.. Iedereen weet ervan en heb ook niks toegezegd, dus we zien het wel!

Ik hoop natuurlijk dat het me allemaal mee zal gaan vallen maar de meeste verhalen laten het tegendeel zien.

Maar dan nog heb ik het ervoor over hoor. Morgen nog een verjaardag en even door het huis heen en dan is het eindelijk zover :)

Ik houd jullie op de hoogte,

Liefs Laura

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Annemieke

Hoi Laura,

Ook van mij welkom op het forum en gefeliciteerd met je beslissing! Ik ben bijna 12 (geloof ik) weken geleden geopereerd en ik word nog steeds gelukkiger van mijn borsten! In het begin is dat al zo, maar ik word nog steeds zo ontzettend blij ervan! Wat betreft die verjaardagen: het verschilt denk ik per persoon. Ik had geen pijn ofzo, maar voelde me niet zo happy doordat ik niks kon/mocht doen. Daar kan ik niet tegen. Daarnaast was ik de eerste 3,4 dagen echt enorm opgezwollen, het voelde alsof ik een reddingsvest aanhad. Kon m'n armen niet eens langs m'n lichaam houden :(. Even afwachten dus maar. Succes met de laatste voorbereidingen! Vergeet niet om foto's te maken van je huidige borsten, je vergeet na de operatie nl. heel snel hoe het ervoor eruit zag ;).

groetjes Annemieke

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey

ik heb 13 dagen na mn operatie al een hele dag van dat we half 9 weggingen tot kw o 2 snachts een bruiloft gehad en toen al de hele dag gesjouwd met mn neefje! ik had al een beetje een ontsteking dacht ik maar daar kwam die dag een hele bobbel op bleek dus ook nog klierweefsel te zijn dat naar buiten kwam volgens de pc maar dat is nie helemaal eruit gekomen want het zit nu alweer bijna dicht tenminste het is droog!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Laura,

heftig verhaal, zeg.

Ik lees dat je in Beverwijk wordt geopereerd. Daar schijnt een goede chirurg te zitten. Ben benieuwd hoe het jou bevalt. (Ik woon ook redelijk in debuurt en denk er ook over na). Heel veel succes.

groetjes,

mac

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Laura :)

pfff... de zenuwen beginnen nu toch te komen!

Vandaag verjaardag toch ook wel veel lompe reacties!! Viel me soms wel beetje zwaar...

Maar zij hoeven het niet mee te sjouwen en de lompe reacties kwamen vooral van de mannen :(

Nu nog even mijn tas inpakken en dan heerlijk op tijd naar bed en uitrusten voor morgen. SPANNEND!

Liefs Laura

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Laura!

Heel veel succes morgen! Je zult zien dat het je allemaal meevalt ;).

Enneh, laat die mannen maar lullen hoor, zij hoeven er niet mee te sjouwen....

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey laura

heel veel sterkte en succes morgen en na je operatie! ben benieuwd hoe alles zal verlopen!

liefs dianne

Link naar reactie
Delen op andere sites




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.