Ga naar inhoud

Plastisch chirurgen verwijderen borstimplantaten tegen halve prijs (België) + fragment de 7' dag 05/02/12


Eefje

Aanbevolen berichten

Plastisch chirurgen verwijderen borstimplantaten tegen halve prijs

BRUSSEL - Veertig plastisch chirurgen zijn bereid de gevaarlijke PIP- implantaten tegen voordeeltarief te vervangen door nieuwe.

Nu de federale minister van Volksgezondheid Laurette Onkelinx (PS) alle vrouwen met PIP-borstimplantaten aanraadt om ze te laten verwijderen, heeft een groep plastisch chirurgen zich kandidaat gesteld om die operatie goedkoop uit te voeren. Ze vragen een 'beperkt honorarium' voor het verwijderen én het inplanten van nieuwe protheses.

'We hebben vanuit de Vereniging van Plastisch Chirurgen een e-mail rondgestuurd naar onze leden met de vraag wie daartoe bereid was', zegt plastisch chirurg Phillip Blondeel van de Universiteit Gent. 'Veertig van de erkende chirurgen hebben al laten weten dat ze dat willen doen. Er was dus een grote bereidheid om te helpen. Een bedrag wil ik er niet op kleven, omdat iedereen dat naar eigen goeddunken kan doen. Maar de patiënten mogen ervan uitgaan dat het voor de helft van de prijs kan.'

Gratis implantaten

Het ziekenfonds betaalt de kosten van de verwijdering, de opname en de anesthesie terug. Maar veel vrouwen willen hun PIP-implantaten laten vervangen door andere, veilige exemplaren.

'Dat kan in één operatie, maar een borstvergroting wordt niet terugbetaald', zegt Blondeel.

'Voor een vrouw die pakweg twee jaar geleden 4.000 euro heeft betaald voor een borstvergroting, is het een serieuze tegenslag om dat geld opnieuw op tafel te moeten leggen. Daarom hebben we aan onze leden-chirurgen het voorstel gedaan om zelf bij te dragen.'

'Een fabrikant van borstimplantaten heeft in België al honderd exemplaren gratis ter beschikking gesteld, wellicht volgen ook andere bedrijven. Zo blijven de kosten zo laag mogelijk. Als iedereen zijn duit in het zakje doet, kunnen we vermijden dat de PIP-affaire een aderlating wordt voor de gedupeerde vrouwen.'

'Een hele opluchting', zegt Martine Surinx uit Peer, die al vier jaar PIP-implantaten heeft. 'Toen ik het voor het eerst op het nieuws hoorde, schrok ik omdat de naam PIP een belletje deed rinkelen. Ik leef sindsdien elke dag met schrik, mijn man ziet er ook van af. Ik was sowieso van plan om ze niet zomaar weg te halen maar meteen te vervangen. Ik heb al 18 jaar een borstvergroting, het zou geen zicht zijn als ik ze er nu zou laten uithalen.'

Patiënten kunnen mailen

naar info@rbsps.org.

www.rbsps.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Eefje,

Heb net gekeken, misschien nu toch een verhoogde terugbetaling en reductie in prijs door chirurgen, toch een beetje gerechtigheid !!!

Ik heb ze reeds laten verwijderen en nieuwe laten plaatsen, hopelijk wil mijn pc toch ook nog iets doen in de prijs

Dinsdag laat ik hechtingen verwijderen en zal er met hem eens over spreken, ik had immers geen keuze, één was gescheurd en verschillende lymfeklieren zaten al vol met silliconen

Ze moesten er dus zo vlug mogelijk uit !!!

Ik ben in elk geval blij voor alle dames die er dan toch kunnen van genieten, het is jullie zeker gegund want hier hadden we niet om gevraagd, ik had ze amper 3 jaar

Dus, weer volle moed meiden !!!

groetjes Mi. Lo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Mi. Lo.,

Ik hoop het van harte meid dat je nog extra kunt terugkrijgen en dat je pc nog een mooie geste doet voor je! Misschien kun je ook je vraag eens mailen of je nog met terugwerkende kracht hiervan gebruik kunt maken, naar het mailadres (van de Belgische vereniging van Plastisch Chirurgen) dat in het krantenartikel staat in m'n eerste post, ("Patiënten kunnen mailen naar info@rbsps.org.").

Iig veel succes meid!

Liefs, Eefje, :53:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.