Ga naar inhoud

PiP implantaten


Vlinder

Aanbevolen berichten

De autoriteiten hebben acht gevallen geteld van vrouwen met de betreffende implantaten die kanker kregen, voornamelijk borstkanker. Daarnaast hebben meer dan 2000 vrouwen geklaagd over de implantaten, waarvoor een ongeautoriseerd soort siliconengel is gebruikt. Daardoor scheuren ze vaak.

'Het is van belang dat vrouwen met PIP-implantaten zo snel mogelijk teruggaan naar hun plastisch chirurg', aldus een woordvoerster van de overheid. De kosten voor de operatie om de siliconen te verwijderen, zullen worden vergoed. Het is nog niet duidelijk of de getroffen vrouwen ook geld krijgen voor nieuwe implantaten.

PIP werd vorig jaar gesloten en de producten van het bedrijf gingen in de ban door de problemen met de implantaten. Sindsdien zijn al 523 implantaten van PIP verwijderd. De Franse politie doet onderzoek naar de kwestie.

De implantaten van PIP waren een van de goedkoopste soorten op de markt. Het product werd ook geëxporteerd. Alleen al in Groot-Brittannië zouden 50.000 vrouwen deze implantaten hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 317
  • Created
  • Laatste Reactie

Lieve mensen,

Dit onderwerp lijkt me ernstig genoeg, om niet zo maar weg te zetten bij de afdeling - Humor, Onzin en Stellingen.

Zeker iets dat bij Complicaties thuis hoort, en wat voor complicaties !

Wie weet lopen er nog steeds Nederlandse vrouwen met PIP-implantaten rond.

Daar werd indertijd sussend tegen gezegd dat die ,als ze geen klachten gaven , ' rustig konden blijven zitten'

Net zoiets als : doorrijden met gladde banden. Nee dus. !

Je ziet het, de Franse vrouwen halen ze er uit!

https://sites.google.com/site/klachtensiliconen/soorten-borstimplantaten/van-de-markt-gehaald/pip-implantaten

groet,

Ymkje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, mijn vriend had het er vanmorgen over toen hij het op de radio hoorde...

Echt schandalig dat deze industriële siliconen, die bedoeld zijn voor computeronderdelen, zijn gebruikt als medische siliconen... :140:

De verwijdering van de PIP- en M-implantaten wordt wel vergoed, maar het plaatsen van nieuwe implantaten niet... :wacko:

Dat is van de zotte natuurlijk, aangezien die vrouwen toch niet gekozen hebben voor deze siliconen!

Ik vind dat ze die nieuwe siliconen gewoon moeten krijgen op kosten van de kliniek/arts die ze toendertijd erin hebben geplaatst! :36:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er staat M implantaten?? Waar staat die M voor?

Voor de meiden die hun borstvergroting hebben laten doen bij de Wellnesskliniek is er niks aan de hand!

Ik heb net toch maar ff telefonisch contact gezocht en zij gebruiken al tientallen jaren de Monobloc soft hydrogel siliconen... deze komen wel uit frankrijk, maar zijn niet de siliconen waar het om gaat.

Heb ook ff op google gekeken en kon er niks van terug vinden.

Dus safe ;-)

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve allemaal,

Juist vanwege zo'n terugroep-actie zoals nu bij de PIP-implantaten,is het zo belangrijk dat je weet WELKE implantaten je hebt !

De MERKNAAM , het LOTNUMMER en de grootte van de prothese staan op de bijgeleverde sticker.

groetjes,

Ymkje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, mijn vriend had het er vanmorgen over toen hij het op de radio hoorde...

Echt schandalig dat deze industriële siliconen, die bedoeld zijn voor computeronderdelen, zijn gebruikt als medische siliconen... :140:

De verwijdering van de PIP- en M-implantaten wordt wel vergoed, maar het plaatsen van nieuwe implantaten niet... :wacko:

Dat is van de zotte natuurlijk, aangezien die vrouwen toch niet gekozen hebben voor deze siliconen!

Ik vind dat ze die nieuwe siliconen gewoon moeten krijgen op kosten van de kliniek/arts die ze toendertijd erin hebben geplaatst! :36:

ik ben dus zo'n bezitter van PIP implantaten... :(

wil ze er zo snel mogelijk uit hebben, maar kan niet zonder silliconen verder gaan....

heb net contact gehad met zorgverzekeraar en daar was het probleem nog onbekend.....

heeft iemand een idee hoe ik dit aan moet gaan pakken....

ik ben een alleenstaande moeder die retetrots was op haar zelfbetaalde mooie borsten...

ik schud niet zomaar ff een paar duizend uit mn mouw voor nieuwe....

alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey dyzelle,

Ik heb zojuist mijn hele verhaal gepost bij "alarm PIP protheses".

Ga als eerste naar je huisarts en geef aan dat je controle wilt.

Vraag naar een echo en geen mamografie. De radioloog kan bij de echo

al goed beoordelen hoe de staat van je protheses is.

Als er verdere stappen ondernomen moeten worden dient het ZH een

indicatie in voor de operatie van een wissel. De operatie zal net zoals

bij mij vergoed worden, alleen moet je de protheses wel zelf betalen.

Succes meid......

liefs Cyn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier nog iemand met pip implantaten , nota bene laten opereren hier in het plaatselijke ziekenhuis toendertijd omdat mij dat het meest veilig en vertrouwd leek :( niet dus ... vorig jaar een oproep gehad door dat zelfde ziekenhuis om alles te laten controleren op lekkages of scheuren en toen dat niet het geval was werd mij medegedeeld dat ik me nergens zorgen over hoefde te maken , wel dus !! Heb ook geen idee hoe ik het nu aan moet pakken , ben er hard over aan het denken om naar rechtsbijstand te stappen want kan niet echt zeggen dat ik er nog heel veel vertrouwen in heb !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Nicole,

Laat je nog een x controleren! Mijn vriendin is een jaar na

mij geopereerd bij dezelfde kliniek. Toen ik haar vertelde over

het bericht van het IGZ heeft zij haar zelf ook laten controleren en

toen hadden ze niets geconstateerd. Maar afgelopen september heeft ze weer

een echo gehad en toen bleken de protheses inderdaad niet goed meer.

Zij heeft begin november een wissel gehad. Gelukkig bleek er in

haar protheses alleen wat scheuren te zitten. Maar had zij de protheses langer

in haar lijf, dan had ze ook het risico gelopen dat ze eruit kwamen te zien zoals bij mij.

Groetjes Cyn

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi Cyn , bedankt voor je antwoord ! Las net je verhaal , verschrikkelijk zeg , gelukkig gaat het nu een stuk beter . Heb ze nu al een jaar of 10 , in 2001 geopereerd maar ga morgen sowieso nog een afspraak maken , wil ze er hoe dan ook uit hebben want ik vertrouw het hele verhaal niet .. Hoop natuurlijk wel dat ik het op de een of andere manier vergoed krijg , lijkt me ook niet meer dan normaal voor de rotzooi die ze nota bene in het ziekenhuis in mijn lijf hebben geduwd ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Nicole,

Dat zou ik gewoon doen als ik jou was. Maar tien jaar al?

Das al behoorlijk lang. Heb je verder geen klachten ofzo?

Maar goed dan nog, het zekere voor het onzekere.....

En weet je, als je eigen ZH niet mee werkt, ga dan naar een ander

ZH. Ik kan je er een aanraden waar ze je fantastisch helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja heb ze nu al 10 jaar zoiets en nog nooit klachten gehad en vorig jaar heb ik dan een controle gehad door middel van mammografie en echo maar heb het gevoel dat ik sindsdien wel wat vaker last heb van harde borsten en pijnscheuten maar kan natuurlijk ook tussen mn oren zitten nu ik weet dat het allemaal niet deugt .. is inderdaad ook nog wel een optie om gewoon naar een ander ziekenhuis te gaan ..

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben dus zo'n bezitter van PIP implantaten... :(

wil ze er zo snel mogelijk uit hebben, maar kan niet zonder silliconen verder gaan....

heb net contact gehad met zorgverzekeraar en daar was het probleem nog onbekend.....

heeft iemand een idee hoe ik dit aan moet gaan pakken....

ik ben een alleenstaande moeder die retetrots was op haar zelfbetaalde mooie borsten...

ik schud niet zomaar ff een paar duizend uit mn mouw voor nieuwe....

alvast bedankt

ja hier nog iemand!! wil ze er ook uit hebben maar ook geen geld voor nieuwe silliconen..

Hoorde dat ze in frankrijk een organisatie voor vrouwen met de pip silliconen

hadden opgezet ppp mischien een idee?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey dyzelle,

Ik heb zojuist mijn hele verhaal gepost bij "alarm PIP protheses".

Ga als eerste naar je huisarts en geef aan dat je controle wilt.

Vraag naar een echo en geen mamografie. De radioloog kan bij de echo

al goed beoordelen hoe de staat van je protheses is.

Als er verdere stappen ondernomen moeten worden dient het ZH een

indicatie in voor de operatie van een wissel. De operatie zal net zoals

bij mij vergoed worden, alleen moet je de protheses wel zelf betalen.

Succes meid......

liefs Cyn

hoi mag ik ook vragen hoeveel je kwijt was voor alleen de protheses??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn paspoort niet meer maar gelukkig wel een briefje waar alles op staat : Cohesive gel ronde hight profile Rofil PIP dus ik ben heel erg geschrokken! Ik heb heel toevallig een tijdje terug een echo gehad van beiden borsten omdat ik een tijdje erg pijnlijke borsten had kon er niet eens op slapen dus was naar de dokter gegaan en die had me voor de zekerheid doorgestuurd! Volgens de echo was er niks aan de hand dus ik ben daar wel heel blij mee maar na dit gehoord te hebben wil ik natuurlijk geen risico nemen , maar wat belachelijk zeg dat ze wel even de verwijdering vergoeden maar wat denken ze dat wij dan geen nieuwe voor in de plaats willen?!! Ik heb ze toch niet voor niks laten vergroten en daar veel geld voor betaald!

Ik kan ook niet terugvallen op de kliniek aangezien die failliet gegaan zijn (silhouet Breda) dus dubbel pech voor mij! Ik heb ze 4 jaar en in die tijd heb ike cht goed geinformeerd naar de kliniek en er was toen niks negatiefs en consult ging ook allemaal goed! Siliconen heb ik toen verder niet naar gezocht op internet want je verwacht toch dat alles goed is!

Maar even afwachten waar ze morgen mee komen en kijken wat onze rechten zijn!We zouden met zn alle ervoor moeten vechten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.