Ga naar inhoud

Is dit normaal


Aanbevolen berichten

Hoihoi iedereen,

Ik ben vandaag 2 weken PO en heb net mijn knoopjes bij de huisarts laten verwijderen.. Huisarts zei dat het er goed uit zag, maar heeft er toch direct terug zo'n gaasje en steristrip opgeplaatst ( dus heb ze nog niet kunnen zien) en moet over 3 dagen terugkomen en dan mocht ik beginnen met siliconenverbandjes.

Nu kom ik thuis en wou ik toch nog eventjes kijken naar hoe die gaasjes er nu opzitten, nu zie ik dat die gaasjes helemaal doordrengt zijn in vocht? :s Je ziet geen stukje wit meer van dat stripje :s. Het is ook niet echt bloed want het ziet er eerder oranje achtig uit en niet roodachtig..

Is dit normaal? Heb ook een mailtje naar de kliniek gestuurd, en teruggebeld naar de huisarts en die zei dat het er niet ontstoken uitzag. Maar maak me toch wel zorgen :s. Hadden jullie dit ook en maak ik me zorgen voor niks ? Of is dit toch abnormaal ?:s

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 50
  • Created
  • Laatste Reactie

Knoopjes verwijderen : wond dicht!

Er zou nu geen wondvocht meer uit moeten komen , dus dat vind ik vreemd. Je arts heeft dan toch echt wel wat gezien anders plaatst je toch geen gaasje?

Een drupje wondvocht verliezen kan best, maar zo snel je gaasje helemaal doordrenkt vind ik niet 'goed'.

Nu ben ik al bevooroordeeld wat betreft wondvocht verliezen na het verwijderen van de hechtingen want daar is bij mij een hoop gezeur mee begonnen.

Maar ik had al een gevoelige irriterende plek in mn borst zitten, zolang het bij jou 'goed' aanvoelt zal het allemaal best meevallen.

Misschien is er 1 plekje niet goed dicht, en door het knoopje te knippen krijgt het wondvocht de kans naar buiten te komen.

Ik zou zelf nieuwe gaasjes gaan kopen en (luier- of pleistertape) samen met isobetadine en dit verschonen zodra je voelt dat je gaasje doordrenkt is. Eventueel foto's maken van de natte gaasjes en naar de kliniek mailen.

Succes!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Kenza, na het verwijderen van mijn hechtingen kreeg ik op één stukje een steristripje omdat de verpleegkundige het wondje nog heel vers vond. Verder kreeg ik geen gaas, tape, pleisters oid opgeplakt. Ik had wel een soort van huidreactie op de verwijderde steristrips. Die reactie heb ik ook op het kleine stukje steristrip dat ik gisteren heb verwijderd. De huid die onder de strips heeft gezeten ziet er bij mij rood, gezwollen en een beetje rauw uit. Er waren ook een soort van blaasjes te zien. Toen die blaasjes open gingen kwam er een soort van helder, waterachtige vloestof uit. Ik behandel het laatste huidwondje met Dutimon poeder (dat gele ontsmettende poeder in een tubetje) en dat lijkt bij mij te werken.

Als het geen oppervlakkige huidbeschadigingen zijn bij jou, zou ik echt terug gaan naar de huisarts of kliniek. Want dat zou betekenen dat de wond niet goed dicht zit en dus kans op infectiegevaar!

He bah, wat vreselijk balen voor je! Ik hoop dat het slechts oppervlakkige huidwondjes zijn net als bij mij. Je hebt juist zulke mooie boobs!

Sterkte meis, knuffel Faye

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben deze topic begonnen naar aanleiding van jouw lijdensweg piepke ;) omdat dit me daarom echt verontruste

Heb gemaild al en hotmail liep vast dus geen foto's kunnen bijposten.. Maar heb zelf ook het litteken niet gezien, de arts zei dat er niks ontstoken uitzag ofzo maar vind het inderdaad maar raar, op het kwartier dat ik thuis ben zie je dat mijn stripje doordrenkt is met viezigheid, geel, oranje, weet ik wat nog.

De huisarts zei ook dat ik vrijdag moest terugkomen het er dan afmocht en ik dan met de siliconenverbandjes mocht beginnen, wat ik ook al absurt vond want knoopjes er uit zijn toch knoopjes er uit en niet meer terugkomen dan denk ik?

Ik heb geen rare plekjes zoals jou, wel uitslag op de borsten, maar dat komt door de bh want is ook op mijn rug zo.. Ook heb ik soms pijn of last maar da's een bepaalde pijn die ik van in het begin had? Dus zou niet weten of het abnormaal is of niet, heb wel pijn eigelijk als ik ONDER mijn littekentje duw..

Heb mijn litteken zelf ook niet gezien, want was hup hup hup hup en plakte al nieuwe steristrip op, stond ook vermeld in die brief wel dat ik van de kliniek had meegekregen voor de huisarts zo

Pff weet het niet, maak me allesinds wel enorm zorgen..

Zou ik dan elke keer ik vocht zie het vervangen? Of alles zo laten tot vrijdag, want ja die viezigheid nu kan toch ook niet goed zijn dat dat paar dagen er op blijft liggen?:s

Link naar reactie
Delen op andere sites

*** Is het toch niet gewoon de isobetadine die erdoor komt die je ziet? Omdat je schrijft dat het geel/oranjeachtig uit ziet? Misschien heeft je huisarts ter bescherming die betadine erop gedaan?

Groetjes van Ingrid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Kenza, na het verwijderen van mijn hechtingen kreeg ik op één stukje een steristripje omdat de verpleegkundige het wondje nog heel vers vond. Verder kreeg ik geen gaas, tape, pleisters oid opgeplakt. Ik had wel een soort van huidreactie op de verwijderde steristrips. Die reactie heb ik ook op het kleine stukje steristrip dat ik gisteren heb verwijderd. De huid die onder de strips heeft gezeten ziet er bij mij rood, gezwollen en een beetje rauw uit. Er waren ook een soort van blaasjes te zien. Toen die blaasjes open gingen kwam er een soort van helder, waterachtige vloestof uit. Ik behandel het laatste huidwondje met Dutimon poeder (dat gele ontsmettende poeder in een tubetje) en dat lijkt bij mij te werken.

Als het geen oppervlakkige huidbeschadigingen zijn bij jou, zou ik echt terug gaan naar de huisarts of kliniek. Want dat zou betekenen dat de wond niet goed dicht zit en dus kans op infectiegevaar!

He bah, wat vreselijk balen voor je! Ik hoop dat het slechts oppervlakkige huidwondjes zijn net als bij mij. Je hebt juist zulke mooie boobs!

Sterkte meis, knuffel Faye

Weet het niet want heb het niet gezien meid :( de dokter zei dat alles mooi dicht was en er geen infecties waren en ik blij moet zijn omdat ik nu minder gevaar loop op infecties omdat het dicht zit blabla en het zag er goed uit zei hij.. Maarja oke hij is een huisarts maar wat is een huisarts in tegenstelling tot een chirurg die weet hoe het er moet uitzien na die 2 weken?

Baal nu echt wel, maak me enorm zorgen ook :s, ik heb gewoon steristrips gekregen over allebei de littekens zoals ervoor, heb niet veel gevoeld bij de knoopjes verwijderen en had ook niet in de gaten dat er vocht uitliep ofzo, heeft de arts mij ook niet gezegd, zag het als ik thuis kwam :s. Zou ik voor de zekerheid antibiotica gaan vragen misschien? Voor moest er toch een infectie zijn? pff was ook zo blij, en nu dit, hoop dat het niks is :(

*** Is het toch niet gewoon de isobetadine die erdoor komt die je ziet? Omdat je schrijft dat het geel/oranjeachtig uit ziet? Misschien heeft je huisarts ter bescherming die betadine erop gedaan?

Groetjes van Ingrid.

Nee want is niet geelgeel als isobetadine, lichtgelig echt, je ziet dat het gewoon water met vuil is.. Hij heeft ook geen ontsmetting gedaan :s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neee zeker vervangen als het vochtig is. Een vochtige wond kan niet dichtgroeien, dus probeer het zo droog mogelijk te houden.

Ik deed er op een gegeven moment halve maandverbandjes is, die nemen vocht op. Gaasjes vangen vocht op, meer nemen het niet op.

En dat pijnlijke onder je litteken.. je zou eens kunnen kijken met een spiegel (spiegel schuin op je aanrecht leggen , dan kun je het mooi zien als je 'erboven/ ervoor' staat, en dan met schone handen eens voorzichtig eroverheen gaan met lichte druk, dan zie je precies waar het wondvocht uit komt.

Dan zie je snel genoeg of het een klein gaatje is van het touwtje of wat anders.

De kleur, dat oragne geel, dat is idd gewoon wondvocht. Je zou er eventueel aan kunnen ruiken, maargoed, bij mij heeft het ook nooit vies geroken en toch zat het niet goed :S Maar mocht het idd niet fris ruiken dan weet je meteen hoe het zit.

Ik vind het gewoon niet acceptabel, in z'on korte tijd een doordrenkt gaasje.

Geen 'griep' verschijnselen verder.. moe... spierpijn, hitte of kou opvliegers?

*hahahaa helaaas heeft mijn verhaal een hoop meiden zenuwachtig gemaakt, sorryyyyyyy *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach meissie toch, ik kan me je zorg heel goed voorstellen :54:

Heb je gaasjes en tape oid in huis? Dan zou ik de gaasjes verwijderen en zelf even kijken of het oppervlakkige wondjes / geirriteerde huid is. Als dat het geval is zou ik het weer opnieuw verbinden, zo niet dan contact met HA of kliniek opnemen!

Knuf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neee zeker vervangen als het vochtig is. Een vochtige wond kan niet dichtgroeien, dus probeer het zo droog mogelijk te houden.

Ik deed er op een gegeven moment halve maandverbandjes is, die nemen vocht op. Gaasjes vangen vocht op, meer nemen het niet op.

En dat pijnlijke onder je litteken.. je zou eens kunnen kijken met een spiegel (spiegel schuin op je aanrecht leggen , dan kun je het mooi zien als je 'erboven/ ervoor' staat, en dan met schone handen eens voorzichtig eroverheen gaan met lichte druk, dan zie je precies waar het wondvocht uit komt.

Dan zie je snel genoeg of het een klein gaatje is van het touwtje of wat anders.

De kleur, dat oragne geel, dat is idd gewoon wondvocht. Je zou er eventueel aan kunnen ruiken, maargoed, bij mij heeft het ook nooit vies geroken en toch zat het niet goed :S Maar mocht het idd niet fris ruiken dan weet je meteen hoe het zit.

Ik vind het gewoon niet acceptabel, in z'on korte tijd een doordrenkt gaasje.

Geen 'griep' verschijnselen verder.. moe... spierpijn, hitte of kou opvliegers?

*hahahaa helaaas heeft mijn verhaal een hoop meiden zenuwachtig gemaakt, sorryyyyyyy *

Nee door jouw verhaal ben ik echt oplettend geworden en weet ik nu dat dit niet de normale gang van zaken is normaal gezien en het niet hoort, pff ga nu snel naar de apotheek lopen voor die gaasjes enzo, maar er zit nu zo'n steristrip op, mag ik die er dan zelf ook aftrekken, die gaat zeker in die wond van dat litteken plakken bleh, rotte huisarts :93:

Ga zo nog eens kijken, maar rondom het litteken doet het niet pijn alsik er voorzichtig aankom, maar voelt wel enorm gevoelig aan als je snapt wat ik bedoel. Dus niet zo'n kramp dat er ineens inschiet zoals je hebt als je op bepaalde plaatsen in je borst port of nijpt, maar zo gevoel van ai dit is toch ook verzeerd:) ja als je snapt watk bedoel :P, heb de littekens ook zelf niet gezien, dus weet helemaal niet hoe ze eruit zien ook

Voel me niet koortsig of slecht eigelijk want deze week voelde ik me echt super niet normaal, kon ook al heelveel zelf, kon eigelijk al meer dan normaal zou mogen, maar heb niks gehoffen of armen boven hoofd dus wel geluisterd en ook naar mijn lichaam geluisterd:) ik ben wel snel moe omdat ik gewend ben van lang op de zetel te liggen denk ik.. Maar voel me niet griepig

Piep zou ik voor de zekerheid niet ook gewoon een antibioticakuurtje halen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die Dutimon poeder helpt bij mij echt heel goed! Het ontsmet maar maakt en houdt de wond ook droog omdat het poeder is... Daarna weer een schoon gaasje erop, regelmatig vervangen en veel geduld hebben...

Oke meid ga nu naar de apotheek snel lopen ( net over de deur gelukkig ) en die poeder halen en gaasjes, weet jij toevallig hoe die waterproof doorschijnende plijsters noemen? of hoe ik dat zeg bij de apotheek xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die antibioticakuur krijg je niet zomaar mee, wat je wel kan doen is Ibuprofens slikken, die werken ontstekingsremmend, dan ben je zelf al bezig om (als er wat zit) dit te bestrijden.

Dan kun je morgen alsnog naar je huisarts of kliniek bellen en aangeven dat het gewoon niet goed voelt.

Bij mij was het zo dat het plekje gewoon irritant gevoelig was, 'er zat gewoon iets' niet lekker, gewoon gevoelig idd. Niet die steken of spierpijntjes die iedereen heeft, maar gewoon precies op die plek een irriterend gevoel als ik eraan zat.

Ik kreeg just in case een antibioticakuur mee na het verwijderen van de knoopjes, maar in de loop van die dag leek hetwel of het 'uitbrak' en werd die plek wel rood en warm.

Het kan dat er niets is bij je, maar het kan ook zijn dat er juist wél iets aan het broeien is.

Zolang je begint met ibuprofen ben je het al tegen aan het werken, als je morgen nog zoveel wondvocht verliest zou ik echt terugaan naar je huisarts, die plek moet niet rood zijn, ook niet lichtrood, echt gewoon 100% normaal huidskleurig.

Kan beter voorkomen dan genezen, dus de nacht ff doorkomen met Iboprufens en morgen weer verder met stappen nemen. Die steriestrip kan er wel af, weet zeker dat je die gewoon mag verschonen als ze weten dat die nat is.

Yes... die folie heet : Film van het merk Tegaderm (zijn best prijzig dus zou geen volle doos kopen. Koop er een stuk of 3, die kun je eventueel door de helft knippen zodat ze alleen je litteken luchtdicht houden (alhoewel ze wel ademen hoor die strips ;) )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke snel me nu naar de apotheek en laat zo iets weten als ik het stripje vervang, bedankt al meiden om zo snel te antwoorden! :)

Ja hoop het piepke, dat ik het vervang en er toch niks aan de hand is... Verloor trouwens ook wat bloed nog eergisteren, ale er was ineens een bloedplek bijgekomen op 1 gaasje, maar nu verlies ik vocht bij beide borsten, het is op allebei de strips zo vies:s, alsik nu met spiegeltje kijk zie ik ook dat er bloed bij gekomen is..

Pff tot zo, laat je weten als ik me gaasje vervangen heb

Link naar reactie
Delen op andere sites

Faye dat poeder bestaat niet zei de apotheek? Misschien is dat iets dat er in belgie niet is ofzo, en meiden is het zeker goed datk er zelf aan ga prutsen, me vriend zegt dat ik me aanstel en het zo moet laten tot ik terug naar de dokter ga, maar kan toch niet goed zijn, zie nu ook dat het vol bloed hangt :102: aan allebei de kanten, dit kan toch niet goed zijn, ben zo bang dat als ik die steristrip er van af trek ik ga verschieten van wat er is:( pffff zit hier te huile als een klein kind ben zo bang, ga er toch maar aan beginnen, is ook zo moeilijk litteken is net in de plooi ook, dus is nie zo makkelijk om helemaal zelf te verzorgen :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al ik jou was zou ik er niet vanaf kunnen blijven. Ik heb geen bloed gezien na het verwijderen van mijn hechtingen hoor, dus je stelt je zeker niet aan! Ik zou met eigen ogen willen zien wat er aan de hand is. Is het mogelijk om alleen de gaasjes te verwijderen en de steristrips op het litteken te laten zitten? Dan zou ik alleen de gaasjes eraf halen, kijken wat er aan de hand is en het weer opnieuw verbinden. Als je je dan nog ongerust maakt zou ik bellen met de dokterspost en zeggen dat je er direct naar wilt laten kijken omdat je het niet vertrouwd! Zo lang je geen koorts of verhoging is, is er nog geen actieve infectie gaande. Houd dat dus ook goed in de gaten. Mijn kliniek drukte me op het hart dat ik absoluut moest bellen als ik koorts kreeg hoger dan 38,5°

Heb je al ibuprofen genomen uit voorzorg? Denk er wel aan dat dit middel ook je bloed verdunt en dat kan weer invloed hebben op het bloeden...

Dutimon heb ik inderdaad uit de apotheek in NL, zou dus kunnen dat dat in Belgie niet verklrijgbaar is...

Heb je al gekeken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ben bezig, de prutser heeft die vorige strip laten zitten int midden, en er dan 1 overgeplakt, dus die strip zit gewoon horizontaal over mijn litteken met er nog 1 over, zou ik die er afnemen en een nieuwe opplakken erna dan, anders kan ik niet zien wat er gaande is :(, heb ontstekingsremmers ook die ik al ga beginnen nemen direct, en heb geen koortsmeter thuis, maar voel me niet koortsig, voel me nu natuurlijk helemaal niet goed, maar geen grieperig gevoel :(. Dus die oude strip die er na de operatie is ingeplakt zal serieus pijnlijk zijn om er af te nemen, pff zucht

vertrouw geen dokter meer

Link naar reactie
Delen op andere sites

weet niet hoe ik foto's kan plaatsen hier in een topicpost, dus ga ze in een album zetten.. Alles ziet er dicht uit en gewoon zwarte lijn precies, en dan aan het uiteinde is het een beetje open:(, ik ga morgen gewoon naar het ziekenhuis proberen een plastisch chirurg te zien als ik geen afspraak kan maken bij be clinic, mijn probleem is ook heb geen auto, dus kan niet eender wanneer op de dag naar daar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Kenza,

Bij mij heeft het niet gebloed na het verwijderen van de hechtingen. Ik werd ook niet opnieuw verbonden, kreeg alleen op het rechter litteken een klein hechtstripje. Dus dat bloeden is naar mijn ervaring niet normaal. Het gaatje is lastig te zien op de foto´s. Mijn littekens zien er ongeveer gelijkwaardig uit, behalve dan het bloeden... Ik vind het er zelfs al mooier uitzien dan bij mij hoor!

Komt er nog steeds bloed uit, of is het bloeden al gestopt? Ik had namelijk na de operatie die drains in mn borsten en die gaatjes hebben ook nog een beetje bloed afgegeven na het verwijderen maar dit stopte vanzelf.

Ik zou het opnieuw verbinden en kijken of het bloeden vanzelf stopt. Zo niet of als je morgen nog heel erg twijfelt, naar de HA gaan.

Probeer nog wat te slapen vannacht meis, ik maak(te) me ook druk om alles wat in mijn ogen afwijkt van wat ik hier allemaal op het forum lees. Ik heb ook al op het punt gestaan om savonds laat de kliniek te bellen voor iets wat achteraf erg meeviel... Volg je gevoel, als het echt niet goed gaat laat er dan naar kijken, zo snel mogelijk...

Dikke knuffel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een paar druppels bloed is niet erg hoor. Dat is schoon.

Als het pijnlijk en warm aanvoelt, en een viezige afscheiding, dan zou ik me zorgen gaan maken.

Ik had ook 1 mini gaatje, rond de 3 weken po ontstaan.

Zat nog een klein stukje hechtdraad wat irriteerde omdat het niet goed wilde oplossen.

Goed schoonhouden, spoelen tijdens het douchen, verder afblijven, en dan gaat het vanzelf dicht.

Je kunt de foto's ook even mailen naar de be-clinic voor advies! Heb ik toen ook gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rondom ziet het wel enorm rood en wat geirriteerd, er kwam geen bloed meer uit of vocht alsik op plekjes duwde, dus denk dat het nog niet ontstoken is:(, de andere kant heb ik niet gedaan en afgebleven, probeer me ook niet gek te maken maar maar me wel enorm zorgen, Hopelijk kan ik snel naar de kliniek gaan om te laten kijken, en liefst door Plovier himself, ga morgen allesinds naar een pc hier in de buurt die er wat meer van kent dan een huisarts, de arts die trouwens mijn gaasjes verzorgd heeft had de vorige steristrip laten plakken, dus was helemaal niet mooi verzorgd, net de buitekantjes open gehaald om de knoopjes te knippen en dan gewoon er iets over en het was ' oke ' . Ga morgen zowiezo terug om van mijn neus te maken. Op de ' vorige ' steristrip kon ik wel zien dat er veel korstjes waren afgebroken en er veel korstjes aanplakten, dus mss kwam het bloeden ook hier wat door, maar is er toch een klein gaatje daar, hopelijk komt dat vanzelf dicht en blijft het zo klein.. Hou jullie op de hoogte hoe het morgen gaat. Pfff was echt superblij, AL 2 weken po, dacht het ergste is achter de rug, volgende week terug werken zonder problemen, super. Ja en nu voel ik me terug bij af :s, mss overreageer ik, maar ga liever van het ergste uit nu dan dat ik weer teleurgesteld word

Ben benieuwd wat het is meid!!

Mocht het toch een open wondje zijn vind ik dat plovier echt moet gaan oppassen :(

Bedankt mop, hoop dat het niks is :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.