Ga naar inhoud

Utopiah : april 2012 : dr. ? : Slotervaartziekenhuis (10 jaar protheses)


Aanbevolen berichten

  • 3 weeks later...
  • 2 months later...

Hey Utopiah,

Ik las her en der in verschillende topics dat je gaat voor een definitieve explantatie in april. Ben eigenlijk wel benieuwd naar je verhaal en hoe het komt dat je nu deze stap gaat zetten. Als je even de juiste datum laat weten, dan zal ik dat bijzetten in je titel, en ook je dokter en kliniek/ziekenhuis (ik meen gelezen te hebben dat je bij dr. Kingma gaat, zal ik dat er alvast in zetten).

Liefs, :54:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Eefje,

Ben spijtoptant en wil ze er zsm uit om de volgende redenen:

geen afknappende mannen die naturel preferen (ik was lange tijd singel en verzweeg dat ik sili's had)

geen harde tieten (voelt toch alsof er ballen in zitten).

geen kans op scheuren en lekkage (en bijbehorende klachten)

geen kans op zweten (en bijbehorende klachten)

geen onnatuurlijk spul in je lijf (toxic bombs)

beter borstonderzoek

puur natuur zijn

me vrijer voelen

geen prothesewissel hoeven wegens ouderdom kapselvorming etc

vrouwelijkheid zit 'm niet in je cupmaat en een lichaam hoeft niet qua vormen in verhouding te zijn. Wat een onzin. Maar zo dacht ik. Gezondheid is alles wat telt.

Ik was prima zoals ik was! Maar zo zag ik het niet als dertiger. Nu ben ik wijzer en ouder.

Is het goed als er gewoon april blijft staan? Het operatieverslag post ik dan zsm.

groetjes :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Eefje,

Ben spijtoptant en wil ze er zsm uit om de volgende redenen:

geen afknappende mannen die naturel preferen (ik was lange tijd singel en verzweeg dat ik sili's had)

geen harde tieten (voelt toch alsof er ballen in zitten).

geen kans op scheuren en lekkage (en bijbehorende klachten)

geen kans op zweten (en bijbehorende klachten)

geen onnatuurlijk spul in je lijf (toxic bombs)

beter borstonderzoek

puur natuur zijn

me vrijer voelen

geen prothesewissel hoeven wegens ouderdom kapselvorming etc

vrouwelijkheid zit 'm niet in je cupmaat en een lichaam hoeft niet qua vormen in verhouding te zijn. Wat een onzin. Maar zo dacht ik. Gezondheid is alles wat telt.

Ik was prima zoals ik was! Maar zo zag ik het niet als dertiger. Nu ben ik wijzer en ouder.

Is het goed als er gewoon april blijft staan? Het operatieverslag post ik dan zsm.

groetjes :)

Jij had er nooit aan moeten beginnen jaren geleden.

Je hebt ze toen der tijd zonder goed na te denken laten plaatsen. (Blijkt uit jou eigen verhaal)

De meesten mensen (meiden) op dit forum denken en overdenken eerst, de voor en nadelen voor dat ze een bv overwegen of welke operatie dan ook.

En geloof mij een paar van jou voorbeelden slaan kant of wal!!!!

Bv geen afknappende mannen die naturel preferen. (hoeveel mannen heb jij verslonden want je hebt het over mannen meervoud)? En geloof mij 80% heeft liever siliconen borsten dan helemaal geen borsten of hang memmen.Of je moet getrouwd zijn en al jaren een vaste partner die houden, en vinden je onverwaardelijk lief en mooi.

Bv geen harde tieten (voelt toch alsof er ballen in zitten). Dan zijn ze niet goed geplaatst of ??? want bij oa mij en vele vriendinnen van mij ook hier op het form aanwezig voelen de protheses niet als ballen aan haahaaa.Zelf voelen ze na wissel 2de bv al na 5 dg zeeeeeer zacht aan. Dus laat staan over paar weken. Dus harde tieten zoals jij het beschrijft????.

Bv betere borstonderzoek onzin van zijn eerste klasse. Met een mri is dat 100% betrouwbaar 1 van de borstonderzoeken die mogelijk zijn als je protheses hebt.

Voor de rest denk ik (niet verkeerd bedoelt)dat er bij jou veel meer speelt dan de punten die jij op noemt om geen wissel meer aan te gaan,maar dat zullen wij nooit horen.

Groet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vergeten te zeggen.

Laat ik wel duidelijk zijn, heb wel begrip voor de gene die protheses eruit wil hebben!!!!!

1 van mijn vriendinnen was ze na 12 jaar helmaal zat en wilde gewoon haar eigen borsten terug en had geen zin meer in een wissel,nou te begrijpen.

Maar ze haalde er geen argumenten bij die kant of wal raken.zoals jij met de meeste voorbeelden wel doet.

Groet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Saskia,

De pc die me gaat explanteren zei inderdaad dat met borstprotheses je juist beter borstonderzoek kunt doen dus dat klopt inderdaad niet wat ik zeg, maar goed ben er evengoed niet gerust op.

Je hebt deels gelijk denk ik ja dat ik er niet aan had moeten beginnen. Heb er echter wel goed over nagedacht maar ben nu vele jaartjes ouder.

Geen mogelijk afknappende mannen bedoel ik. Heb er weinig versleten hoor haha.

Ze voelen bij mij wel onnatuurlijk aan, mijn McGhans zijn op de spier geplaatst door dr. v.d. Weij, dus heel keurig, mooi en complicatieloos. Net als je vriendin ben ik het ook gewoon zat en speelt er echt niet iets anders mee.

Maar goed dit zijn mijn redenen en iedereen ervaart een bv anders.

Mooi als het anderen gelukkig maakt maar ik ben er klaar mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Utopiah,

De redenen om wel of niet siliconen te nemen zijn natuurlijk puur persoonlijk, en als jij je maar gelukkig voelt, dat is het belangrijkste! :D

Oké, ik laat dan gewoon april staan ^_^ maar mag de kliniek/ziekenhuis er nog bij?

Wens je iig een goede operatie toe en hoop dat je borsten weer mooi zullen bijtrekken en herstellen. Zie uit naar je verslagje!

Liefs, :54:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee ik heb het consult afgezegd. Ik kan me overigens heel goed voorstellen dat vrouwen een bv willen (dat wilde ik zelf tenslotte ook heel graag). Enkele daarvan zullen altijd blij blijven en sommigen zullen ze eruit willen hetzij door klachten hetzij door een andere visie. Hoe dan ook, het past niet meer bij mij... nog een kleine 2 weken. Heel spannend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Hallo Utopiah, ik ben heel benieuwd hoe het gegaan is, ik kan geen verslagje vinden. Ik heb zelf al 13 jr implantaten, van PIP :-) ik laat ze er in juni uithalen en geen nieuwe plaatsen. Ik hoor het heel graag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Mii18, nee hoor ziet er niet raar uit, maar dat hangt er vanaf hoe groot de protheses waren, hoe groter, hoe meer de huid heeft moeten rekken. Komt meer in Amerika voor dat ze daar bij superplatte dames grote skippyballen in shuffen.

Ik had ongeveer 300 cc in een AA borst en de huid rekt verbazingwekkend goed weer terug hoor. Het ziet er prima uit. Ik heb geen hangtietjes of striae (ook niet voor mijn bv). Je ziet echt totaal niet dat er ooit wat ingezeten heeft. Alleen de littekens verraden me.

Kijk maar op http://www.realself....removal/reviews daar zie je zat foto's met prima resultaat.

Hoi Ghea, wat moedig van je dat je geen nieuwe laat plaatsen.

Op het forum van het 'meldpunt klachten siliconen' kun je heel veel explantatie verhalen lezen van dames die de protheses hebben laten explanteren (explantatie is het gangbare woord, niet 'expansie', maar dat even terzijde) ;)

Ik heb ze in april laten verwijderen en ik had geen drains en ook geen pijn. De kapsels waren dun en die hoefden niet verwijderd te worden. De operatie viel hartstikke mee, ben gewoon dezelfde dag met openbaar vervoer naar huis gegaan. Ik heb de protheses meegekregen en

het zijn wonderlijke dingen :)

Ik was direct al blij toen ik in het ziekenhuis mijn nieuwe oude borsten zag. Ik had een drukverband om maar moest die in het ziekenhuis achterlaten. Ik draag nog steeds dag en nacht een sportbh en ik smeer de littekens

drie maal daags in.

Mijn borsten zijn klein maar ik vind het wel fijn dat het weer 100% mijn eigen weefsel is. Ik was er gewoon klaar mee, met de siliconen! Ik had de cohesieve mcghans en was eerst blij met de nieuwe cupmaat maar jaren later toch niet blij met hoe ze aanvoelden en oogden. Ik voelde me nep en ging me voor ze schamen. Dat is nu verleden tijd.

Heel veel succes Ghea!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 9 months later...

Wat heerlijk Utopia, dat je je nu zo goed voelt met je eigen borsten weer!

Ik heb het trouwens wel twee keer meegemaakt (op de drie mannen die ik gedatet heb in die zes jaar) dat een man afknapte op het feit dat ik siliconen heb, je kunt het bij mij ook wel zien, ook met kleren aan, ze zitten onnatuurlijk hoog.. Bovendien ben ik heel slank en eigenlijk passen de borsten qua grootte ook niet bij mijn lichaam. De mannen heb ik na die debacles alweer jaren afgezworen, het is niet om die reden dat ik ze verwijderd wil zien. Mijn borsten zijn gewoon niet mooi, zo bol en groot...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Wat staat er eigenlijk weinig hier op het borstenforum over explantatie van borstprothesen.

Ik denk er ook serieus aan om ze eruit te laten halen en heb al een afspraak staan met een p.c die ook ervaring heeft met breastfilling ( vullen met eigen lichaamsvet)

Al die jaren dat ik ze heb gehad vond ik het erg fijn en was ik er trots op, omdat het me een gevoel van zekerheid gaf, maar het gaat me steeds meer tegen staan.

Misschien als je veel levenservaring krijgt en ouder wordt, (ik zie er trouwens heel goed uit als zeg ik t zelf, lijk minstens 10 jaar jonger en heb een goed figuur en een knap gezicht, hoezo verwaand hihihi ) , dat je dan toch anders tegen de dingen aan gaat kijken en dat je beseffen gaat dat het bij veel mannen alleen gaat om hun eigen bevrediging en lust in plaats van om jou, en dat je gaat zien dat het een diepe onzekerheid is in je zelf, waardoor je aan een bepaald beeld wil voldoen die in de wereld is geholpen door alle media....

Ik vind het ook heel erg eng hoor, laat ik dat er wel even bij zeggen, ben ook iemand die bv niet zonder maken up de deur uit gaat, dus moet ook van het bovenstaande wat ik schreef, ook een hoop zelf leren, maar ik denk wel echt dat het waar is.....

En nog een reden, ik ben lichamelijk niet lekker al een poos en ben bang dat de prothesen zijn gaan lekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.