Ga naar inhoud

Sporten - ideetjes?


Margje

Aanbevolen berichten

Hallo dames (en enkele heer),

Ik heb een vraag en eigenlijk een probleempje... :67: Ik ben nu 3,5 week PO en ik wil eigenlijk wel weer een beetje aan het sporten slaan, want wil de laatste paar kilootjes er af hebben voor de zomer (ben er al heel wat kwijt :D ). De plastisch chirurg gaf aan dat ik alles alweer mag, zolang ik maar luister naar mijn lichaam en rust neem als ik last krijg. Sporten vindt ie dus prima.

Maar... ik wil natuurlijk wel voorzichtig doen, om onnodige schade/problemen te voorkomen! Ook heb ik een paar weken voor mijn BV een flinke enkelblessure opgelopen en er is mij verteld dat ik ook de komende weken mijn enkel maar minimaal mag belasten.

Dus nu mijn vraag... wat voor sporten zou ik kunnen doen? Ik ben dol op wandelen en fietsen, maar dat is geen goed idee nu met mijn enkel... Ik zat te denken aan spieroefeningen met het eigen lichaamsgewicht (situps, pushups enz.) of met kleine gewichtjes, kan/mag ik dat al zonder problemen doen? Of hebben jullie nog ideeën? Liefst iets wat ik zonder sportschool kan :D

Alvast bedankt voor het meedenken! :54:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weer grappig,

Ik heb het advies gekregen juist weer 6 weken niet te mogen sporten,

wel moest ik ook veel met de buikspieren doen zoals opstaan, en uit bed komen zo train je wel je buikspieren dat is dus het enige wat ik mag.

Wil ook graag weer hardlopen maar moet dan wel wachten tot de 6wk PO, en dan moet mijn knie een goede dag hebben, meniscus is daar aan de buiten kant weggehaald en de rest zit er nog los in.....

lees wel mee, succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee dames, bedankt voor jullie snelle antwoorden :D

Oei, Mous... dat klinkt niet goed van je meniscus! Kun je wel gewoon lopen enz.? Hardlopen zou ik ook niet snel durven na de BV, weet zelfs niet of ik dat 6 weken PO al zou willen... Want dat vraagt wel veel (zwaartekracht he :P )

Dat met die bal kan ik niet met mijn enkel :( De rest van de oefeningen zijn wel een idee, zou ik dat al mogen? :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja die knie, sommige dagen doet hij pijn andere dagen valt het mee. Het is niet anders de operatie is al 2 jaar geleden geweest had veel te lang doorgelopen met een slotknie...

De Kliniek bh is een prachtige sport bh, je borsten blijven zitten waar ze zitten, de bh zit erg strak hihih

Enne Sporty loopt alweer 15 km. ....

Maar de buikspieren oef. zou ik dan weer uitsluitend op de rug doen, niet van de zij. Maar jij heb voor de spier toch?

Is mss weer anders,

toch zou ik de eerste 6 weken maar rustig doen. Het duurt nog even voor het vakantie is, ( hier wel, wij gaan pas in augustus, zonnen in Cuba :101: )

Wanneer gaan jullie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje, kunnen ze er niets meer aan doen dan? Gelukkig dat je soms wel kunt hardlopen... nog 3 weken en dan kun je het weer proberen!

Ik weet nog niet precies wanneer wij weer gaan, maar ik wil graag van mijn buik af, haha :P Normaal sportte ik 3 a 4 keer in de week, maar nu doe ik helemaal niks en da's al 7 weken zo... dus dit voelt nogal onwennig en ik wil weer wat gaan doen, ook al zijn het alleen maar spieroefeningen ;)

Cuba, gaaf!! Dat klinkt goed zeg! Hoe lang ga je?

Liesje, stalk vooral door :D Die oefeningen lijken me wel te doen zo na een BV als je een stevige sportbeha aan hebt! En... mijn enkel kan ik hierbij goed ontzien :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi Ingrid,

Wij gaan naar playa costa verder Holquin,( was1 van de weinige hotels met familiekamers) voor de eerste keer dus als je nog belangrijke info weet mag je me gewoon pb of mailen hoor. :44:

We gaan igg een hoop nieuwe bikini's in slaan, mijn eigen bikini's gaan naar mijn dochter toe, ik had nl altijd een kleine s of een 176 kindermaat.

Dus mijn grote kleine meid zit goed in de bikini's

@Margje, hoe bevallen de oefeningen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

hallo ,

voor mijn BV (was nu 2de maal na prothesewissel PIP) wil ik graag terug mijn pilates lessen herstarten. dit zijn redelijk intensieve buik, borst, arm

.... spieroefeningen. weet iemand wanneer dit mag?

ik hoop deze week ook te kunnen herbeginnen met hardlopen (ben bijna 6weken po)

en zwemmen? wanneer mag dit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.