Ga naar inhoud

help met laatste twijfels


Aanbevolen berichten

Beste Dames,

allereerst bedankt voor al de nuttige informatie die ik op het forum heb gelezen! Jullie zijn een leuk en vriendelijk groepje!

Ik ben een nieuwe member, ik overweeg binnenkort een borstvergroting, als het goed is zelfs nog in februari. Zaterdag de intake bij de pc gehad, en heb toch beetje 'cold feet' gekregen. Ik hoop dat jullie wat ervaringen willen delen over de laatste twijfels die ik heb. Dat zijn bijvoorbeeld vragen zoals:

- voelen de borsten voor jezelf op gegeven moment (wanneer) echt je eigen, of blijf je altijd voelen dat er iets inzit?

- wanneer hebben jullie na de operatie kunnen sporten zoals daarvoor (eg. zonder spierpijn oefeningen voor borstkast/armen doen)

- is het voorgekomen dat het tegen is gevallen voor jullie partners

- heeft iemand van jullie spijt van de bv en zo ja waarom?

alvast heel erg bedankt voor jullie reacties!:-)

Marina

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai Marini,

Welkom op het forum! Is zeker nuttig hoor! Ik heb er zelf heel veel aangehad en dat heb ik nog steeds. Ik hoop dat andere dames ook iets hebben aan mijn ervaringen.

Ik ben net pas 6 weken po,dus op 2 van je vragen kan ik geen antwoord geven. Sporten deed ik niet.

Mijn partner is mij tot grote steun geweest, vanaf dag 1. Maar ook vindt hij ze heel mooi geworden.

Ik heb nog geen moment spijt gehad. Ook niet toen het allemaal wat pijnlijk was. Het is de beste beslissing die ik ooit genomen heb! Is echt goed geweest voor mijn zelfvertrouwen en voel me zo veel meer vrouw! Kan nu leuke lingerie aan,maar ook gewoon leuke bloesjes en topjes etc. Het is nu mooi gevuld. Dus ik ben er superhappy mee!

Groetjes,

A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De antwoorden op je vragen zijn natuurlijk heel persoonlijk en afhankelijk van persoon tot persoon. Maar als iedereen hier even de tijd neemt om op je vragen te beantwoorden denk ik wel dat je een algemeen beeld zal kunnen schetsen!

Dit zijn mijn persoonlijke bevindingen:

- voelen de borsten voor jezelf op gegeven moment (wanneer) echt je eigen, of blijf je altijd voelen dat er iets inzit?

Ik ben nu twee jaar PO en mijn borsten voelen momenteel heel echt. Ik heb niet het gevoel dat er iets inzit en ze horen al helemaal bij mij. Ze zijn heel erg mals, mooi ingedaald en perfect van grootte.

In het begin had ik dit gevoel absoluut niet, ik vond men borsten opgefokt, hard en zaten veel te hoog. Maar als je geduld hebt komt het allemaal inorde !

Nu heb ik alleen nog soms last van men tepels. Ik kan het niet altijd verdragen als men vriend er aan zit. Ze zijn dan precies overgevoelig. Maar dit is niet altijd zo.

- wanneer hebben jullie na de operatie kunnen sporten zoals daarvoor (eg. zonder spierpijn oefeningen voor borstkast/armen doen

Met sporten zelf heb ik niet echt ervaring. Maar ik denk dat je herstel zal afhangen van de plaatsing van de silliconen ( voor , tussen of achter de borstspier ).

Bij mij zijn ze voor de borstspier geplaatst en ik kon na drie weken al terug gaan werken. Ik kon wel nog niet heffen of tillen. Maar ik had na 6 weken wel het gevoel dat ik weer normaal kon bewegen zonder pijn te voelen.

TIP: STEVIGE sportbh , maar dan ook echt een stevige ! Dat je borsten mooi vast zitten en niet meebewegen tijdens het sporten.

- is het voorgekomen dat het tegen is gevallen voor jullie partners

Mijn vriend heeft me van in het begin gesteund in men keuze. Voor hem moest het helemaal niet want hij was best tevreden met mijn kleine cupje. Maar hij zag hoe ongelukkig ik was en men borsten zorgden vaak voor onnodige discussies.

Nu zegt hij haast wekelijks dat ik de mooiste borsten heb die hij al gezien heeft en dat ze perfect bij men lichaam passen. En het belangrijkste: dat ze heeeeeeeel natuurlijk aanvoelen !

- heeft iemand van jullie spijt van de bv en zo ja waarom?

Neen ABSOLUUT NIET , het is wel een kostelijke operatie, maar ze is het meer als waard! Ik heb pakken meer zelfvertrouwen, men kleedjes, topjes, truitjes,... zijn nu gevuld ! En ik kan een fatsoenlijke bikini aandoen.

Ik vond het heel belangrijk om met geen ballonnen rond te lopen en dit is ook helemaal het geval niet. In het begin is het natuurlijk wat pijnlijk en het vervelendste vond ik het 3 weken op mijn rug slapen, maar ik heb het allemaal overleefd dus nog geen spijt van men beslissing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

- voelen de borsten voor jezelf op gegeven moment (wanneer) echt je eigen, of blijf je altijd voelen dat er iets inzit?

- wanneer hebben jullie na de operatie kunnen sporten zoals daarvoor (eg. zonder spierpijn oefeningen voor borstkast/armen doen)

- is het voorgekomen dat het tegen is gevallen voor jullie partners

- heeft iemand van jullie spijt van de bv en zo ja waarom?

Dat je nog twijfels hebt is normaal, had ik ook hoor.

Ik ben nu 3,5 weken po, dus ook nog vrij nieuw voor mij, maar ze voelen al goed aan, voel ze niet echt zitten.

Normaal mag je na 6 weken sporten, maar zelf ben ik ook niet zo sportief.

Mijn ventje heeft ook altijd achter mij gestaan met mijn keuze, en lijkt ze nu nog steeds leuk te vinden.

Tot nu toe zeker geen spijt, alleen de eerste week heb ik me wel eens afgevraagd waar ik aan begonnen was, had veel pijn, maar nu enorm blij ermee.

Wel spijt dat ik het niet vroeger laten doen heb.

En zoals A1972 zegt, eindelijk leuke lingerie, en topjes en bloesjes staan ook veel leuker, ik kijk al uit naar de zomer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi,

Ik ben aankomende donderdag 6 weken po. Ik heb dan wel een lift met prothese gehad, maar kan ook bij de bv's mee praten :46:

Ik heb nu nog niet helemaal het gevoel dat ze van mij zijn, begint nu wel meer te komen, maar op mn buik liggen vind ik niet fijn, (en ben een buikslaper) ik voel dan echt dat er iets in zit, geen pijn ofzo hoor.

Ze waren al vrij snel zacht, en bewegen helemaal met mijn bewegingen mee (heb zo voor de spier) alleen als ik op mn rug lig, vallen ze wel naar buiten maar ze blijven wel rechtop staan, dat vind ik wat minder. Maar als ik op mn zei lig, kun je helemaal niet zien dat het nepborsten zijn.

Sporten deed ik al na 3,5 week, ik deed cardio, maar sloeg alle apparaten voor de borst en armen over. Ik draag mn kliniek bh en dan een sport bh erover, en dat zit super stevig! Laatste 2 weken, dus met 4,5 en 5,5 week ben ik gaan spinnen, had ik nog nooit gedaan maar dit gaat super, heb helemaal geen last van de borsten, alleen dat narcose spul,,,, Ik kon wel janken de eerste keer, ik moest het afleggen tegen 40 en 50 jarigen. Maar deze week ging het alweer veel beter!

Mijn man is er heel blij mee, hij was altijd sceptisch over de hechtingen, ik heb een klassiek anker litteken. Mij kon het niet schelen, zit toch aan de onderkant, kan ik niet zien, haha. Maar het valt hem enorm mee, de pc heeft dan ook heel netjes gehecht. hij vind ze ook al zacht aan voelen, en ziet ze volgens mij niet als nepborsten. Met de sex zat hij er ook al meteen aan, ik was bang dat hij er ook aan moest wennen, maar blijkbaar gaat dat bij mannen heeeel snel :P .

Ik denk niet dat ik spijt heb, ik vind ze alleen te groot, de pc had me een c cup beloofd, en nu zit ik aan een e cup die nog vaak te klein is, vanwege mijn smalle omvang (70) is het weeeeeer heel moeilijk om een passende bh te vinden, daar baal ik wel van. Maar ik had vreselijke lege hangborsten, steeds als ik bukte vloog de hele boel eruit zeg maar, en nu kan ik bukken en springen wat ik wil, maar de boobs blijven netjes zitten waar ze horen :43:

Groetjes, Risje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve meiden,

Heel erg bedankt voor jullie reacties tot nu toe! Het help me echt een reel beeld te krijgen, ook van de mindere kanten! Ik hoop nog wat meer reacties te krijgen, want inderdaad het zal heel erg persoonlijk zijn hoe alles gaat en voelt. Dus hoe meer verhalen hoe beter!

Fijne avond nog!:-)

Marina

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Marina,

Welkom hier op het forum!

Mijn eigen ervaringen;

- voelen de borsten voor jezelf op gegeven moment (wanneer) echt je eigen, of blijf je altijd voelen dat er iets inzit?

Ik heb mijn borsten nu bijna een half jaar, en vanaf het begin voelden ze al eigen. Wel wennen natuurlijk, van een 70AAA naar een mooie C maar het voelt helemaal eigen. Als ik op mijn rug lig merk ik wel dat mijn borsten wat harder zijn, maar over het algemeen zijn ze stevig maar zacht.

- wanneer hebben jullie na de operatie kunnen sporten zoals daarvoor (eg. zonder spierpijn oefeningen voor borstkast/armen doen)

Ik moet eerlijk bekennen dat ik nooit sport :44: Dus geen ervaring hiermee!

- is het voorgekomen dat het tegen is gevallen voor jullie partners

Nee dit is zeker niet het geval. Mijn vriend vind ze heel mooi geworden, maar was voor de operatie ook al tevreden :55:

- heeft iemand van jullie spijt van de bv en zo ja waarom?

Heb absoluut geen spijt van mijn bv! Misschien alleen spijt dat ik het niet eerder heb laten doen! Het heeft me zoveel zelfverzekerder gemaakt, en mijn gevoel over het totaalbeeld zoveel verbeterd. Ben er echt heel gelukkig mee en kan dan ook niet wachten op de zomer... alle kleding staat zoveel leuker! :49:

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Marina!

Ik ben woensdag 4 weken PO, dus kan nog niet op lange termijn meespreken. :D

- voelen de borsten voor jezelf op gegeven moment (wanneer) echt je eigen, of blijf je altijd voelen dat er iets in zit?

Ik denk dat ik ze snel "eigen" zal vinden :D

- wanneer hebben jullie na de operatie kunnen sporten zoals daarvoor (eg. zonder spierpijn oefeningen voor borstkast/armen doen?

Sporten doe ik niet, maar ik ben na 1 week terug gewoon kunnen gaan werken. Ik werk in een frituur. Sausjes pompen ging alleen nog niet goed :44:

- is het voorgekomen dat het tegen is gevallen voor jullie partners

Mijn vriend wou het in het begin niet, omdat hij dacht dat hij mij nog kon ompraten, maar nu het zover is, is hij meer als tevreden, niet alleen om de borsten, maar ook omdat ik nu veel meer zelfvertrouwen heb, en dat vindt hij zeer belangrijk! Het "preutse" is weg :93:

- heeft iemand van jullie spijt van de bv en zo ja waarom.

Ik heb er zeer goed over nagedacht, en ik twijfelde geen enkele seconde! Ik MOEST van die borsten af. Niets kon mij er van weerhouden :D

---> Ik hoop dat je iets aan mijn antwoorden hebt gehad :42:

Groetjeess x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben bijna 4 jaar PO (ondertussen 41 jaar jong) en heb dual plane plaatsing .

Herstel was best zwaar en lang ...

- voelen de borsten voor jezelf op gegeven moment (wanneer) echt je eigen, of blijf je altijd voelen dat er iets in zit?

Na een maand of 3 voelden ze eindelijk 'eigen' . Ik kon toen ook op mijn buik liggen zonder het gevoel te hebben dat ik op iets lag . Pijntjes heb ik tot 10 maanden PO gehad , dus werd er wel voortdurend aan herinnert dat ze 'nep' waren .

- wanneer hebben jullie na de operatie kunnen sporten zoals daarvoor (eg. zonder spierpijn oefeningen voor borstkast/armen doen?

Echt sporten doe ik niet , ik wandel dagelijks enkele kilometers met mijn hond . Maar mijn werk is fysisch best zwaar : veel tillen (zakken 25kg) duwen en trekken (containers met 300kg) . Dat viel dik tegen en ik heb toch 3 weken thuis gezeten . Met de auto rijden en fietsen tot 3 weken : niet aan te raden ... Na een dik half jaar ging àlles weer als voorheen .

- is het voorgekomen dat het tegen is gevallen voor jullie partners

Mijn man is altijd een 'billenman' geweest en vond mijn kleine borsten 'goed genoeg' al stond hij wel achter mijn beslissing . De eerste weken na de bv vond hij mijn borsten verschrikkelijk lelijk (was ook zo en ik vond dat zelf ook) maar nu kan hij er niet afblijven en vind hij dat ik 'mijn troeven' mag laten zien ;)

- heeft iemand van jullie spijt van de bv en zo ja waarom.

Ik heb enkel spijt dat ik het geen jaren eerder heb laten doen , ook al was ik er de eerste paar weken absoluut niet blij mee .

Mijn zelfvertrouwen is enorm toegenomen en leuke kleedjes zijn niet meer plat bovenaan :rolleyes:

Mijn ervaring heb ik beknopt in de eerste berichten van mijn topic proberen te zetten .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Echt sporten doe ik niet , ik wandel dagelijks enkele kilometers met mijn hond . Maar mijn werk is fysisch best zwaar : veel tillen (zakken 25kg) duwen en trekken (met 300kg) . Dat viel dik tegen en ik heb toch 3 weken thuis gezeten . Met de auto rijden en fietsen tot 3 weken : niet aan te raden ... Na een dik half jaar ging àlles weer als voorheen .

Dus na 3 weken ben je al terug gaan werken, dat is toch snel, aangezien het zware werk.

En viel dit dan mee, of toch nog last gehad op het werk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

HOI !

- voelen de borsten voor jezelf op gegeven moment (wanneer) echt je eigen, of blijf je altijd voelen dat er iets inzit?

Het word steeds beter, in het begin heb je echt wel het gevoel dat er iets in zit! ik had vooral last van mijn rechterborst als ik ging liggen,

ik vond het drukken op mijn ribben en ook zeer doen< in de loop der tijd is dat steeds beter geworden, ik voel ze nog wel maar het doet geen zeer meer en ik heb er geen last van. wel als ik op mij zij wil liggen,

dan voelt het een beetje vervelend, daarom draag ik nu snachts een lichte sportbh, dat voelt beter en veiliger.

- wanneer hebben jullie na de operatie kunnen sporten zoals daarvoor (eg. zonder spierpijn oefeningen voor borstkast/armen doen)

ik kon weer sporten als voorheen, eigenlijk pas na 3 / 4 maanden!!!

- is het voorgekomen dat het tegen is gevallen voor jullie partners

Mijn partner vond het onzin, maar is daar nu helemaal op terug gekomen, hij vind ze prachtig en geeft me nu gelijk dat ik het wou doen.

- heeft iemand van jullie spijt van de bv en zo ja waarom?

ik heb nog geen seconde spijt gehad!! ik ben superblij dat ik nu gevulde borsten heb en dat alles veel meer in verhouding is!! ik kijk nog elke dag blij in de spiegel naar mijn blote borsten!!!

succes ermee!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Dames,

allereerst bedankt voor al de nuttige informatie die ik op het forum heb gelezen! Jullie zijn een leuk en vriendelijk groepje!

Ik ben een nieuwe member, ik overweeg binnenkort een borstvergroting, als het goed is zelfs nog in februari. Zaterdag de intake bij de pc gehad, en heb toch beetje 'cold feet' gekregen. Ik hoop dat jullie wat ervaringen willen delen over de laatste twijfels die ik heb. Dat zijn bijvoorbeeld vragen zoals:

- voelen de borsten voor jezelf op gegeven moment (wanneer) echt je eigen, of blijf je altijd voelen dat er iets inzit?

Ik heb ze nu 1.5 jaar en ik vind ze helemaal als eigen voelen.. eerst dacht ik er hele tijd aan, zo van ik heb nepborsten, maar nu heb ik dat gevoel helemaal niet meer.. Lijkt net alsof ik ze altijd al gehad heb!!

- wanneer hebben jullie na de operatie kunnen sporten zoals daarvoor (eg. zonder spierpijn oefeningen voor borstkast/armen doen)

Hmm... Sowieso moet je daar 6 weken mee wachten.. maar ik ben niet zo van t sporten dus geen idee waneer het weer pijnloos kan..

- is het voorgekomen dat het tegen is gevallen voor jullie partners

nee echt niet, mijn vriend is echt superrrr blij !! hij vond ze altijd al mooi maar nu nog mooier natuurlijk :D

- heeft iemand van jullie spijt van de bv en zo ja waarom?

nee geen spijt, ja misschien dat ik niet voor meer cc heb gekozen maar echt geen spijt van me bv!!

alvast heel erg bedankt voor jullie reacties!:-)

,.';[p/

Marina

Waar heb jij eigenlijk je consult gehad ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor alle reacties! Het kan dus behoorlijk tegenvallen in het begin, het niet-snel weer kunnen sporten (ik loop hard) valt ook beetje tegen...maar hopelijk zal het resultaat ook voor mij het waard zijn!

Inmiddels is mijn afspraak bij Bergmann (dr Koopmann) bevestigd op 28 feb, dus nog een maandje afwachten.... Het wordt dual plane, achter de spier... pc dacht 400cc te plaatsten (heb nu 75-80A), maar ben bang dat het te groot wordt, wil eigenlijk gewoon een volle C cup. Heb nog een afspraak staan om de maat goed te bepalen, maar het lijkt wel dat het uiteindelijk toch iets anders kan uitvallen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Marini,

gefeliciteerd met je boobiedatum :)

ik wilde toch nog even je vragen beantwoorden, want ik vond het erg herkenbaar van toen ik zelf aan het twijfelen was over een bv

- voelen de borsten voor jezelf op gegeven moment (wanneer) echt je eigen, of blijf je altijd voelen dat er iets inzit?

Ik ben nu 6 weken PO, das best kort dus, maar ze voelen echt helemaal van mezelf! En eerlijk gezegd voelden ze bijna vanaf het begin al van mezelf. Ik had ook wel echt een super snel herstel, bijna geen pijn enzo. Het voelt in ieder geval absoluut niet alsof er iets in zit. Ik kon trouwens al na 4 weken moeiteloos op mn buik liggen (mss zelfs eerder al, maar dat had ik nog niet eens geprobeerd), dan voel ik ook helemaal niks zitten. Als ik op mn zij lig vallen ze tegen elkaar aan dus dat ziet er ook heel natuurlijk uit.

Maar ik moet wel zeggen, ik denk dat ze vooral zo eigen voelen omdat het zo goed en mooi gedaan is (door Plovier). Je hoort veel mensen zeggen dat hun borsten de eertse paar weken echt lelijk waren en hoog zaten, maar die van mij waren vanaf het begin al mooi en nooit heel hoog. Nu zijn ze nog mooier, ik sta er zelf eigenlijk echt versteld van, ze zijn nog veel mooier dan ik gehoopt had!

- wanneer hebben jullie na de operatie kunnen sporten zoals daarvoor (eg. zonder spierpijn oefeningen voor borstkast/armen doen)

Zoals ik zei had ik een heel snel herstel. De enige reden dat ik de eerste 6 weken niet gesport heb is omdat me verteld was dat ik dat echt niet moest doen. Na 6 weken ben ik weer op mn crosstrainer gestapt en dat was geen probleem, voelde net als voor mn bv. Oefeningen specifiek voor mn borstkas doe ik nooit dus daar kan ik dan weer niks over zeggen...

- is het voorgekomen dat het tegen is gevallen voor jullie partners

Mijn vriend heeft me 1000 keer gezegd dat het voor hem niet nodig was en dat hij mijn borsten mooi vond zoals ze waren. Hij was wel echt bezorgd over de risico's etc, maar als ik het echt graag wilde stond hij achter me. Hij vind ze nu echt heel mooi en is er helemaal gek op haha. Wat mij natuurlijk heel blij maakt, had het echt heel erg gevonden als hij ze niet mooi zou vinden...!

- heeft iemand van jullie spijt van de bv en zo ja waarom?

NEE, ik voel me veel beter nu. Ik had eigenlijk niet verwacht dat het zoveel effect op me zou hebben, want ik was daarvoor ook al blij met bijna alles behalve mn borsten. Maar ik vind mn hele lichaam nu mooier, ik voel me zelfverzekerder, en ben daardoor gewoon elke dag blij. Dus echt totaal geen spijt!

Nu is het aftellen tot je bv! nog maar 28 dagen! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.