Ga naar inhoud

Sedatie bij borstverkleining ?


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik ben 31, 80 kg en mijn borsten zijn zeer zwaar (minstens F). Ik ben zeer angstig voor algehele narcose, daarvoor wil ik voor een sedatie samen met plaatselijke bedoving kiezen. Kennen jullie chirurgen/klinieken in Belgie die dat praktiseren? Ik weet dat Welness kliniek dit praktiseert, maar de prijs is echt hoog.

Ik was in contact met dr. Dedoncker (heeft praktijk in het ziekenhuis in Vilvoorde en Lokeren) en Dr. Theunis (Antwerpen).

En nog een vraagje: wordt het terugbetaald door ziekenfonds als de operatie in een private kliniek wordt uitgevoerd?

Ik waardeer alle antwoorden van jullie die meer eller minder relevant zijn.

Dank jullie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet hoe het in België zit met de vergoeding, maar in Nederland maakt het voor de vergoeding niet uit of je in een ziekenhuis of in een privé kliniek een bvk krijgt.

En voor een narcose hoef je echt niet bang te zijn hoor. Tegenwoordig zijn alle technieken en apparatuur zo goed, dat t bijna niet fout gaat. Ik ben zelf 2 keer onder narcose geweest met m'n bvk (vanwege een nabloeding), maar ik heb helemaal geen last gehad van de narcose.

Groetjes Kir

Link naar reactie
Delen op andere sites

ooh meid wat herken ik dat.

de narcose was een van mijn grootste angsten...ik heb last van angst en paniek aanvallen en als ik er al aan dacht werd ik gek.

Ik heb het toch gedaan en moet zeggen het valt echt zo mee!! het inslapen gat relaxt en je word zo lekker wakker,ik had echt heerlijk geslapen.

Ik zou met een bvk zeker voor algehele narcose kiezen.bij sedatie adem je zelf enzo en bij narcose word je met apparatuurd goed in de gaten gehouden en kunnen ze de narcose en pijnstilling goed in de gaten houden.

Van sedatie hoorje nog wel eens dat mensen wakker worden of pijnvoelen,nou weet je dat achteraf niet meer omdat het geheugen verlies als bijwerking heeft.

Ik zou er goed over nadenken,zo een bvk is toch wat heftiger dan een vergroting.

Echt meid geloof mij maae die narcose ben je zo weer vergeten!!!

succes!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb afgelopen 7 november een BVK gehad.

Ik was ook zo ontzettend bang voor de narcose. Gewoon doodsbang dat ik niet meer wakker zou worden.

Ze hebben mij dus in de kliniek verteld dat je in principe zoveel narcosemiddel kan krijgen dat je 3 dagen achtereen slaapt, dat is nog veilig. En met een BVK slaap je maar iets van 2 uur. Wakker krijgen ze je echt wel. En dat is ook gebeurd ;-)

Misselijk na de narcose was ik ook niet. En de week/weken erna heb ik ook geen last meer gehad van de narcose.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ppppffff, nou ik dit gelezen heb!!!!! Voor mij geen sedatie bij een operatie!

Ladybel, probeer je over je angst heen te zetten en kies voor een algehele narcose!!!! Ik vind dat er best veel bijwerkingen aan zitten aan een sedatie en de reacties van vrouwen die een sedatie hebben gehad, waren ook niet mis!

Dormicum wordt trouwens ook gebruikt op het einde, bij terminale patienten. Ze vallen dan in slaap en worden niet meer wakker en overlijden dan. Dit weet ik, omdat ze dit middel ook aan mijn moeder wilden geven ( ze is 2 weken terug overleden)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank jullie veel voor jullie antwoorden!

Ik wil natuurlijk heel goed denken eraan, maar wordt narcose niet lastiger voor hartpasienter? Ik geloof er niet dat locale narcose minder veilig is voor de hart dan algehele. Mijn arts geeft geen toestemming voor de ECG te laten doen, en das omdat ik 'te jong ' ben . Ik vind het zeer vreemd. Meestal ben ik bang voor de hart en voor de hersenen. En ook met hersenen kan er niets op voorhand gecontrolleerd worden.

Ik ga daarvoor naar een consultatie met de anesthesist.

Groetjes,

zeer ongeruste meid

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je hartpatient ben, dan moet je dat tegen de anaethesist zeggen. Je krijgt dan een narcose zonder Adrenaline. Van adrenaline kan je een te snelle pols/hartslag krijgen.

Zelf ben ik ook overgevoelig voor Adrenaline. Dit komt omdat ik last van mijn schildklier heb en te hoog ben ingesteld met schildkliermedicijnen. Zelfs van een verdoving bij de tandarts krijg ik al last als er adrenaline in zit.

Ik heb dus tegen de anaethesist gezegd dat ik allergisch ben voor adrenaline, dus ik heb een verdoving/narcose voor hartpatienten gekregen, dus ZONDER de adrenaline erin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.