Ga naar inhoud

Kilibili : 23 januari 2012 : Dokter Maetens : Oostende


Aanbevolen berichten

Hee meis, wat leuk om je verslagje te lezen! Heb je misschien van die icepacks in huis? Ik rol die wel eens in een katoenen doek en lek ze dan op me pyama jasje aan de bovenkant van me borsten en wissel dit om de 10 min af, ik kreeg dit ook al van de zusters in het ziekenhuis en vind dit erg fijn tegen de pijn! Verder gewoon rustig aan doen! Je zal zien dat het met de dag beter gaat!

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 85
  • Created
  • Laatste Reactie

He meis,

Gefeliciteerd en wat een leuk verslagje heb je geschreven. Vervelend wel dat je moest blijven omdat je zo misseljk was maar nu gaa het alweer een beetje met je en ben je lekker thuis. Pijn tussen mn schouderbladen en mn rug had ik ook heel erg. Hierdoor kon ik ook echt heel erg slecht slapen en werd overdags gek van de pijn. Bij sommige is dat snel verdwenen en ik heb er tot zeker 2,5 week last van gehad. Het klopt dat het elke dag een beetje beter wordt maar je moet geduld hebben.

Heel veel succes met je herstel en ik hoop dat je ook superblij bent met je heuvels...hahaha

Liefs,

Cindy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je goede pijnstilling meegekregen, en neem je deze ook om de 4 uur (ook snachts..... wekker zetten ;) ) Zo zou je de pijn voor kunnen blijven.

En dat je last hebt van je rug en bij je schouderblad is heel gewoon. Probeer toch je armen te bewegen, hoe voorzichtiger je doet .. hoe stijver alles gaat zijn.

Ook in bed eens gaan verliggen om de rugpijn te beperken.

Gefeliciteerd, en een goed herstel :43:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag meid!

Super om je verslagje te lezen!! was al zo blij om te zien dat je hem erop gezet had! wel jammer voor jou dat het 04.00 was :44:

Omdat je alles lekker uitgebreid hebt getypt, weet ik gelukkig alweer meer hoe alles er aan toe zal gaan! Dank je daarvoor :53: !

Heb je medicatie meegekregen naar huis, of moet je er nog achter? Hopelijk helpen die toch wel he!

Is je pijn al een beetje minder dan je eerste dag? mijn vriend en ik zijn 's avonds telkens nieuwsgierig als je iets gepost hebt hahahah :D

Zeg het uithalen van je drains duurde dat lang of maar een aantal seconden?

Zeg ik las dat je je al zelf je jogging kon aandoen en je zelf verfrissen.. dat is toch wel goed nieuws? :P

Ik denk dat je wel blij bent zeker als je nu naar beneden kijkt! :)

Hoe lang ben jij eigenlijk thuis nu voor je bv?

ik overstelpje zoooooooooooo met al die vragen he! :36:

Hopelijjk geeft het verband je toch een gevoel van steun en gaat het vanaf nu elke dag beter en beter met je!!

wat naar he als je pijn hebt in je rug! Je zou eenmaal denken, daar zou ik geen pijn hebben :46:

Ik wens je heeeeel veel beterschap!!!!

xxxx

Ik moet volgende week woensdag voor de mammografie, hopelijk valt dit toch een beetje mee hoor! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wauw meid, wat een heftig verslag heb je geschreven! Bij mij ging het allemaal zoooo anders. Zo was ik totaal niet misselijk, mocht ik daarom direct eten en drinken en kon ik gelijk dezelfde dag naar huis... De drains kreeg ik gewoon mee naar huis en na zes dagen werden deze verwijderd wat eigenlijk helemaal geen zeer deed. Pfff wat heb jij het zwaar gehad (en wellicht nog steeds). Ik heb het echt met je te doen. :mellow: Die pijn in de rug en schouders had ik ook een beetje. Ik kreeg de tip om mijn schouderbladen naar elkaar toe te bewegen, dus je boobies vooruit te steken. En dus zo weinig mogelijk met afgehangen schouders gaan zitten, want dit geeft in eerste instantie wel verlichting, maar eigenlijk is het ook de oorzaak van de rug en schouderpijn! Ik wens je heel veel beterschap!

Dikke, maar voorzichtige knuffel, Faye

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag meid!

Super om je verslagje te lezen!! was al zo blij om te zien dat je hem erop gezet had! wel jammer voor jou dat het 04.00 was :44:

Omdat je alles lekker uitgebreid hebt getypt, weet ik gelukkig alweer meer hoe alles er aan toe zal gaan! Dank je daarvoor :53: !

Heb je medicatie meegekregen naar huis, of moet je er nog achter? Hopelijk helpen die toch wel he!

Is je pijn al een beetje minder dan je eerste dag? mijn vriend en ik zijn 's avonds telkens nieuwsgierig als je iets gepost hebt hahahah :D

Zeg het uithalen van je drains duurde dat lang of maar een aantal seconden?

Zeg ik las dat je je al zelf je jogging kon aandoen en je zelf verfrissen.. dat is toch wel goed nieuws? :P

Ik denk dat je wel blij bent zeker als je nu naar beneden kijkt! :)

Hoe lang ben jij eigenlijk thuis nu voor je bv?

ik overstelpje zoooooooooooo met al die vragen he! :36:

Hopelijjk geeft het verband je toch een gevoel van steun en gaat het vanaf nu elke dag beter en beter met je!!

wat naar he als je pijn hebt in je rug! Je zou eenmaal denken, daar zou ik geen pijn hebben :46:

Ik wens je heeeeel veel beterschap!!!!

xxxx

Ik moet volgende week woensdag voor de mammografie, hopelijk valt dit toch een beetje mee hoor! :)

Hey meid,

Ja ik wou het lekker uitgebreid voor je doen, want dat vond ik zelf leuk om te lezen.. Zeker omdat het ook voor jou bij dezelfde dokter is en hetzelfde ziekenhuis :43: . Ik had op voorhand een voorschrift gekregen voor diclofenac (zoiets als Voltaren), waar ik gisteren ben omgeweest (allé m'n vriend dan toch)... Maar nu heb ik gelezen dat deze pillen niet goed zijn voor mensen die gevoelig zijn aan maagzweren en jammer genoeg heb ik er vorig jaar 3 in één keer gehad, waardoor ik deze nu niet durf te nemen :39: . Momenteel neem ik dus om de 4uur Dafalgan van 1g. Ik moet zeggen dat ik gemakkelijker zelf uit de zetel enzo kan, maar als ik gewoon recht sta of loop moet ik ze echt ondersteunen, want dan doet het immens veel pijn.. Gisterenavond zei ik nog tussen een pijnscheut door: Wat heb ik mezelf in godsnaam aangedaan?? Maar ik denk als ik ze eenmaal zal zien, dat dat gevoel wel vlug zal beteren hihi.

Ik kan mij over het algemeen wel zelf goed behelpen, behalve dat ik ze constant tegen moet houden en automatisch met m'n schouderbladen naar voren loop.. Waarom weet ik niet, maar kaarsrecht lopen zit er nog niet in, voel mij net als de Hunchback of Notre Dame met momenten haha :45: . Ik zal kijken om dra de foto's van voor en nu eens te posten zodat je het eens kan zien hoe het verband eruit ziet.

Door het verband heb ik inderdaad wel wat steun, maar toch voelt het zwaar aan bij mij.. Oja mijn vriend kon al eens piepen aan de bovenzijde, omdat deze wat loskomt en momenteel heb ik geen uniboob zoals sommige bang voor zijn 'GELUKKIG' :101: . Ben wel super benieuwd naar dinsdag als het verband er af zal mogen. Hopelijk zal dit ook niet teveel pijn doen.. Dan zal ik 2 pleisters krijgen op de draadjes en dien ik m'n sportbh aan te doen en nog een week later moet ik dan terug om de draadjes te laten verwijderen.

De drains verwijderen duurt aan elke kant misschien 10 seconden (allé het uittrekken toch). Ze komen je verband openen aan de zijkant, want je rug is vrij aan de achterzijde (doordat het zelfklevend verband is, maar zal je wel zien op de foto's), en ontsmetten de plaats van de drain. Dan snijden ze het draadje open waarmee de drain werd vastgemaakt en ontsmetten ze nogmaal. Dan vragen ze je goed in te ademen en vervolgens uit te ademen en dan trekken ze deze in 1 keer eruit.. Lijkt eng :106: , maar valt al bij al mee.. Deze pijn vergeet je snel.

Als ik nu natuurlijk naar beneden kijk, ben ik wel blij hoor!! Hoop alleen dat de pijn gauw mindert, want soms jeetje.. Ik heb zelfs al stiekem gedacht of ik niet te weinig heb gekozen :blush: .. We zien wel dinsdag hé en dan nog zullen ze immens veranderen dusjah hihi.

Momenteel ben ik 2 weken thuis, hopelijk is dit genoeg want mijn werk weet van niks.. Is met mijn verlof van vorig jaar.. Heb ook nogal een job met kans op heftige toestanden, dus hoop ik dat het binnen 2 weken super in orde zal zijn..

Ik kon mij inderdaad helemaal zelf wassen op mijn gemakje.. Dit gebeurde op een stoel voor de wastafel.. Lekker verfrissen met douchegel die ruikt naar kokosmelk (Mmmm), wat deo aandoen, wat parfum opspuiten, mijn lange haren kammen (voorzichtig natuurlijk) en op het gemak m'n jogging pak aan.. Voelde me super, maar nadien wel vermoeid van de inspanning haha.

Ja ik hoop echt dat de rugpijn gauw beter zal worden, maar ik denk dat dat komt omdat ik mij gebogen verplaats momenteel.. Ook ben ik een zijslaper en nu al bijna 3 dagen constant op m'n rug liggen :blink: ...

Ik hoop voor jou dat de mammo goed zal meevallen!! Dit heb ik nog nooit gedaan. Waar doeje dit, in Brugge? Veel succes en laat me eens weten hoe het is geweest. Als er eens iets is, stuur ik je anders eens m'n gegevens door en spreken we eens af ergens.. Dan kunnen we eens lekker verder kletsen hihi. Als je dat wil natuurlijk. Nou veel groetjes voor nu en dank u dat jullie aan me denken (aangezien je vriend altijd meekijkt hihi)

Kus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wauw meid, wat een heftig verslag heb je geschreven! Bij mij ging het allemaal zoooo anders. Zo was ik totaal niet misselijk, mocht ik daarom direct eten en drinken en kon ik gelijk dezelfde dag naar huis... De drains kreeg ik gewoon mee naar huis en na zes dagen werden deze verwijderd wat eigenlijk helemaal geen zeer deed. Pfff wat heb jij het zwaar gehad (en wellicht nog steeds). Ik heb het echt met je te doen. :mellow: Die pijn in de rug en schouders had ik ook een beetje. Ik kreeg de tip om mijn schouderbladen naar elkaar toe te bewegen, dus je boobies vooruit te steken. En dus zo weinig mogelijk met afgehangen schouders gaan zitten, want dit geeft in eerste instantie wel verlichting, maar eigenlijk is het ook de oorzaak van de rug en schouderpijn! Ik wens je heel veel beterschap!

Dikke, maar voorzichtige knuffel, Faye

Hey meis,

Wat leuk om jou woorden te lezen :38: .. Ja heb eigenlijk echt nog heftig pijn :130: en hoop dat dit gauw wat zal beteren.. Hier moeten we dus altijd een nachtje blijven, maar had het aan mij gelegen dan bleef ik daar zeker nog 2 dagen voor de zekerheid..

Bedankt voor de tip met de schouderbladen, zal dit wat proberen te doen maar het is enorm moeilijk.. Er zit namelijk zo een grote spanning op mijn borsten! Jeetje, ik denk dat m'n huid het gauw zal begeven :107: haha. Ik zet gauw eens wat foto's erop van voor en hoe het nu is.. Dinsdag moet ik alweer naar de dokter om dat verband te verwijderen en m'n tweeling eindelijk eens te bewonderen :1boobs: .. Hoop echt dat alles goed komt!

Hoe gaat het met jou tot nu?? Ik lees ook altijd je updates hoor, vind ik leuk om te lezen!! Tot gauw en ook voor jou nog veel succes :71: .

Liefs :116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oeh ja, herkenbaar dat van die huid... Vooral de huid tussen je boobies he? Pfff ik was echt bang dat de huid los zou komen van mn borstbeen, zoveel spanning en pijn had ik daar... Maar dat schijnt dus normaal te zijn en het is nu helemaal goed gekomen bij mij. Ff doorbijten dus... Ik zal vanavond mijn profiel weer ff updaten, wat leuk dat je met mij meeleest.

xxx Faye

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoihoi!!!

Hoe ist het met je?? Hoe voel je je vandaag? Het is nu precies 5 dagen geleden :D

Ik heb naar je foto's gekeken van je verbandje.. Ziet er wel makkelijk uit dat het zelfklevend enzo is, maar hoe lang moet je dit aan? hopelijk wordt het dan niet los al he na 1 weekje :)

Ik ga der vanuit dat 2 weken verlof wel zou moeten kunnen zeker? Ik neem voor de zekerheid 3 weken, want ik werk met mensen met een beperking :P

Op mijn werk weet iedereen het al, maar 17 februari komt iedereen te weten als je je verlof dat je wilt... mijn voorgevoel zegt alweer dat ik het niet zal krijgen.. we zijn met teveel mensen die verlof willen in die periode, en de mensen met kinderen enzo hebbe voorrang e pffftt :93:

ben blij dat de drains eruit halen nog redelijk meevalt.. men moeder maakt me der al zoo bang voor haha <_<

ja ik zou toch ook wel voorzichtig zijn hoor met die medicatie! aangezien je al 3 maagzweren hebt gehad! :o

dr maetens vond me wel redelijk jong voor e mammografie, mocht kiezen als ik die ging doen, dus jaaaaa, dan doen we dat toch eens he in je leven.. toch wat meer zekerheid :106: ja ik zal de mammo doen in brugge..sint jan :)

mss wel een voordeel dat het verband ook tussen de borsten gaat he (houd mss de uniboob iets tegen ofzo) haha :46: daar ben ik toch ook wel bang voor hoor!

ben laatst naar de carrefour geweest, nog in de solden , MEGAgoedkoop hempjes en pulltjes gekocht met opening vooraan.. Zie dat ik niet meer in mijn kleren raak ofzo :D

Zeg wanneer dat je verbandje eraf gaat, krijg je dan een sport BH van ziekenhuis of zelf kopen? dacht zelf kopen zeker? heb hier op het forum al zitten rondneuzen voor welke merken .. wil toch wel goeie :105:

ben zoooo blij dat je je toch kan wassen een beetje, echt niets zelf kunnen doen zou echt wel een ramp zijn he voor jezelf:p

HAHAHAik zie je al lopen met je nieuwe :1big_boobs: als quasimodo :45: is normaal he denk ik, de pijn en schrik dat je je pijn doet of een verkeerde beweging!

vind het zo tof om je verslagje te lezen, echt idd gewoon omdat alles hetzelfde is he, dokter, ziekenhuis.. :101: ik voelde me gewoon op mijn gemak bij haar omdat zij de hoofd is van die afdeling ofzo..

zou zeggen dat het wel deugd zou doen als je je huid kan inwrijven met een zalfje ofzo.. maarja je verband... even vergeten :76:

en men vriend kijkt elke keer mee als het over jou topicje gaat, maar deze keer eens niet... hmmmmMMMm raar haha :6:

Ja misschien kunne we later nog eens afspreken om te babbelen he over de boobs en ziekenhuis :P Maar dat pas later, aangezien ik nog ZOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO :74: lang moet wachten!!!

Ik wens je nog super veel beterschap!!!

Is wel leuk he als je naar beneden kijkt in je t-schirt..

welke cup had je gewenst?

xxxxx

WOHOW zooo lang tekstje :63:

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat een goed verslag heb jij geschreven joh, ik had er helemaal beelden bij (vooral het; "ze wil niet echt wakker worden")

ik ben benieuwd naar je resultaat en wens je een heel spoedig herstel toe!

laat je lekker verwennen!

liefs Senna

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meiden,

Ja de pijn is al vééél beter.. Doe alweer bijna alles, maar toch let ik op hoor.. Ik heb wat foto's gepost van mezelf zonder het verband en ben echt bang dat ik te klein heb gekozen :103: . Indien jullie willen, moet je maar eens kijken en je mening geven.. Mijn tepels zijn net verdoofd, maar toch voel ik de aanraking lichtjes.. Toch doet het pijn als ik er durf aankomen.. Ik zal gauw nog eens een uitgebreide update posten, maar dat zal wss voor morgen zijn..

Hoop echt dat ze mss nog wat groter worden, met het dalen van de prothesen. Maar het belangrijkste is, dat ik zo goed als pijnvrij ben :105: .

Tot morgen meiden en liefs van mezelf aan jullie! :116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heej meiden :43: ,

Hopelijk alles ok met jullie! Ben vandaag alweer 12 dagen po en moet zeggen dat alles zoooo veel beter gaat.. Kan alles alweer zelf. Het enige wat ik nog niet heb gedaan is met de auto gereden.. Nu met die sneeuw, ga ik toch nog even passen hoor :106: hehe. Qua pijnstilling neem ik momenteel nog enkel mijn diclofenac, 2 x per dag.. Dat is alles.. De pijn valt heel goed mee.. Heb gisteren voor de eerste maal op mijn zij gelegen en dat viel ook goed mee, maar was toch nog te onwennig..

Het enige waar ik enorm mee sukkel is mijn sportbh.. Het is een zwarte sportbh van de Hema, maar door de wrijving begint deze geweldig pijn te doen aan m'n borsten.. Tevens vind ik deze niet echt super vast zitten.. Echt raar en ambetant, is net of de huid van m'n boobs open ligt door het schuren, pfff :145: . Ook mijn tepels zijn nog steeds immens gevoelig / verdoofd..

Jammer dat je tevens m'n tepels kan zien door de bh, waardoor deze altijd te zien zijn in elk truitje :140: .. Heeft iemand soms tips, want ik weet me geen raad meer met die kutbh!! Vooral de zijkant van de boobs geeft zo een branderig gevoel door het schuren van de bh (AAAUUUW) :kez_11: ..

Ondertussen zijn m'n borsten al wat gezakt en daar ben ik blij om! Uiteraard dienen ze nog te zakken, maar geduld.. Het slapen geeft ook geen problemen meer, enkel als ik net opsta lijken m'n borsten wat stram maar dit komt gelukkig vlug los..

Voor de rest gaat alles prima.. Dinsdag terug aan het werk, ben benieuwd wat dat gaat geven.. Zal alvast bij 14 dagen po nieuwe pictures uploaden..

Voor nu alvast liefs voor jullie allemaal vanuit het -10° aan de Kust :65: !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee meis,

Gelukkig voel je je beter en kan je alles weer zelf :D

Ik draag onder me bh zo'n naadloos hemdje van de hema en heb geen last van schuren dus misschien is dit ook een idee voor jou? Heb wel gewoon last van me tepels daar helpt het niet tegen maar het is te doen zeg maar!

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meiden,

Wat is het alweer een tijdje geleden zeg!! Ik heb vandaag foto's gepost in m'n album van 17 dagen PO en gisteren werden de draadjes eruit gehaald.. Alles gaat eigenlijk goed.. Doe alweer een tijdje alles! Stofzuigen, dweilen, afwas, auto rijden, spelen tss de lakens( uhum, hahaha). Het enige probleem dat ik heb zijn mijn tepels die immens pijn doen door de wrijving die er constant gebeurt door de bh.. Ook met een naadloos topje eronder betert het niet. Het is zo erg, dat de velletjes er af hangen :( aauuuw.. Nou,ik zal gauw nog eens een uitgebreid verslagje neerpennen, maar momenteel is het hier te hectisch thuis met een verhuis enzo.. Maar we zijn er bijna!! Laten jullie eens je gedacht weten van de fotootjes??

Alvast bedankt meiden en tot gauw!

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Kilibili

Ik lees net pas jouw topic, wat een leuk verslag heb je geschreven!! Lekker gedetailleerd en vlot te lezen. Ik ben zelf pas op 20 maart aan de beurt, maar heb wel eens iets gelezen hier op het forum over mensen die ook last hadden van hun tepels. Nu weet ik alleen niet meer zeker of dat over de gevoeligheid ging of over het probleem dat de tepels 'uitgestoken' blijven staan alsof ze het continu koud hebben...... :44:

Diegenen legden er van die watjes op, waarmee je je make-up van je gezicht haalt. Scheen goed te helpen. En anders kun je misschien bij de drogisterij van die voedingskussentjes kopen. Dat zijn die soort ronde maandverbanden die mensen in hun bh leggen die borstvoeding geven.....

Geen idee of je iets aan deze tips hebt, maar heb het toch maar even opgeschreven voor je!

Fijn dat alles nu zo goed met je gaat!

xxBB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meid,

Blij te lezen dat alles zo goed met je gaat!

Heb gespiekt naar je foto's: ze zijn super mooi geworden, je kunt echt niet zien dat het meppers zijn!

Heb je nog steeds bedenkingen bij de grootte, want ik vind ze toch al veranderd hoor: zeker als je t van de zijkant ziet zeg!!!

Groetjes,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeej meiden,

Hier ben ik nog eens.. Ben aanstaande maandag 4 weken PO en ik dien echt op te merken dat ik mij PRIMA voel! Ik kan alweer alles zelf doen en heb bijna geen pijn meer. Eindelijk kan ik terug pijnvrij op mijn zij slapen. Ik wrijf m'n littekens dagelijks 2x in met NIVEA van de blauwe pot om alles wat rekbaar te houden.. M'n meiden zijn al heel wat gezakt, maar toch dient de prothese nog een eind te zakken hoor. Ik post maandag nog eens nieuwe foto's om de veranderingen te tonen... Ik vind ze misschien toch nog altijd wat te klein, maar naderhand passen de protheses (die ik nu heb) toch wel perfect bij mijn lichaam.. Iedereen die ze al in het echt heeft gezien, zegt dat het net echte zijn :) . Het enige waar ik nog zou durven last van hebben is het trekken van mijn huid aan de linkerzijde, onder m'n litteken.. Op 8 maart dien ik terug te gaan voor de laatste controle (na 6 weken). Dus alles gaat goed hé :) Vanaf vrijdag begin ik terug voltijds te werken, dus hopelijk blijft het perfect gaan! Ik kijk alvast uit naar mijn eerste loopsessie aan 6 weken, zodat alles terug wat strakker kan worden haha. Ik laat jullie gauw nog eens iets weten.. Groetjes aan jullie allemaal!

Liefs..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.