Vlinder

PiP implantaten

Recommended Posts

Hey Nicole,

Laat je nog een x controleren! Mijn vriendin is een jaar na

mij geopereerd bij dezelfde kliniek. Toen ik haar vertelde over

het bericht van het IGZ heeft zij haar zelf ook laten controleren en

toen hadden ze niets geconstateerd. Maar afgelopen september heeft ze weer

een echo gehad en toen bleken de protheses inderdaad niet goed meer.

Zij heeft begin november een wissel gehad. Gelukkig bleek er in

haar protheses alleen wat scheuren te zitten. Maar had zij de protheses langer

in haar lijf, dan had ze ook het risico gelopen dat ze eruit kwamen te zien zoals bij mij.

Groetjes Cyn

hoi Cyn , bedankt voor je antwoord ! Las net je verhaal , verschrikkelijk zeg , gelukkig gaat het nu een stuk beter . Heb ze nu al een jaar of 10 , in 2001 geopereerd maar ga morgen sowieso nog een afspraak maken , wil ze er hoe dan ook uit hebben want ik vertrouw het hele verhaal niet .. Hoop natuurlijk wel dat ik het op de een of andere manier vergoed krijg , lijkt me ook niet meer dan normaal voor de rotzooi die ze nota bene in het ziekenhuis in mijn lijf hebben geduwd ...

Hey Nicole,

Dat zou ik gewoon doen als ik jou was. Maar tien jaar al?

Das al behoorlijk lang. Heb je verder geen klachten ofzo?

Maar goed dan nog, het zekere voor het onzekere.....

En weet je, als je eigen ZH niet mee werkt, ga dan naar een ander

ZH. Ik kan je er een aanraden waar ze je fantastisch helpen.

Ja heb ze nu al 10 jaar zoiets en nog nooit klachten gehad en vorig jaar heb ik dan een controle gehad door middel van mammografie en echo maar heb het gevoel dat ik sindsdien wel wat vaker last heb van harde borsten en pijnscheuten maar kan natuurlijk ook tussen mn oren zitten nu ik weet dat het allemaal niet deugt .. is inderdaad ook nog wel een optie om gewoon naar een ander ziekenhuis te gaan ..

ja hier nog iemand!! wil ze er ook uit hebben maar ook geen geld voor nieuwe silliconen..

Hoorde dat ze in frankrijk een organisatie voor vrouwen met de pip silliconen

hadden opgezet ppp mischien een idee?!

ooo dames misschien een hele domme vraag maar ik heb sereform proteses deze horen hier niet bij toch begrijp namelijk niet of de pip proteses en m proteses een naam is van de protese of dat slechte protese gewoon zo genoemd worden

Ik heb mijn paspoort niet meer maar gelukkig wel een briefje waar alles op staat : Cohesive gel ronde hight profile Rofil PIP dus ik ben heel erg geschrokken! Ik heb heel toevallig een tijdje terug een echo gehad van beiden borsten omdat ik een tijdje erg pijnlijke borsten had kon er niet eens op slapen dus was naar de dokter gegaan en die had me voor de zekerheid doorgestuurd! Volgens de echo was er niks aan de hand dus ik ben daar wel heel blij mee maar na dit gehoord te hebben wil ik natuurlijk geen risico nemen , maar wat belachelijk zeg dat ze wel even de verwijdering vergoeden maar wat denken ze dat wij dan geen nieuwe voor in de plaats willen?!! Ik heb ze toch niet voor niks laten vergroten en daar veel geld voor betaald!

Ik kan ook niet terugvallen op de kliniek aangezien die failliet gegaan zijn (silhouet Breda) dus dubbel pech voor mij! Ik heb ze 4 jaar en in die tijd heb ike cht goed geinformeerd naar de kliniek en er was toen niks negatiefs en consult ging ook allemaal goed! Siliconen heb ik toen verder niet naar gezocht op internet want je verwacht toch dat alles goed is!

Maar even afwachten waar ze morgen mee komen en kijken wat onze rechten zijn!We zouden met zn alle ervoor moeten vechten!

Oke dat is gelukkig nog te overzien, was al bang dat ik weer duizenden euro's kwijt zou zijn dat had ik niet kunnen betalen. Ik baal hier erg van het is pas 3 jaar geleden voor mij en nu al weer een operatie! Zie er ook enorm tegen op! heb volgende week een afspraak bij de dokter. Hoop dat er nog geen lekkage is ontstaan maar heb wel al een paar weken last van me borsten. En vooral sinds het nieuws loop ik niet meer lekker rond. Dus hoop dat i zo snel mogelijk geholpen word.. Cyn bedankt voor je reactie dat is al 1 zorg minder..

Groetjes

Ik ben ook in silhouet kliniek Breda behandeld 3 jaar geleden. Ik vind dit heel erg net wat je zegt we hebben er veel geld voor betaald. Heb ook een vriendin die is ook in deze kliniek geweest ook 3 jaar geleden nou zijn al 3 slachtoffers. Heb contact gehad met het juridisch loket als het onderzoek afgelopen is want dat zouden we vandaag horen en er word echt een terugroep actie ingezet kunnen we hier een zaak van maken! Alleen voor ons het probleem die kliniek is dicht ze hadden er ook 1 in weerd maar ook gesloten al 2 jaar geleden maar er kan uitgezocht worden of ze onder een andere naam verder zijn gegaan en dan worden ze als nog verantwoordelijk gesteld. Maar ik neem hier geen genoegen mee ik ga hier echt achteraan en hopen dat we een zaak kunnen beginnen en hoe meer vrouwen hoe beter!

De M staat voor Mème implants, en dat is hetzelfde als PIP. In Nederland zijn de PIP implantaten onder de naam M-implants op de markt gebracht.

Heel veel nieuws hierover op:

Guest
This topic is now closed to further replies.