Ga naar inhoud

Graag nog info op mijn vragen.


Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben vrij nieuw hier, heb wel al heel wat gelezen, en veel info gevonden.

Eindelijk heb ik besloten dat ik echt wel een bv wil.

Deze week was mijn eerste consult achter de rug.

Veel vragen gesteld, maar nadien ondervonden dat ik nog veel vergeten ben.

De pc stelde in mijn geval voor om anatomische te nemen, geplaatst achter de spier, medium profile

Van cc kon ik kiezen tussen 265cc of 310cc (ik wil uitkomen op cup C)

Van de cc's ga ik denk ik 310 nemen, hier op het forum toch al veel gelezen om toch het grotere te nemen.

Zijn hier mensen met anatomische waarvan ik enkele foto's mag bekijken?

Dan de sportbeha, is dit gelijk de welke, of kan iemand tips geven?

Zijn de sportbeha's van Marie-Jo ook goed? Zo ja, welke? er bestaan daar 3 reeksen in, ook met beugel of is het beter zonder beugel?

Dan twijfel ik over wanner te laten opereren, zeker voor eind februari (aangezien ik nog verlofdagen heb dan)

Maar begin februari moet ik naar een trouwfeest.

Zou ik dan de operatie half januari laten doorgaan? of toch beter wachter tot na dit feest?

Nu ik de knoop doorgehakt heb, wil ik ze eigenlijk zo snel mogelijk, en februari lijkt nog zo ver weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey, ik heb anatomische laten plaatsen, 480 cc. je kan me fotos zien in me gallerij

Neem 310 cc, een vriendin van mij heeft 320 en die heeft een d cup!

Ik zou in het begin zonder beugel nemen omdat het litteken nog kan irriteren.

je kan het wel in januari laten doen, maar je weet nooit hoe snel je weer op de been bent.

Hopelijk heb ik je iets geholpen.

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Hoi,

Ik kan je geen foto's laten zien aangezien ik nog moet. Bij mij wordt het anatomische dual plane 430cc geplaatst.

Maar ik snap het helemaal dat je ze zo snel mogelijk wil hebben, dat had ik ook. 19 nov voor een gesprek geweest en nu krijg ik ze als het goed is 23 dec. Mocht van mij nog wel eerder maar de pc kon niet eerder <_< . Ik heb gekozen voor deze datum omdat ik 3 kinderen heb en daarna iser kerstvakantie dus hoef ik ze de eerste twee weken niet naar school te brengen. Zo nu weet je een beetje over mij nu terug naar jou. :rolleyes:

Je moet 6 weken de bh dragen maar ik weet van dames die wat hadden gesmokkeld 1-2 dagen eerder een andere bh aan hadden ook omdat er een gelegenheid er voor was. Ik weet niet precies welke datum maar ik denk dat het wel heel erg krap wordt als je half januari wordt geholpen en 2-3 weken later al een gewone bh aandoet. Misschien dat het nog vroeger kan? Heb je wat meer tijd om te herstellen, heb ook veel gelezen dat dual plane veel meer tijd nodig heeft om te herstellen, en dat je je echt moet houden aan die 6 weken. Hoop dat je er wat een hebt veel suc6 met je keuze groetjes kleintje :136:

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey, ik heb anatomische laten plaatsen, 480 cc. je kan me fotos zien in me gallerij

Neem 310 cc, een vriendin van mij heeft 320 en die heeft een d cup!

Ik zou in het begin zonder beugel nemen omdat het litteken nog kan irriteren.

je kan het wel in januari laten doen, maar je weet nooit hoe snel je weer op de been bent.

Hopelijk heb ik je iets geholpen.

xxx

Bedankt voor je reactie, heb net je foto's bekeken, wauw wat een mooi resultaat.

Welke cupmaat had die vriendin voor de bv?

Mijn pc zei dat die 310 de maximum was bij mij, dat het anders teveel gaat tegentrekken of zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Mijn foto's zijn ook te zien in de galerij. Ik heb de natrelle 410FF - 290cc, wel voor de spier geplaatst. Ik ben nu 14 dagen geleden geopereerd, dus het eindresultaat laat nog wat op zich wachten natuurlijk.

Wat het tijdstip van de operatie betreft, in combinatie met het feest, is inderdaad moeilijk te zeggen. De ene persoon heeft er weinig last van, de ander heeft wat langer last, maar normaal gezien moet dit wel lukken hoor, als heb je op het feest dan wel nog je sportbeha aan natuurlijk.

Wat je keuze van steunbeha betreft, deze met beugels is wel af te raden omdat deze kunnen drukken op je wonde als deze onderaan de borst zal zijn. Neem er in elk geval één met een voldoende brede onderboord voor extra steun onderaan.

Ikzelf heb mijn beha's gekocht via ebay in Duitsland. Een stuk goedkoper dan in Nederland en Belgie. Kies wel voor een sportbeha voor intensief sporten; anders heb je te weinig steun tijdens de inkapselingsperiode. Ikzelf heb er direct een stuk of 3 gekocht voor als er eentje in de was zit.

Verdere info over mijn BV kan je lezen op mijn pagina in de topic operatieverslagen BV.

Alvast veel succes, en heb je vragen, zet ze hier op't forum of schrijf ze op voor een eventueel volgend consult bij de PC.

Groetjes,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Hoi,

Ik kan je geen foto's laten zien aangezien ik nog moet. Bij mij wordt het anatomische dual plane 430cc geplaatst.

Maar ik snap het helemaal dat je ze zo snel mogelijk wil hebben, dat had ik ook. 19 nov voor een gesprek geweest en nu krijg ik ze als het goed is 23 dec. Mocht van mij nog wel eerder maar de pc kon niet eerder <_< . Ik heb gekozen voor deze datum omdat ik 3 kinderen heb en daarna iser kerstvakantie dus hoef ik ze de eerste twee weken niet naar school te brengen. Zo nu weet je een beetje over mij nu terug naar jou. :rolleyes:

Je moet 6 weken de bh dragen maar ik weet van dames die wat hadden gesmokkeld 1-2 dagen eerder een andere bh aan hadden ook omdat er een gelegenheid er voor was. Ik weet niet precies welke datum maar ik denk dat het wel heel erg krap wordt als je half januari wordt geholpen en 2-3 weken later al een gewone bh aandoet. Misschien dat het nog vroeger kan? Heb je wat meer tijd om te herstellen, heb ook veel gelezen dat dual plane veel meer tijd nodig heeft om te herstellen, en dat je je echt moet houden aan die 6 weken. Hoop dat je er wat een hebt veel suc6 met je keuze groetjes kleintje :136:

Amper nog 6 dagen, dat wordt spannend.

Op welke cupmaat zou je normaal moeten uitkomen?

Ik snap wel iets niet, je hebt een AA, en je krijgt 430cc erbij!!

Mijn pc zegt dat er bij mij maximum 310 bijkan, voor mij genoeg maar snap het niet echt.

Ik vroeg ook naar dual plane, maar hij zei dat achter de spier beter was, denk niet dat hij dual plane doet.

Alvast veel succes voor vrijdag, hopelijk kom je een verslagje schrijven.

Groetjes Baileysker

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Mijn foto's zijn ook te zien in de galerij. Ik heb de natrelle 410FF - 290cc, wel voor de spier geplaatst. Ik ben nu 14 dagen geleden geopereerd, dus het eindresultaat laat nog wat op zich wachten natuurlijk.

Wat het tijdstip van de operatie betreft, in combinatie met het feest, is inderdaad moeilijk te zeggen. De ene persoon heeft er weinig last van, de ander heeft wat langer last, maar normaal gezien moet dit wel lukken hoor, als heb je op het feest dan wel nog je sportbeha aan natuurlijk.

Wat je keuze van steunbeha betreft, deze met beugels is wel af te raden omdat deze kunnen drukken op je wonde als deze onderaan de borst zal zijn. Neem er in elk geval één met een voldoende brede onderboord voor extra steun onderaan.

Ikzelf heb mijn beha's gekocht via ebay in Duitsland. Een stuk goedkoper dan in Nederland en Belgie. Kies wel voor een sportbeha voor intensief sporten; anders heb je te weinig steun tijdens de inkapselingsperiode. Ikzelf heb er direct een stuk of 3 gekocht voor als er eentje in de was zit.

Verdere info over mijn BV kan je lezen op mijn pagina in de topic operatieverslagen BV.

Alvast veel succes, en heb je vragen, zet ze hier op't forum of schrijf ze op voor een eventueel volgend consult bij de PC.

Groetjes,

Toch kort na de operatie al een mooi resultaat.

Heb je die sportbeha's op voorhand kunnen kopen, want ja, je weet niet echt wat de juiste maat zal zijn denk ik?

Denk dat ik inderdaad nog een 2de consult zal doen.

Vriend wil ook es voelen aan die prothesen, hij is bang dat het zal aanvoelen als nep.

Voel je echt een groot verschil eigenlijk?

Alvast nog veel succes bij je verdere herstel.

Groetjes,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heey meid!

Ik zou zeker voor de 310 gaan! zelf heb ik geen anatomische maar ronde 325. Je moet zeker kiezen voor een sportbh zonder beugels dit zit het herstel in de weg vooral voor de littekens, kan irriteren :(

ik zou persoonlijk na het trouwfeest plannen! de eerste week kon ik niet extreem veel en na de 2de week voelde ik me bijna de oude maar moest niet te veel met mn armen doen dat deed nog wat zeer.

heel veel succes!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb voor alle zekerheid enkele B- en C-cups gekocht, zelfs dan was de prijs nog lager dan dat ik er één nam bij de PC.

Wat het gevoel betreft, dit kan je maar evalueren na circa 1 jaar hoor.Ook al neem je de zachtste prothese, veel hangt natuurlijkk af van de hardheid van het kapsel dat er zich zal rond vormen en dit is niet op voorhand te weten.

De siliconen prothesen voelen in elk geval heel natuurlijk aan buiten het lichaam.

Ik heb het geluk gehad dat ik mijn pasprothese mocht meenemen naar huis, altijd leuk 'studiemateriaal' nietwaar ;-)

Zeker nog eens een consult doen en nog eens vragen om te passen, ik heb dit trouwens 3x gedaan.

Oorspronkelijk wou ik voor een B-cup gaan (circa 240cc), maar ben nu toch supertevreden dat ik 'het maximum voor mij mogelijk' heb genomen.

Alvast veel succes met je beslissing en hopelijk wordt je even tevreden als mij.

Ik zal nog wel wat foto's bijposten eind deze maand, begin volgend jaar na 4 weken postoperatief.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie, heb net je foto's bekeken, wauw wat een mooi resultaat.

Welke cupmaat had die vriendin voor de bv?

Mijn pc zei dat die 310 de maximum was bij mij, dat het anders teveel gaat tegentrekken of zo.

ze had 70 aa/a

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oei, krijg hier wel een beetje schrik.

Lees hier bij 2 mensen die vroeger een AA/A cupje hadden, en die rond de 300cc hebben genomen, nu uitkomen op een D of een E cup!!

Eerlijk gezegd wil ik maximum een volle C.

Mijn pc zei dat die 310 zou uitkomen op een C, ik hoop dat hij gelijk heeft.

Krijgt het toch warm nu hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Amper nog 6 dagen, dat wordt spannend.

Op welke cupmaat zou je normaal moeten uitkomen?

Ik snap wel iets niet, je hebt een AA, en je krijgt 430cc erbij!!

Mijn pc zegt dat er bij mij maximum 310 bijkan, voor mij genoeg maar snap het niet echt.

Ik vroeg ook naar dual plane, maar hij zei dat achter de spier beter was, denk niet dat hij dual plane doet.

Alvast veel succes voor vrijdag, hopelijk kom je een verslagje schrijven.

Groetjes Baileysker

Ja ik heb aa maar hij heeft mij opgemeten en ik krijg high profile 430 dual plane hij zei dat dat makkelijk kon :lol: :lol: :lol: Ben er erg blij mee, (dat snap je wel denk ik :blush: ) Ik en mijn man hebben het meerdere malen aan hem gevraagd of het kon en of je dan geen randen van de prothese gaat zie en hij zei van niet, dan moet ik er maar van uit gaan toch.

Ik ga zeker een verslagje schrijven dus je hoort nog van mij, :136:

groetjes xxx kleintje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pin je niet enkel vast op de cupmaten. ik heb reeds van verschillende personen gehoord dat ze na de Bv maximum een B- of kleine C wensten en achteraf spijt hadden dat ze te klein hebben gekozen.

Neem voldoende tijd om pasprothesen te passen en zelf uit te maken wat je voor jezelf het mooist vindt zonder echt rekening te houden met het aantal cc.

Neem ook kledij mee die je kan aantrekken (zomerkledij, winterkledij, kledij met strepen....) kortom kledij die je zelf het liefst draagt.

Algemeen wordt aangenomen dat ca 240 cc één cupmaat stijgt.

Alles is natuurlijk ook afhankelijjk van je lichaamsbouw: ben je groot, heb je brede schouders of heupen...

Je zal zeker niet van een A naar een E gaan met 300cc hoor

;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pin je niet enkel vast op de cupmaten. ik heb reeds van verschillende personen gehoord dat ze na de Bv maximum een B- of kleine C wensten en achteraf spijt hadden dat ze te klein hebben gekozen.

Neem voldoende tijd om pasprothesen te passen en zelf uit te maken wat je voor jezelf het mooist vindt zonder echt rekening te houden met het aantal cc.

Neem ook kledij mee die je kan aantrekken (zomerkledij, winterkledij, kledij met strepen....) kortom kledij die je zelf het liefst draagt.

Algemeen wordt aangenomen dat ca 240 cc één cupmaat stijgt.

Alles is natuurlijk ook afhankelijjk van je lichaamsbouw: ben je groot, heb je brede schouders of heupen...

Je zal zeker niet van een A naar een E gaan met 300cc hoor

;-)

150 cc is toch een cupmaat?

Ik kom van een A af en heb nu een E met 450 cc.. :unsure:

Link naar reactie
Delen op andere sites

@mii18,

Zoals ik al op andere posts heb geschreven is alles afhankelijk van de breedte van je borstkas en dus de grootte (diameter) van je borst.

In een grote (ronde) prothese zullen meer cc's gaan voor de projectie met 1 cupmaat te laten vergroten dan in een kleine prothese.

Een mooi voorbeeld om dit te staven zijn de allergan 410 prothesen, de breedte en hoogte van deze prothese zijn van minder belang op de cupmaat, het is de projectie ( de dikte naar voor) die telt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb met 325 een 70e vehaald en had een a. ik wilde net als jou een mooie c maar dit lijkt het ook!! prithese borsten vallen groot in cupmaatbmaar ze zien eruit als een mooie c ;) komt goed hoor

Mag ik soms een foto?

Ik heb ook zowat schrik dat het teveel opvalt, een c zou misschien niet meteen opvallen, aangezien ik nu van die opgevulde bh's draag.

Ik vrees zowat de commentaar van anderen, iemand van jullie die er negatieve commentaar heeft op gekregen?

Vandaag tegen mijn moeder verteld, en deze leek toch niet zo optimist.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had 75 aaa en heb 2 weken terug 260 cc laten plaatsen. Ben er heel blij mee! maar..... heb inmiddels een sportbh aan moeten schaffen in 75 dd..!! had een bh 75c liggen en hier kom ik echt niet in! Denk dat het dus per lichaam verschilt.

Inderdaad, heb dus echt al vanalles gelezen ivm de cupmaat nadien.

Ik hoop dat mijn pc het juist kan inschatten.

Het daarnet gebeld naar mijn pc.

2de consult op 29 december, zit namelijk met nog wat vragen.

Operatie kan doorgaan op 4 januari!!! of 12 januari.

Das vlugger dan gedacht.

Nog eventjes nadenken, en bespreken met mijn ventje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Komt goed maten zeggen ook niet alles :136:

Prothese borsten zijn wat ronder waardoor ze een grotere cupmaat nodig hebben terwijl ze niet groot lijken ;)

Een prothese borst C lijkt meer een Btje. Een E lijkt dan juist een volle C kleine D in echte borst ;)

Ik geef helaas niet zomaar mijn ww meer maar geloof me komt goed!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Komt goed maten zeggen ook niet alles :136:

Prothese borsten zijn wat ronder waardoor ze een grotere cupmaat nodig hebben terwijl ze niet groot lijken ;)

Een prothese borst C lijkt meer een Btje. Een E lijkt dan juist een volle C kleine D in echte borst ;)

Ik geef helaas niet zomaar mijn ww meer maar geloof me komt goed!

Goh, nu gaat ge me misschien een zaag vinden, maar als je zegt dat een C er gaat uitzien als een Btje, maak ik me terug zorgen in de andere richting,

dat ze dus hopelijk ook niet te klein uitvallen.

Moeilijk, moeilijk!!

Heb het vandaag nog es aan de pc gevraagd, die 300cc gaat een C zijn, maar ja, bedoelt hij nu de maat C, of het zicht van nen C. pfff

Heb het ook ondertussen met mijn ventje besproken en die zei om toch maar de 4de januari te gaan, (denk dat hij vlug van mijn gezaag af wil)

De 4de is het ook in de voormiddag, als ik de 12de neem dan is het namiddag, lijkt me al minder leuk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap je je bent helemaal geen zaag!!

Maar mijn arts zou ook 325 gaat je een C geven en nu heb ik dus een 70E en het lijkt kwa zicht op een volle C!

Kortom ik denk dat je arts dit wel kan inschatten, mischien kom je in cupmaat op een Dtje maar met zicht op een c ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.