Ga naar inhoud

Sarah35: 11 februari '12: Dr. Wilikens: AtlasKliniek (B)


Sarah35

Aanbevolen berichten

Hoi meiden,

Ongeveer 2 jaar geleden heb ik een bv laten doen waar ik zeer tevreden over ben, meer uitleg hierover in dat topic.

De littekens waren echter niet zo mooi genezen, in die zin dat ze redelijk breed waren. Ik wou hier eigenlijk niets aan laten doen (ik zie ze zelf niet, toch :106: ) maar op aandringen van mijn vriend ben ik toch opnieuw naar de pc, dokter Wilikens, gestapt.

En die moest ik echt niet overtuigen... Volgens hem waren de littekens zo breed geworden omdat mijn huid toen heel erg opgespannen was. Nu is dat niet meer het geval, alles is opnieuw lekker soepel, dus de nieuwe littekens zouden dunne lijntjes moeten worden (het hangt ook wel van persoon tot persoon af, ik maak lelijke littekens).

Afgelopen vrijdag heb ik de correctie dan laten uitvoeren. Eerst markeren ze de littekens met een stift, omdat de huid daarna door de adrenaline van de verdoving wit wordt (dat wist ik dus niet). Daarna spuiten ze de lokale verdoving in rond de littekens, dat is het pijnlijkste maar eigenlijk niet eens zo pijnlijk, het prikt gewoon fel. 3 prikken langs elke kant. (Ik zit me maar in te beelden dat ze in de prothesen geprikt hebben :rolleyes:, typisch ik...) Dan 10 minuutjes wachten tot de verdoving werkt en daarna...voel je totaal geen pijn meer. De littekens worden er oppervlakkig uit gesneden en de boel wordt weer netjes dichtgenaaid. Wanneer de verdoving een paar uur later was uitgewerkt, heb ik wel een pijnstiller genomen. Maar daarna niets meer.

Nu zijn we 2 dagen later en het bloedt nog wat na. Het is nog gevoelig maar echt pijn doet het niet meer. Binnen 10 dagen mogen de draadjes eruit, vanaf dan mag ik opnieuw alles van sport doen. Tot zolang zijn grote armbewegingen verboden (golf, badminton...).

Als de draadjes eruit zijn zal ik enkele nieuwe foto's in m'n album zetten, nu valt er niets te fotograferen want er zitten pleisters overheen.

Oh ja, nog iets waard om te vermelden: prijs was 120 euro maar het wordt volledig terugbetaald door de ziekteverzekering (= verplichte verzekering in België).

Ik maak nog een update wanneer de draadjes eruit zijn...

Greetz

Sarah

Link naar reactie
Delen op andere sites

hai meis ik heb echt 2 lelijke littekens ze zijn paars nu na een jaar nog en er dik ik voel de in een sportbh zeg maar en ik zit er wel mee als ik het zie is echt spuuglelijk ik wil er wel iets aan doen maar ik weet niet of dit in de garantie hoord ben namelijk over 2 weken 1 jaar po hoe ziet het er nu uit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Sarah,

Leuk dat je hier een topicje over hebt geopend, en ben blij dat het je goed is meegevallen. Ben heel benieuwd naar je foto's binnenkort! Herstel ze, gelukkig duurt dit niet zo lang.

Liefs, :53:

Link naar reactie
Delen op andere sites

hai meis ik heb echt 2 lelijke littekens ze zijn paars nu na een jaar nog en er dik ik voel de in een sportbh zeg maar en ik zit er wel mee als ik het zie is echt spuuglelijk ik wil er wel iets aan doen maar ik weet niet of dit in de garantie hoord ben namelijk over 2 weken 1 jaar po hoe ziet het er nu uit

Hey Esie,

Ik zou als ik jou was gewoon eens een afspraak maken met je pc om te bespreken wat er kan aan gedaan worden. Denk wel dat dit onder de garantie zal vallen hoor. Succes alvast!

Liefs, :54:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Sarah,

Ben benieuwd of je littekens nu mooier zijn geworden.

Eind februari ga ik ook op consult voor een eventuele litteken-correctie. Dit valt volgens mij nog onder de garantie omdat ik nog binnen een jaar po ben.

Goed om te lezen dat het jou zo meegevallen is.

Gr. Xanaa

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag meisjes,

Bedankt voor jullie reacties! :)

Ik heb al eens stiekem onder de pleisters gekeken en het zijn ontzettend dunne lijntjes geworden...volgende week mogen de hechtingen eruit en dan zal ik nieuwe foto's maken.

Of het al dan niet onder de garantie valt, kan je best even vragen aan je pc. Bij mij was dat niet relevant, omdat in België deze ingreep sowieso volledig wordt terugbetaald door de "ziekekas" zoals wij dat noemen :rolleyes:

Tot later!

Sarah x

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hoi meiden,

De hechtingen zijn er sinds maandag uit en ben ik moet de nieuwe littekens nu volop masseren... Ik hoop dat ze mooier worden dan de vorige, het ziet er in ieder geval al veelbelovend uit! Binnen 3 maanden moet ik op controle, normaal gezien zouden ze dan genezen zijn.

Ik heb nieuwe foto's gemaakt en in mijn album geplaatst.

Sarah x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.