Ga naar inhoud

Rimpeling zichtbaar van prothese - lipofilling voorgesteld. Iemand ervaring daarmee?


Pam A

Aanbevolen berichten

Hoi meiden,

16 december vorig jaar heb ik een borstlift via de tepel gehad. Er zijn ronde protheses (Mentor I) ingebracht van 275 CC.

Ik was/ben helemaal blij met deze techniek. Ik heb alleen maar een litteken rond mijn tepel wat nu nauwelijks zichtbaar meer is. Verder niets...

In het begin heel veel zwelling en blauwe plekken gehad, maar na 4 weken was ik het meeste vocht kwijt en begon ik rare dingen te voelen in mijn borsten en erger nog.....te zien. Eerst wat 'blubjes' / luchtbellen en harde plekken. Later werden dat veel meer blubjes en begon ik plooien te zien wat even later echt rimpels werden.

Ik heb toen gebeld met de kliniek (Velthuis kliniek Rotterdam, chirurg dr. Ullrich) en de verpleegkundige gaf aan dat het misschien nog hematomen en vochtophopingen kon zijn. Een week later werd het alleen maar erger en heb ik opnieuw gebeld om een afspraak te krijgen met mijn chirurg. Wat het niet makkelijker maakt is het feit dat hij weggaat bij de kliniek (om hoogleraar te worden in Nijmegen en incidenteel nog operaties te doen). Ze namen mijn klacht gelukkig wel serieus en vandaag ben ik, 8 weken PO, op consult geweest.

Zodra ik mijn bh uitdeed begon hij uitgebreid te voelen :D en te knijpen. Maar hij zag het gelijk (alhoewel vandaag nog een goede dag was en het nauwelijks zichtbaar was). Hij heeft aangegeven dat hij dit zelden ziet en dat hij vooraf niet heeft kunnen inschatten dat dit zou kunnen gebeuren. Blijkt dat ik toch te weinig borstweefsel heb (vooral rechts) waardoor de prothese goed zichtbaar is. Het bovenste deel heeft hij wel onder de spier geplaats, maar op de borst niet.

Er zijn nu 3 opties die hij heeft meegegeven: een paar weken heel veel masseren, mogelijk trekt het nog wat weg (denkt hij overigens niet). De 2e is de optie dat er vet uit bijv. mijn buik wordt gehaald en dat ze dat vervolgens gaan inspuiten op de plekken waar het nodig is in mijn borst (heet lipofilling). De 3e optie is over een paar maanden alles eruit en dat ze de prothese (wel weer via de tepel) volledig achter de spier gaan plaatsen.

Hij adviseerde voor de 2e optie te gaan. Het wordt nog niet veel gedaan, maar er zijn goede resultaten mee behaald gaf hij aan. Is ook minder ingrijpend dan weer een nieuwe operatie natuurlijk. Bij de 3e optie gaf hij aan dat het resultaat onnatuurlijker zou zijn en alles hoger / meer naar voren (minder hang) zou komen. Maar ook dat zou een optie zijn.

Nu afgesproken dat ik over 2 maanden terugkom. mocht de rimpeling er nog zijn, dan kan ik een dagbehandeling inplannen ofwel bij de Velthuiskliniek in Rotterdam, maar door andere chirurg ofwel bij hem maar dan zou het in het Radboudziekenhuis in Nijmegen moeten zijn.

De kosten zullen volledig vergoed worden (via verzekering), daar zorgen zij voor!!

Kortom, hij heeft enorm de tijd genomen en mij en mijn klacht heel serieus genomen. Hij snapte dat ik er mee zat (hoewel het eigenlijk de laatste 2 weken nauwelijks meer zichtbaar is) en wil gewoon een goed 'eindproduct' opleveren.

Ik moet er natuurlijk allemaal nog over nadenken, maar ik denk dat ik voor de optie met inspuiten van vet ga.....

IEMAND DAAR ERVARING MEE??

Ik hoor het graag!! Ben wel blij met het feit dat er wat aan te doen is......

Opgelucht thuis nu dus!!!!

Liefs

x

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey, ik heb hetzelde probleem en ben vorige week bij Dr. Plovier daar heeft hij voorgesteld de protheses te vervangen door meer cohesieve prothesen en dan zou het resultaat veel beter moeten zijn.

Nu afwachten tot de nieuwe protheses gemaakt zijn.

Van die andere mogelijkheden heeft Plovier niet gesproken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

*** Hey Pam A.

Allereerst wat fijn dat je pc zo meedenkt, en het niet afdoet dat het wel meevalt ofzo! Masseren denk ik ook niet echt dat wat uit zal halen... Ikzelf heb de prothesen ook volledig achter de spier, en heb die rimpels zoals jij hebt alleen aan de zijkanten als ik naar voren hang. Ik vind die van mij trouwens niet onnatuurlijk ogen, ook al zijn ze volledig achter de spier. Lipofilling heb ik 5 weken geleden laten doen in mijn gezicht. De plooi van neus naar mondhoek zegmaar was erg ingevallen vond ik door het afvallen, en dat is via lipofilling opgevuld (ze hebben t vet tijdens een lipo van de armen gebruikt, ik kreeg tegelijkertijd een armlift). Ze doen eerst een overcorrectie omdat het vet altijd een beetje weg"smelt" nog. Ik vind t een hele verbetering, maar je ziet toch nog wel een beetje de plooi, die komt toch wat terug nu na een aantal weken. Ook is een nadeel dat je niet teveel mag afvallen, want dan legen de vetcellen zich weer en heeft t weinig effect. Hoe het is bij borsten weet ik natuurlijk niet.

Heel veel succes met je keuze te maken, gelukkig heb je wel het idee dat het de laatste weken al beter is geworden!

Groetjes van Ingrid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

*** Hey Pam A.

Allereerst wat fijn dat je pc zo meedenkt, en het niet afdoet dat het wel meevalt ofzo! Masseren denk ik ook niet echt dat wat uit zal halen... Ikzelf heb de prothesen ook volledig achter de spier, en heb die rimpels zoals jij hebt alleen aan de zijkanten als ik naar voren hang. Ik vind die van mij trouwens niet onnatuurlijk ogen, ook al zijn ze volledig achter de spier. Lipofilling heb ik 5 weken geleden laten doen in mijn gezicht. De plooi van neus naar mondhoek zegmaar was erg ingevallen vond ik door het afvallen, en dat is via lipofilling opgevuld (ze hebben t vet tijdens een lipo van de armen gebruikt, ik kreeg tegelijkertijd een armlift). Ze doen eerst een overcorrectie omdat het vet altijd een beetje weg"smelt" nog. Ik vind t een hele verbetering, maar je ziet toch nog wel een beetje de plooi, die komt toch wat terug nu na een aantal weken. Ook is een nadeel dat je niet teveel mag afvallen, want dan legen de vetcellen zich weer en heeft t weinig effect. Hoe het is bij borsten weet ik natuurlijk niet.

Heel veel succes met je keuze te maken, gelukkig heb je wel het idee dat het de laatste weken al beter is geworden!

Groetjes van Ingrid.

Hee Ingrid, bedankt voor je reactie m.n. ook over de lipo-filling! Ik heb inmiddels ook begrepen dat er eerst een overcorrectie is omdat ca 25% afbreekt. Ik verwacht niet dat ik nog heel veel zal afvallen. Max 3 kilo ofzo. Mijn gewicht is al jaren stabiel. Als de rimpels niet meer erger worden dan nu, dan denk ik dat ik voor deze optie ga. In principe zou het resultaat blijvend moeten zijn (net als liposuctie, dat heb ik een paar jaar geleden laten doen bij mijn heupen en dat ziet er nog steeds harstikke goed uit).

Ben je tevreden over de plooiopvulling in je gezicht? Zou dit ook blijven moeten zijn? heb je foto's? Ben heel benieuwd hoor!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Pam A,

Ik heb wel een foto van de plooi, als je me ff je emailadres per pm stuurt dan zal ik ff een voor en nafoto van mn gezicht mailen ;-)

Het resultaat is inderdaad permanent, ik moet wel zeggen toen het pas was gedaan was het echt supermooi, maar de plooi is toch wel een beetje terug gekomen. Ik ben wel heel blij ermee hoor, want het is wel echt een verbetering! Je moet ook de eerste weken heel rustig aan doen, en proberen om zo weinig mogelijk beweging te hebben in het behandelde gebied omdat er bloedvaatjes moeten ingroeien in het nieuwe vetweefsel zegmaar. Maar bij je borsten is dat niet zo'n probleem natuurlijk, je mond gebruik je natuurlijk veel meer ;-)

Groetjes van Ingrid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wauw, wat fijn zeg dat je zo goed geholpen bent! Wat een service daar!

Mijn pc doet sinds kort ook met eigen vetweefsel borsten vergroten. Ik vraag me alleen af of dat ook blijvend is? Kan me voorstellen als je wat gewicht verliest, dat dat vet ook weg gaat...?

Ben benieuwd hoor hoe dit gaat aflopen...

Ik moet half april pas weer terug, ik hoop dat ze daar net zo goede service hebben als bij jou kliniek!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Je borsten met eigen vet vullen kan meestal maar 1 cup maat plus dat het meestal minder word... hoor er nog geengoeie dingen over :(

Gelukkig gaat het er bij mij niet om dat mijn borsten groter moeten worden maar dat er net een extra 'vetlaagje' over de rimpels heen geplaatst moet worden. Morgen moet ik op consult....spannend!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

wat is er uitgekomen?

je bent inmiddels al geweest ga je je borsten door middel van je eigen vetweefsel doen nu?

Ik heb hetzelfde probleem geloof ik ik moet 20 april er heen om het telaten zien.

groetjes vlindertje

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.