Ga naar inhoud

Wanneer is een bh te groot of te klein?


Mir83

Aanbevolen berichten

Hey meiden.

Ik hoop dat ik hier mijn vraag goed heb geplaatst.

Ik zit even met het volgende.

Ik heb een aantal bh's gekocht, die zaten lekker met het passen, maar nu heb ik er bijv. een aan en die doet me gewoon zeer!

De beugels drukken vrij hard op mn ribben. Het zijn overigens niet de littekens waar ik last van heb.

Als ik de bh uit doe dan zie je ook echt de bandjes zitten in zowel mijn schouders als onder mijn borsten. Ook heb ik de schouderbandjes losser gedaan.

De cups sluiten wel mooi aan. Dit gaat nu om een 75D. Als ik een 80D aan doe heb ik eigenlijk het zelfde verhaal. 75E zit mij veel lekkerder maar daar sluiten de cups minder mooi bij aan (niet storend of overdreven te groot)

Welke maat moet ik nou? Lijkt wel alsof ik er tussen in schommel. Ik heb verschillende soorten merken en bij alle 75D's het zelfde verhaal.

Kortom, de D oogt mooier maar de E zit lekkerder.

Hoe beslis ik welke maat ik heb, welke bij mij past?

Misschien is dit wel een stomme vraag hoor. Maar ik ben eerlijk gezegd niet echt thuis in bh's omdat ik voorheen nooit een goeie heb gehad :blush:

Alvast bedankt voor jullie reactie's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hello,

Heb dat ook ... Ging daarom alleen maar naar de duurdere lingeriewinkels om beetje hulp te krijgen van de verkoopsters.

Maar helaas pindakaas! Lijk er ook altijd net tussen te zitten.

Zou het niet gewoon kunnen dat het langer duurt voor onze boobs helemaal op hun plek zitten en dat ze nog veranderen?

Denk dat dit de enige verklaring is en dat geduld het enige is wat ons kan helpen!

Ik koop in elk geval maar 1 of 2 bhs per keer momenteel!

Kaatje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai!

Ik heb hetzelfde probleem. Het blijft toch een kwestie van passen. Bij de ene 80C zit het heel mooi,maar dan steekt de beugel in de zijkant van mijn borst, neem ik een andere maat,dan zit de cup weer net iets te los. Ben pas 7,5 weken po,dus het kan nog veranderen. Maar neig steeds meer naar een 80D. Maar ik heb ook verschillende merken gepast, en bij elk merk is het toch weer anders, ik schommel tussen een C en D cup....

Groetjes,

A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast twofriends

Wat een goed topic! Hier zit ik nu dus ook onwijs mee... Wil gewoon een mooie en goed sluitende bh. Bij maat 75D had ik het idee dat mijn borst heel hoog in de cups zaten (mijn tepel zat maar 1/2 cm onder de rand), maar die zat verder redelijk goed en bij maat 80D had ik dat weer dat hij verder prima zat maar dat er een heel klein kiertje te zien was, dus leek de cup weer te groot.. Pfff. Vandaag maar eens op bh-jacht!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat het eerst belangrijk is de onderwijdte goed te hebben : als 't te strak is zie je van die huidrollen onder je shirt .

Dat begint ook pijn te doen na een tijdje en dan doe je die bh toch niet niet meer aan .

Het stukje tussen je cups moet ook mooi tegen je huid komen en de cups op zich moeten goed aansluiten , wat je kan regelen met de schouderbandjes .

Altijd tijd nemen om goed te passen dus .

Heb zelf omtrek 76/77cm maar een 75 spant me te hard , dus doe ik de 80 met het laatste haakje vast :)

Héél soms is echter de cup wat klein en moet ik een D nemen : dan span ik de schouderbandjes wat harder aan zodat de cup beter sluit .

Ik neem meestal voorgevormde beugelbh's , niet voorgevormde vind je bijna niet meer of ze zijn 'te gewoon' vind ik .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey!

Ja, ik heb mijn bh's bij hunkemuller weg. Ben ook geholpen door een verkoopster. Die zei bij het eerste oog dat de E mooier zit. Toen ik haar wees op de cups die niet helemaal perfect aansluiten, wist zij het ook even niet meer :o

Misschien moet ik idd ook maar even wachten voordat ik weer wat nieuws aanschaf. Ben nu net 8 week en 3 dagen po.

Vanmiddag maar weer even wat gaan passen, wie weet. Passen kan nooit geen kwaad.

Voorlopig haal ik iig even niks meer, hihihi :blush:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey B-cupje.

Je ziet bij mij niet de rolletjes zitten als ik een 75 aan heb. Enkel alleen de drukplekken van de beugels en de schouderbandjes.

Bij de ene E cup sluit bij de ene bh de beugels mooi aan tussen de borsten en bij de ander zit er ruimte tussen.

Ik snap er helemaal niks meer van! Haha! Ik zal vanmiddag maar weer even kijken en passen. Ben benieuwd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast twofriends

@Two friends.

Wellicht een 75 E? Ik heb ook bij de 75D Dat mijn tepels nog maar net bedekt zijn....

Ik zal vanmiddag de proef op de som gaan nemen ;) Ga de 75D en de 75E dan maar passen. Maar dat klinkt zo groot en voor mijn gevoel kan dat ook helemaal niet... Wat een rare wereld, die wereld van bh's zeg. Ze maken het ons vrouwen er niet echt gemakkelijker op, hihi. Maar ik vraag me dan af hoe het komt dat ik bij 80D een klein kiertje heb... Heeft dat er dan mee te maken dat hij niet strak genoeg om mijn middel zit en dat ik qua omvang gewoon 75 moet hebben? En dus inderdaad dat mijn borst te hoog in een D cup zit dus dat ik moet gaan kijken naar een 75E?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja weet je , bij de ene bh zijn beugels breder/smaller dan bij een ander model/merk : ligt daar ook aan denk ik .

Bij mannen zal ook niet élke onderbroek/boxershort even lekker zitten denk ik dan :rolleyes:

Ik denk dikwijls dat mijn laag profiel de reden is omdat mijn borsten dus 'breder' zijn ipv 'ronder' zoals hoog profiel .

Vind ook moeilijk goed passende bh's maar in het merk Sapph vind ik toch meestal mijn gading .

Die van Hunkemuller willen ook al wel eens maar die van H&M zijn meestal te klein van cup (ook veel push-up wat ik niet meer draag) . En ik ben eerlijk : duurdere merken koop ik niet , ben ik te gierig voor . Heb liever 3 voor de prijs van zo eentje ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast twofriends

Ja weet je , bij de ene bh zijn beugels breder/smaller dan bij een ander model/merk : ligt daar ook aan denk ik .

Bij mannen zal ook niet élke onderbroek/boxershort even lekker zitten denk ik dan :rolleyes:

Ik denk dikwijls dat mijn laag profiel de reden is omdat mijn borsten dus 'breder' zijn ipv 'ronder' zoals hoog profiel .

Vind ook moeilijk goed passende bh's maar in het merk Sapph vind ik toch meestal mijn gading .

Die van Hunkemuller willen ook al wel eens maar die van H&M zijn meestal te klein van cup (ook veel push-up wat ik niet meer draag) . En ik ben eerlijk : duurdere merken koop ik niet , ben ik te gierig voor . Heb liever 3 voor de prijs van zo eentje ...

Ik ben het helemaal met je eens hoor! Beter 3 leuke goede bh's voor ongeveer 50/60 euro dan 1 dure voor dezelfde prijs... Ik ga vanmiddag naar de V&D en zal ook eens wat bh's van Sapph gaan passen. Ik heb dan weer high profile met ronde prothesen, dus volgens mij heb ik een vrije brede beugel onder nodig en van boven is het ook goed gevuld. Maarja dat is nu, over een paar maanden zal dat misschien ook wel weer anders zijn.

Ik zie dat jij al bijna 4 jaar p.o. bent, heb jij in het begin veel bh's gekocht? Of heb je echt nog een tijdje gewacht?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kon de eerste 10 weken geen beugel verdragen , al kocht ik mijn eerste 2 - natuurlijk - na 6 weken (toen mocht ik de sportbh uitlaten) .

Na 3 maanden PO was ik op controle geweest en heb me toen eens flink laten gaan en enkele setjes gekocht .

Na die 3 maanden zijn mijn borsten toch niet meer zo hard veranderd hoor , ondertussen toch nog steeds dezelfde maat .

Btw , die eerste 2 bh's heb ik niet meer .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou..ik ben vandaag maar weer eens even wezen passen. Ook niet te lang, want ik was er snel flauw van,haha!

Ik heb verschillende maten gepast,maar de verkoopster kwam niet met een in de maat D aanzetten.

Ik heb vandaag een witte bh van Dyanne (als ik et goed schrijf) gekocht in een 75E en hij zat perfect!

Ook heb ik een andere aangepast in een 70F, zat heel mooi,maar veel te strak, helaas hadden ze geen 75 meer.

Ik vind dit zo bizar! En omdat ik het niet geloofde heb ik nog wat E-tjes en F-jes gepast, haha!

Ik denk idd,zoals kaatje ook al zei, dat de borsten eerst volledig ingedaald moeten zijn voor je echt goed kan kijken en passen. Is dat het dan toch misschien?

Echt heel veel ga ik niet halen. Aangezien mijn vriend dit weekend bij een militaire winkel (=rete goedkoop) gaat shoppen, heb ik hem maar een lijstje doorgegeven :blush:

En? Weet jij al wat meer twofriends?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast twofriends

@B-cupje: de bhs die je na de eerste 6 weken had gekocht zijn die nu dan te groot voor je of te klein? Ik heb vandaag een bh in de sale weten te kopen en die ga ik maar afwisselend dragen samen met mijn sportbh. En als ik weer een sale-item tegen het lijf loop koop ik er waarschijnlijk nog wel eentje bij..

@Mir83 Jaaaa, ik ben geslaagd :D en inderdaad de D-cups zijn net iets te klein. Heb twee 75D bh's en twee 75E bh's gepast en de E-bhs zaten stukken beter. Uiteindelijk heb ik dan ook één 75E bh in de sale kunnen kopen bij de Hunkemoller. Van 9 euro lig ik niet wakker ;) en nu maar afwachten of ik die bh nog pas als ik straks 3 maanden p.o. ben.. Kan natuurlijk zijn dat het na het indalen niet meer goed aansluit van boven.. Wat denk jij? Fijn dat jij vandaag ook geslaagd bent voor de bh's en een E en een F, wow! Hihi. Big boobies!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik draag graag Sapph bhs,die zitten meteen goed en geen gezeur met pijn ofzo.

Andere merken blijf ik lastig vinden,ook ik heb last van het drukken op mn ribben,

waar ik vroeger volgens mij echt geen last van had met me C-cupje.

Ik heb dr een paar van andere merken omdat ie mooi zijn,sexier zijn etc.

En met een beetje geluk zit daar wel eens een goeie bij ook,

en met herstel heeft t niets te maken bij mij,heb ze nu al heel erg lang(2 jaar)

Bandjes moeten altyd direct tot zover ze kunnen,omdat ik erg lang ben.

Het is gewoon echt uitvogelen welk merk bh je het beste zit,

het schijnt nu eenmaal stukken lastiger te zijn met neppers..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey vlinder,

Klopt, dat drukken van de beugels op mn ribben had ik voorheen ook nooit. Misschien toch gewoon voor lief nemen dan? Ik heb een bh van sapph, zit idd heerlijk en supermooi! Ik zal binnenkort weer eens wat foto's plaatsen,wordt wel weer eens tijd :blush:

Klopt het trouwens dat sapph klein valt? Ik heb nu een 75E, hij zit erg mooi, maar ik merk wel dat de omtrek strakker voelt dan een van een ander merk.

Zou ik dan een 80E moeten hebben? Of een 75F? Ik ben bang dat ik met de 80 op het zelfde verhaal ga komen als met de 80D waar ik eerder over schreef.

Ik zal zo weer aan het werk. Even mijn bh's terug verdienen, hahaha!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb me laten vertellen dat als een omvangs maat je te strak zit dat je die 1 maat groter neemt.. En dat de cupmaat dan 1 maat kleiner word...

Dus 70E is 75D is 80C is 85B is 90A

Als je 75D te strak in de omvang zit moet je dus 80C nemen... Dan blijft de cup grootte hetzelfde ondanks de letter minder is..

ik heb nu meestal 70D maar ook wel 75C zit beide goed...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hehe ben ik dan..kon t topic niet meer terug vinden,zucht.. :106:

Ja Sapph valt wel wat klein uit idd,maar dat vind ik dus ook met de hunkermoller bhs he.

Ik heb van Sapph een 80F of een 75 G,passen beiden goed.

Ik vind de 80 fijn zitten vanwege de omvang die dan net ff wat minder strak zit,dus ik zou als ik jou was

idd een 80 nemen,word meteen de beugel ook ietsje groter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey so blond!

Ja klopt,zoiets is mij ook verteld. Alleen krijg ik mn boobs met de beste bedoelingen niet meer in een c. Maar wat sapph betreft,ik denk dan toch een 80 omtrek,zit vast wel beter. D is nu sowiezo te klein.

Fijne dag nog iedereen! Zal weer ff wat doen hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@twofriends : de cups waren voorgevormd en wat te breed precies . 't Waren wel 'basic'bh's van Sloggi .

@Vlinder : zou die Sapph dan toch het merk zijn voor de neppers ? :P

Dat merk zit bij mij dus ook altijd goed .

Hunkemuller idd soms net iets te klein die cups ...

@SOo_BlOnd : dat klopt van die maten .

Ik heb een 80C in een tiental bh's (waarvan 7 Sapph) maar heb er ook eentje (van Sapph) in maat 85B .

Maar ik heb toch de onderwijdte een beetje ingenomen met de naaimachine : zat me wat te los want heb omtrek 77 ong.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast twofriends

@SOo_BlOnd: Dat verhaal van de onderwijdte wordt groter en je cup wordt dan kleiner dan snap ik, maar bij mij klopt het op dit moment dan niet... De 75E zit perfect, maar als ik dan een 80D heb dan ziet 'ie qua omtrek weer te los en lijken de cups juist weer te groot :S Mijn onderwijdte is 77 cm en ik vind zelf een 75 lekker zitten, zijn ze mooi ingesnoerd ;) Ach, als over een tijdje misschien alles weer ingedaald is dan past 80D misschien juist weer beter dan een 75E. Wie weet staat het nu nog allemaal te strak enzo.

Ik heb ook geen enkel problemen gehad met de bh's van Sapph, die zaten heerlijk! Maar ben toch gezwicht voor een bh van de Hunkemoller en ook die zat in maat 75E perfect!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@twofriends: BH's is drama vind ik... Je kan ze ook nooit cadeau doen want 9 van de 10 keer is of de omvang te groot/klein of de cup is te groot/klein omdt ze op een of andere manier allemaal anders vallen...

Als je tweeling is ingedaald zal je zeker goed slagen hihi...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.