Ga naar inhoud

Prothese dual plane of op de spier?


Aanbevolen berichten

Dag dames...

Ik krijg 22 dec mn borstlift met protheses. Ik dacht omdat ik tenger ben en niet veel vetjes op mn ribben en mn borsten heb, het beste was om de protheses dual plane te plaatsen. Toen ik aan de pc vroeg hoe hij het ging plaatsten, zei hij , zeg maar..... Dus ik koos meteen voor Dual plane, omdat ik daar zoveel goede verhalen van had gelezen.

Maar nu lees ik ook de minder leuke verhalen dat je je kracht niet meer optimaal terug krijg en dat je met borstspier aanspannen je prothese voelt of weg drukt enzo. Ik ben nogal sportief aangelegd, is niet zo dat ik iedere dag sport ongeveer 2 x in de week, maar ik ben sterk en gespiert aan mijn bovenlijf, en lijkt me heel erg als ik nooit meer die kracht zou terug krijgen of er last van zou blijven houden.

Tuurlijk houd ik in mn achterhoofd dat je een jaar moet herstellen en dat vind ik ook prima heb ik er voor over. maar de klachten moeten niet blijven zeg maar.

Dus ik vraag me af of er dames zijn die de priothese op de pier hebben en hoe zij dat ervaren, het lijt mij dan zo losjes zitten, hihi.

Ik wil graag wat ervaringen horen/lezen van dames die ze op de spier hebben, misschien word ik daar ook enthousiast van en dan kan ik nov overleggen met de pc of dit ook een optie is voor mij.

Liefs, Risje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Risje,

Ik heb ze voor de spier en ben er zo blij mee. Ik doe aan kickboksen al 15 jaar en voor mij is het zeker belangrijk dat ik gewoon alles kan doen.

Naast dat is mijn persoonlijke mening dat ik ze voor de spier natuurlijker vindt ogen. Ik heb helemaal geen losjes gevoel voor mij zijn het gewoon mijn eigen borsten ze bewegen natuurlijk mee. Ik heb niet eens meer door dat ik protheses heb. Ik doe en kan alles en voel er niks van.

7 januari is het voor mij alweer een jaar geleden dat ikben geopereerd.

Elke plaatsting heeft zijn voor en nadelen, ik wilde ze bewust voor de spier maar bij sommige meiden zou dat gewoon niet mooi zijn, vandaar achter de spier of dual plane. Nog klein voordeeltje van voor de spier is het herstel hahaha.

Succes met beslissen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

*** Maar... naast voor- en dual plane, heb je ook nog volledig achter de spier ;-) Om het nog ff moeilijker te maken.

Ik zou goed met je pc overleggen wat hij je aanraad, zij hebben er het meest ervaring mee natuurlijk.

Ikzelf heb achter de spier, eerst zou t ook voor de spier zijn, maar omdat ik echt te weinig weefsel had (ze meten dat op met een soort van schuifmaatje) moest het er toch achter. Mijn pc gelooft niet in dual plane zegt hij (weet de reden niet zo goed meer). Ik doe 3 keer per week aan sport (bodypump, en CX-works) en heb helemaal geen last van de spier dat ik die niet volledig kan belasten ofzo. Misschien toch nog ff een keer extra op consult gaan?

Groetjes van Ingrid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks voor jullie antwoorden.

Onder de spier lijkt mij niet fijn omdat het dan niet natuurlijk mee beweegd, ook zouden ze rechtop blijven staan als je ligt??

Overigens krijg ik maar een kleine hoeveelheid cc`s, denk dat dat ook nog wel verschil maakt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn er nog meer dames die de protheses voor de spier hebben ( en ook niet veel eigen weefsel hebben?) ???

Ik heb ergens eens gelezen (weet niet meer wie dat was) dat zij eerst dual plane had en na de wissel voor de spier heeft, weet iemand wie zij is? Zij heeft ervaring met beide :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag dames...

Ik krijg 22 dec mn borstlift met protheses. Ik dacht omdat ik tenger ben en niet veel vetjes op mn ribben en mn borsten heb, het beste was om de protheses dual plane te plaatsen. Toen ik aan de pc vroeg hoe hij het ging plaatsten, zei hij , zeg maar..... Dus ik koos meteen voor Dual plane, omdat ik daar zoveel goede verhalen van had gelezen.

Maar nu lees ik ook de minder leuke verhalen dat je je kracht niet meer optimaal terug krijg en dat je met borstspier aanspannen je prothese voelt of weg drukt enzo. Ik ben nogal sportief aangelegd, is niet zo dat ik iedere dag sport ongeveer 2 x in de week, maar ik ben sterk en gespiert aan mijn bovenlijf, en lijkt me heel erg als ik nooit meer die kracht zou terug krijgen of er last van zou blijven houden.

Tuurlijk houd ik in mn achterhoofd dat je een jaar moet herstellen en dat vind ik ook prima heb ik er voor over. maar de klachten moeten niet blijven zeg maar.

Dus ik vraag me af of er dames zijn die de priothese op de pier hebben en hoe zij dat ervaren, het lijt mij dan zo losjes zitten, hihi.

Ik wil graag wat ervaringen horen/lezen van dames die ze op de spier hebben, misschien word ik daar ook enthousiast van en dan kan ik nov overleggen met de pc of dit ook een optie is voor mij.

Liefs, Risje

Hoi risje

Ik ben ook tenger en weinig vet op mijn ribben, (178 cm en 65 kilo)mijn pc zei dat het dan het beste dual plane moet anders zie je de prothese zitten. Ik weet het niet hoor maar het lijkt mij wel logies het vet moet de prothese wel maskeren toch? Anders ga je randen zien volgens mij was er ook iemand die eigenlijk dual plane moest hebben maar de pc had het voor de spier gedaan en op die foto's zie je de prothese gewoon zitten. (ik wil je niet bang maken maar zo denk ik er over :blush: )

groetjes kleintje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi risje

Ik ben ook tenger en weinig vet op mijn ribben, (178 cm en 65 kilo)mijn pc zei dat het dan het beste dual plane moet anders zie je de prothese zitten. Ik weet het niet hoor maar het lijkt mij wel logies het vet moet de prothese wel maskeren toch? Anders ga je randen zien volgens mij was er ook iemand die eigenlijk dual plane moest hebben maar de pc had het voor de spier gedaan en op die foto's zie je de prothese gewoon zitten. (ik wil je niet bang maken maar zo denk ik er over :blush: )

groetjes kleintje

Hoi,

Daarom dacht ik ook dat bij mij niet anders zou kunnen. Maar omdat de pc zei, zeg maar.... Ik had meteen moeten vragen wat er mogelijk is, maar ik was zo enthousiast over dual plane. Ik ben echt bang dat ik mn volledige kracht niet terug zou krijgen. Ik ben 1.57 en weeg 51 kilo, wel gewoon normaal, maar ik val altijd meteen op mn ribben af, hihi. niet op de plekken waar het weg zou moeten! Ik heb foto`s in de gallerij staan. Ik zou het idd niet mooi vinden als je de randen kunt zien.

Ik denk dat ik toch moet bellen nog met mn pc, misschien kan hij het meteen uit mn hoofd praten....of niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Risje,

Ik had 1 jaar geleden bv, en ondanks dat ik dual plane wilde pc heeft mijn protezen op de spier gedaan. Geen gezicht want ik heb ook te weining vetlachje. Kijk naar de fotos bij mijn topic "DEPRI EN ZZER ONTEVREDEN" dan weet je alles.

Succes straks!

M

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heey meid!!

Je kunt je arts ook tijdens de operatie laten kijken :136:

Ik zou 325 ronde voor de spier krijgen maar tijdens de operatie was zelfs 265 voor de spier niet mooi!

Toen heeft mijn arts 325 dual-plane geplaatst dit stond wel natuurlijk :136:

Kortom zo hoef jij niet te dubben en kan de arts tijden de operatie kijken wat het mooiste is!!

Ik heb ze dual-plane en merk wel wat minder kracht in mn armen en als ik veel aanspan springen ze iets wat op zij, maar met de maanden word de kracht weer meer hoor meid heeft dus misschien wel 2 jaar nodig ;)

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heey meid!!

Je kunt je arts ook tijdens de operatie laten kijken :136:

Ik zou 325 ronde voor de spier krijgen maar tijdens de operatie was zelfs 265 voor de spier niet mooi!

Toen heeft mijn arts 325 dual-plane geplaatst dit stond wel natuurlijk :136:

Kortom zo hoef jij niet te dubben en kan de arts tijden de operatie kijken wat het mooiste is!!

Ik heb ze dual-plane en merk wel wat minder kracht in mn armen en als ik veel aanspan springen ze iets wat op zij, maar met de maanden word de kracht weer meer hoor meid heeft dus misschien wel 2 jaar nodig ;)

Succes!

Het moet gewoon per persoon bekeken worden wat het mooiste is. De PC zou dit meteen moeten zien en je adviseren met argumenten. Ik heb dual plane door dr. Koeijers gekregen omdat ik ook maar weinig weefsel had en dit het meest natuurlijk is. Geen last van randen. Anders ergens anders een 2de gesprek aangaan als dit nog kan. succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Risje, ik ben het zeker met Marisjuh en Strikje eens!

Toen ik met mijn pc overlegde over 'voor of achter de spier' zei ze :in jouw geval achter want anders zie je de randen van

de prothese te goed maar ik ga tijdens de operatie wel checken wat mooier is, ook qua hoeveelheid cc. Dus ik neem aan

dat ook jouw pc daar ook wel goed de tijd voor neemt toch? Gewoon even aangeven dat je daar echt op vertrouwd dat hij

dat doet!

En ja, mijn :1boobs: staan mooi rechtop, ook als ik lig, maar dat is nu nog wel logisch na 24 dagen po. Ik kijk er eerlijk gezegd met veel plezier naar,

een aantal weken geleden doken ze allebei nog richting mijn oksels! :lol:

En dat zal mettertijd ook wel ietsjes minder worden.

lfs, Keet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Ik heb dual-plane. Ben ook smal/tenger gebouwd.

Mijn borsten zijn mooi natuurlijk ondanks de ronde siliconen.

Heb wel aangegeven dat ik geen 100%gevulde siliconen wilde maar 85 %gevuld.

Vanwege de natuurlijke look.

Mijn borsten bewegen vrij natuurlijk mee. Heb een 'glijbaantje' als ik sta.

En als ik lig op mijn rug worden ze iets platter en gaan ze iets naar de zijkanten.

Op mijn zij, gaan ze beide naar 1 kant hangen zeg maar.

Voel ook geen randen trouwens!!! En van bovenop voelt ook niet gek ofzo dat er een spier opzit. Merk je niets van.

Dus voor mij een aanrader als je wel van natuurlijk houdt!

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb vandaag een mail gestuurd naar de pc. Als er bij mij randen te zien zou zijn wil ik ze wel dual plane, ik wil ze wel zo natuurlij mogelijk omdat ik in eerste instantie alleen voor de lift ging en toen bleek het mooiste te zijn om er protheses bij in te doen, dat wilde ik eerst helemaal niet totdat ik foto`s zag en dat zag er zo natuurlijk uit!!

Ik ben alleen zo bang dat ik mn optimale kracht nooit meer terug zou krijgen zoals ik hier heb gelezen in een topic.

Ben benieuwd wat hij gaat zeggen, maar ik vind het ook prima als hij het tijdens de operatie bekijkt.

Groetjes, Ris

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yeah, ik heb net met de pc gesproken, en voor de spier kan bij bij!! Moet geen probleem zijn, ik vertelde dat ik absoluut geen randjes van de protheses wil zin. Maar hij vertelde dat hij het zo natuurlijk mogelijk gaat afwerken aan de bovenkant.

Maar heb hem nog wel vermeld, dat mocht het toch niet mooi zijn dat hij ze dan alsnog dual plane moet plaatsen.

Inderdaad gaf hij toe dat als je veel sport het beste is om ze op de spier te plaatsen.

Ik ben nu wel benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden. Maar vind het wel een fijn idee dat het ook voor de spier kan. Overigens vertelde hij dat ook als je ze dual plane plaatst ook te zijnde tijd hangborsten krijgt. (na heel veel jaartjes natuurlijk)

Liefs, Risje

P.s. zijn er maar zo weinig vrouwen die ze VOOR de spier hebben??

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi ik heb ze voor de spier! maar ik heb dan ook wel een beetje vetjes en ben totaal niet sportief! ik had een b cup, dus wel wat eigen borstweefsel..

om heel eerlijk te zijn denk ik dat dualplane bij jou wel het mooiste zou worden, omdat je smal en slank bent ben ik echt bang dat je anders de randen van de prothese gaat zien!!

maar ja jij sport heel intensief dus daar moet je ook rekening mee houden... het is een moeilijke beslissing, inderdaad beter dat de pc tijdens de operatie kijkt wat het mooiste staat..

veel succes!! :1big_boobs:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.