Ga naar inhoud

Borstspieren na 5 maanden PO dual plane


Aanbevolen berichten

Hallo meiden,

Ik weet dat er een hoop zijn met een dual plane plaatsing van de protheses. Ik vraag me dan ook af hoe jullie borsten en spieren voelen na een poos. Ik ben nu zelf 5 maanden po en mijn borstspieren werken zeker nog niet naar behoren. Ik weet dat de genezing tot een jaar kan duren, maar ik vraag me af of dit gevoel nog gaat veranderen. Ik kan mijn borstspieren niet helemaal belasten, als ik iets zwaars til, een strakke dop moet opendraaien of zwemmen lukt gewoon niet en ik heb dan het gevoel alsof mijn spier van de prothese afglipt naar opzij. Klinkt een beetje gek, maar ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Groetjes Andrea

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben helemaal mee !

Het gevoel dat je beschrijft is normaal .

Na een maand of 7 ging dat beter bij mij .

Ik denk dat alles 'weg' was vanaf een maand of 10 .

Bij de één gaat dat rapper dan bij de ander .

Niet van de poes hé zo'n bv ... ik had het toch férm onderschat dat herstel .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik word over 2,5 week dual plane geopereerd. Is het wel zo dat je er in de toekomst niks meer van merk?

Ik doe namelijk best veel met armen en borstspieren. Ik zou het heel erg vervelend vinden als je er altijd last van blijft houden. ik heb er best een jaar voor over om te herstellen maar dan moet het ook weer helemaal normaal zijn zeg maar, wie kan mij daar wat meer over vertellen?

Groetjes, Risje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is dus ook waarom ik deze vraag stel, hier ben ik ook heel erg benieuwd naar, hoe dat bij anderen gegaan is.

B-cupje, bedankt voor je antwoord. Ik vond het herstel heel erg meevallen van de operatie. Ik had alleen niet verwacht dat ik dit gevoel er nog zo lang aan over zou houden. Voor mijn gevoel ben ik wel helemaal hersteld, maar ik weet natuurlijk wel dat dat niet helemaal zo is. Ook hier is geduld natuurlijk weer een schone zaak ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Ik heb dit de eerste weken weleens gevoeld idd.

Maar nu helemaal niet meer. Ben ruim 2 maand po.

Wat ik wel voel is dat bij echt kracht zetten de borst wat platter gedrukt wordt zeg maar.

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Linda,

Wel herkenbaar dus. Heel soms denk ik dat het even beter gaat, maar heel regelmatig speelt het weer op. Ik vraag me dan toch wel eens af had ik ze niet beter voor de spier kunnen laten plaatsen, maar ja, de chirurg vond het het beste om ze dual plane te plaatsen, dus dan ga je daar vanuit he?! ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Marisjuh,

Ik vind dit best wel een nadeel en jammer dat hier niet over wordt gesproken door de artsen. Tenminste mij is het niet verteld. Mij is alleen over de voordelen van dual plane verteld, het enige zou zijn dat ik na de operatie meer pijn zou hebbend dan bij voor de spier plaatsing...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja heb je gelijk in hoor!! en zelf vind ik wanneer ik mijn spieren aanspan ze ook nog best ver uit elkaar springen.... Ik vraag me soms wel af of ik dual heb... maar goed mijn arts is vaag :133:

Komt goed meid heeft echt tijd nodig :136:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat is ook wel zo, geduld, geduld, geduld :D. Hoe weet je trouwens dat je teveel kapsel hebt links? Zie je iets aan die borst of voel je er iets aan? Bij mij is de ene borst ook anders de andere, vooral als ik mijn armen omhoog doe, dan is ie een beetje raar van vorm zeg maar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja geduld.... :blush:

Pff lang verhaal hihi vanaf het begin had ik al wel een beetje idee dat links wat harder voelde... vooral met inknijpen voelt ie stugger en buikiggen voel ook naar (vervelende druk) na 1 jaar controle geweest en heb dus toch lichte kapsel (dit dacht ik al na de eerste controle.....) je voelt het wel hoor meid op een manier dat ie een andere vorm heeft zal waarschijnlijk vanaf het begin zo zijn :136:

Komt goed heeeeeel veel geduld :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

andrea ik heb het ook,maar in extreme mate. Zodra ik al mijn borstspier wil aanspannen voelt het niet lekker. sporten kan ik nog steeds niet en af en toe met mijn hond kan ik hem niet terug trekken.

wat ik het ergste vind dat ik nog steeds niet kan sporten. je ziet mijn borsten ook helemaal omhoog gaan met een beetje aanspanning. Is net alsof mijn borstspier te kort is geworden of mijn prothese er uit wordt gedrukt als ik door ga.

Van de week vroeg iemand ook of ik wat wilde optillen, maar dat gaat gewoon niet meer. Ben nu ruim 7 mnd po. Baal er zo onwijs van. het resultaat is schitterend hoor. Na een jaar schijnt het beter te moeten worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heej meiden,

Wat ben ik blij (klinkt beetje raar weet ik) dat ik dus niet de enige ben!

Ik ben nu 11 weken PO en ook ik kan ook nog steeds niet alles..

Op het werk draai ik nog steeds maar voor de helft mee, en stuit ik zo langzamerhand op wat onbegrip, althans zo voelt t voor mij.

Als ik te lang voorover sta, of als ik teveel getild heb krijg ik echt last van me rechterkantm

Alsof ik 'm terug moet duwen zeg maar, hij 'zit' niet lekker.

Ik heb ondertussen een extra controle gehad en hij kon niets raars zien of voelen.

Wel was rechts wat harder dan links maar dat heeft met hestelproces te maken..

Nu heb ik dus 2 opties gekregen;

1; terug aan de pijnstillers en als dat niet werkt is er 2; toch weer rust nemen.

Welke van de 2 t beste is, time will tell..

Ook is er gelijk een nieuwe afspraak gemaakt voor als t niet over is en dan worden er mri's en echo's gemaakt.

Al hoop ik dat optie 1 al genoeg is, want t word er niet makkelijker op de werkvloer :(

Hoe hebben jullie dat qua werk en acceptatie?

En zijn jullie ook zelf terug gegaan naar de chirurg?

Sorry voor me lange verhaal, maar ik moest t ff kwijt..

Je leest namelijk zo weinig over de mindere kant ervan, maar weet nu dat ik niet alleen sta..

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er de eerste 6 weken 'last' van gehad, in zoverre...... ik probeerde ze zo min mogelijk te belasten.

Ik ben nu ruim 3 mnd po en kan en doe zéker sinds 3 weken gewoon alles weer (tussentijds is er ook nog een prothese vervangen). Er springt niks opzij (althans niet zo overduidelijk dat ik het merk of zie) en kwa kracht zit ik zo ongeveer weer op volle sterkte (ik probeer niet tot het uiterste te gaan)

Dus nee.... voor mij compleet vreemd wat ik hierboven lees. Geen idee waar het verschil in kan zitten?! :mellow:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf doe ik ook redelijk fysiek werk (moet soms zakken van 25kg tillen) en heb 3 weken thuisgezeten (had 2 weken vrij genomen maar dat bleek niet genoeg) .

Daarna kalm aan gedaan maar ik had 's avonds ook vaak last van die borstspier : die wordt dan overbelast en dat voel je .

'k Ben eigelijk nog een dik half jaar lang met de sportbh aan gaan werken , ik voelde me daar beter bij .

Ik ben na 3 maanden nog eens op controle geweest bij mijn chirurg en die zei hetzelfde : 2 borsten , twee operatiewonden , 2 herstellen . Mijn linkerborst hinkte wat achterop - was wat harder , onbeweeglijker - maar nu is alles 'in evenwicht' .

Link naar reactie
Delen op andere sites

*** Ik heb achter de spier, ik weet niet of dat veel verschil maakt? Bij mij is dan niet in de spier zelf gesneden denk ik, alleen maar flink opgerekt. Ik heb in ieder geval deze klachten nooit gehad. Kon ook eigenlijk best heel snel van alles weer tillen, zat na een maand of 3 weer op het oude gewicht van de barre met de bodypump ( 5 kilo aan iedere kant ) Ik heb wel als ik de borst aanspan dat ze iets naar buiten bewegen, maar niet uitermate veel. Kan ook iedere borst afzonderlijk laten dansen zegmaar als ik die kant van de spier aanspan ;-)

Waar t verschil in zit weet ik ook niet??

Groetjes van Ingrid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben inmiddels 9 maanden geleden geopereerd en heb ook nog steeds last ervan! Precies wat hierboven allemaal omschreven wordt! Vroeger als mn vriendinnen een flesje ofzo niet open konden draaien was ik degene van stel je niet aan ik doe het wel en nu lukken dat soort dingen niet meer. Ook als ik een lange tijd niet veel inspanning heb gebruikt (dus wel inspannen maar op halve sterkte ofzo) dan heb ik daarna echt wel last ervan. Bij mij is het voornamelijk de linker kant en het voelt alsof het stuk spier dat er over heen zit dan niet lekker zit ofzo heel vaag.. Hoop dat het nog weg gaat want ik ben niet echt gewend om de "slapperik" te zijn haha!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Sam

Maak je niet bang meis, we zijn volgens mij allemaal heel erg tevreden maar zelf heb ik dual-plane en weet gewoon dat het herstel gewoon echt een jaar duurt. Veel meiden onderschatten dit toch.

Bij plaatsing helemaal onder de spier wordt de spier niet beschadigd maar alleen opgerekt, dus waarschijnlijk zul jij deze klachten niet ervaren.

Dus geen zorgen maken meis, en straks gewoon lekker gaan genieten van je nieuwe borsten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Sam

Maak je niet bang meis, we zijn volgens mij allemaal heel erg tevreden maar zelf heb ik dual-plane en weet gewoon dat het herstel gewoon echt een jaar duurt. Veel meiden onderschatten dit toch.

Bij plaatsing helemaal onder de spier wordt de spier niet beschadigd maar alleen opgerekt, dus waarschijnlijk zul jij deze klachten niet ervaren.

Dus geen zorgen maken meis, en straks gewoon lekker gaan genieten van je nieuwe borsten.

dankjewel voor je antwoord.

ik heb het er ook zeker voor over.

hihi maar stiekem ben je toch altijd bang.

gelukkig dat mijn spier dan alleen opgerekt word.

xx sam

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben nu ruim 3 maanden po en merk voornl met zwemmen dat ik soms last heb. Ik dacht een keertje zo vanaf de rand omhoog het bubbelbad in te klimmen, maar dan moet je jezelf dus aan je armen omhoog duwen, jeetje... ik vroeg me echt af of dit geen kwaad kan voor mijn borsten want erg prettig was het niet. In principe mag vanaf 3 maanden po toch alles weer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.