Ga naar inhoud

Mijn verhaal...


Aanbevolen berichten

Na een paar stresvolle jaren begon ik erg moe te worden.

Ik ontdekte een klein knobbeltje in de linkerborst die wat pijn deed.

Niet erg dacht ik , het zal wel een gezwollen klier zijn. Maandstondentijd dacht ik.

En de pijn werd ook minder, maar enkele weken later begon alles opnieuw. Het knobbeltje werd niet groter maar kon ik ook niet

meer verschuiven. Het zat rotsvast. En de pijn werd zo erg in mijn linkerborst en oksel, dat ik mijn arm nog amper kon bewegen.

Ik werd naar het Imelda ziekenhuis gebracht in Bonheiden, waar ik grondig onderzocht werd.

Pijnlijke onderzoeken ook trouwens...

Die dagen, weken wachtend op de resultaten waren vreselijk.

Het verdict viel...Invasief ductaal carcinoom. Mijn wereld stortte in. Wat nu ? Wat met mijn kinderen ?

Ik werd geopereerd, en eens de drain verwijderd mocht worden, kon ik starten met de chemokuren. De gripper werd op de port a cath gezet en de

lekkere "cocktails" ...zoals ze die in het ziekenhuis noemen...kreeg ik toegediend...lekker waren ze dus zeker en vast niet.

Ijskoude momenten, rillend en kruipend naar het toilet, geen lawaai kunnen aanhoren, die kreeg ik te verduren.

Maar ik ging verder...doodmoe...voor mijn kinderen...mijn alles !

Vorig jaar werden dan mijn baarmoeder, eileiders, eierstokken verwijderd ( hysterectomie) , waarbij ook mijn blaas moest worden opgenaaid.

Na paar maanden out, ben ik ook daar goed doorgekomen.

Nu voel ik me kiplekker. Ik krijg nog bloedtransfusies ( omdat ik zelf geen ijzer meer aanmaak) en mijn diabetes is ook onder controle.

Momenteel ben ik genezen verklaard !

En nu maar blijven vechten...dat het zo blijft ! ;)

Groetjes Tammy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Tammy...

Wat fijn dat het toch nog zo goed is gegaan, natuurlijk moeilijk, pijnlijk, emotioneel en al dat nog meer....maar je bent er nog, en dat telt!

Proficiat en heel vceel sterkte voor de toekomst.

Groetjes, Barbara

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat moet he, voor mijn kinderen.

Dit verhaal is eigenlijk heel kort verteld hoor en nog vele vele stukken ontbreken, want dit was van 2001 tot 2011.

Maar ik kan niet alles in 1.2.3. vertellen... dat is trouwens ook te moeilijk voor mij

@ ikke59 en Barbara : Thx xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeee... Wat een verhaal... Ben er stil van... En dit is volgens jou nog maar de verkorte versie... Wat een vreselijke ervaring moet dit voor je zijn (geweest) en wat een sterkte vrouw ben jij om dit verhaal te kunnen delen! En wat goed dat je het deelt, want het zet toch aan het denken. Heel veel respect voor jou Tammy. Wat fijn dat je nu gezond verklaard bent. Hopelijk zal dit zo blijven voor de rest van jouw leven. En wat heerlijk dat je zo happy bent met je nieuwe boobs. Ik wil je net als Vlinder heel veel gezondheid en geluk toewensen. Dikke knuffel Faye.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Tammy,

Ik heb je verhaal gelezen. Wat een heftige moeilijke tijd heb jij achter de rug. Zeer ingrijpend....

Je hebt een lange weg achter de rug en het is fijn om te lezen dat je genezen verklaart bent!

Ik wens je veel gezondheid en geluk toe! :71:

Groetjes,

A

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede morgen Tammy,

Nou pfff, jij hebt ook al het een en ander meegemaakt zeg, heel heftig, maar wat je ook zegt als je ervoor staat ga je er inderdaad ook doorheen, ik heb nm ook baarmoeder hals kanker gehad in 2008 baarmoeder en lymfen en banden alles weggehaald eierstokken zijn gespaard gebleven, dus ik ben (nog ) niet in de overgang....Nu ook weer helemaal gezond en je kent het wel nog steeds elke drie maanden controle dat gaan we nu wel naar 6 maanden verplaatsen alles ziet er goed uit!!

Heel veel sterkte met je boobs en een dikke kuss Sporty

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Sporty,

Die hysterectomie is toch een serieuze operatie hé. Ik heb daar steeds nog wat last van. Vooral dingen opheffen kan ik niet meer als ze iets te zwaar zijn.

Maar denk denk ik ....ohja.....ik heb mijn maandstonden niet meer yiehaaaaaaaaa :):33: hahaha

K ben wel blij als ik zie dat ik toch niet alleen sta met deze problemen...niet dat ik ze iemand toewens, maar gewoon....blij dat ik niet alleen ben die die dingen heeft ondergaan.

Ik zie ook dat er bij Faye gezegd word ....Vlinder veel sterkte ...is Vlinder ook ziek ? :s

In ieder geval..aan iedereen die ziek is, of ziek is geweest ...HEEEEEEEEL veel sterkte vanuit het binnenste van mijn hart ! xxx

Groetjes Tammy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie ook dat er bij Faye gezegd word ....Vlinder veel sterkte ...is Vlinder ook ziek ? :s

In ieder geval..aan iedereen die ziek is, of ziek is geweest ...HEEEEEEEEL veel sterkte vanuit het binnenste van mijn hart ! xxx

Nee lieverd, voor zover ik weet en hoop is Vlinder niet ziek. Ik verwijs in mijn bericht naar haar post van 20 jan 00:07 uur, waarin zij jou veel liefde, gezondheid en geluk toewenst. En ik wens jou dat ook toe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Tammy,

Het zet je toch weer met beide benen op de grond na het lezen van je verhaal, wat zal het zwaar voor je geweest zijn.

Blij om te horen dat nu alles oke met je is.

Ik wil je heel veel gezondheid en geluk toewensen in de komende jaren.

Groetjes lien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Sporty,

Die hysterectomie is toch een serieuze operatie hé. Ik heb daar steeds nog wat last van. Vooral dingen opheffen kan ik niet meer als ze iets te zwaar zijn.

Maar denk denk ik ....ohja.....ik heb mijn maandstonden niet meer yiehaaaaaaaaa :):33: hahaha

K ben wel blij als ik zie dat ik toch niet alleen sta met deze problemen...niet dat ik ze iemand toewens, maar gewoon....blij dat ik niet alleen ben die die dingen heeft ondergaan.

Ik zie ook dat er bij Faye gezegd word ....Vlinder veel sterkte ...is Vlinder ook ziek ? :s

In ieder geval..aan iedereen die ziek is, of ziek is geweest ...HEEEEEEEEL veel sterkte vanuit het binnenste van mijn hart ! xxx

Groetjes Tammy

Hoi Tammy,

Zie nu pas je reactie, doordat het vernieuwd is zie je niet meer of iemand reageert wel jammer :-( Maar heb je toch gevonden....Vervelend dat jij nog last er van heb met dingen optillen, ik moet zeggen dat ik nergens meer last van heb!! Nou ik merk alleen, beetje raar praatje maar voor jou wel bekend doordat er natuurlijk ook een heel stuk van mijn vagina is weggehaald, voel ik dat wel met vrijen, het is wat korter geworden zeg maar!!! heb jij dat ook gelukkig is het daar allemaal fexibiel maar toch, ik was verleden week voor controle en toen zei ze wel dat ze wel een hele kleine verzakking van de vagina ze voelde een klein randje, doordat natuurlijk de baarmoeder er niet meer is voor steun, dus bekkenstabieletijds oefeningen doen, die doe ik al doordat ik zelf personal trainer ben dus die oefeningen zijn me wel bekend!!! En ja het enigste ook echt het enige voordeel is (als je het zo wilt noemen) is inderdaad geen gedoe meer elke maand........,

Mijn oudste zus heeft helaas ook de verschikkelijke ziekte gehad op haar tong en in haar keel...dus het zit een beetje in de familie zeg maar, mijn tweeling zus had ook een voorteken van bmhk, bij haar hebben ze het gelukkig kunnen weghalen met een klein operatie, die ik ook al had gehad maar bij mij was het te ver lissextie of zoiets?? Nou genoeg over die rot ziekte nu weer wat leuks, hoe gaat je herstel kwa boobs, beetje meer tevreden nu? Ik blijf het moeilijk vinden had het iets anders verwacht maar we gaan het zien nog even geduld en dan zien we weer verder. Vandaag 5 weken po, volgende week weer werken yes daar kijk ik echt naar uit en weer sporten en die band wat minder dragen en die buik band alleen nog in de nacht en gewoon een strak truitje aan van de hema of van waar dan ook !! heerlijk lijkt me dat

En jij al volop aan het werk en weer aan het sporten??

Hoop snel weer van je te horen!! L. sporty

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Sportyke,

Bedoel je met dat stukje de baarmoedermond ? Want dat heb ik ook niet meer.

Nee dat bedoel ik niet ik heb dat ook niet meer. het is een stukje van de rand van mijn vagina, doordat mijn baarmoeder en alles daar weg is heb heeft de vagina geen steun meer en dan kan de vagina die je of ik nog heb, iets zakken zei ze, ik weet het ook niet??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat hebben ze mij niet verteld, dus ik weet het eigenlijk niet. Alles is bij mij ook vaginaal gebeurd en ze zeiden me wel dat ze de blaas hebben moeten opnaaien omdat die aan het zakken was door de operatie.

Bij mij is het niet vaginaal gebeurt maar had een litteken van 12 cm op mijn buik, ik had dus een buik operatie, het kon bij mij niet via de vagina omdat het de tumor te groot was dus ik denk dat het dan anders is?? ik weet dat ook natuurlijk niet, maar ik had dus een grote buikoperatie vandaar!! Dus ze hebben preventief ook een stuk van mijn vagina weggehaald, en de rest..... Fijne dag vandaag...

L.sporty

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat hebben ze mij niet verteld, dus ik weet het eigenlijk niet. Alles is bij mij ook vaginaal gebeurd en ze zeiden me wel dat ze de blaas hebben moeten opnaaien omdat die aan het zakken was door de operatie.

Hallo tammy,

Ik heb een grote buikoperatie gehad, de tumor was te groot en dat kon niet via de vagina, dus bij mij iets anders, vandaar denk ik dat ze dus ook een stuk preventief van mijn vagina hebben weggehaald.

L. sporty

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat hebben ze mij niet verteld, dus ik weet het eigenlijk niet. Alles is bij mij ook vaginaal gebeurd en ze zeiden me wel dat ze de blaas hebben moeten opnaaien omdat die aan het zakken was door de operatie.

Hallo Tammy,

Ik heb een grote buikoperatie gehad, ze konden het bij mij niet via de vagina doen, daar was de tumor te groot voor. Denk dat ze toen preventief een stuk van mijn vagina hebben weggehaald en ook de banden, lymfen enzv ....

L.sporty

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, hij staat er drie x op was niet de bedoeling dames maar hij ging steeds naar( error) dus dacht hij heeft hem niet gepakt? Dus wel sorry dames, des al niet te min een fijne dag en alle dames een goed herstel!!!

Liefs sporty

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.