Ga naar inhoud

Prothese los of te druk geweest?


A1972

Aanbevolen berichten

Hallo dames,

Ik ben vandaag 5 weken po. Dit keer ging alles volgens het boekje,waar ik natuurlijk al erg blij mee was.

Sinds een paar dagen heb ik een soort van spierpijn in mijn linkerarm,uitstralend naar de oksel en gisteren werd ik wakker met een pijnlijke linkerborst. Voor mijn gevoel lijkt het net of de prothese los zit. Als ik naar voren buig en buk, lijkt het ook net alsof ik hem voel. Het is ook wel pijnlijk. Rechts heb ik geen last.

Ik heb trouw mijn kliniekbh, afwisselend met sportbh's van de Hema gedragen.

Natuurlijk maak ik me, gezien de voorgeschiedenis,zorgen, en ga ik natuurlijk vandaag de kliniek ook bellen.

Ik ging er eigenlijk vanuit dat na 5 weken de prothese al best wel vastgegroeid zou zitten....Ik voel me verder ook gewoon goed, in de spiegel zie ik ook geen verschil in de borsten. Links hangt misschien een halve centimeter lager,maar dat verschil is te verwaarlozen. Qua vorm is er geen verschil te zien.....

Gisteren in de shoutbox ook gevraagd naar ervaringen van andere dames...

Wie herkent dit gevoel, ik vraag me af of dit echt er bij hoort, of dat ik misschien tijdens het slapen er bovenop gelegen heb, of dat ik gewoon mijn linkerarm/schouder verkeerd gebruikt heb, een verkeerde beweging gemaakt heb...of dat dit bij het herstelproces hoort.

Ik hoop wat gerustgesteld te worden door ervaringen van andere dames.....

Groetjes,

A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen A,

Sinds een week heb ik ook het gevoel dat mijn linkerprothese verschuift als ik voorover buk. Qua pijn is het nogal wisselvallig bij mij momenteel. Het is niet zo dat ik door de grond ga van de pijn hoor, maar meer gevoeligheid en een stekend gevoel. Ik weet ook niet of het normaal is, maar ik denk wel te begrijpen wat je bedoelt. Ben ook wel benieuwd naar de ervaringen van andere meiden en of dit iets is waar je je zorgen om moet maken... Ik ga je topic volgen, sterkte in ieder geval!

Liefs Faye

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb gebeld....moet over een uurtje terugbellen,dan krijg ik Dr Visser zelf aan de telefoon....dus ben benieuwd.

Dames...nog ervaringen hiermee...?

Groetjes,

A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ik ook! :) mij is er gezegd geweest dat dit komt omdat je ineens de spier terug gebruikt, en die even lam heeft gelegen, en je daarom zo'n raar gevoel hebt :)

Weet niet hoe het bij jou zit want ik heb mijn prothesen niet voor de spier meid :s maar dual-plane

En bij mij kan deze uitleg wel kloppen hoor:) dat ik inderdaad de spier is opspan of gebruik, en dit dan ineens raar voelt, en daarna een pijnscheutje, dat dit komt omdat je een spier die even niet gebruikt is gebruikt, plus een spier die lekker doormidde gesneden is:p, kan daaraan liggen bij jou ook.. Dat je je spier nu terug gebruikt en dit een raar gevoel geeft met de prothese ervoor? en je daarom je prothese voelt bewegen? Goed dat je straks al Dr. Visser aan de lijn hebt en het zelf kan vragen :) ! xxxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen A,

Sinds een week heb ik ook het gevoel dat mijn linkerprothese verschuift als ik voorover buk. Qua pijn is het nogal wisselvallig bij mij momenteel. Het is niet zo dat ik door de grond ga van de pijn hoor, maar meer gevoeligheid en een stekend gevoel. Ik weet ook niet of het normaal is, maar ik denk wel te begrijpen wat je bedoelt. Ben ook wel benieuwd naar de ervaringen van andere meiden en of dit iets is waar je je zorgen om moet maken... Ik ga je topic volgen, sterkte in ieder geval!

Liefs Faye

Nou Faye meid jij was vroeg uit je beddebak! :o om 6u? :P:46:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo dames,

Dr Visser heeft mij terug gebeld. Zij denkt, doordat de pijn begon vanuit de arm, dat ik misschien toch iets te veel gedaan heb. Dat die spier van de arm die doorloopt in de oksel ook vast zit aan de borstspier. En dat je dat door de hele borst kunt voelen.

Aangezien ik geen koorts heb, de borst er niet anders uitziet en ik me niet ziek voel, denkt ze niet dat er iets aan de hand is, afgaande op mijn woorden...

Dus gewoon rustig aan doen en sportbh's dragen. Het moet vanzelf over gaan...

Het stelt me wel gerust hoor. Het is altijd prettig als je het van de pc zelf hoort...

Het grappige vond ik wel dat ze gelijk aan het begin van het gesprek zei; meisje je gaat me toch niet weer allerlei enge dingen vertellen he....? Dus dat gaf wel aan dat ze wist met wie ze sprak....ze zei ook dat ik altijd mocht bellen en dat als ik het over een paar dagen nog niet vertrouw, dat ik ook direkt mocht komen.

Ik kan ook niet anders zeggen als dat ik haar echt nog steeds een fantastische pc vindt!

Dus ik ontzie mijn linkerkant maar even, doe maar even niet zo veel, in de hoop dat het snel weer verbetert.

Groetjes,

A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dr de visser is wel een fijne vrouw hé!

ik hoop dat alles goed gaat met je want ik begrijp dat je je zorgen maakt na al wat je hebt meegemaakt.

je hebt de 5 weken al doorstaan. dus er mag niets meer mis gaan met je.

wou dat het bij mij deze keer ook zo was brrr krijg er rillingen van als er 1 kant terug uit moet.

rust maar goed uit met je linkerkant.

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Goas!

Hoe is het nou met je?

Ja, ik vind het een fijn mens hoor, lekker rust op de man (vrouw) af en ze wind er geen doekjes om, daar hou ik wel van.

Ik neem gewoon een beetje gas terug en ontzie mijn linkerkant. Ben al stuk gerustgestelder hoor!

Fijn weekend!

Groetjes,

A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Kenza,

Eigenlijk deed ik al niet echt veel :11: en sinds een dag of 2 ging de was ophangen ook al niet meer. Maar nu doe ik dus helemaal niks meer ! :125:

Wil ook geen enkel risico nemen hoor.....

Ben veels te blij met ze !!!

Groetjes,

A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai dames!

Vandaag gaat het al weer stukken beter! Heb nu een paar dagen de meest strakke sportbh aan die ik nog heb. En schijnbaar helpt dat toch. Links is nog wel gevoelig,maar zeker niet meer zo pijnlijk als dat het was.

Dus weer helemaal happy!

Groetjes,

A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoihoi,

Ik ben gisteren teruggebeld door mijn PC over het schuivende gevoel van mijn linkerprothese. Ook hij heeft me gerustgesteld. Omdat mijn prothesen dual plane geplaatst zijn, zitten de onderkantjes van mijn prothesen niet onder de borstspier gefixeerd. Als je de prothesen op de spier hebt, worden deze helemaal niet gefixeerd door de borstspier. Dit kan ertoe leiden dat je het gevoel krijgt dat de prothese wat gaat meebewegen bij het voorover bukken of bij een zijwaartse beweging. In feite is dat ook wat er gebeurt maar volgens hem kan dit geen kwaad, is het volkomen normaal en komt dit heel vaak voor. :127:

No worries dus girls! Ook die spierpijn in de oksel is niet iets om je zorgen over te maken. Dat is de borstspier die opspeelt want hoe je prothesen ook geplaatst zijn, de spier kan altijd reageren op de ingreep.

We kunnen dus opgelucht ademhalen. :D En vooral de kliniek- of sportbh-tjes lekker blijven dragen voorlopig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoihoi,

Ik ben gisteren teruggebeld door mijn PC over het schuivende gevoel van mijn linkerprothese. Ook hij heeft me gerustgesteld. Omdat mijn prothesen dual plane geplaatst zijn, zitten de onderkantjes van mijn prothesen niet onder de borstspier gefixeerd. Als je de prothesen op de spier hebt, worden deze helemaal niet gefixeerd door de borstspier. Dit kan ertoe leiden dat je het gevoel krijgt dat de prothese wat gaat meebewegen bij het voorover bukken of bij een zijwaartse beweging. In feite is dat ook wat er gebeurt maar volgens hem kan dit geen kwaad, is het volkomen normaal en komt dit heel vaak voor. :127:

No worries dus girls! Ook die spierpijn in de oksel is niet iets om je zorgen over te maken. Dat is de borstspier die opspeelt want hoe je prothesen ook geplaatst zijn, de spier kan altijd reageren op de ingreep.

We kunnen dus opgelucht ademhalen. :D En vooral de kliniek- of sportbh-tjes lekker blijven dragen voorlopig.

Ow dat is fijn dat jij ook goed nieuws gekregen hebt....denk dat het sleutelwoord toch weer geduld is....hoe moeiljk dat soms ook is :)

Groetjes,

A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 years later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.