Ga naar inhoud

Lady D : 8 december 2011 : Dr. Moojen-Zaal : Velthuis Kliniek


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

omdat er weinig te vinden is over Dr Moojen-Zaal, maar er toch een paar dames heen gaan zal ik mijn operatieverslagje hier plaatsen.

Na 2 bezoekjes aan de Kliniek om al m'n vragen te beantwoorden en de protheses nog eens extra te passen kreeg ik als datum 8 december, dat was al 2 weken na m'n laatste bezoek! Aangezien ik er met de kerst weer een beetje gezellig bij wilde zitten heb ik voor deze datum gekozen. Spannend dus! Meteen begonnen met de vitamines en arnica druppels die ik op recept gekregen heb en een goede bh gekocht.

Een week voor de operatiedatum hoorde ik dat het om 10.00u zou gaan gebeuren en dat ik er dus om 9.00u moest zijn. Wel fijn dat het zo aan het begin van de dag was want anders zit je er maar op te wachten. We waren iets te vroeg bij de kliniek en zijn uiteindelijk om kwart voor 9 naar binnen gegaan. Daar werden we direct mee genomen om "voor" foto's te maken. Daarna mocht m'n vriend niet meer mee, ik ging het steriele gedeelte al in en zag dus erg tegen dat laatste uur tot de oparatie op. Helemaal alleen.... Uiteindelijk viel dat alles mee! Ik moest direct een operatiejasje + sloffen aan en kreeg een haarnetje op. Er stond een heerlijk warm bedje op me te wachten met een dekentje en ik kreeg een boekje om te lezen. De verpleging kwam zich allemaal voorstellen, stuk voor stuk vriendelijke mensen!

Ik zag ook erg op tegen het infuus prikken en dus lieten ze dat door de meest ervaren verpleegkundige doen en dat was een fluitje van een cent! De anesthesist kwam nog langs om te vertellen wat er ging gebeuren en eventuele vragen te beantwoorden. Daarna kwam Dr Moojen om alles af te tekenen en te vragen hoe ik me voelde. Uiteindelijk kwam ze om 9.40u terug om me te halen, ze was zover! Met haar ben ik de ok op gelopen en daar werd ik weer onder m'n warme dekbedje neergelegd. De artsen en verpleegkundigen voerden alle checks uit en toen iedereen ok was kwam Dr Moojen nog even 'slaap lekker' zeggen, en dat is ook het laatste wat ik weet. Om 10.20u werd ik wakker en wist dus dat het klaar moest zijn maar voelde me prima! Heb meteen een paar keer goed onder m'n dekbedje gekeken en geroepen "goh dat ik dat ben he!". Zooo blij! We hebben m'n vriend gebeld dat alles ok was en dat ik weer wakker was en toen kreeg ik een kopje thee en een beschuitje.

Daarna ging het mis. Kennelijk reageert het lichaam op ingrepen met een verlaging van de bloeddruk, aangezien ik van mezelf een hele lage bloeddruk heb zakte die dus zover dat ik er echt beroerd van werd: zweten, missellijk en flauwvallen. Direct had ik drie verpleegkundigen naast m'n bed die me vertelden dat er niets aan de hand was en dat ik gewoon lekker moest bijven liggen. Dit is nog 2x gebeurt en toen kreeg ik een injectie in m'n been die m'n bloeddruk stabiel moest houden. Dat gebeurde ook en daarna voelde ik me goed. Ik kreeg nog een dextro en een kopje bouillon en daarna aankleden en naar huis! Uiteindelijk liep ik om 13.00u met een verpleegkundige de wachtkamer in waar m'n vriend zat te wachten. Eenmaal thuis natuurlijk meteen m'n bh los gemaakt en gekeken naar het resultaat. Het was nog heel erg opgezet maar helemaal niet blauw of beurs om te zien.

De eerste nacht heb ik prima geslapen door een extra pijnstiller die ik gekregen had maar de volgende ochtend voelde ik me alsof ik door een vrachtwagen was overreden! Alles was helemaal stijf natuurlijk en alleen uit bed was echt niet mogelijk. Gelukkig was m'n vriend de hele dag thuis en kon hij me een kopje thee en een broodje geven. Op zondag (dus de 3e dag na de operatie) voelde ik me prima! Ben gaan douchen en heb wat gewone kleding aan gedaan. Helaas had ik maandag + dinsdag een terugslag en voelde het alsof m'n borsten op ontploffen stonden. Heel veel spanning en druk op m'n borsten op m'n borstbeen. Vandaag is de druk minder maar vind ik mn borsten nog steeds erg gespannen. Ik heb dan ook geen idee hoelang het duurt voor de spanning afneemt en wanneer de zwelling gaat afnemen. Morgen moet ik voor wondcontrole dus dan kan ik dat misschien wel vragen aan de verpleegkundigen.

Al met al dus een hele bijzondere ervaring waarvan de ingreep me alles mee gevallen is, en de dag zelf ook, maar de na-pijn valt me iets tegen, maar misschien heb ik hier zelf ook wel te licht over gedacht..... ik had verwacht dat ik na het weekend alweer heel wat zou zijn, maar dat valt dus een klein beetje tegen.

Hoop een beetje een idee gegeven te hebben van mijn ervaring, en mochten jullie vragen hebben dan hoor ik het wel!a

Groetjes,

Lady D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel fijn dat je de moeite nam om een heel verslag neer te typen !

Even spannend seg ... normaal heeft dat toch in je dossier gestaan ivm je lage bloeddruk dus zullen ze'r wel op voorbereid geweest zijn .

Wat de dagen nadien betreft : die had ik ook onderschat .

Tijd geven , pijnstiller slikken , meer kan je niet doen . Die zwelling verminderde na 2 weken bij mij , ja , de derde week vond ik dat er eindelijk wat vooruitgang inzat . Gelukkig kreeg ik toen een klik want was het kostbeu die pijntjes , wat een ellende . Werd er echt niet vrolijker van .

Niemand herstelt hetzelfde (zelf je borsten herstellen ieder apart) dus voor sommigen valt dat vies tegen .

Dat gaat nog op en neer gaan hoor : betere dagen afgewisseld met een baaldag dus maak je niet direct ongerust .

Morgen ben je een week verder . Die wondcontrole , wat houd dat in ? Want om de draadjes te verwijderen lijkt me dat te vroeg of heb je van die oplosbare ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Realiseer me heel goed dat ik 't tijd moet geven en dat het iedere dag een beetje beter gaat, maar had gewoon gedacht dat ik alweer veel meer zou kunnen! Maar ik blijf rustig wachten, en hou me aan alles wat de pc en verpleegkundigen hebben verteld.

Ik weet ook niet precies wat de wondcontrole inhoud, zou dat zijn dat ze de pleisters verwijderen?? De hechtingen mogen er volgende week donderdag uit dus dan moet ik weer terug. Lage bloeddruk wisten ze denk ik niet, want ik moest dat invullen op een formulier maar weet m'n bloeddruk nooit dus heb dat open gelaten. Maar, ze hebben er prima op gereageerd hoor! Vonden m'n bloeddruk voor de ingreep ook al wat laag, maar m'n hartslag hoog.... dat kwam door de spanning denk ik! ;)

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat leuk dat je je ervaring hebt neergezet!! ik wordt namelijk 22-12 door dokter moojen geholpen, en nu ik dat lees van je bloeddruk knijp ik hem wel, ik ben geen verpleegkundige maar af en toe meet ik mijn bloeddruk op mijn werk en hoor ik van mijn verpleegkundige collega's dat ik een lage bloeddruk heb, wel een goeie bloeddruk maar wel laag, nu zeggen ze dat het ook bij mij kan horen. maar goed zoals ik al zei ik heb er geen verstand van. maar ik begin nu toch wel een beetje bangig te worden, het word nu een beetje realistisch gaat gewoon gebeuren over 6 dagen........ eng!! en helemaal als ik over dat bloeddruk verhaal lees, maar goed dat ik onder juiste medisch toezicht sta. weet je ook toevallig nog wat je bloeddruuk was omdat je zo weg viel?

groetje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Joyce,

geen zorgen maken hoor! Ik heb van nature hele lage bloeddruk en val heel makkelijk flauw, had 't alleen niet verwacht omdat ik dacht dat m'n bloeddruk wel hoger zou zijn door de spanning of zo. Maar, de artsen reageerden er meteen heel goed op dus niets aan de hand! Echt niet druk maken, nergens voor nodig!!

Heel veel succes van de week, heel spannend!! Het gaat gewoon echt gebeuren, en ont hou maar: over 1,5 week zit je er net zo bij als ik en is alles achter de rug! :)

Groetjes,

Lady

ps- sorry voor late reactie, had ingesteld dat ik een melding zou krijgen als er een reactie was maar dat werkt kennelijk niet.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey lady, geeft niks voor je late reactie! Ik heb ook laat op jou gereageerd doordat ik geen melding krijg, ik heb van mezelf ook een lage bloeddruk val nooit flauw, alleen zo nu en dan duizelig met opstaan, heb jij dat ook?? Je stelt me gelukkig wel gerust, bedankt!! Ben niet echt zenuwachtig, maar weet ook niet echt hoe ik me nu moet voelen, voel me heel raar. Ik heb nu al 2 dagen dat ik wakker word dat ik denk, welke dag is het is het zover, dat ben ik echt de weg ff kwijt, haha maar ik hou me vast aan jou wijze woorden, over ander halve week voel ik me goed, en HEB IK ZE!!!!!!! Yeahhhhhhhhh thanx!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai Jjoycee,

spannend hè! Nog twee dagen.... Herken veel van je gevoel hoor, bij mij was het ook als in een roes.... Voelde me niet zenuwachtig maar gespannen, dat zei ik ook steeds als ze vroegen of ik zenuwachtig was. Was er ook al zo lang mee bezig dat het wel mocht gaan gebeuren! :) Weet je al hoe laat je geopereerd wordt? Heel spannend maar vooral leuk allemaal! Ik weet dat ik wakker werd en onder de dekens gluurde en mijn boobs zag, dat ik helemaal blij was! Dat moment is echt fantastisch! Ik moet donderdag terug komen om de hechtingen te laten verwijderen, misschien zie ik je wel!!

Heel veel succes in ieder geval en laat het maar lekker gebeuren.... nog twee dagen...... :43::D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...

wat leuk dat je je ervaring hebt neergezet!! ik wordt namelijk 22-12 door dokter moojen geholpen, en nu ik dat lees van je bloeddruk knijp ik hem wel, ik ben geen verpleegkundige maar af en toe meet ik mijn bloeddruk op mijn werk en hoor ik van mijn verpleegkundige collega's dat ik een lage bloeddruk heb, wel een goeie bloeddruk maar wel laag, nu zeggen ze dat het ook bij mij kan horen. maar goed zoals ik al zei ik heb er geen verstand van. maar ik begin nu toch wel een beetje bangig te worden, het word nu een beetje realistisch gaat gewoon gebeuren over 6 dagen........ eng!! en helemaal als ik over dat bloeddruk verhaal lees, maar goed dat ik onder juiste medisch toezicht sta. weet je ook toevallig nog wat je bloeddruuk was omdat je zo weg viel?

groetje

Heb jij misschien foto s die ik zou kunnen bekijken?.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.