Ga naar inhoud

Klein vraagje : pijnlijke borsten 3 weken PO


Vincy

Aanbevolen berichten

Ok fijn! Dacht wel dat het normaal was maar wou toch even een zekerheid. Het is echt aanpassen! Ineens heb je boobs en soms zitten ze zelfs in de weg omdat je het niet gewoon bent! Hihi :-) heb ook nog steeds blauwe plekken op 1 borst... Het litteken ziet er goed uit! Vorige nacht is mijn flesje littekenolie gevallen en blijkbaar had ik het flesje niet goed genoeg dicht gedaan, al de olie lag deze morgend op de grond :-(. Ik had het flesje vd kliniek meegekregen. Nu moet ik maandag andere olie gaan halen bij de apotheker maar gaat waarschijnlijk niet hetzelde flesje worden? Mss iemand nog andere tips? Voor de borsten te masseren heb ik nog babyolie staan, ook goed? Gr

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een maandag ben ik 4 weken PO,

En ook hier nog veel last van overgevoeligheid van de tepel en alles wat er onder zit,

Zelfs aaien voel je al., Pijn is het niet maar een onbekend raar gevoel wel.

Ook ik heb nog steeds een grote paars/blauwe plek tussen de borsten in, maar gelukkig kan ik de bovenkant wel masseren doe ik ook met babyolie. haha

Het litteken verzorg ik 2x daags met littekencreme van de PC en 1x daags masseer ik het litteken,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ook dual plane en dacht na 2 maanden 'nu mag het wel eens gaan stoppen met die pijntjes' .

Overgevoelige tepels , een 'dof' gevoel onderaan de borsten , spierpijnen , branderig gevoel , stuwingsgevoel ...

Kleine ongemakken heb ik zelfs tot bijna 10 maanden PO gehad > normaal dus !

Alle olie is goed denk ik , als het litteken maar soepel blijft .

Zelf had ik olie van de kliniek en toen die op was smeerde ik amandelolie , heb dat toch 3 maanden volgehouden .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is heel normaal!!

Pas na 4 maanden waren alle grote pijntjes weg zoals tepels gevoelig, huid strak en pijnlijk , littekene enzv

Pas na meer dan 1 jaar waren alle kleine pijntjes weg ;)

Heel veel geduld dus!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben vandaag bij de apotheker geweest en hebben mij littekencreme meegeg. Cicaplast. De babyolie gebruik ik dan wel voor de rest te masseren ;-) de bio olie is misschien ook wel een goed idee! hebben juliie ook last gehad van spierpijn in de rug? In de eerste dagen had ik hier ook last van maar dat was dan omdat ik niet goed sliep. Ik slaap nu nog steeds vnl. op mijn rug maar de afgelopen dgen is de pijn weer goed teruggekomen. Zou dit kunnen doordat de kliniekbeha goed spant? Of mss aan mijn rughouding? Durf ze nog niet goed vooruitsteken zoals ze zeggen ;-)) gr

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey allemaal

Ben nu 6 weken PO en ben zo goed als pijnvrij!!! :)

Enkel nog last van rugpijn en een beetje in de spier onder mijn linkeroksel... de pijn was weggegaan maar hij is teruggekomen. Misschien komt het door de spannende sportbeha! Maar nu moet ik ze overdag niet meer dragen dus zalig!!! Eindelijk kan ik BH's dragen zonder vulling! Heb nu 75C bij de meeste BH's en ben super tevreden, ze zijn al wat gezakt en beginnen een mooie vorm te hebben. Het is net of ze elke week nog mooier en natuurlijker worden, blij blij blij.

Heb tot nu toe altijd een douche genomen maar vanaf wanneer zou je echt terug lang een bad kunnen nemen? Mijn wonde is goed aan het genezen, ze is nog een beetje rood maar is wel goed toe dus zou het nu mogen?

En nu eindelijk terug gaan sporten want na 6w is het echt nodig!

Gr

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben vandaag bij de apotheker geweest en hebben mij littekencreme meegeg. Cicaplast. De babyolie gebruik ik dan wel voor de rest te masseren ;-) de bio olie is misschien ook wel een goed idee! hebben juliie ook last gehad van spierpijn in de rug? In de eerste dagen had ik hier ook last van maar dat was dan omdat ik niet goed sliep. Ik slaap nu nog steeds vnl. op mijn rug maar de afgelopen dgen is de pijn weer goed teruggekomen. Zou dit kunnen doordat de kliniekbeha goed spant? Of mss aan mijn rughouding? Durf ze nog niet goed vooruitsteken zoals ze zeggen ;-)) gr

Content van die cicaplast? ik ben van 6maart geopereert en zo deze dan ook moeten gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Content van die cicaplast? ik ben van 6maart geopereert en zo deze dan ook moeten gebruiken.

Hallo Nurse

Ja ben content over cicaplast! Ik had ervoor een mail gedaan naar de pc en ze hadden geantwoord dat dit hetzelfde was dan de olie die ze hadden meegeg., het enige verschil was creme of olie. Deze creme wrijft heel fijn uit en is eigenlijk fijner om te gebruiken dan de olie omdat je minder knoeit. Een aanrader zou ik zeggen!

Gr

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dual Plane heeft echt z'n tijd nodig. Ik ben nu 5 maanden po en heb nu alleen nog maar last van hele gevoelige tepels, zelfs de douche-straal is niet fijn. Aan de onderzijde voelen ze nog doof aan. Maar heb al gelezen dat het wel een jaar of langer kan duren..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey mijn op is 5 dagen geleden en aan de onderkant van mijn borst heb ik geen gevoel, maar niets, het voelt alsof het nog slaapt, dof zo. Als je nu niets niets van gevoel hebt komt dat dan ook terug? Want het is best eng als het zo zou blijven. Hoeveel tijd moet ik erover laten gaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee nurse dat verdoofde gevoel is heel normaal hoor, voelt een beetje tandarts doof vind ik maar dat komt omdat ze je huis door hebben gesneden en als het goed is komt dat gevoel weer helemaal terug kan alleen zoals lucky zegt wel een jaar overheen gaan heb ik gelezen! Dus niks om je druk over te maken!

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat verdoofde heb ik na 2 jaar zelfs nog,dus bij mij komt t iig nooit meer terug. :(

Maar er zijn dr ook die t wel terug krijgen,alleen ik heb dual plane en daar is dus van binnen flink in gesneden,dus is de kans kleiner denk ik.

Heel raar trouwens als je er jeuk hebt,zou je toch denken dat je dat dan niet kan voelen?? :unsure:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey allemaal

Ben nu 6 weken PO en ben zo goed als pijnvrij!!! :)

Enkel nog last van rugpijn en een beetje in de spier onder mijn linkeroksel... de pijn was weggegaan maar hij is teruggekomen. Misschien komt het door de spannende sportbeha! Maar nu moet ik ze overdag niet meer dragen dus zalig!!! Eindelijk kan ik BH's dragen zonder vulling! Heb nu 75C bij de meeste BH's en ben super tevreden, ze zijn al wat gezakt en beginnen een mooie vorm te hebben. Het is net of ze elke week nog mooier en natuurlijker worden, blij blij blij.

Heb tot nu toe altijd een douche genomen maar vanaf wanneer zou je echt terug lang een bad kunnen nemen? Mijn wonde is goed aan het genezen, ze is nog een beetje rood maar is wel goed toe dus zou het nu mogen?

En nu eindelijk terug gaan sporten want na 6w is het echt nodig!

Gr

Hey Vincy,

Super om te lezen!

Doe je rustig aan met sporten? ;)

Hmm ik weet eigenlijk niet hoe lang je moet wachten alvorens een bad te nemen, weet wel dat je niet zo snel in een zwembad mag ivm chloor en bacteriën maar een bad thuis lijkt mij geen probleem mits je wonden helemaal dicht zijn.

Misschien even bellen naar de kliniek? Dan heb je in ieder geval zekerheid!

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey mijn op is 5 dagen geleden en aan de onderkant van mijn borst heb ik geen gevoel, maar niets, het voelt alsof het nog slaapt, dof zo. Als je nu niets niets van gevoel hebt komt dat dan ook terug? Want het is best eng als het zo zou blijven. Hoeveel tijd moet ik erover laten gaan?

ik heb precies het zelfde hoor. en zware spierpijn in me rug en schouders! komt denk omdat ik nog niet goed recht durf te zitten en lopen. morgen weer op controle en zou dan maandag avond ook weer volledig mogen douchen maar geloof niet dat ik me bh uit durf te doen :45:

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb precies het zelfde hoor. en zware spierpijn in me rug en schouders! komt denk omdat ik nog niet goed recht durf te zitten en lopen. morgen weer op controle en zou dan maandag avond ook weer volledig mogen douchen maar geloof niet dat ik me bh uit durf te doen :45:

ja douchen zou zalig zijn!!!!! héhé ja als ik echt rcht sta heb ik het gevoel dat er nog meer gaat rekken en spanning opkomt :), maar we doen ons best hé :) ik nu nog 5 weken die bh dragen :s:), maar hij geeft wel een velig gevoel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat verdoofde heb ik na 2 jaar zelfs nog,dus bij mij komt t iig nooit meer terug. :(

Maar er zijn dr ook die t wel terug krijgen,alleen ik heb dual plane en daar is dus van binnen flink in gesneden,dus is de kans kleiner denk ik.

Heel raar trouwens als je er jeuk hebt,zou je toch denken dat je dat dan niet kan voelen?? :unsure:

het is 1 strook dat ik niet voel neem zo'n 2 cm dik en eronder voel ik enorm de jeuk en aan zijkant van borsten, mss ook wel van constant die bh te dragen. Het is zo juist waar die dikkere rand onderkant bh zit waar anders de beugel zou zitten) dat ik geen gevoel heb, mss ook door die bh daar constant op te drukken? als ze de verbanden los doen voel ik namelijk niets en dat ontsmetten ook niet, toch maar een raar gevoel dat :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat verdoofde heb ik na 2 jaar zelfs nog,dus bij mij komt t iig nooit meer terug. :(

Maar er zijn dr ook die t wel terug krijgen,alleen ik heb dual plane en daar is dus van binnen flink in gesneden,dus is de kans kleiner denk ik.

Heel raar trouwens als je er jeuk hebt,zou je toch denken dat je dat dan niet kan voelen?? :unsure:

Oej en erger je je daaraan dan? of maakt het nietveel uit? Of is het niet op een bepaalde plaats, maar heel uw borsten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Vincy,

Super om te lezen!

Doe je rustig aan met sporten? ;)

Hmm ik weet eigenlijk niet hoe lang je moet wachten alvorens een bad te nemen, weet wel dat je niet zo snel in een zwembad mag ivm chloor en bacteriën maar een bad thuis lijkt mij geen probleem mits je wonden helemaal dicht zijn.

Misschien even bellen naar de kliniek? Dan heb je in ieder geval zekerheid!

Groetjes

Hey Parkiet

Heb dit weekend echt veel last gehad van mijn rug. Ben deze morgend naar de dokter geweest want het was echt niet meer te doen. Heb nu een spierontsteking in mijn rug... dus terug rustig aan doen, medicatie nemen en kine volgen...Ik wou zo graag terug gaan sporten :-( zeker toen het zonnetje gisteren scheen.

Als het na een week niet beter is moet ik terug contact opnemen met de wellnesskliniek om te laten kijken of er niets mis is met de prothese omdat ik bovenaan mijn borsten ook last heb. Maar volgens mij is er niets mis met de prothese omdat ik verder geen last heb. Ook moet ik dan foto's laten nemen van mijn longen....maar wacht eerst af! Hopelijk is het na een week gewoon terug beter en kan ik stilaan terug gaan bewegen/sporten.

Gr

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.