Jump to content

ladym :10 Dec. 2011 : Dr Koopmann : Bergman Kliniek

Recommended Posts

Hallo mijn naam is ladym ,

Het is nu 1 week geleden dat ik een BVK heb gedaan ,ik ben erg blij dat ik het heb gedaan in het begin vond ik het erg eng .Ik ben door Dr Koopmann van Bergman Kliniek geopereerd .

Alles is goed gegaan , Dr Koopmann en zijn team hebben heel mooie werk geleverd ik ben natuurlijk nog wel bond en bond blauw ondanks dat ik die arnica druppels gebruik ,ik ben heel erg goed behandeld voor de operatie en na de operatie de verpleegkundige zijn helemaal top.

10 December 2011 moest ik om 8:00 uur in de ochtend aanwezig zijn ,mijn man had mij gebracht toen ik binnen kwam was de slaapkamer lekker warm ik moest me omkleden kreeg een blauw jasje aan en een badjas aan de verpleegkundige kwam even foto,s maken en even HB prikken .Ik was die dag als eerste aan de beurt voor BVK Dr Koopmann kwam even de borsten afteken, daarna kwam de anesthesiemedewerker om even wat vragen door te nemen ,daarna moest ik afscheid nemen van mijn man want ik moest naar de operatie kamer .

Bij binnen komst was de hele team aanwezig alles lag al klaar ik moest op die bed gaan liggen infuusnaaldje werd ingebracht in de tussen tijd zat de anesthesiemedewerker wat grapjes te maken om mij gerust te stellen ,ik kreeg ook gelijk uitleg wat voor middelen ik door die infuus kreeg. Later zeiden ze tegen mij slaaplekker en weg was ik.

Ik was rond 8:30 richting de ok gegaan en was rond 11:00 uur weer terug op de slaapkamer , ik had het heel erg koud en had best wel. Veel pijn ,maar ik kreeg de nodige pijn medicatie en het heeft goed geholpen.Dr koopmann kwam 2 keer langs om te kijken hoeveel vocht en bloed er in die drains waren de verpleegkundige kwamen regelmatig kijken hoe het met me ging .

Ik ben super goed behandeld .

Bergman kliniek is zeker een goeie kliniek 20 dec moet ik terug voor controle ik hoop dat er wat van die hechtingen er uit gaan want ik heb er echt veel last van .

Dit was mijn verlagje als er vragen zijn hoor ik het graag gr ladym

Hoi ladym,

Gefeliciteerd met je nieuwe borsten!

Ik ben ook bij Bergman geweest, maar dan in Bilthoven.

Misschien is het wel per pc van Bergman verschillend, maar bij mijn 1e controle is alleen het tape verwijderd. Al mijn hechtingen zijn oplosbaar, dus die zullen niet verwijderd worden. Wel heb ik op sommige plekken knoopjes van de hechtingen die eruit komen, dus misschien dat die wel weggeknipt zullen worden als ik donderdag weer op controle moet.

Hoe is het verder met je? Heb je veel pijn?

Groetjes Kir

Hoi Kir,

Bedankt voor je bericht.

Met mij gaat het wel het is even door bijten door de zure appel.

Ik heb nog erg veel pijn aan mijn borsten , ik denk dat het door de zwelling komt ze voelen ook nog zo erg zwaar aan ,bij het opstaan krijg ik soms van die stekende pijn ik gebruik nog steeds pijn medicatie.

Nou dan gaan ze bij mij ook alleen die pleisters verwijderen morgen ,ik dacht dat ze wat van die hechtingen los zouden maken .Ik dacht dat deze operatie zou mee vallen maar het is best wel heftig .zo te zien kan ik voorlopig nog niet werken eerst even goed bijkomen.

'

Kir hoe gaat het met jou ? Heb je nog pijn ?waanneer ben jij geopereerd?

Groetjes. Ladym

Ik ben op 28 november geopereerd, dus vandaag precies 3 weken geleden.

Bij mij viel de pijn echt heel erg mee, ook vlak na de operatie. Daar stond ik zelf ook van te kijken, want ik had er het ergste van verwacht ;)

Tuurlijk voel ik het wel, maar het is geen constante pijn ofzo. Ik voel alleen een lichte pijn bij bewegingen.

Op zich gaat het dus heel goed bij mij, ik kan zo goed als alles weer zelf doen, alleen zware dingen tillen doe ik natuurlijk nog niet.

Maar ik heb wel last van lekkages. Sinds het tape is verwijderd lekt het bij mijn drielandenpunten en net onder de tepel.

Niet echt heel fijn, maar aan de andere kant zal het vocht toch m'n lichaam uit moeten, dus dan maar zo.

Dus ik heb m'n bh flink volgestopt met gazen haha en nu zijn ze daardoor bijna weer de oude maat ;)

Welke maat had je voor de operatie?

Ik had 85 E/F en nu denk ik C/D

Groetjes Kir

Zooo wat vervelend dat je lekkages heb , dus dat kan ook bij mij gebeuren hoelang blijf je die lekkages houden hebben ze dat niet verteld?

Ik hoop dat het snel over is en dat je van die gazen af bent ,en eindelijk van je nieuwe boobies kan genieten.

Ik had ook een F cup en ik denk dat ik nu ook een C/D heb in mijn sport bh staat dat het maat 38D is ik vind het wel raar .Kir nog even een vraag nu dat je die lekkages heb moet je die sport bh langer dragen ?

Groetjes Ladym

Het hoeft niet hoor, dat jij ook lekkages krijgt als het tape eraf gaat, maar ik heb het al wel bij meer vrouwen gelezen. Er staat niet echt een periode voor hoe lang het duurt.

Ik heb het idee dat het nu dicht aan het gaan is, dus dan zal het vanzelf ophouden :)

Oh en die bh hoef ik door de lekkages denk ik niet langer te dragen hoor. Ik moet m nu nog 1 week en dan zou ik weer normale bh's mogen dragen, maar ik denk dat ik t voorlopig nog even bij deze hou, want die zit lekker stevig :)

oke gelukkig dat het vanzelf ophoud .

Ja die bh zit lekker stevig dat gevoel heb ik ook.

Kir mag je nu al weer beginnen met werken ? Tegen mij hebben ze gezegt dat ik pas na 4 weken weer mag beginnen met werken omdat ik in de gezondheidszorg werk .ze zeiden dat ze bang zijn dat ik dan te veel ga doen

Dat is niet goed voor de genezing proces .

Ik werk op kantoor, maar ben nog niet begonnen omdat ik nog zo snel moe ben en ook vanwege m'n lekkages.

Na de kerst ga ik wel weer beginnen met een paar uur per dag, kijken hoe het gaat.

Hallo Kir,

ik had vandaag mijn 1e controle ,

De tape mocht er nog niet af moet nog een week opblijven ,omdat mijn borsten nog erg opgezwollen zijn en nog veel vocht vast hou.

Vandaar dat ik nog steeds veel pijn heb .

Volgende week gaat de tape er af en de overgebleven knoopjes worden doorgeknipt.

Groetjes ladym

Heb je nieuw tape gekregen, of hebben ze het oude tape laten zitten? Bij mij kwam er meteen wat vocht enzo uit dat er blijkbaar op zat te wachten tot het tape eraf gehaald werd ;) maar ja sindsdien lekt het ook, dus ik weet niet wat beter is.........

Ik heb wel het idee dat het lekken steeds een beetje beter gaat en dat de open plekjes nu dicht aan het gaan zijn :)

Ze hebben de oude tape laten zitten

Ik denk dat het vocht er beter uit moet dan blijven zitten .

Ik denk dat er bij mij ook een grote kans is dat ik lekkage ga krijgen.

Gelukkig dat het lekken bij jou nu wat minder is en dat de open plekje aan het genezen zijn nog even volhouden Kir en dan ben je er helemaal van af.

Oo nog even een vraagje hoe kom ik aan die smileys ik zie nergens waar ik ze vandaan kan hallen ?

Als je gewoon op een computer zit, staan de smiley's als t goed is gewoon rechts op de pagina. Als je ze dan tijdens het typen aanklikt, worden ze er bijgevoegd.

Maar als je op een telefoon of tablet zit, is er een andere layout en moet je de snelcodes weten. Ik weet alleen :) en ;)

:) is : en ) achter elkaar zonder spatie en ;) is ; en )

Ze hebben de oude tape laten zitten

Ik denk dat het vocht er beter uit moet dan blijven zitten .

Ik denk dat er bij mij ook een grote kans is dat ik lekkage ga krijgen.

Uiteindelijk zal het vocht ook op andere manieren je lichaam verlaten hoor, bijvoorbeeld via plassen of zweten, maar via lekkages is denk ik wel de snelste manier.

Bij mij was m'n rechter borst iets meer opgezwollen door een nabloeding en bij die borst heb ik ook meer last van lekkages. Maar ik heb nu wel het idee dat die borst eindelijk bij aan het trekken is, misschien ook wel door het vele vocht dat weggelekt is ;)

Bij mij is de linker borst ook iets meer opgezwollen .

Zooo Kir had je een nabloeding gekregen na je operatie wat erg .

Maar gelukkig is het weer goed gekomen ,erg he wat we allemaal moeten mee maken he na een borstverkleining ,de lekkage zou wel snel stoppen denk bij jou komt goed wel goed . Weet je wat ik zelf denk mischien zijn die drains te snel verwijderd ,en nu moet de vocht het lichaam op een ander manier verlaten door lekkage .kir welke liteken zalf of creme ga je gebruiken ? Ik heb een kleine proef monster mee gekregen toen ik naar huis mocht na de operatie eigelijk 3 maar 1 voor de litekens

Ik weet niet of ik die van de bergman kliniek moet kopen het kost 80 euro ze zeiden tegen mij dat het echt helpt tegen de litekens wat denk jij ???.

Ik lees dat er ook andere litekens producten zijn die goed zijn voor litekens .

Ik heb helemaal geen drains gehad. Ben ik aan de ene kant wel blij om, want dan hoefden ze tenminste ook niet verwijderd te worden ;) maar aan de andere kant had het waarschijnlijk ook wel wat gescheeld in de zwelling.

Ik twijfel nog heel erg of ik de crème van Bergman ga kopen. Het is inderdaad een hoop geld, maar ik heb er wel goede verhalen over gehoord. Je kan die crème trouwens ook bij Douglas en Ici Paris kopen. Misschien dat ik 1 potje haal en daarna verder ga met bio oil, die heb ik nl al cadeau gehad :)

Heb je geen drains gehad ,misschien werken ze bij de andere vestigingen van de Bergman kliniek anders.

Het verwijderen van de drains viel best wel mee, het was meer een branderig gevoel ,ik moest een hele flinke hap lucht nemen en het voorzichtig uitblazen ;)en toen werden de drains voorzichtig er uitgetrokken. :)

ik wist niet dat ze die crème bij Douglas en Ici Paris ook verkopen :)ik denk ook dat ik die crème maar ga kopen en dat ik daarna ook overstap op iets anders .

Kir hoeveel controles heb jij al gehad ?

Ik moet volgende week weer bij de verpleegkundige komen en eind januari moet ik weer naar Dr Koopmann voor de eind resultaat .

Wel of geen drains hangt van de pc af. Op dezelfde dag als mijn bvk was er ook nog een vrouw die door een andere pc geholpen werd en zij kreeg wel drains.

Ik heb morgen m'n 2e controle, maar ik weet niet of dat de laatste keer is, of dat ik nog een keer terug moet. Ik zal het morgen wel horen :)

Kir weet jij misschien wanneer je na bvk weer op je zij mag slapen .

Ik vindt het best wel zwaar hoor om de hele nacht alleen op je rug te liggen , heb jij er ook moeite mee? ligt het alleen aan mij :)

Groetjes ladym

Ik heb een verslagje van de controle in m'n eigen topic gezet.

Sinds een paar nachten slaap ik weer half op m'n zij.

Ik heb een voedingskussen gekocht en die slaapt best goed :)

Een kant van het kussen heb ik dan in m'n rug liggen als soort ondersteuning en de andere kant omhels ik dan een beetje haha.

En dan lig ik eigenlijk een beetje tussen rug- en zijslapen in.

Ik heb je verslagje gelezen ,

gelukkig is alles goed gegaan.

Alleen het is wel jammer van die gat maar als pc zegt dat het goed komt dan is het ook zo , je was zeker wel geschrokken he toen je het in de spiegel zag ?

Die voeding kussen ga ik vanavond ook even uitproberen ik leen hem even van mijn dochtertje .:)

Groetjes ladym

Ik ben vandaag voor mijn 2e controle geweest ,pleisters zijn verwijderd .

Wond ziet er netjes uit alleen dit is mijn 2 de week. Na de BVK en mijn borsten zijn nog steeds flink opgezwollen en houden nog veel vocht vast .heb ook nog erg pijn er aan

Verpleegkundige gaf aan dat de zwelling niet bij iedereen het zelfde de ene heeft er veel meer last van dan de andere .de dokter kan er wel na kijken maar kan er op dit moment niks mee

Ik moest mijn borsten goed in de gaten blijven houden dat ze niet gaan onsteken .

Maar ik blijf positief en denk wel dat het goed gaat komen.

Groetjes ladym

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.