Ga naar inhoud

rvz: bv met monobloc hydrogel


rvz

Aanbevolen berichten

Ik wil graag even mijn ervaringen alweer 10 jaar terug op dit forum plaatsten.
Heden ben ik 43 jaar op mijn 33e heb ik mijn borsten "laten vullen".
In 2002 zagen mijn borsten er uit als theezakjes na de geboorte van mijn laatste kind.
Na lang spluizen op internet en de nodige siliconen horror verhalen besloot ik na lang wikken en wegen over te gaan
op het laten plaatsen van monobloc hydrogel door Dr.Linda Visser.
Ik ben dus door haar in Dusseldorf geholpen destijds , het was 500 euro goedkoper om in Duitsland de operatie te laten doen.
De monoblocs zijn via de oksel ingebracht ik heb Echt nergen een zichtbaar litteken, wel zo fijn als je op je rug ligt op een naakt strand.
Heden is het 2012 en ik heb nog nooit iets van complicaties gehad , wel zo leuk ook eens een positief verhaal te lezen ! toch ?
Hulde aan het monobloc hydrogel maar zeker ook aan Dr.Linda Visser.
Omdat een goede vriendin van mij nu ook een borstvergroting wil ben ik weer op de div. forums aan het snuffelen.
Wat ik absoluut niet begrijp is dat na al die vele tientallen jaren en alle bewijs van lijmfekieren waar rondzwervende siliconen in zijn gevonden bij
vrouwen met siliconen implantaten daar begrijp ik niets van.
Het allergrootste bewijs dat siliconen imlantaten ziekmakend kunnen zijn vind ik wel dat vrouwen die ziek werden en hun siliconen implantaten
lieten weghalen en er hydrogel voor in de plaats namen, na 12 maanden weer helemaal fris werden.
Maar nog steeds zijn siliconen niet verboden ! Vreemde zaak.
Ook vind ik het vreemd dat bijv. in de wellness kliniek een monobloc siliconengel 2000 euro kost om te laten plaatsen
maar wil je een monobloc hydrogel ( zoutwater met verdikkingsmiddel) dat dit 4000 euro kost !
Ik ben in ieder geval heel tevreden na 10 jaar monobloc hydrogel
Mijn vriendin gaat nog even doorsparen en zal uiteindelijk ook voor de veilige hydrogels kiezen heb ik van haar begrepen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 months later...

Hallo RVZ,

Wat mooi te horen dat er wel vrouwen zijn die al meer dan 10 jaar tevreden zijn met hun hydrogel protheses.

Zelf overweeg ik een BV maar heb erg huiver voor de gezondheidsrisico's vanwege de omvermijdelijke gelbleeding van siliconenimplanten en heb qua gezondheid voorkeur voor monobloc hydrogel maar qua behoud van vorm en levensduur voor siliconen.

Toch lijk je een uitzondering op de vrouwen die gestart zijn met monobloc hydrogel. Meestal ben ik tegengekomen dat vrouwen met hydrogel protheses binnen 10 jr ze toch laten vervangen door siliconen vanwege rimpeling of lekkage.

Hoe zit dat qua rimpeling bij jou? Welke cup had jij voor je BV, maw had je nog wat eigen vet en klierweefsel en heb je de protheses voor of achter de spier geplaatst?

Ook ervaringen van andere vrouwen/meiden met ervaringen met monobloc hydrogel protheses zijn van harte welkom!!!!

Hoop dat ik zo een knoop kan doorhakken, wel of geen BV en zo ja met welke protheses!!.

Groeten van Research

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 year later...

Hoi,

Wat leuk om te lezen dat iemand er zo tevreden over is!

Ik krijg zelf een bv met Monobloc Hydrogel, ook vanwege die redenen dat ik het te "spannend" vind het met siliconen te doen. Ik heb te veel negatieve en nare verhalen over gelezen. Het zal vast ook heel vaak gewoon goed gaan, maar ik wil het risico liever niet lopen dat ik ziek word of zo iets.

Wanneer laat jij dan een implantaten wissel doen eigenlijk? Doe je dat over een x aantal jaar of pas als er 1 kapot is?

Groeten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Hoi hoi, fijn om te horen dat er meerdere mensen tevreden zijn over de monoblock hydrogel prothese.

Ik zit te wachten op bericht waneer ik geopereerd kan worden om mijn siliconenprotheses te laten verwijderen en monoblock hydrogel terug te plaatsen. Ook ik heb deze beslissing genomen omdat ook ik er van overtuigd ben dat siliconen te gevaarlijk zijn voor een menselijk lichaam. En vind het ook onbegrijpelijk dat ze nog niet verboden zijn. Maar gelukkig voor diegene die dus absoluut geen siliconenprotheses willen is er een hele mooie oplossing in de vorm van monoblock hydrogel. En ik denk dat het dan ook niet meer zo lang zal gaan duren voordat er alleen nog maar hydrogel gebruikt zal mogen worden. De onderzoeken zijn in ieder geval volop gaande in de medische wereld. Top.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 years later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.