Ga naar inhoud

Welk profiel (low, medium of high?)


Gast Bonnie

Aanbevolen berichten

hallo allemaal,

aangezien ik niet zoveel aan de onderkant heb, meer peervormig :blush: , adviseerde mijn PC me een ronde protese medium high te nemen (heb nu 85B, best breed sportief gebouwd)..nu vraag ik me af waarom hij niet 'low' adviseert? wat is het verschil eigenlijk precies??

groetjs en bedankt nogmaals :D

Bonnie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Low profile is een platte brede prothese om het maar even zo te zeggen, high profile is smaller en hoger.

Je kunt dat goed zien aan de maten in tabellen op de sites van fabrikanten van protheses.

Ik had het al eens uitgelegd............

Over profile gesproken, dat is dus profiel, oftewel de hoogte van de prothese en zorgt er voor hoe ver je borst naar voren komt. Bij low profile heb je een bredere plattere prothese, bij high profile komt ie meer naar voren. Ik heb even wat zitten knippen en plakken uit tabellen van de ronde protheses van Mentor.

Kijk maar eens naar t verschil; -moderate profile 250 cc, 11.5 cm doorsnee, 3.3 cm projectie

-ultra high profile 240 cc, 9.2 cm doorsnee, 4.9 cm projectie of 480 cc, 11.6 cm doorsnee, 6.0 cm projectie (zelfde doorsnee als de eerste maar 230 cc meer)

Omdat ik vrij smal ben past een brede, low profile, prothese slecht en zou er dan minder cc in kunnen. Ik krijg nu dus een moderate plus (iets meer dan gemiddeld) profile. Dit zorgt voor meer volume bij vrouwen met een smalle borstkas.

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.