Ga naar inhoud

PIP-prothese ALARM + OPROEP


krispy71

Aanbevolen berichten

Hey dames,

Ik heb van Body&Face wel een kaartje mee gekregen waarop het type prothese stond en

de hoeveelheid cc's die er in gegaan zijn.

Ladybird, je arts kan niet aan de buitenkant voelen of er een scheur in zit.......

Belachelijk dat er zo mee omgegaan wordt. Jemoet er op staan dat je een scan

of echo krijgt en je kan eventueel vragen om een punctie.

Dan weten ze zo of er siliconen in zit en of je protheses lekken.

De operatie wordt vergoed en ik moest alleen de protheses zelf betalen.

Groetjes Cyn

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 79
  • Created
  • Laatste Reactie

Hallo,

Ook hier pip vanuit maldegem Body&Face door dokter Vercauteren.

Volgende week een afspraak in het ziekenhuis.

Zijn hier personen bij op het forum die weten of we ons samen kunnen bundelen om klacht in te dienen of iets kunnen bereiken met onze handen in elkaar te slaan? (klacht + media?) Want er zijn toch veel slachtoffers (ook die hier niet op het forum zijn).

Het is zeer nuttig om de nodige stappen of resultaten hier te delen. Ik laat hier terug een bericht na zodra ik vanuit het ziekenhuis meer nieuws heb.

MVG

Link naar reactie
Delen op andere sites

OPROEP AAN IEDEREEN DIE PIP-PROTESES HEEFT :

Het volgende ALARMbericht was in de Britse media van 20 dec 2011,

French women may need faulty breast implants removed

http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-16264974

[ ruim30.000 vrouwen in Frankrijk en 40.000 vrouwen in Engeland, die verzocht worden hun PIP's te laten nakijken en eventueel ZSM te laten verwijderen ... ze zouden sneller dan anderen lekken en scheuren, een aantal vrouwen is al gestorven en hebben kanker ontwikkelt]

In Frankrijk is momenteel een diepgaand onderzoek bezig naar de mogenlijkheid dat deze protheses gelinkt zijn aan borstkankergevallen,

einde deze week zullen zij verslag uitbrengen van hun resultaten.

PIP is ook bekend als M-implantaat.

Naar aanleiding van bovenstaande zoekt SBS6 vrouwen met (lekkage- en scheur-) klachten en problematiek.

Indien gewenst of behoefte kun je contact opnemen met :

Nejifi Ramírez Bureauredacteur Hart van Nederland www.hartvannederland.nl

Tel: 020-800 7657

Fax: 020 - 800 7675

E-mail: nejifi.ramirez@sbs.nl

Ik ben een pip-slachtoffer, na consultatie bij een plastisch chirurg lijkt alles wel nog normaal te zijn, maar op 6/6/12 laat ik ze toch verwijderen en vervangen, zou me anders constant ongerust maken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Ik heb ook door Dr. Vercoutere in Maldegem de PIP-implantaten gekregen in juli 2007.

In feb 2008 een knobbeltje ontdekt, maar er is nooit verband getoond met de protheses en ik kreeg sindsdien jaarlijks een echo. Het is een gewoon vetknobbeltje dat niet groeit of verandert. Met gans dit PIP verhaal heb ik nu vervroegd mijn echo gevraagd (laatste keer was ergens in het voorjaar van 2011).

Woensdag ga ik bij Dr. Steyaert (Radioloog AZ Sint Jan Brugge) voor de echo.

Ik maak me niet erge zorgen en wil niet panikeren voor niks, ik heb trouwens nergens last of zo. Maar we zullen zien, extra controles vind ik wel belangrijk.

Ik zag dat er hier nog zijn die in Maldegem zijn geopereerd?

Als er een gezamelijke klacht wordt ingediend wil ik graag meedoen.

Weet iemand contactgegevens van Ellen die in het vtm-nieuws sprak 2 weken terug?

Zij ging klacht indienen nl. ?

In de morgen stond vandaag dit artikel:

Aanmeldingen van PIP implantaten worden gevraagd bij RBSPS, e-mail in het artikel klopt niet, staat streepje teveel. Maar hier is de website

Ik stuurde zonet een mail naar hen.

Groetjes,

Desdemona

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan degene die in Maldegem zijn geopereerd en in regio Brugge wonen: naar welk ziekenhuis ga je/ ben je geweest voor je echo/scan?

Ik heb nl. niet veel vertrouwen in Sint-Jan, volgens mijn huisarts is Dr. Steyaert wel de beste radioloog in de regio en ik ga er al jaren dus voor mijn jaarlijkse check-up, maar toch graag ook info voor het geval er meer onderzoeken nodig bleken te zijn.

Alvast bedankt,

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

ik ben voor de Belgische krant De Morgen op zoek naar vrouwen met PIP-prothesen die hun borstvergroting ondergingen in de privé-kliniek Body & Face in Maldegem. Gewoon om meer info te krijgen over hoe men daar tewerk ging. Ik lees hier nl dat veel vrouwen klachten hebben over hun ingreep.

Jullie kunnen mij bereiken op mail (kim.van.de.perre@demorgen.be) of telefoon 0032 2 556 68 45

Ik weet dat dit een zeer gevoelig onderwerp is, we zullen dan ook zeer discreet omgaan met alle info.

Groeten,

Kim Van de Perre

De Morgen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moraal van het verhaal: Sommigen kijken naar de prijs van een BV, helaas is dit niet de juiste intentie.

Een lage prijs vertaald zich in goedkope prothesen (zoals de PIP's waren).

Ook een leuk detail waardoor de prijzen in B&F zo goedkoop waren: Ik ken iemand die daar geopereerd is geweest door een cardioloog, als bijverdienste... dat zegt genoeg zeker !!!

Deze protheses zijn ook gebruikt bij klinieken met een hogere prijs.

In Amsterdam bijvoorbeeld bij de Jan van Goyen kliniek, Boerhaave kliniek, Lucas Andreas Ziekenhuis.

Hier een lijst met alle ziekenhuizen en klinieken in Nederland die deze implantaten hebben gebruikt.

http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/)/components/actueel/rtlnieuws/2012/01_januari/07/verrijkingsonderdelen/overzicht-ziekenhuizen-klinieken-implantaten.xml

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn voor jullie dames met de pip implantaten als het vergoed wordt, en om terug te komen naar de (duurdere klinieken) schoemacher nu (bergmankliniek) toen dus schoemacher heeft ze dus ook gebruikt een vriendin van mij belde me van de week, dat ze ook de pip implantaten heeft ,en ik vind het zo erg want de prijs was eerst €5500, maar ze moest €500 bij betalen om dat de implantaten beter en duurder waren? zo zie je maar hoe ze iemand in de maling nemen ,en maar goed dat jullie er nu achter komen..Dames allemaal heel veel sterkte en succes hoop voor jullie dat het allemaal goed komt heb echt met jullie te doen!!

L. Sporty

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik keek net naar Reyers Laat van gisteren waarin Karel Van der Linde van de Quan kliniek spreekt over de PIP

Hier is de link om online te bekijken (vanaf min 18 ongeveer)

Ik ben vooral geschrokken van het feit dat een klein gaatje duidelijk de gel kan naar buiten duwen en dat dat dan als een bolletje blijft staan op de prothese, waarbij het als (onschuldig) cyste of vetbolletje kan gezien worden en het lek niet wordt herkend... ik heb zelf ook een bolletje sinds 8 maand na mijn operatie (die in 2007 plaatsvond). BBrrrrr... 'k ga nu toch wel blij zijn als ik morgen bij de radioloog zit en ik overweeg ook wel eens langs de Quan kliniek te gaan voor onderzoek, ze zijn er daar in elk geval in thuis!

Link naar reactie
Delen op andere sites

iemand die 4000 of 5000 euro betaald heeft voor PIP implantaten heeft zich inderdaad in de luren laten leggen.

Een pip implantaat kostte 120 euro per stuk (X2) terwijl een doorsnee prothese 500 a 600 euro kost per stuk.

Mooi artikel te lezen in HLN van vandaag waarbij een Prof wat meer uitleg geeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Dames,

Heb me net aangemeld hier op het forum, omdat ik toch wat kwijt wil over de p.i.p. protheses.

Ik was een jaar of 3 geleden actief op het bf.nl maar die ligt er op het moment uit.

3 jaar geleden heb ik dus een BV ondergaan bij Body & Face in Maldegem (België), geopereerd door Dr. Vercoutere. Al die tijd ben ik zeer tevreden geweest totdat ik vorig jaar december pijnklachten kreeg. Heb met die klachten nog wel even rond gelopen omdat ik zoiets had van, het gaat wel over. Helaas werden de klachten maar vooral de pijn erger en erger en ben ik gaan speuren op het internet.

En toen kwam ik dus op de berichtgeving van het IGZ dat er een oproep was gedaan dat vrouwen met de bewuste protheses zich moesten laten controleren.

Ben direct naar de HA gegaan en gelijk een verwijzing gehad voor het ZH voor een echo omdat

mijn HA ook aangaf dat we geen risico moesten lopen met een mamografie.

Dit was in maart, begin dit jaar.

Bij die echo kon de radioloog overduidelijk zien dat er een extreme lekkage was. Hij had een punctie gedaan uit beide oksels omdat zoals hij kon zien mijn lymfeklieren aangetast waren met siliconen. Ook gaf hij aan dat het noodzaak was de protheses te verwijderen.

Toen sloeg de verdriet en angst toe, want het stomme was dat ik er zo blanco heen ging en er eigenlijk vanuit ging dat er niks mis was.

Werd gelijk doorgestuurd naar chirurgie en de pc om verder stappen te ondernemen. Alleen het duurde heel lang voor ik terecht kon voor een gesprek en operatie, dat ik ben uitgeweken naar een ander ZH. Daar kon ik snel terecht en heb ik toch besloten om een prothese wissel te laten doen. Ook zou de chirurg van de mamma-poli mij operen omdat mijn lymfeklieren ook aangetast waren en ook verwijdert moesten worden.

Na de operatie een gesprek gehad met de chirurg en de plastisch chirurg en zij gaven allebij aan nog nooit zo'n vreselijke rotzooi en bende te hebben gezien......

Ik heb de protheses mee naar huis genomen en het is echt vreselijk wat je ziet. De hele buitenlagen (omhulsels) zijn helemaal opengescheurt over bijna de gehele protheses. En de inhoud valt er gewoon uit. En al dat spul zweeft nog steeds rond in mijnlijf omdat ze toen niet alles aan gelekte siliconen hebben kunnen verwijderen. Rechts hadden ze 3 flinke lymfeklieren weggehaald en links 2. Er zat nog veel meer maar dat durfde ze niet aan omdat het anders een gedeeltelijk okselklier-toilet ging worden met het gevolg op oedeem en infectiegevaren in de toekomst.

Ook gaf ze aan dat ik waarschijnlijk meerdere operaties nodig had, omdat de siliconen die nog rond zwerven zich steeds weer aan hechten aan mijn lymfeklieren. Maar dat moest de toekomst uitwijzen en mijn oksels in de gaten houden op knobels.

Het duurde lang, maar uiteindelijk ben ik goed hersteld van de behoorlijk pittige operatie. Heb kort na de operatie wel wat last gehad van oedeem, maar dat is door veel fysio oefeningen gelukkig beperkt gebleven.

Alleen eind oktober kreeg ik ineens veel pijn in mn linker oksel. Zat er een grote knobbel met een wat kleinere ernaast.

Weer terug naar de HA, mijn verhaal gedaan en weer naar het ZH voor een echo. En het waren weer lymfeklieren die helemaal vol zaten met siliconen. Dus ben ik vorige maand weer geopereerd en hebben ze links weer 2 lymfeklieren weg gehaald.

Van deze operatie ben ik weer snel opgeknapt gelukkig.

Maar toch, als je kijkt wat ik tot nu heb moeten ondergaan.

En dan bel je naar de kliniek, vraagt ze me mijn verhaal op mail te zetten en er naar te kijken en vervolgens hoor je er natuurlijk nooit meer wat van. Want die kliniek bestaat inmiddels al niet meer, iig niet op dat adres. En dan lees je vanmorgen het nieuws en dan lees je dit weer. Ik weet wel dat ik in overleg met mijn huisarts mezelf 1x per jaar wil laten controleren door middel van een MRI , juist omdat er nog zoveel siliconen rond zweeft en dat we op die manier de boel goed in de gaten kunnen houden

voor in de toekomst.

Liefs Cyn

Dag Cyn mag ik vragen welke pijn je had,ik heb namelijk ook heel veel pijn,heb een borst lift met prothesen gehad bijna 4jaar terug in B and F
Link naar reactie
Delen op andere sites

Shemna,

Ik kreeg pijnen/steken aan de bovenkant van mijn borsten die uitstraalde naar onder mijn oksel.

Echt een snijdende, soms zelf brandende pijn.

Had eerst zoiets van, dat zijn mn spiren maar dat bleek dfus niet zo te zijn. Want het werd

erger en de pijn is niet meer weg gegaan tot de operatie.

Hoop dat je er wat mee kan, waar zit je pijn precies?

Groetjes Cyn

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo allemaal

ik ben silke uit belgie

ook ik (heb) had pip implantaten geplaatst door dr vercouteren bij body and face ,na maanden van hoofdpijn en een rare uitslag op mijn borsten

was het een enorme klap toen ik het nieuws op tv hoorde

ben dadelijk na de huisarts gegaan en eindelijk wisten ze dan waar men klachten vandaan kwamen

deze moesten er zo snel mogelijk uit !!!

ben dan naar het ziekenhuis gegaan naar dr verhelle op 12/01/12 en op 16/01/12 lag ik op de operatietafel ze moesten eruit

en ze konden door de ontsteking geen nieuwe plaatsen

maar ben al heel blij dat ze eruit zijn zelfs mijn uitslag is na die tien dagen van verwijdering van de pips bijna helemaal weg zonder er ook ma iets aan te doen

waar ik ervoor dagelijks zalfjes enzo moest smeren en het met de dag alleen ma erger werd, ben gisteren men potjes en draadjes gaan laten verwijderen en de dokter zei dat het er terug goed uitzag maar heb een enorme pijn ppff

graag wil ik me bij de vrouwen aansluiten wat hiervoor verdere stappen gaan ondernemen

tegen dr vercouteren en nathalie carton

laat maar weten wat we kunnen doen ik doe alvast mee xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik val in de prijzen met mijn Pip protheses! Ik heb in 2000 uit voorzorg mijn protheses vervangen! En nu blijkt dat juist deze gevaarlijk kunnen zijn! Ik word a.s. donderdag 2 februari geopereerd en laat dus de Pip protheses vervangen. Eigenlijk heb je geen keus, je vergeeft het jezelf toch nooit stel dat ze inderdaad scheuren. Ik heb net ook begrepen dat de hele operatie inclusief nieuwe protheses door de zorgverzekeraars wordt vergoed! Super!

Ik ben een pip-slachtoffer, na consultatie bij een plastisch chirurg lijkt alles wel nog normaal te zijn, maar op 6/6/12 laat ik ze toch verwijderen en vervangen, zou me anders constant ongerust maken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Amai, straffe verhalen hier!

En als je dan leest dan Jeff Hoeyberghs alles ontkent... de bewijzen zijn er duidelijk.

Ik wens alle dames die deze implantaten hebben in ieder geval heel veel sterkte toe en ik hoop dat alles in orde komt voor jullie.

Liefs,

:54:

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo allemaal

ik ben silke uit belgie

ook ik (heb) had pip implantaten geplaatst door dr vercouteren bij body and face ,na maanden van hoofdpijn en een rare uitslag op mijn borsten

was het een enorme klap toen ik het nieuws op tv hoorde

ben dadelijk na de huisarts gegaan en eindelijk wisten ze dan waar men klachten vandaan kwamen

deze moesten er zo snel mogelijk uit !!!

ben dan naar het ziekenhuis gegaan naar dr verhelle op 12/01/12 en op 16/01/12 lag ik op de operatietafel ze moesten eruit

en ze konden door de ontsteking geen nieuwe plaatsen

maar ben al heel blij dat ze eruit zijn zelfs mijn uitslag is na die tien dagen van verwijdering van de pips bijna helemaal weg zonder er ook ma iets aan te doen

waar ik ervoor dagelijks zalfjes enzo moest smeren en het met de dag alleen ma erger werd, ben gisteren men potjes en draadjes gaan laten verwijderen en de dokter zei dat het er terug goed uitzag maar heb een enorme pijn ppff

graag wil ik me bij de vrouwen aansluiten wat hiervoor verdere stappen gaan ondernemen

tegen dr vercouteren en nathalie carton

laat maar weten wat we kunnen doen ik doe alvast mee xxx

Dag Silke en moet jij alles zelf betalen en ga je nog nieuwe plaatsen,erg é dat Belgie niks wil doen als ze niet gescheurd zijn en erg dat sommoge vrouwen niet eens weten welke het zijn omdat ze niks meekregen in body and face.kwens je veel sterkte
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Dames,

Indien jullie geen certificaat van jullie pip implantaten meekregen in body and face ( zoals ik ), is de kans groot dat jullie één van de dagen een brief krijgen van QUAN clinic

Ik kreeg hem vandaag met de vermelding dat de dossiers van Body and Face bij hun liggen en dat zij de verantwoordelijkheid nu op zich nemen om zoveel mogelijk dames op de hoogte te stellen (zijzelf hebben niets te maken met de pip's )

Je kan de certificaten bij hun opvragen dan

Mi. Lo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meiden,

Weet 1 van jullie misschien of ze de PIP ook al in 1993 gebruikte?

Ik kan het nergens terug vinden vanaf wanneer ze op de markt waren.

dat vraag ik me dus ook af. Ik had mijn vorige operatie in 1997 : volgens mij had ik toen Mentor!....maar ik ben toch gaan twijfelen. Ik ben in het Atrium Heerlen geholpen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Dames,

Indien jullie geen certificaat van jullie pip implantaten meekregen in body and face ( zoals ik ), is de kans groot dat jullie één van de dagen een brief krijgen van QUAN clinic

Ik kreeg hem vandaag met de vermelding dat de dossiers van Body and Face bij hun liggen en dat zij de verantwoordelijkheid nu op zich nemen om zoveel mogelijk dames op de hoogte te stellen (zijzelf hebben niets te maken met de pip's )

Je kan de certificaten bij hun opvragen dan

Mi. Lo.

Hallo Milo denk je dat ik zou kunnen bellen naar de quan clinic,ik heb ook niks van gegevens gekregen,ik werd geopereerd in april 2008 bij BODY AND FACE;.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.