Ga naar inhoud

Ellebogen op schouder hoogte mag doenNa 2 weken PO wel op een rustige manier dan?


Stefani

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Ik lees heel veel dat je voorzichtig moet doen met het bewegen van je armen.

Ik mocht naar 2weken PO me ellebogen op schouder hoogte bewegen en doen!

Is dit misschien te vroeg om te doen? En naar hoeveel weken deden alles weer?

Voor vrouwen die kinderen hebben...... naar hoeveel weken gingen jullie kinderen dragen en zo??

Ik weet dat ik 6 weken niet mag dragen en zware dingen mag doen maar valt dat ook onder een wasmand dragen van boven naar beneden?

En van strijken dat je strijkplank op een lage stand staat, en op een rustige manier gaat strijken???

Ik hoor graag van jullie!!

Dikke knuffel van Stefani! (druktemaker)

Link naar reactie
Delen op andere sites

In principe moet je 6 weken rust houden en uitkijken met rekken en strekken ja.

je merkt t ook snel genoeg als t teveel wordt,dan komt de pijn direct!

Maar helemaal nix doen 6 wkn is geen optie natuurlijk,gewoon opletten wat je doet,en niet te zwaar tillen ook.

probeer zoveel mogelijk aan anderen over te laten indien dit kan.

gr Vlinder :116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

In principe moet je 6 weken rust houden en uitkijken met rekken en strekken ja.

je merkt t ook snel genoeg als t teveel wordt,dan komt de pijn direct!

Maar helemaal nix doen 6 wkn is geen optie natuurlijk,gewoon opletten wat je doet,en niet te zwaar tillen ook.

probeer zoveel mogelijk aan anderen over te laten indien dit kan.

gr Vlinder :116:

Bedankt vooe je reactie Vlinder! Ja met sommige dingen merk ik wel

Dat als ik te druk ben geweest dat ik weer steken krijg. Maar ik vind het

Moeilijk om stil te zitten! Hahaha

Ik voel me op dat moment ook goed en heb steeds het idd dat ik meer kan! En als ik iets

doe dan ben ik aan het einde van de middag helemaal uit geput!

Nou fijn weekend alvast -XXX-

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 months later...

Hoi Dames,

Volgens mijn pc mag ik na 2 weken alles weer behalve sporten en zwaar tillen maar nu op dag 2 na de operatie kan ik me er weinig bij voorstellen. Mijn borsten zijn erg opgezet en er staat heel veel spanning op. Ik verlies af en toe ook wat druppeltjes bloed uit de randjes waar gehecht is. Verloren jullie in het begin ook wel eens wat bloed en waren jullie borsten ook zo strak gespannen?

Hebben jullie bedrust genomen of waren jullie juist snel weer beneden en in beweging?

Ik hoor het graag!

groet,

Anna

Link naar reactie
Delen op andere sites

oksels scheren : gewoon zoals altijd, maar dan je arm niet zo recht ophoog houden ;) Ik boog een beetje voorover, arm gebogen omhoog/naar voren en dan kon ik er ook bij.

Bedrust? Wat is dat ;)

Ik ben sávonds thuis gekomen, en de volgende dag stond ik de was op te hangen op een wasrekje wat in de lage stand stond, bovenarmen/ellebogen strak tegen mijn bovenlichaam aan en dan doen wat mogelijk is. Strijkplank idd op de laagste stand en rustig aan strijken.

Stofzuigen en dweilen hetzelfde verhaal alhoewel ik dweilen een ramp vond, je kan maar van die kleine beweginkjes maken als je je ellebogen tegen je lijf aanhoud :93:

Mijn jongste kind was toen 1,5 jaar en die liet ik wel zelf de trap oplopen en hem dan ondersteunen natuurlijk, ik tilde hem wel zelf in en uit bed met weeeer mijn ellebogen strak tegen mn bovenlijf aan. In zijn autostoeltje zetten hetzelfde, hem zelf naar de auto laten stappen of ik tilde hem korte stukjes met mn bovenarmen tegen mn lijf.

Aankleden was wat ingewikkelder... vooral als je iets aan wil wat over je hoofd moet, maar met enkele slangenbewegingen en 5 minuten werk lukte dat ook wel hahaha.

Máár ik moet er wel bijzeggen dat ik en superherstel heb gehad met in mijn ogen weinig pijn. Ja... ontzettende spierpijn natuurlijk, en het gevoel alsof je stuwing hebt..maar dat was het dan ook.

Sommige gaan een week lang kapot vd pijn, dat is echt zo persoonlijk. Maar hoe meer je 'niks doet' hoe stijver alles wordt en ook pijnlijker aanvoelt. Ik blijf erbij dat je in beweging moet blijven, al is het maar je drinken inschenken, je tanden poetsen...dat soort dingetjes ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jemig wat actief was jij al zeg! Ik heb gisteren en vandaag wat bloed verloren door de gazen heen dus ik vind het doodeng om veel te doen. Ik ben maandag geopereerd en vandaag heb ik echt even rust genomen dus veel zitten of liggen. Morgen zijn de kinderen naar opa en oma dus kan ik me wat vrijer door het huis bewegen zonder dat ze opgetild willen worden of willen stoeien. Ik hoop gewoon dat dat gevoel van stuwing snel wegtrekt want dat drukt volgens mij door de grote spanning ook wat bloed naar buiten.

gr.Anna

Link naar reactie
Delen op andere sites

1e 2 weken heb ik helemaal niks verder aan t huishouden gedaan behalve dan idd wasje ophangen op lage stand en koken maar niet te moeilijk.

ben wel weer begonnen met sporten maar dan alleen mijn benen

wilde vandaag mijn fiets pakken was mij voorband leeg dus heb ik m toch opgepompt maar dat was wel erg vermoeiend voelde t door mijn hele armen

maar anna probeer rustig aan te doen he bloed verliezen door je gazen heen lijkt me niet de bedoeling sterkte xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.