Ga naar inhoud

Litteken verzorgen?


Aanbevolen berichten

Hoi hoi,

Ik heb op 24 januari mijn borstvergroting bij Mediconsult te Haarlem.

Nou ben ik op zoek naar een goede creme of olie die ik naderhand op de littekens kan gebruiken. Wie o wie weet welke je het beste kan gebruiken?

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi Enibas,

Ik heb van mijn pc dermatex gekregen is een litteken gel, moet goed zijn, en je kan ook de litteken creme kopen van het kruidvat, en bio-oil ook van het kruidvat heb ik ook gelezen op dit forum...

veel succes met zoeken verder, hoop dat je er wat aan hebt!!

gr Sporty

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben gisteren begonnen om de littekens van mijn bvk in te smeren met Dermatix en moet zeggen dat dat behoorlijk pijnlijk is nog omdat je het heel stevig, dus goed drukkend, op/in moet brengen zeiden ze in het ziekenhuis en ze hebben het ook voorgedaan hoe het moest.

Ik wacht nog ff een weekje om verder te gaan er mee en doe nu alleen maar mijn tepels en de snee naar beneden, de rest is om je in een zweer loopt te drukken

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Inmiddels op controle geweest om de hechting knoopjes door te knippen. Het litteken van mijn rechterborst is iets verdikt, omdat ik zo snel genees en herstel. Dus ik heb op aanraden van de pc Kelo-cote gekocht. Ik mag vanaf het weekend ermee gaan smeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij mag je gaan smeren vanaf het moment dat je echt geen wondjes meer hebt. Ik heb nu natuurlijk de gaatjes van de hechtdraadjes zitten en ik mag vanaf het weekend gaan smeren. Dan ben ik 18 dagen PO. Tja en wat smeren betreft...wat is dan wijsheid? Ik denk dan "baad het niet dan schaad het niet".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn PC zei ook dat ik er beter niets aansmeer.

Soms ziet het er lelijker uit Door die crème zei hij.

Ik smeer er nu gwn babyolie aan om het wa vettig te houden.

Hij zei ook dat het pure commerce is die litteken olies

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 2 dagen met staudt litteken creme gesmeerd was een proefverpakking en heb dat besteld is ontwikkeld door plastische chirurgen in het ziekenhuis waar ik geholpen ben idd misschien geldklopperij maar daarmee wel 2 euro gedoneerd aan de brandwondenstichting maar de creme is nog niet binnen dus nu tijdelijk bio oil en vind me littekens er al erg mooi uit zien :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

*** Ik moet ook de littekens zo minimaal 2 keer per dag inmasseren met creme. Ik weet niet of het uitmaakt welke creme je erop smeert, het gaat denk ik vooral om het masseren. Je houd zo de littekentjes mooi soepel en zorgt dat ze niet kunnen verkleven op onderliggende lagen. Ik kreeg van mijn pc voor als de wondjes nog niet dicht waren Cicalfate van Avene, die helpt echt goed (smeer ik ook als ik ongesteld ben op een puistje wat dan weleens verschijnt, en dat verdwijnt als sneeuw voor de zon). Vorige controle kreeg ik Cicaplast van LaRoche Posay mee, en daar reageer ik hartstikke allergisch op, kreeg hele grote rode branderige plekken ervan dus daar ben ik gelijk mee gestopt! (raar want ik heb de zonnecreme ook van hetzelfde merk en kan ik wel goed tegen). Ik houd t dus nu op de Cicalfate, gecombineerd met Bio-oil (ik heb nogal grote oppervlakten om te smeren, hele bovenarmen, en deel bovenbeen, dus de Bio-oil is dan iets goedkoper!) De littekens van buikwandcorrectie heb ik ook best trouw ingesmeerd, en die zijn supermooi vervaagd.

Groetjes van Ingrid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf creme van de bergmankliniek meegekregen!! een serum dat zat bij de prijs in...

Nadat dat op was heb ik biodermal littekencreme gekocht, omdat ik eerder een litteken heb gehad en dit heel goed heeft geholpen!!

Tegenwoordig smeer ik ongeveer keer in de week... nog een beetje dus. Als ik dit niet doe worden mijn littekens veel harder dan normaal de structuur word anders ervan dus ik blijf er nog wel even mee doorgaan totdat ze wit zijn!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik mocht direct gaan smeren nadat de hechtingen eruit waren gehaald.met een vit E creme.

Hoi hoi hier met Sporty wil de bh laten zien aan mijn vriend maar kan hem niet meer vinden zou je hem naar mij willen sturen kan ik hem even laten zien en dan maak ik het geld over alvast bedankt liefs sporty

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai!

Ik kreeg na het knoopjes knippen, een flesje littekenolie mee van de kliniek. Die moest ik gebruiken tot het op was en dan 1 x per dag. Helaas is het flesje gevallen en de helft is er uit gelopen. Vond het echt een fijne olie,rook ook lekker. Nu smeer ik met olie van de kruidvat. Weet niet of het echt verschil uit maakt hoor, maar ik smeer het maar gewoon in....

Groetjes,

A

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enige wijsheid wat ik je mee kan geven is pas gaan smeren als de boel helemaal dicht is!!

Mijn wond leek dicht en mooi geheeld en ben gaan smeren met dermatex omdat de pc-assistente zei dat het mocht..nou

heb dr spijt van want dooor die smeersels gaat de huid sneller vernieuwen en bij mij ging het weer open!!!

Nu meer dan 6wk PO en smeer nog steeds niet want blijft opengaan...je kan altijd smeren als het echt dicht is...is vroeg genoeg hoor!

succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

hallo allemaal..

ik ben afgelopen vrijdag 6 april geholpen in de welness kliniek aan een borstvergroting door dr visser.

ben zeer tevreden over haar.. het consult was heel duidelijk en ze was heel aardig heb haar ook goed kunnen vertellen wat mijn wensen zijn. de dag van de operatie is ook goed gegaan ben erg goed geholpen en had een hele nette kamer..

zelf wel wat last gehad van de narcose 1ste en 2e dag veel pijn gehad nu de derde dag voel ik me al een stuk beter. spierpijn begint al wat minder te worden.

keuze is moeilijk waar je een borstvergroting wil laten doen maar tot nu toe ben ik erg te spreken over dr visser in de welness kliniek.

moet ook zeggen dat ik de eerste dag dr visser nog gebeld heb omdat ik zoveel last heb en last heb van zwellingen en ze reageerde heel lief en behulpzaam aan de telefoon.

groetjes

oeps perongeluk in het verkeerde forum geplaatst denk ik sorry!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.