Ga naar inhoud

Ogen laseren in het buitenland..?


mii18

Aanbevolen berichten

Hoi Dames,

Hele tijd geleden wilde ik graag mijn ogen laten laseren..

Maar omdat ik -7 heb moet ik in Nederland de volle pond betalen, 4500 EURO!

Zo oneerlijk, als je een kleine sterkte hebt betaal je veeel minder.

Toen ben ik op Almacare terecht gekomen, hun laseren in Turkije in een professionele kliniek.

Kosten? 1450 EURO met reis,verblijf erbij. Geen geld dus...

Alleen toen met een voor controle bleek het dat ik een lichte beschadiging had dus ik moest eerst afwachten tot het beter was.

Toen heb ik het uitgesteld..

Nu denk ik er weer over...

Zouden jullie het doen? het aandurven om het in Turkije te laten doen?

het ziet er allemaal wel proffesioneel uit, er zijn in NL 4 organisaties die dit organiseren...

Ben benieuwd naar jullie reacties

Liefs :58:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het niet durven.

Waarom niet, zo weinig geld voor én de ingreep én de reis én het verblijf... er moet ergens een addertje onder het gras zitten vrees ik :unsure:

En stel dat er iets zou mislopen, wie draait dan voor de kosten op?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan zoiets is steeds een risico verbonden, je kan het een beetje vergelijken met een BV laten uitvoeren in Thailand.

De risico's zijn misschien wel kleiner, maar ik zou er toch voor zorgen dat ik niet ver van huis een adres heb waar ik heen kan moesten er zich toch complicaties voordoen, want even heen en weer naar daar voor een consult zit er waarschijnlijk wel niet in ?

Ik begrijp je natuurlijk volkomen, het is een bom geld in vergelijking met daar... maar toch...

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja het is wel erg weinig geld, maar in Turkije vragen ze er nu eenmaal minder voor als in Nederland.

Hier betaal je belachelijk veel geld... voor een grote auto onder de kont van de chirurg waarschijnlijk..

Link naar reactie
Delen op andere sites

@female, nee je hebt in NL een kliniek waar je terecht kunt voor consult en nacontroles..

En in Turkije zijn ze samen met Amerika het verst wat betreft laseren.. Zou je niet zeggen maar toch..

Da's leuk meegenomen natuurlijk en een mooie service.

Het lijkt mij het best om op zoek te gaan naar mensen die dit daar hebben laten doen.

Bestaat er geen ooglaserforum of zoiets ??? :106:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey!

Wat is dat duur hier zeg! Ik heb wel eens verhalen gelezen over mensen die het in Turkije lieten doen. Ik heb zelfs een keer een meisje gesproken die bij de WK in de wachtkamer zat, die daar een BV had laten uitvoeren en die had erge complicaties. Het probleem is de afstand,want zij had hier in NL geen arts of zo die met die kliniek verbonden was. Heb ook wel eens gehoord dat grote tandheelkundige behandelingen daar heel goedkoop zijn.

Heb er zelf geen ervaringen mee.

Ik zou voor mezelf afwegen of de kostprijs opweegt tegen het risico van de afstand als je complicaties krijgt.....

Groetjes,

A

Link naar reactie
Delen op andere sites

*** Hoi Mii, ik heb vorig jaar in Turkije in het ziekenhuis gelegen. Het was het universal zh in Bodrum, heel erg mooi en modern ziekenhuis (prive universitair), de materialen waren supermodern (Ct-scans, rontgen etc), maar het grote nadeel was dat er niemand Engels sprak, zelfs de hoofdchirurg niet (die mijn controles deed), er moest dan een tolk meekomen. Maar ook de verpleging, niemand spreekt er een fatsoenlijk woord Engels.. nou hoef je na zo'n laserbehandeling niet te blijven schat ik zo, maar als er complicaties optreden dan weet je niet goed wat je te wachten staat daar. Ik voelde me echt goed behandelend daar in Turkije, maar was toch zo blij dat ik terug in België was...

Groetjes van Ingrid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi mii,

Ikzelf heb het in 2010 laten doen bij almacare in Istanbul!

kan je 1 ding zeggen: gewoon doen, en je krijgt er nog een gratis citytrip bovenop!

Zelf had ik ook zoiets van zou ik dat wel durven en is het wel in orde! Wel ik ben er 100% tevreden over!

groetjes

natje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn zoon heeft het 5 jaar geleden laten doen in Amsterdam voor 3000 euro bij Vision Clinics.

En kreeg 400 euro terug van het Zilveren kruis.

Ik weet wel dat we een paar x terug moesten voor na controle.

Ik weet natuurlijk niet hoe dat daar geregeld is.

Laat je in ieder geval goed informeren, het zijn wel je ogen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey!

Wat is dat duur hier zeg! Ik heb wel eens verhalen gelezen over mensen die het in Turkije lieten doen. Ik heb zelfs een keer een meisje gesproken die bij de WK in de wachtkamer zat, die daar een BV had laten uitvoeren en die had erge complicaties. Het probleem is de afstand,want zij had hier in NL geen arts of zo die met die kliniek verbonden was. Heb ook wel eens gehoord dat grote tandheelkundige behandelingen daar heel goedkoop zijn.

Heb er zelf geen ervaringen mee.

Ik zou voor mezelf afwegen of de kostprijs opweegt tegen het risico van de afstand als je complicaties krijgt.....

Groetjes,

A

Jeetje wat akelig voor dat meisje zeg!! Zelf zou ik nooit een BV laten doen daar denk ik.. van Ooglaseren weet ik gewoon wat ze ver vooruit lopen wat laseren betreft.. ja zeker heel goed overna denken...

Hoi mii,

Ikzelf heb het in 2010 laten doen bij almacare in Istanbul!

kan je 1 ding zeggen: gewoon doen, en je krijgt er nog een gratis citytrip bovenop!

Zelf had ik ook zoiets van zou ik dat wel durven en is het wel in orde! Wel ik ben er 100% tevreden over!

groetjes

natje

Ooh wat goed zeg iemand die het daar heeft laten doen en reageert :D

Wat voor sterkte had je en is je zicht nu weer 100%?

ben erg benieuwd!

Mijn zoon heeft het 5 jaar geleden laten doen in Amsterdam voor 3000 euro bij Vision Clinics.

En kreeg 400 euro terug van het Zilveren kruis.

Ik weet wel dat we een paar x terug moesten voor na controle.

Ik weet natuurlijk niet hoe dat daar geregeld is.

Laat je in ieder geval goed informeren, het zijn wel je ogen.

Wat voor sterkte had je zoon ?

Ik krijg bijna niks terug van me ziekenfonds, zwaar triest!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

Ik had - 5.5 aan beide ogen! En mijn zicht is nu 100%!!!!!

Dus beter kan niet!

Wij zijn daar 3 dagen in totaal verbleven! Op de 2de dag werden we geholpen en de derde dag hebben we een citytrip doorheen Istanbul gedaan, direct met perfect zicht, natuurlijk wel met een goede zonnebril op!

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

oh ja, de dag na de lasering moesten we op controle gaan daar! En terug thuis zijn we geloof ik 2 maanden later op controle moeten gaan bij de opticien waar je op voor controle moet gaan!

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

lasik met femtosecond methode!

hierbij maken ze het flapje met een laser ipv met het mesje!

vind ik persoonlijk veiliger, maar mijn mede reizigers hadden de gewone methode en die was ook perfect gelukt, dus niet echt noodzakelijk!

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij mij viel het allemaal heel goed mee! Naderhand is het wel even gevoelig natuurlijk, maar je moet dan toch op je kamer rusten, met zo'n lapje op je ogen (zie het als zo'n schoonheidsslaapmasker!)

De dag erna is het allemaal voorbij en kun je de stad bezichtigen zonder bril of lenzen, wel met zonnebril!

je borsten verkleinen of vergroten is duizend maal erger, als het niet nog erger is!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Toevallig zit ik er ook aan te denken maar idd het zijn wel je ogen.

Ik draag al 20 jaar lenzen eigenlijk nooit problemen.en ja stel dat het mis gaat dan zie je straks niks meer of nog minder dan ervoor.

En hoe zit het over tien jaar is het effect dan nog het zelfde of moet je dan weer.

Een vriendin van mij heeft nachtlenzen die draagt ze snachts en overdag gaan ze uit en dan heeft ze zo een twee,drie dagen scherp zicht!Ik heb geen haast.Het is toch weer een boel geld en ik wil nog zoveel andere dingen lol

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nachtlenzen is geloof ik alleen een optie als je een kleine sterkte hebt, bij mijn -7 is het geen optie.

Maar goed zo ideaal lijkt het me ook niet, en ik heb geen last van mijn lenzen overdag, ik heb zachte dus ik voel er niks van.

Er komt alleen een moment dat je je zachte lenzen niet meer in kunt, en ik moet er niet aan denken om met een bril te lopen.

Maar goed ben nu pas 23 dus wellicht kan het nog een aantal jaartjes mee ! Misschien in de toekomst dat ik zeker ga laseren..

Wat is jou sterkte Marriebarrie ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Ik heb er zelf geen ervaring mee,

Het lijkt me ideaal idd, maar vind het behalve veel geld ook best wel eng.

Weet wel dat mijn collega het ook in turkijke heeft laten doen.

Zij is alleen officeel turks dus zij komt daar wel uit de voeten met de taal.

Groetjes,

Brigitte

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nachtlenzen is geloof ik alleen een optie als je een kleine sterkte hebt, bij mijn -7 is het geen optie.

Maar goed zo ideaal lijkt het me ook niet, en ik heb geen last van mijn lenzen overdag, ik heb zachte dus ik voel er niks van.

Er komt alleen een moment dat je je zachte lenzen niet meer in kunt, en ik moet er niet aan denken om met een bril te lopen.

Maar goed ben nu pas 23 dus wellicht kan het nog een aantal jaartjes mee ! Misschien in de toekomst dat ik zeker ga laseren..

Wat is jou sterkte Marriebarrie ?

Zijn de prijzen in België niet lager? Een bv is toch ook goedkoper, misschien laseren dan ook.

Hoelang draag je eigenlijk al lenzen?

Ik draag ook zachte lenzen, al 18 jaar lang, tot nu toe nog geen problemen.

Dus ik denk dat je er wel nog heel wat jaren mee kunt doen.

Als ik ze niet meer kan dragen, wil ik ook wel laten laseren, een bril zie ik echt niet zitten.

Heb een vriendin en die kon plots geen lenzen meer verdragen, heeft ook laten laseren, maar die prijs viel goed mee, weet wel niet welke sterkte ze had.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.