Ga naar inhoud

Douchen of niet douchen??


Aanbevolen berichten

Mij is verteld dat ik de dag na de bv al mag douchen. De steristrips mogen nat worden, maar niet doorweekt. Toch vraag ik me af of het niet verstandiger is om een paar dagen tot een week na de bv gewoon niet te douchen. Alleen de onderkant en de bovenkant aan de wasbak en de steristrips gewoon helemaal niet vochtig laten worden. Wat denken jullie? Wat is beter? Ik weet niet in hoeverre wel douchen misschien de kans op infecties weer enigszins verkleind.. Hygiene is natuurlijk ook niet onbelangrijk. Maar wat is nou wijsheid..?

Ik lees ook wel verhalen van vrouwen die juist niet mogen douchen zolang de hechtingen er nog in zitten. Maar deze vrouwen hebben dan misschien geen steristrips?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je krijgt in elke kliniek (of van elke chirurg) ander advies .

Pleister mocht ik eraf laten vanaf ik geen wondvocht meer had > dag 3 dus .

Ik heb weinig bloedverlies gehad eigelijk : enkele druppels dat is al , eigelijk was dag 2 mijn pleister proper .

Gewoon een beetje gezond verstand gebruiken .

Eens de wondjes dicht zijn kan 't geen kwaad maar ik heb ze toch niet echt veel ingezeept hoor én redelijk lang afgespoeld : daarna ontsmet met isobethadine .

Mijn nietjes zijn er uitgegaan na 14 dagen en twee dagen later was alles weer dicht .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben donderdag geopereerd en mocht vanaf zondag gewoon weer douchen zonder wat op mijn littekens gewoon goed schoon spoelen zodat er geen zeepresten achterblijven!

Durfde het alleen vandaag nog niet aan zonder bh te douche dus dat ga ik morgen proberen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

niet douchen hoor...ik was helemaal blij met mijn mooie dichte hechtingen en na douchen ging het fout, door het natworden zijn aantal hechtingen los gegaan...en nu was het dus aan het bloeden....dus zeker niet douchen...natuurlijk wel douchen van je onderkant etc maar niet je borsten nat maken....ik heb spijt!

Gewoon je borsten goed droog houden en met washandje kan je goed wassen.

Succes!

Groetjes, Barbara

Link naar reactie
Delen op andere sites

De eerste week heb ik niet gedoucht. Dat had vooral te maken met het feit dat ik de eerste 6 dagen drains had. Bij mijn kliniek adviseerden ze om de eerste drie dagen niet te douchen, daarna mocht het gewoon. Mijn hechtingen waren afgeplakt met steristrips en deze mochten nat worden. Na het verwijderen van de drains heb ik dan ook gedoucht (met kliniekbh aan) en de steristrips heb ik daarna drooggedept met een tissue. Geen centje pijn gehad. Maar bij twijfel zou ik me lekker aan de wasbak wassen zoals Barbara zegt. Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de volgende dag na mn bv al weer onder de douche gestaan. Wel even snel maar ik mocht wel douchen. Ik had ook draadjes en daarover een mooie grote pleister. Wel hadden ze in de kliniek gezegd dat ik na het douchen de pleister droog moest fohnen en dat heb ik gedaan. Nooit geen problemen gehad. Als je twijfelt dan moet je het niet doen. Was je dan lekker met een washand van boven en de onderkant kan je lekker afspoelen onder de douche.

Liefs,

Cindy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de volgende dag na mn bv al weer onder de douche gestaan. Wel even snel maar ik mocht wel douchen. Ik had ook draadjes en daarover een mooie grote pleister. Wel hadden ze in de kliniek gezegd dat ik na het douchen de pleister droog moest fohnen en dat heb ik gedaan. Nooit geen problemen gehad. Als je twijfelt dan moet je het niet doen. Was je dan lekker met een washand van boven en de onderkant kan je lekker afspoelen onder de douche.

Liefs,

Cindy

Dat zeiden ze tegen mij idd ook over dat fohnen, maar ik geloof dat ik toch liever even wacht met helemaal douchen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai!

Ik wilde geen enkel risico meer nemen, dus ik heb niet gedoucht totdat de knoopjes geknipt waren. Haren wassen deed ik bukkend en met de hulp van man-lief was dat best te doen. Verder waste ik me bij de wastafel met een washandje. Was even behelpen,maar ik voelde me er prettig bij. Ik had oplosbare hechtingen,waarvan de knoopjes na twee en halve week po geknipt werden. De grote doorzichtige pleisters lieten al gauw los en krulden ook op door het getrek aan mijn bh. Die had ik al snel vervangen door grote eilandpleisters. Maar de kleine stripjes ben ik nooit aangekomen, vond dat al doodeng.

Ik had zoiets van...wat zijn 2 weekjes niet douchen nu eigenlijk....achteraf was ik natuurlijk dolblij dat ik weer kon douchen hoor! Voelt toch frisser!

Groetjes,

A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik mocht ook gisteren ( 1 dag po ) douchen. Er zitten hechtpleisters overheen en die mogen ook gewoon nat worden. Na het douchen even goed droog deppen en klaar. Ik heb gisteren dan ook even heerlijk gedoucht! Is zo lekker voor je spieren!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben 2de keer geopereerd en na de 1te keer toen v.a. 2de dag po ging ik gewoon douchen. Deze keer heb ik er bijna 1 week zonder een echte douch overleeft ;) en daarna na elke douch meteen pleisters met een haardrogen opgedrogd en....mijn littekens zijn VEEEEEl mooier en dunner dan 1 jaar geleden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat deed ik ook schuimblokje. :D Mijn oksels deed ik met billendoekjes of een wattenschijfje met wat lauw water. Om de boel onder mn oksels ff goed te ontsmetten gebruikte ik 70% alcohol op een wattenschijfje. Dag bacteriën en muffe luchtjes :48: .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik mocht de volgende dag al douchen na mijn BVK. Over de hechtingen heb ik tape zitten. Toch heb ik gewacht tot de derde dag na de operatie, gewoon omdat ik het qua misselijkheid nog niet aandurfde. Ik heb de douchestraal niet ontweken met mijn borsten en de tape zit nog prima op zn plek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb daarnet eindelijk weer eens helemaal gedoucht. Na bijna een week. Het werd echt tijd om m'n haar te wassen.. Na het douchen heb ik de strip drooggefohnd. Het ging allemaal prima. Heb niks gevoeld, geen pijn of wat dan ook. Heb erna toch maar snel weer m'n bh aangetrokken haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.