Ga naar inhoud

Is dit normaal


Aanbevolen berichten

Hoi Kenza,

Bij mij heeft het niet gebloed na het verwijderen van de hechtingen. Ik werd ook niet opnieuw verbonden, kreeg alleen op het rechter litteken een klein hechtstripje. Dus dat bloeden is naar mijn ervaring niet normaal. Het gaatje is lastig te zien op de foto´s. Mijn littekens zien er ongeveer gelijkwaardig uit, behalve dan het bloeden... Ik vind het er zelfs al mooier uitzien dan bij mij hoor!

Komt er nog steeds bloed uit, of is het bloeden al gestopt? Ik had namelijk na de operatie die drains in mn borsten en die gaatjes hebben ook nog een beetje bloed afgegeven na het verwijderen maar dit stopte vanzelf.

Ik zou het opnieuw verbinden en kijken of het bloeden vanzelf stopt. Zo niet of als je morgen nog heel erg twijfelt, naar de HA gaan.

Probeer nog wat te slapen vannacht meis, ik maak(te) me ook druk om alles wat in mijn ogen afwijkt van wat ik hier allemaal op het forum lees. Ik heb ook al op het punt gestaan om savonds laat de kliniek te bellen voor iets wat achteraf erg meeviel... Volg je gevoel, als het echt niet goed gaat laat er dan naar kijken, zo snel mogelijk...

Dikke knuffel

Het bloeden is wel gestopt nu na het opnieuw veranderen, de andere kant ben ik gewoon vanaf gebleven en ga morgen gewoon een andere arts naar laten kijken, hopelijk morgen antwoord van de kliniek en ik hoop dat ik mag langskomen nog snel gewoon al is er ' niks ' aan de hand, dat ik voor mezelf toch echt weet dat het oke is. Ja heb ik ook enorm hard gehad hoor, minste denken er is iets mis, maar dat ging na 5 minuutjes ook gewoon over, maar dit is gewoon enorm raar omdat het zo niet hoort eigelijk, en als er een bepaald scenario kan ontstaan voorkom ik nu liever dan dat'k moet genezen en ik verder van huis ben, want op zich valt het gaatje wel mee, heeft wel een raar kleurtje beetje, maar alsik overal duwde kwam er geen vocht vanaf daar, dus zie morgenvroeg of later op de avond nog of het gaasje proper blijft of niet, de andere kant ga ik gewoon zo laten en door een arts laten bekijken gewoon, was nie gemakkelijk om het te veranderen ook en beetje pijnlijk omdat ik me borst zo omhoog moet duwen met me ene hand.. Pfff hoop dat het oke is en er niks aan de hand is :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 50
  • Created
  • Laatste Reactie

Hoi

Ik heb je topic zitten lezen. Kan me voorstellen dat je bezorgd bent. Ik ben doktersassistente en verwijder zelf regelmatig hechtingen (okee, niet uit boobies:)), maar toch). Waar ik op let bij het verwijderen is of de wond droog en rustig is. Op zich ziet het gehechte gedeelte in mijn ogen er goed uit. Maar daarnaast is het toch wel rood en dat zou voor mij en signaal zijn om door te gaan vragen. Er zijn op zich 5 tekenen van een ontsteking (en dan kijk ik neer even naar een plaatselijke ontsteking, koorts komt meestal pas als het in een wat verder stadium is. Okee, die 5 kenmerken zijn;

- roodheid; dat zie je duidelijk

- pijn; dit geef je aan te hebben

- dik; is op een foto moeilijk te beoordelen. Is het rode gebied dikker dan het gebied eromheen?

- warmte; voelt de rode plek warmer aan dan het gebied eromheen?

- functieverlies; is in dit geval lastig omdat het een plek betreft die je niet veel "gebruikt" zoals een vinger, arm, been etc.

Als je nou meerdere van deze kenmerken duidelijk bij jezelf herkent, zou ik gewoon het zekere voor het onzekere nemen en ermee naar de (huis)arts gaan. Het kan gewoon zijn dat het wat geïrriteerd is door de tape die eraf is gegaan en misschien gevoelig door evt zenuwtjes die erlopen die geraakt zijn met hechten. Maar ik zeg altijd liever een keer te vaak de arts geraadpleegt dan een keer te weinig.

Ik hoop voor je dat het allemaal meevalt. Jij kent je lijf het beste, vaak heb je zelf een "niet-pluis-gevoel", vertrouw daarop, dat is ons instinct en vaak zit je in de goede richting.

Hoop dat je hier wat aan hebt!

Succes,

groetjes Inge

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is moeilijk te zeggen of het warm aanvoelt, mijn borsten zelf voelen net als twee stoofjes, geven veel warmte af, en is net hetzelfde bij de hechtingen, voelt wel geirriteerd aan nu en heel vervelend, maar dat kan ook misschien omdat ik me er nu op focus.. Ja die plaats is ook duidelijk rood, en was voor dat ik het doorschijnende folie eraf trok ook het geval..

Voel me er inderdaad niet gerust bij, en ga morgen proberen een plastisch chirurg te zien hier in een kliniek in Antwerpen, om toch een opinie van een chirurg te hebben, en zo snel mogelijk met mijn pc een afspraak te maken. Wil ook liever het zekere voor het onzekere nemen zoals je zegt:) als er dan toch niks aan de hand blijkt, zoveel te beter, als er wel iets aan het broeden is, was ik er tenminste wel snel bij:). Ben allesinds al begonnen met ontstekingsremmers te nemen :). Bedankt Inge voor de raad, ben nu echt aant denken nou dat heb ik weer, ging allemaal te perfect eigenlijk laatste week blijkbaar:) maar weet hopelijk morgen meer x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dit is idd niet waar je op zit te wachten!

Maar goed, je zit er boven op, gebruikt al ontstekingsremmers, dus áls het wat is, dan ben je er vroeg bij en komt het geoon allemaal goed! Nog ff en dan hoef je je geen zorgen meer te maken, maar kan je genieten van je boebies. Ziet er verder trouwens wel al erg goed uit voor 2 weken po;)

Succes morgen!

Inge

Link naar reactie
Delen op andere sites

Go wat jammer he dat je je nu zo moet voelen.. zo nerveus omdat je niet weet hoe het nu precies zit!

Ik zou ook goed kijken naar het nieuwe gaasje, misschien blijft het nu wel properder...

Mss had de dokter het te hard van getrokken ofzo dat het nu gevoelig is...

Ik zou ook gewoon voor de zekerheid naar pc gaan in de buurt.. Ookal is het niet, die consult betalen is niet zoveel waard als jou gerust gevoel die je dan hebt!!

Hoop dat je toch beetje zal kunne slapen :)

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb geen oog dicht gedaan.. Op het schone gaasje hangt terug wat viezigheid, niet zo veel, denk paar druppeltjes maar maar toch.. Ben zo vroeg als het openbaar vervoer hier rijdt naar ZNA Jan Palfijn in Merksem gegaan, daar bekeken ze me raar toen ik mijn klacht zei, zeiden ze dat ik toch eerst een afspraak moest maken, voor ik een PC kon zien, en dat het niks dringends is, vroeg of ik dan een huidarts of iemand kon zien die er toch een goed oog op heeft qua littekenvorming enzo verder, werd er nog eens raar naar mij gekeken en ben dan gewoon doorgegaan, zo'n reactie had ik niet nodig en als ik toch niet geholpen word of er niet meteen hulp gegeven wilt worden.

Naar Sint Augustinus gegaan dan, daar wouden ze mij een afspraak met pc Vanrenterghem geven. Vroeg of ik nu al iemand kon zien desnoods geen plastisch chirurg, dan werd er mij gezegd dat ik mocht wachten en als Vanrenterghem tijd had hij mij ertussen zou nemen, maar dat ik dan nog een paar uur kon wachten, heb gevraagd of ik gewoon IEMAND kon zien, ben dan doorverwezen naar een huidarts, naam schiet me even tekort. Hij heeft mij een sterke antibioticakuur voorgeschreven, heb hem ook uitgelegd hoe het verzorgd is geweest volgens mij, hij zei dat het zo niet hoorde ook.. Hij heeft het opnieuw verzorgd dan, en zei dat ik me nu nog geen zorgen moest maken. Moet vrijdag terugkomen en dan zou het beter moeten zijn. Hij heeft mij ook gevraagd om er nu af te blijven, dat ik niet steeds verband op verband af doe, dat dat ook niet goed is voor het kleine gaatje, en het dan geen kans heeft om een korstje op te komen.. Hij ging het opvolgen en zei dat ik niet bang moest zijn, dat het wel in orde komt en ik er vroeg bij ben, omdat het er nog niet ontstoken uitziet momenteel en de roodheid ook eventueel kan komen omdat de huid geirriteerd is. Nu afwachten tot vrijdag dus:).

Ben er al iets geruster in omdat die dokter wel wist waarover hij het had precies, en als het toch verder ontsteekt of fout gaat kan ik er niet veel aan veranderen, dus ga het laten komen zoals het komt en zoals het is

:). Hopen dat die antibiotica snel zijn werk doet en het vanzelf dicht gaat :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Go wat jammer he dat je je nu zo moet voelen.. zo nerveus omdat je niet weet hoe het nu precies zit!

Ik zou ook goed kijken naar het nieuwe gaasje, misschien blijft het nu wel properder...

Mss had de dokter het te hard van getrokken ofzo dat het nu gevoelig is...

Ik zou ook gewoon voor de zekerheid naar pc gaan in de buurt.. Ookal is het niet, die consult betalen is niet zoveel waard als jou gerust gevoel die je dan hebt!!

Hoop dat je toch beetje zal kunne slapen :)

xx

Gaat me niet om een consult betalen hoor, heb hier boobs hangen van 2700euro, die 50euro voor een consult kan me dan geen moer schelen en andere kosten zoals die gaasjes enalles :). Is gewoon heel teleurstellend omdat alles supergoed gaat, was enorm blij moet hoe alles er uit zag, voelde me supergoed in mijn vel, kon al erg veel, sliep zelfs al terug op mijn zij zonder pijn. En nu dit ineens, word je toch even met je voeten op de grond gezet :). Ach zie wel hoe het verder gaat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al ik jou was zou ik er niet vanaf kunnen blijven. Ik heb geen bloed gezien na het verwijderen van mijn hechtingen hoor, dus je stelt je zeker niet aan! Ik zou met eigen ogen willen zien wat er aan de hand is. Is het mogelijk om alleen de gaasjes te verwijderen en de steristrips op het litteken te laten zitten? Dan zou ik alleen de gaasjes eraf halen, kijken wat er aan de hand is en het weer opnieuw verbinden. Als je je dan nog ongerust maakt zou ik bellen met de dokterspost en zeggen dat je er direct naar wilt laten kijken omdat je het niet vertrouwd! Zo lang je geen koorts of verhoging is, is er nog geen actieve infectie gaande. Houd dat dus ook goed in de gaten. Mijn kliniek drukte me op het hart dat ik absoluut moest bellen als ik koorts kreeg hoger dan 38,5°

Heb je al ibuprofen genomen uit voorzorg? Denk er wel aan dat dit middel ook je bloed verdunt en dat kan weer invloed hebben op het bloeden...

Dutimon heb ik inderdaad uit de apotheek in NL, zou dus kunnen dat dat in Belgie niet verklrijgbaar is...

Heb je al gekeken?

Sorry,

Maar ibuprofen is een NSAID (een niet-steroide ontstekingsremmer) en is vergelijkbaar aan de werking van acetylsalicylzuur (aspirine) die het bloed kan verdunnen , maar ibuprofen verdunt het bloed niet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry,

Maar ibuprofen is een NSAID (een niet-steroide ontstekingsremmer) en is vergelijkbaar aan de werking van acetylsalicylzuur (aspirine) die het bloed kan verdunnen , maar ibuprofen verdunt het bloed niet!

Klopt als een bus! Het werkt pijnstillend, koortsverlagend en ontstekingeremmend, maar verdunt absoluut je bloed niet. Je kan er trouwens best last van je maag van krijgen als je er veel gebruikt.

Heeft de arts ook uitgelegd waarom je antibiotica krijgt? Preventief dan denk ik? Vind het namelijk wel heftig om een sterke antibioticakuur als er helemaal geen sprake is van een ontsteking???

Maar goed, het is allang fijn dat iemand je klacht serieus genomen heeft en dat jij nu met een grust hart verder kan met je herstel.

Groetjes Inge

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry,

Maar ibuprofen is een NSAID (een niet-steroide ontstekingsremmer) en is vergelijkbaar aan de werking van acetylsalicylzuur (aspirine) die het bloed kan verdunnen , maar ibuprofen verdunt het bloed niet!

Klopt als een bus! Het werkt pijnstillend, koortsverlagend en ontstekingeremmend, maar verdunt absoluut je bloed niet. Je kan er trouwens best last van je maag van krijgen als je er veel gebruikt.

Kijk, weer wat geleerd, dan ben ik voorheen verkeerd geinformeerd :106:

Bedankt!!! :42:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kenza, wat fijn dat je zo goed bent geholpen en dat je wat gerustgesteld bent. Dat moet een hele opluchting zijn! Goed van je dat je voet bij stuk hebt gehouden en je niet zonder pardon en zonder behandeling hebt laten wegsturen. Chapeau meis!

Nu duimen dat je goed geneest... xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou nooit aan antibiotica beginnen zonder eerst overlegd te hebben met m'n pc. Antibiotica verlaagd je weerstand en das ni echt iets wat je kunt gebruiken tijdens je herstel. Als er geen sprake is van infectie dan lijkt een antibioticum me meer kwaad dan goed kunnen doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Go ben ik blij dat je je een arts gezien hebt! heb je tenminste nu beetje meer zekerheid he voor je wondetje... weet je hoe je wel en niet mag verzorge!!

Hopelijk verloopt alles goednu!! is wel jammer e na 2 goeie weken!

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou nooit aan antibiotica beginnen zonder eerst overlegd te hebben met m'n pc. Antibiotica verlaagd je weerstand en das ni echt iets wat je kunt gebruiken tijdens je herstel. Als er geen sprake is van infectie dan lijkt een antibioticum me meer kwaad dan goed kunnen doen.

Ik heb met mijn kliniek contact gehad, foto's doorgestuurd, en gezegd wat die bepaalde arts mij heeft verteld en wat er gebeurd is.

En zoals ik van mening ben is mijn kliniek van dezelfde mening, beter voorkomen dan genezen;). Ik heb liever een trager herstel, dan een ontstoken borst waar de prothese uitgehaald zou moeten worden. En moest ik geen antibioticum nemen, kan ik volgende week aan de antibiotica MET een infectie, terwijl ik nu beter een infectie probeer te voorkomen met een gaatje in mijn litteken ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb Valerie gesproken, en zegt dat het goed is dat ik dat antibioticum nu neem, dat ik die zeker 12 dagen moet nemen en het normaal gezien inderdaad morgen beter zou moeten zijn tegen vorige dagen en dat gaatje snel dicht gaat ;), moest het niet dicht zijn tegen ten laatste volgend weekend, iets laten weten.

Maar moest me geen zorgen maken omdat er wss nog geen infectie is, dat het wel rood ziet maar dat kan ook een huidreactie zijn, zoals de huidarts zei :)

Zie wel dat er nog vuil is uitgekomen op de gaasjes, maar goed morgen meer nieuws over het gaatje :)

Ben ook meer gerust nu, was vooral gewoon verschoten, omdat je zoiets niet verwacht ook :), hou jullie nog op de hoogte als ik morgen meer weet

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi kenza,

ik hoop voor jou dat het gaatje dichtgaat. ik zit zowat met hetzefde probleem

alleen zitten mijn draadjes er nog in ( geen oplosbare wel ) er blijf wondvocht uitkomen .

de draadjesmogen er bij mij uit dat er geen vocht meer uit komt want anders kan mijn wond ook niet dicht gaan .

ik duim voor je .

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over een uurtje naar de dokter en zien hoe het al met het gaatje gesteld is, brrr spannend :)

Oei goas ja inderdaad gelijkaardig probleem, alleen zijn mijn knoopjes al geknipt ondertussen, na mijn operatie is er ook wondvocht / bloed gelekt nog, maar niet veel.. Dacht dat het normaal was, maarja dat gaatje is nu wel een logische verklaring :), kamp je al lang met dat vocht meid? of is dat uit het niks ineens gekomen?

Pff spannend! laat iets weten als ik terug ben xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Komt ( als alles gaat zoals het nu gaat ) allemaal in orde met gaatje :)! in de ene borst zit er al een huidje onder, dus het is aan het herstellen echt.

aan de andere kant is het nogsteeds een gat wel, maar roodheid is weg, dus geen enkel teken van infectie meer, dus nu nog goed ontsmetten en drooghouden en komt helemaal goed:), zal wat meer tijd nodig hebben dan de andere kant :)

Jeeeej !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.