Ga naar inhoud

Best_boobie : 20 maart 2012 : Dr. Malfeyt : Valkenhorstkliniek


Aanbevolen berichten

  • Reacties 398
  • Created
  • Laatste Reactie

Hey bb,

Je hebt ze waarschijnlijk al!!! Feest!!!

Mijn gedachten zijn bij je, klinkt een beetje als een begrafenis, maar dat is het ook een beetje he: die van je kleine tietjes!!!!

Veel succes!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tatatatataaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, daar zijn ze dan! :01:

Allereerst allemaal harstikke bedankt voor jullie meeleven en het aan me denken! En dankje kaatje, dat je zo lief wilde zijn een begrafenisje voor mijn kleine tietjes te organiseren! :109:

Komt ie:

19 maart 2012

Ik zal er even mee beginnen dat ik de avond voor de operatie nog een spuitje in mijn buik moest zetten. Ja, daar had ik echt zin in (niet dus). Maar toch maar gedaan, en dat stelde dus echt helemaal niks voor. Ik voelde het naaldje nog niet eens naar binnen gaan. Dus voor iedereen die dat ook moet doen voor de operatie: gewoon een dikke huidplooi pakken en naast je navel dat naaldje erin stoppen en langzaam het spuitje leegspuiten. Niks aan het handje! :35:

Tegen 23 uur naar bed.

20 maart 2012

Om half 6 liep de wekker af na een lekker rustig nachtje. Ik had goed geslapen tot 5 uur en daarna heb ik nog wat liggen suffen totdat de wekker afliep. Daarna ben ik lekker gaan douchen, haren wassen en toen was ik er helemaal klaar voor. Nog steeds geen zenuwen, alleen maar nieuwsgierigheid.

Om 7.10 uur zijn we vertrokken en we waren er om 7.35, dus dat was netjes op tijd.

Ik werd naar mijn kamertje gebracht en moest daar de operatiekleding aantrekken. Dr. Malfeyt kwam ook nog even kijken en maakte de vóór-foto's. Daarna kwam de anesthesist nog om de laatste dingetjes te bespreken en om kwart over 8 werd ik naar de operatietafel gebracht. Toen ik op de tafel lag, kreeg ik de plakkers voor de monitor opgeplakt, en aan de andere kant stond de anesthesist voor het prikken van het infuus. Hier had ik me wel een beetje druk voor gemaakt, want daar had ik al een wat horrorverhalen over gehoord. Nou, zo een infuus inzetten voel je wel, maar het is eigenlijk hetzelfde als dat er bloed geprikt wordt! De laatste keer dat ik vervolgens op de klok keek, was het 8.25 uur.

Ik zou 400 of 450 cc onder de borstspier krijgen, dus dr. Malfeyt heeft eerst de borstspier losgemaakt en een pocket gemaakt onder de spier om de 400 cc aan beide kanten te passen. Hij vertelde me naderhand, dat hij dit geen mooi resultaat vond geven, want aan de onderkant zag hij dan een dubbele plooi! Hij heeft toen de borstspier weer vastgemaakt en OP de spier een pocket gemaakt en vervolgens de 450cc op de spier geplaatst. Eigenlijk was het dus een dubbele operatie haha, want ik heb toch spierpijn van het losmaken en oprekken van de spier.

Hij is tot ongeveer half 11, 11 uur met me bezig geweest, las ik naderhand op de operatiepapieren. Om 11.45 uur kwam ik volledig bij uit de narcose en ik kreeg nog een spuitje tegen de pijn. (Dus lieve Enibas: ik kon toen jij je berichtje schreef nog niet met een smile van oor tot oor liggen haha, maar die is daarna wel gekomen! :D ) Om 12.45 uur werd ik terug gebracht naar mijn kamertje en heb ik meteen liggen smsen naar de mensen die ik het verteld had, dat alles goed gegaan was en dat ik weer bij was. Voelde me zo goed!! Niet duf, niks :106:

Ik had eigenlijk nergens last van en kreeg dus een kopje thee en een stukje peperkoek. Lekker veel suiker in mijn thee (bah) en rustig opgedronken. Gelukkig werd ik niet misselijk, dus ik was helemaal happy.

Tegen 13.30 uur kwam mijn man en hij keek niet eerst naar mij toen ie binnen kwam, haha, maar eerst naar mijn nieuwe tweeling :45: . Daar hebben we daarna nog samen om gelachen, al is lachen niet het allerlekkerste om te doen na een bv :D

De verpleegkundige kwam daarna nog even langs en vroeg of ik ze eens wilde zien :44: . JA natuurlijk haha, dus hup uit bed, voor de spiegel, fototoestel erbij en bh los!! YES!!! zo blij zo blij. Foto, zal ik dadelijk in de galerij plaatsen! Er zit natuurlijk aan de bovenkant nog vocht, maar dat wordt er nog lekker uitgetrokken door de drains, maar ik vind het nu al mooi!

Ik heb de hele dag wat liggen lezen in mijn bedje en sloten water en thee naar binnen gewerkt. Ook had ik nog een infuus, maar na het laatste gift antibiotica om 14.30 uur, kon de zak vloeistof eraf. Het naaldje bleef nog even zitten, want daar zou ik 's avonds nog pijnmedicatie door krijgen.

Overdag heb ik niet veel pijn gehad, een beetje spierpijn in de buurt van mijn oksels en aan af en toe wat steekjes aan de onderkant van de borsten, waar de incisies zitten. Bij het rechtkomen in bed, vanuit halfzittende houding, voel je het wel ff haha, maar zo krijgen mijn buikspieren tenminste ook eens iets te doen. Die zijn sowieso veel te lui geworden de laatste tijd :97:

's avonds, nadat de avondverpleegkundige mijn bloeddruk nog gemeten had (105/60 poeh wat laag, maar voel me goed!) heb ik geprobeerd te slapen. Ik had mijn wekker gezet op 2 uur zodat ik dan de paracetamol kon nemen. Tegen half 1 viel ik pas in slaap ongeveer en toen om 2 uur de wekker afging, wist ik niet hoe ik dat pokkeding uitkreeg :45: . Heb ik daar toch liggen klooien met dat ding haha, werd er helemaal nerveus van :93: . Maar het is gelukt voordat iedereen op de gang wakker was (hoop ik). Daarna was ik natuurlijk klaarwakker, maar ach, toen heb ik maar de paracetamol gepakt en nog wat gelezen in mijn boek.

Van 3 tot 5 nog wat geslapen, en toen werd ik wakker van diegene die slaapdienst had en opstond om zijn ochtendronde te doen. Allee toch nog een uurtje of 3 in totaal geslapen vannacht.

21 maart 2012

Vandaag heb ik iets meer last van stijfheid en spierpijn, maarja, dat had ik ook wel verwacht na al die verhalen die ik hier op het forum gelezen heb. Het valt me allemaal heel erg mee, gelukkig! De drains lopen goed, rechts zat er vanochtend 100 cc in en links 55cc.

Om 9 uur kwam mijn man mij halen, nadat ik me wat gewassen had en met hulp aangekleed had. Ontbijtje achter de kiezen, dus we konden vertrekken.

Wat is het fijn om weer thuis te zijn!

Morgen moet ik terug voor het verwijderen van de drains (gaan er waarschijnlijk morgen uit, tenzij er een flinke produktie is natuurlijk) en ik krijg ook oedeemtherapie, zodat vocht sneller afgevoerd wordt via mijn lymfevaten!

Nu gaan we lunchen en moet ik een pijnstiller innemen, zodat het schema niet in de war raakt! Daar ga ik me de komende dagen ook echt even aan houden, want op deze manier is het heel goed vol te houden.

Hoop dat het een beetje interessant is voor jullie om te lezen wat ik geschreven heb en dat mensen die nog voor een bv gaan er iets aan hebben!

Keep you updated en foto's volgen!!

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee nee, ik houd me rustig!! Echt! (trouwens hoor wie het zegt, mevrouw de zelfstandig onderneemster ;) )

Die foto's komen, maar mijn mannetje is kapotmoe, dus ligt te pitten op de bank en moet ff wachten tot ik het kabeltje van het fototoestel krijg aangereikt en ik de fotos op de pc kan zetten en en ff mijn hoofd eraf kan halen.... haha.

Maar heb honger, dus ga eerst lunchen als ie wakker wordt hihi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat fijn om te horen dat het allemaal mee is gevallen! En gelukkig dat de pijn ook meevalt.. Ik ben ook erg benieiwd naar de foto ;) morge ben k aan de beurt!! Jeej! K mag wel al dezelfde dag naar huis, dus k ben benieuwd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Lieve BB!!!

Meis allereerst van harte gefeliciteerd met de geboorte van je meiden!!

Wat heerlijk om te lezen dat het zo goed is gegaan, en ook dat je pc goed heeft gekeken of het wel mooi zou worden! Dus nu op de spier. Hoe vind je dat zelf? Ik heb net je foto's bekeken en het ziet er nu al prachtig uit hoor!! Nu lekker rustig aan doen, lekker op tijd je medicatie nemen en je lekker laten vertroetelen. En houd ons op de hoogte hoe het blijft gaan he :D

Liefs Enibas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Lieve BB!!!

Meis allereerst van harte gefeliciteerd met de geboorte van je meiden!!

Wat heerlijk om te lezen dat het zo goed is gegaan, en ook dat je pc goed heeft gekeken of het wel mooi zou worden! Dus nu op de spier. Hoe vind je dat zelf? Ik heb net je foto's bekeken en het ziet er nu al prachtig uit hoor!! Nu lekker rustig aan doen, lekker op tijd je medicatie nemen en je lekker laten vertroetelen. En houd ons op de hoogte hoe het blijft gaan he :D

Liefs Enibas.

Hey Enibas

Ja ik ben echt superblij dat de beste man goed uit zijn doppen gekeken heeft toen hij de pasprotheses plaatste! Het was namelijk zo dat ik een double bubble (of hoe noem je dat) zou krijgen als hij ze onder de spier zou plaatsen. Dan zouden er dus 2 'randen' zichtbaar zijn. Nu heb ik ze op de spier en het ziet er heel goed uit! Ik ben nu natuurlijk wel iets banger voor kapselcontractie, dus houd me echt heel erg aan de voorschriften! Maar onder de spier ging dus gewoon niet, dus was dit in dit geval de beste oplossing. Nu hopen dat ik genoeg vetweefsel bovenop heb... Maar daar zal ie wel naar gekeken hebben, ben ik vergeten te vragen. Ben zo vergeetachtig als een zeef.... Komt vast door de narcose!

Over de medicatie, daar zet ikk ook 's nachts de wekker voor, want die neem ik steeds op tijd in! Ik weet hoe belangrijk dat is, aangezien ik in de palliatieve zorg altijd zelf aan mensen aanraadde de medicatie echt stipt in te nemen en dat ook de beste resultaten gaf.

Dankje voor je lieve bericht! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag 2 PO

Gisteravond ging opeens de telefoon: Een verpleegkundige van de Valkenhorstkliniek om te vragen hoe het met me ging!!! Super zeg! Wat een service. Even met haar besproken wat er in mijn drainpotjes zat en hoe de kleur ervan was en nog even verteld dat ik wel wat vocht vasthoud in mijn rechterhand (dat dus waarschijnlijk komt van het infuus dat aan mijn rechterhand gezeten heeft) Met haar afgesproken dat ik morgenvroeg al om 9 uur terecht kan om de drains te laten verwijderen!

Afgelopen nacht half zittend op mijn rug geslapen en werkelijk geslapen als een roosje. Wel de wekker gezet om mijn paracetamolletjes op tijd in te nemen en daarna weer heerlijk verder geslapen! :D

Vanochtend zijn we vroeg opgestaan, even lekker mijn gezicht, armen en oksels opgefrist en wat van dat roze spul uit mijn hals weggehaald...

Daarna gekeken of ik nog een blouse had, die me nog pastte en zowaar, er is er nog 1 met lange mouwen die het net doet :45:

Om 10 voor 9 waren we al bij de kliniek en mocht ik meteen mee doorlopen om de drains te laten verwijderen. Eerst werd het vacuum van het potje gehaald (pfff gelukkig) en daarna werd de hechting doorgeknipt, waarmee de drains vastzitten. Eerst links en toen die eruit was de rechterkant.

Ik moest goed rustig in en uit ademen en vervolgens heel diep in, en heel diep, krachtig uit. Tijdens het uitblazen werd de drain eruit getrokken, wat wel ff een branderig gevoel gaf, maar echt heel goed te doen, vind ik. Die drain zit er ongeveer 25 cm in!! Daar had ik geen idee van van te voren :106: .

Thuis zijn we nog even boodschappen gaan doen, maar merk wel dat ik nu even mijn rust moet nemen! Druk op mijn incisieplaatsen! Verder gaat alles prima.

Vanmiddag krijg ik oedeemtherapie, zodat het vocht wat sneller afgevoerd gaat worden, ben eens benieuwd hoe ze dat gaan doen!

En ik ben nog steeds blij met mijn nieuwe :55:

Misschien wel weer erg gedetailleerd, maar vond het zelf wel fijn om te weten waar ik aan toe was voor de operatie en zo hebben anderen er hopelijk ook iets aan.

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heerlijk die drains eruit!

Ik werd ook de volgende dag gebeld door de kliniek om te vragen hoe het met me ging (ik had geen drains, dus niet om te vragen hoe het daarmee stond) en ook ik vond dat toen zo fijn en netjes!! Ik kon en kan nog steeds zo bellen met welke vraag dan ook...Heb dat in het begin dan ook wel eens gedaan. En wat betreft je uitgebreide verhaal, ben ik helemaal met je eens hoor! Ik heb er toen ook veel aan gehad om van andere alles te lezen en was en ben ook blij om het te kunnen delen met mensen die hetzelfde meemaken of gaan mee maken :D

Mag je al douchen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wauw je kunt al gewoon naar de kliniek en boodschappen doen! Hahah k ben ook nog maar net thuis maar moet er nu nog niet aan denken hihi.. Wat fijn dat het zo goed gaat! En idd rustig aandoen he

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey BIGboobie ( geen best meer )

Fijn te horen dat het zo goed met je gaat, herken je verhaaltje van die drains, niet te geloven dat er zo'n slang in zat he!

Ik had wel wat last van die gaatjes ervan, die ellendige f*** bh drukte er op!

Laat je maar in de watten leggen, keep us posted he!

BIGkaatje :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vond dat zo'n grappig gevoel die drains eruit trekken hihi...

Dit keer krijg ik ze niet... Ben echt enorm benieuwd naar die techniek...

Geweldig dat je zo makkelijk in de ronde kunt scharrelen...

Geniet van de twins :D en een beetje rustig aan he met ze hihi..

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst een paar antwoorden op vragen van jullie:

1. De oedeemtherapie houdt dus in dat een mevrouw met gouden handen, mijn lymfeknopen in oksel, en schouder masseert, lichte druk uitoefent, zodat het vocht dat zich ophoopt in de borsten, sneller via de lymfevaten afgevoerd wordt. Dit werkte dus echt!! Ik was zeer verbaasd.... Toen we na, een toch wel drukke middag, want we moesten ook nog met mijn man naar het ziekenhuis voor een intake..., naar de kliniek reden voor de oedeemtherapie, kreeg ik enorme stuwing in mijn rechterborst. Pfff, vreemd gevoel was dat, en dan dat gehobbel in de auto haha. Leek wel of mijn borst op korte tijd 3 kilo zwaarder werd, heb m gewoon vast moeten houden :45: . Gelukkig kan ik overal om lachen en werd het gevoel daar niet prettiger van :D

Na de therapie was het vocht weer voor een groot gedeelte weg en voelde het veel beter aan! In principe komt er natuurlijk weer nieuw vocht bij, dat is normaal na de operatie, maar ze heeft laten zien hoe mijn man enkele punten in mijn oksel en schouder even licht kan masseren, zodat de ergste druk vermindert. Dinsdag ga ik dan weer naar haar toe!

2. Of ik al mag douchen.Nee, dat mag ik de eerste twee weken niet. De arts wil niet dat er water aan mijn hechtingen komt... Ik begrijp dat wel, want weet wat de gevaren kunnen zijn, dus ga ook echt niet experimenteren. Heb vandaag met hulp van mannetje mijn oksels, rug, nek en 'down there' even aan de wasbak gewassen en douche me morgen even onderom. De rest gewoon om de bh heen en om de dag schone bh aan. Gewoon op de ouderwetse manier dus. :D

3. Boodschappen doen, ik heb ze (de boodschappen dus ;) ) wel mooi door mijn mannetje laten dragen haha en was ook niet veel, maar had het gevoel dat ik even een stukje moest lopen, wel heel rustig aan zodat niet alles heen en weer zwaait hihi

4. Die drains: idd niet te geloven dat er zo een slang in zit haha. En net zoals jij zegt Kaatje, die gaatjes die voel je, af en toe doen die krengen ook echt ff pijn :93::45: Ik was al bang dat ik pijnloos deze bv zou overleven, maar gelukkig voel ik er toch nog af en toe wat van. En ja, die stomme gaatjes zitten natuurlijk precies onder de band van de sportbh, of all places... :44:

5. Het rustig aan doen, dat ga ik vanaf morgen toch echt doen, want vandaag was achteraf gezien toch een beetje druk, ach, voel me goed, maar merk dat mijn borsten wat beginnen te protesteren, ook al houd ik mijn armen tamelijk stil. Denk dat ik toch nog wat vermoeider ben van de narcose dan ik wil toegeven... Dus we lassen een paar rustdagen in, nu we er eindelijk tijd voor hebben :101:

Hihi, Kaatje, leuk die naamsverandering :D Vind je ze echt zo BIG?? :106:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yes, klaar en duidelijk verslagje as ussual BB!

Tja die draingaten: je zou denken dat die artsen ze toch iets hoger of lagee gaan zetten na al die bv's maar helaas pindakaas!

Ik vind ze zeker big voor 450 hoor, pf had ik dag maar met die 500 zeg :)

Ben jij blij met de grootte so far?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.