Jump to content

Happygirl_01 : 27 maart 2012 : Dr. Nio : Park Kliniek

Recommended Posts

Vrijdag 13 januari 2012.

1e Consult bij Dhr. Nio aan het Parkkliniek te Rotterdam.

Vandaag heb ik mijn allereerste consult over een borstvergroting. Deze vind plaats bij Dhr. Nio in het Parkkliniek te Rotterdam. Ik vind het best spannend en ben zo benieuwd wat hij mij allemaal kan vertellen. Ik zit wel met veel vragen en heb ook best goede verhalen gehoord en gelezen op het forum.

Om 17.15 uur heb ik mijn afspraak met Dhr. Nio en we waren netjes optijd voor het consult. We vonden zelfs een plekje voor de deur van de kliniek, waar mijn vriend gelijk zijn auto in ging parkeren! Hahaha. Hoe luxe wil je het nog meer hebben!

Na eenmaal mij aangemeld te hebben bij de balie, kreeg ik een vragenlijst mee en werden we doorgestuurd naar de wachtruimte. Wat een vragenlijst zeg haha! Maar gelukkig konden we gebruik maken van een kopje thee en koffie. Hierna begon voor mij wel even de spanning te komen voor het gesprek en ik had Dhr. Nio al een paar keer zijn kamer uit zien lopen met patiënten. Hij liep weleens waar iets uit maar dit gaf niet zoveel, als ik maar aan al de antwoorden kon komen en dat hij voldoende tijd nam om de protheses door te kunnen passen.

Gelukkig was dit ook zo en al bij de eerste handdruk kreeg ik al een goed gevoel bij deze dokter.

Ik was best zenuwachtig en dus toverde ik mijn vragenlijst al op tafel en Dhr. Nio reageerde heel rustig en kalm door al meteen bij de eerste zin een grapje te maken en stelde mij in de gelegenheid de vragenlijst te doorlopen. Waarop hij ruim de tijd nam om al mijn vragen beantwoorden en waar mogelijk te voorzien van voorbeelden. Ook legde hij keurig uit welke vormen je van de prothese hebt en liet ze stuk voor stuk aan mij zien.

Wat een gekke, ruwe dingen zeg. Dus die krijg ik in mijn lijfje dacht ik bij mezelf haha. Hierna nam Dhr. Nio uiteraard nog wat belangrijke informatie met mij door zoals ik ook op de vragenlijst had ingevuld.

Na het vragen en informatie gesprek, liet Dhr. Nio mij een pasronde maken. Voordat de pasronde begon meete hij mij op en voerde deze ook weer in de pc. Hierna gaf hij een vrij kleine prothese en vroeg hij mij deze in mijn sportbh te doen(die ik samen met mijn vriend op voorhand had meegenomen met cupmaatje G). Hierna mocht ik voor de spiegel mezelf bekijken en mijn reactie was vrijwel meteen op de vraag hoe ik deze vond: “Mwa…tja, voelt eigenlijk net zo aan alsof ik mijn eigen borsten aanraak. “ Waarop Dhr. Nio antwoorde en mij meteen een grotere prothese gaf. Hij gaf mij echt het gevoel dat hij graag samen met mij naar een mooi cupmaat wilde kijken en gaf me dan ook ruim de tijd om te kijken voor de spiegel. Nu deze prothese in te hebben van 450cc, vond ik het al niet vreemd staan. Eigenlijk best wel mooi, maar net niet genoeg wat ik verwacht had te zien. De twijfeling zag Dhr. Nio en vroeg mij hoe ik het vond staan. Na nog een paar keer goed gekeken te hebben en met een klein oogje op mijn vriend (die al bij deze vulling een beetje zat te glunderen!) zei ik toch uiteindelijk dat het nog niet was wat ik zocht en vroeg of hij ook een maatje meer had. Zoals 600-700cc. Dhr. Nio vond dit schijnbaar echt niet vreemd en gaf mij meteen een 600cc prothese. Terwijl ik ze voor mijn borsten hield, zag ik dat dit al bijna was wat ik zocht. Terwijl ik mijn lichaam glimlachend opnam in de spiegel vroeg mijn vriend aan Dhr. Nio of het makkelijker gaat van een cupje als dat van mij naar groter te gaan, dan van een kleiner cupje. Ik moest hier stiekem beetje om lachen en trok nog meer verbazing toen ik Dhr. Nio zijn antwoord hoorde: “Je kan alles hebben met zulke mooie borsten, al zou je er meloenen in stoppen dan nog zou het je niet misstaan!” Met andere woorden: Dhr. Nio bevestigde hiermee nog eens mijn vraag of ik ook van cupmaatje c naar een goedgevulde F/G kan gaan met een ruime 700cc tot misschien wel meer.

Kortom: na ruim 40 minuten in de praktijk bij Dhr. Nio ter hebben doorgebracht, ging ik helemaal blij naar huis met mijn vriend nadat we bij de balie afscheid hadden genomen van Dhr. Nio. Ik zou hem nog veel meer willen vragen maar dat ging helaas niet meer. Wat ik wel weet is dat als mijn beslissing uiteindelijk op Dhr. Nio zal vallen, dit zeker geen verkeerde beslissing zal zijn. Hij gaf ons goede adviesen en gaf mij ruim de tijd! Ook zou ik evt. al in mijn geplande vakantie terecht kunnen, 27 maart.

Nu eerst weer op naar de volgende consult, deze zal zijn op vrijdag 20 januari om 12.00 uur bij Dhr. Van Onselen in het ACCZ Kliniek te Utrecht.

Ik houdt jullie op de hoogte!

XXX

Hey!

Spannend hoor zo'n eerste consult! Ik kan me de mijne nog goed herinneren..is al weer een tijd geleden,maar ik kan me nog goed voor de geest halen hoe dolgelukkig ik de kliniek uit gelopen ben. Mijn dag kon niet meer stuk!

Succes met je volgende consult!

Groetjes,

A.

Heeey meid

Wat leuk dat je bij dokter Nio op consult bent geweest! Ik heb ook een consult aangevraagd bij hem alleen dan in het SLAZ, helaas kan dit pas eind maart :( hoelang duurde het voordat jij terrecht kon voor een consult? Je kan wel al snel terrecht zeg voor je operatie :D

Je hebt een leuk verslagje geschreven, ik ga je zeker blijven volgen

Xx

Wauw super zeg! Wat fijn dat je nio het met je eens was en het scheelt hoor je hebt als een flinke C cup vanjezelf dus dan kan je meer hebben!

Ik had vrij weinig en kon niet meer als 325 hebben hihi

Heel veel succes meid!!

Vrijdag 20 januari 2012.

Consult bij Dhr. Van Onselen te Utrecht:

Ik heb vandaag om 12.00 uur het consult bij Dhr. van Onselen. Ik was best zenuwachtig omtrent de achtergrond van de Dokter. Ik heb gehoord vanuit o.a. het borstenforum dat Dhr. van Onselen operaties heeft uitgevoerd in het verleden waarbij 2x doden zijn gevallen. En dat hij nu hier in NL berispt is en hier dus geen vergunning meer heeft voor operaties uit te mogen voeren. Dus dat bood mij zorgen, want zou hij dan wel volledig erkend zijn als chirurg in het buitenland en waarom…?

Ik werd netjes op tijd ontvangen en werd door de consulente naar de spreekkamer begeleid. Al vanaf de eerste handdruk en eerste paar vragen die zij stelde aan mij, klapte ik al dicht van de zenuwen en voelde me geblokkeerd. Ik durfde mijn eigen vragen amper te stellen en de consulente stelde mij niet op mijn gemak. De consulente begon met als openingszin: Goed mevrouw, wat komt u hier doen? Waarop ik mijn antwoord eerst heel positief gaf en na de vraag: En wat voor maat heeft u nu en wat voor maat wilt u het liefste krijgen? Klapte ik al enigszins dicht, omdat ik haar ogen steeds groter zag worden en toen ik haar van antwoord had voorzien vroeg ze mij nadrukkelijk: Zo groot?! Maar waarom?! Weet je wel wat je dan op je hals haalt enzovoort. De consulente keek mij daarop ook van top tot teen aan en ruste een klein poosje op mijn boezem. Ze ging maar door met vragen en eigenlijk hoorde ik haar haast zeggen tussen neus en lippen door: Je moet dit niet doen, deze maat die je wenst is veelste groot en een borstvergroting is een veelste grootte ingreep bij zo’n jong iemand!

Na al haar vragen over de maat en of ik mij wel bewust was van de risico’s, stelde ze mij de vraag of ik eerst wilde gaan passen, daarna zou Dhr. van Onselen langskomen tussen zijn operatie’s door, om te kijken of het geschikt was wat we hadden uitgezocht en of het mogelijk zou zijn. En ondertussen zou ik nog mijn vragen kunnen stellen, waarbij we tussendoor zouden bekijken of de pasprothese de juiste maat was die ik in gedachten had. Na dit gezegt te hebben tegen mij, begon ik nog meer een muur op te trekken. Ik vond het vreemd dat ze niet de tijd nam eerst voor mijn vragen over de borstvergroting en vroeg me sterk af waarom Dhr. van Onselen tussen de operatie’s door zou komen kijken en niet volledig bij dit consult aanwezig was. Dit heb ik dus ook gevraagd en ze had hier geen antwoord op. Na het zien van de protheses die zij als voorbeeld aan mij liet zien: het waren protheses van een, voor mij, onbekend merk: Cereform. Ze haalde de protheses van de stalling af, die van Eurosiliconen waren, dit stond er met koeienletters op. Waarvan ik dus ook uitging dat ze met dit merk werkte en deze vraag eigenlijk meer zei dan vroeg. De consulente was verbaasd en beetje geschokt blijkbaar, want uit haar reactie maakte ik op dat ze iets verbaasd was over mijn reactie op de protheses. Ze vertelde mij dat ze werkte met verschillende merken, maar voornamelijk waren het protheses van Cereform, welke ze ook zou gaan gebruiken voor de borstvergroting. Ze legde de protheses op tafel en liet mij de verschillen zien, waarop ze echter de nadruk legde op haar voorkeur voor de druppelvormige protheses. 2 van de protheses die ze op tafel had neergelegd als voorbeeld, waren kapot/gescheurd en gespleten. Ik schrok hiervan en wilde bijna gillend weglopen, zo maak je toch geen professionele indruk…?

Hierna gingen we passen en ik kreeg eerst een 250 cc in. Ik vond deze erg klein en zei voorzichtig dat het nog erg klein aanvoelde. De consulente gaf als antwoord dat ze wel iets groter had maar dat het dan waarschijnlijk niet meer natuurlijk oogte in verhouding met mijn lichaam. Ik wilde dit echt uitproberen en kreeg 450 cc in. Na enige ogen op mezelf in de spiegel (en ik wist al dat ik het zelf nog niet mooi vind maar voelde me geremd door de blik van de consulente) zei ik uiteindelijk dat ik het nog niet echt mooi vond staan en of ik ze groter mocht passen. Ik vroeg haar of ze iets van 600-700cc had liggen en dit kon passen. Hier werd ze bijna boos om leek het wel en alsnog vertelde ze mij dat dit niet mooi zou worden en zwaar voor mijn lichaam.

Desondanks kreeg ik toch van de consulente een grotere als pasprothese en dit zou een 600cc geweest zijn. Hierna mocht ik gaan zitten en kon ik mijn vragen stellen. Na mijn vragen beantwoord te hebben gekregen, kwam Dhr. van Onselen binnen. Hij stelde zich netjes voor waarop hij zich voor mij begaf. Ik zag tot mijn verbazing dat hij nog in zijn operatie kleding liep en ook zijn mondkapje nog om had. Wat mij ook aan het denken zette maargoed ik liet niets blijken.

Dhr. van Onselen vroeg mij watvoor cupmaat ik nu had en watvoor maat ik graag wilde hebben. Ik schaamde mij al een beetje om hier het juiste antwoord op te geven, aangezien ik al gemerkt had bij zijn consulente dat zij er vel op tegen was voor een wat grotere maat. Dhr. van Onselen schrok blijkbaar toen ik het antwoord gaf op wat ik graag wou qua maat en begon wederom over de risico’s en dat het niet mooi/natuurlijk zou staan bij mijn lichaam. Hierop vroeg hij mij voor de spiegel te komen staan en bekeek mijn boezem zonder de pasprotheses in mijn shirt. Ook hem viel hem op (net zoals Dhr.Nio) dat ik Vitiligo vlekken heb op mijn borsten en vertelde mij dat ik evt. deze kan laten tatoeëren zodat ze minder opvallen. Dat vond ik op zich wel een heel goed idee van hem en dat blies mij weer wat meer hoop in. Dhr. van Onselen viel het ook op dat ik inderdaad een klein verschil had in grootte van de borsten. Hij vertelde dat dit er niet mooier op werd na de borstvergroting en vertelde mij ook dat ik absoluut geen ruimte had voor een maatje meer. Hij raadde mij aan om 540 cc te nemen in druppelvormige prothese. Dit vond hij ook het mooiste staan bij mij. Hierna kon ik weer mijn kleding aantrekken en werd het gesprek met Dhr. van Onselen zo’n beetje beëindigd.

Ik bleef achter, samen met mijn vriend, in de spreekkamer met de consulente. Ik stelde haar nog een aantal vragen en ze kon nagenoeg geen goed antwoord geven op mijn vragen. O.a. ook de vraag waarom Dhr. van Onselen opereerde in Duitsland en niet in Nederland… Had ze geen verklaarbaar antwoord op. Na deze vragen vroeg ze aan mij voor hoeveel cc ik zou willen gaan en mijn antwoord was dat ik toch echt 600 cc of meer zou willen krijgen. De consulente gaf aan dat ze mij 540 cc kon aanbieden voor een prijs van 3400 euro incl. 500 euro extra voor de prothese groter dan 500 cc.

Oftewel: ik krijg de protheses voor een normale prijs (niet eens voor de aanbieding van 1.750 euro) plus voor maar 40 cc extra, mag ik 500 euro meer neertellen… Hoe ga je dat verklaren? Dat is van de zotte vind ik…

Als laatste kregen we een lijst van de consulente en hierop had ze al de punten aangevinkt die ze besproken zou hebben. Op 1 punt na, wat mij meteen opviel: namelijk de Veiligheid. Deze vraag had ik al eerder gesteld en maar moeizaam antwoord op gekregen. Nu had ze hier totaal geen antwoord op en ging ze mij zelfs vragen waarop ze dit punt op moest baseren… Op misschien de operatie, op de locatie, op de protheses, op de risico’s, op de dokter die de operatie uit zou voeren. Ik moest me nu pas echt inhouden; ze hielden iets achter en ik wist nu al wat. Dhr. van Onselen en deze praktijk is niet zo betrouwbaar als dat ze willen overkomen, anders zouden ze niet zo afstandelijk doen en nogal moeilijk en weerhoudend doen tegenover mijn wens vd borstvergroting. En vooral niet doen alsof ze ergens geen antwoord op wisten.

Kortom: bij deze kliniek wil ik zelf niet geopereerd worden en is dit helaas een negatief consult geweest.

Sorry meiden! Verder houdt ik jullie op de hoogte!

XXX

ACCZ heb ik ook geplaatst, deze is helaas negatief uitgevallen.

Lees mijn verslag maar onder Topic: Consult bij Dhr. van Onselen. 20 januari 2012.

Ik had eigenlijk afgelopen maandag een consult aangevraagd voor bij Dhr. Nio in het SLAZ Ziekenhuis, als een soort van 2e consult en morgen bij Dhr. Plovier in Belgie. Echter heb ik deze afgezegt omdat ik toch wel erg bang ben voor een operatie en de angst mij toeslaat voor de risico's. Ook ben ik langs mijn ouders geweest en ja, zij staan niet achter mij als ik een borstvergroting zou doen. Ook omdat mijn ouders vermoeden dat de borstvergroting compleet het idee is van mijn vriend. Oké, gedeeltelijk hebben mijn ouders gelijk alleen ikzelf zou het ook mooi vinden en zou mij zelfverzekerder voelen als ik in bikini of gewoon zo, zou rondlopen zonder bh onder mijn shirtje vd zomer. Nu heb ik geluk met de afzeggingen want, ben dit weekend ziek geworden en ben sinds vandaag weer een beetje herstellende.

Nu is mijn grote vraag hier aan al jullie meiden die dit lezen: hoe zouden jullie met dit probleem omgaan? Want ik vind het heel belangrijk dat mijn ouders achter mijn beslissing staan en wil ze niet voorliegen en even later aankomen met ineens grotere borsten in een shirtje of trui. Mijn ouders zijn belangrijk voor me en ik wil gewoon zo ontzettend graag dat ze achter zo'n beslissing staan! Ook al is het mijn lichaam en ja... ben ik nu ook bang en nog steeds die angst voor een operatie + risico's zoals ontstekingen of dat het litteken bij mij veranderd in een vitiligo vlek. (witte pigment vlekken, dat een huidziekte is bij mij. En ik weet hoe mijn lichaam met littekens omgaat, het veranderd altijd wel in een lelijke vitiligo vlek. :103: ).

En hoe ga ik dit zo makkelijk mogelijk maken op mijn werk als ik in de herstel/revalidatie periode zit? Ik werk in de kinderopvang op een net nieuwe baan voor mij aan de Buiten Schoolse Opvang (afk. BSO). Zou dit er erg onder te leiden hebben als ik dit jaar daar begonnen ben met werken en dan ook eens eventueel in dit komende half jaar een borstoperatie onderga? Mag ik veel handelingen niet doen, buiten natuurlijk het geven van zumba lessen aan de kinderen zowel als aan de volwassenen buiten de BSO om.

Oftewel meiden: mijn oproep is HELP!

Help mij met de vraag voor mijn ouders en voor in mijn werk.

XXX

Hey happygirl,

Jammer dat je consult niet zo fijn is verlopen.

Zo zie je maar, het blijft een momentopname en emotiekwestie, heb namelijk veel verslagen van dames gelezen die wel tevreden zijn.

Als je voor écht grote borsten gaat, denk ik dat je beter af bent bij dr. Plovier in Overijsse ( België ).

Dat ze gescheurde protheses laten zien is om aan te tonen dat het een cohesieve vulling heeft :P

Ben je nog van plan bij meerdere pc's langs te gaan?

Groetjes

jammer dat je er zo over denkt, bij mijn is het op die zelfde dag heel anders overgekomen.

Ze hadden juist heel veel aandacht en tijd voor je, wij zijn zeker anderhalf uur binnen geweest

En als dr van onselen niet in nl mag opereren wat ik niet kan voorstellen want dat doet hij tussen het consult door wel degelijk

Zowel Marielle als van Onselen namen echt ruim de tijd en beide gaven het advies om het natuurlijk te houden.

Nu had ik een wens voor gelijkheid en daarna was de maat belangrijk, dit is nu een week na po al een heel stuk beter.

Zelf vind ik de druppel veel mooier dan de ronde, Hoop nu dat het met de week mooier gaat worden,

De operatie in Duitsland is super je wordt er keurig behandeld. Zelf heb ik weinig zeer weinig pijn gehad na de operatie.

En dat is ook weer een plus punt.

Persoonlijk vind ik het fijn als een dokter ook zo eerlijk is als iets niet bereikt kan worden dit ook eerlijk meld en niet na de operatie zeg Sorry het ging er echt niet in.

Maar succes bij je volgende bezoek.

*** Hey Happygirl,

Wat jammer dat je consult zo tegen is gevallen. Ik vind het eigenlijk zowiezo al raar dat alle vragen door consulentes moeten worden behandeld, en je de chirurg zelf eigenlijk maar heel even te zien krijgt. Ik heb voor mijn operatie zelfs 3 keer op consult geweest, en telkens haast een uur binnen geweest, en alleen maar met mijn eigen pc gesproken, er werkt geen consultente oid. Hij doet ook de nacontroles zelf, haalt de draadjes eruit etc, en dat geeft een veel vertrouwder gevoel vind ik zelf dan dat je steeds met consulentes en assistentes te maken hebt! Ik zou als je voor een maatje meer wilt ook zeker Dr. Plovier aanraden van Be-Clinic, er zijn hier op t forum al velen bij deze Dr. geweest, en hij maakt supermooie borsten! (en heeft geen moeite met een maatje meer, je hoort bij verschillende meiden die eerder elders geweest waren en daar te horen kregen dat er niet meer in pastte, en bij hem wel).

Groetjes en succes bij volgende consulten!

Ingrid.

Wat naar dat je je consult zo vervelend ervaren hebt. Ik ben één van de forumgebruikers die zeer tevreden is met ACCZ en van Onselen. Mogelijk omdat je al met wantrouwen heen ging, je achter veel dingen ook wat ging zoeken en je er een rotgevoel kreeg, dan moet je je ook zeker niet daar laten opereren. Je gevoel moet

goed zijn anders heb je alleen maar heel veel extra zenuwen.

De prijs is trouwens wel de 1750,- die aangegeven staat. Die is namelijk excl. protheses van 1500,- en kliniek bh en band van 150,-

Ook ik zou je Plovier aanraden als je voor een grote maat wil gaan, hij plaats met gemak veel cc en dat doen ze hier in Nederland niet dus zou je toch naar België moeten.

Succes!

He meid.

Wat jammer dat je er zo een rotgevoel over hebt,ik ben behandeld door van onselen en ben 100% tevreden.

het concult omdat hij de tijd nam om naar mijn lichaam te kijken en wat er bij zou passen en de operatie ook,alles heel patient gericht en professioneel.

na de operatie ook,je kan 24/7 bellen en je krijgt alle informatie en ook over het merk prothese.

volgens mij opereerd hij ook gewoon in ned,want over die incidenten is hij vrijgesproken en was het niet zij schuld.

maae omdat het een prive kliniek is mag je je eigen anasist kiezen,en hij koos voor neutor in Bocholt (liet ik mij vertellen)

Maar ja als je je er niet fijn bij voelt moet je het natuurlijk niet doen,het is jou lijf en je moet doen wat goed voelt.

maar kan je vertellen de mensen bij het accz zijn top en ben zelf heel blij dat hun heb gekozen,hij maakt hele mooie borsten.

heel veel succes bij je besluit meid.

groetjes kim

Nou dat klinkt inderdaad niet echt positief...

lekker bij iemand anders op consult gaan ;) dr.Plovier in belgie houd idd van grote boobs, dus misschien is dat een bezoekje waard ! ;)

vind het wel stom dat ze zo raar deden over die 600 cc, prima als ze hun mening geven maar als jij graag zoveel cc wilt moeten ze jou dat geven vind ik ongeacht wat hun smaak is, of het wel of niet te groot is voor je lichaam.. jij betaalt dus jij bepaalt!!!

Succes!

Hey,

Tja, heb ook zo een dokter. Houdt het graag natuurlijk ( lees: kleine tietjes :107: ) ...

Is persoonlijk ook niet echt voorstander van groot en mijn vraag naar 700 cc maar t gaat toch om wat ik wil? En ik wil groooootttte!!!

Zou t niet kunnen dat ze minder winst maken op meer dan 500 cc, want de prothese prijzen gaan wel de lucht in na deze grootte?

Groetjes,

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.