Ga naar inhoud

hebben jullie ideen en suggesties?


jolly

Aanbevolen berichten

hoi allemaal!!

ik ben een vrouw van 44 en ik heb veel affiniteit met jonge meiden, met name pubermeisjes, het is mij al een tijdje duidelijk dat ik goed met ze kan praten,

ik hoor het van mijn eigen dochter, maar ook van familie en vriendinnen van mijn dochter dat ze graag hun verhaal bij mij doen omdat ik niet oordeel.

verder heb ik ook wel gemerkt dat mensen mij in vertrouwen nemen.

Ik heb er verder niet voor geleerd maar zit al een tijdje te brainstormen wat ik hiermee kan.

Ik kan me goed voorstellen dat er misschien meiden zijn die behoefte hebben aan een luisterend oor, bijvoorbeeld na school, omdat ze thuis niet iemand hebben??

Ik woon zelf in almere en speur al een tijdje het internet af of ik iets kan vinden wat ook bij mij past,

ik lees weleens over meidenopvang, maar dat gaat vaak gepaard met knutselen enz en als ik iets niet leuk vind.....

Ik zie mezelf gewoon koffie en thee zetten, en het gezellig maken en een beetje kletsen, en vooral, indien nodig, luisteren

ik ben zelf alle dagen thuis dus mijn kids krijgen deze aandacht ten volle, ik kan dus best wel wat tijd aan anderen besteden....

Weten jullie misschien organisaties die ik kan benaderen? of hebben jullie andere tips?

thanks!!

jolly

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat goed dat je je op deze manier in wilt zetten voor de maatschappij :)

Ik weet zeker dat er behoefte aan is, ik spreek uit eigen ervaring als ik zeg dat jonge meiden vaak behoefte hebben aan een luisterend oor.

Soms kun je bij mensen uit je directe omgeving niet terecht en de stap naar het professionele hulpverlening is vrij groot.

Misschien kun je bij de kindertelefoon werken?

Het is misschien ook een idee om te proberen diploma's te behalen op het gebied van SPH, SMW, MWD e.d.

Succes! :D

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat goed dat je je op deze manier in wilt zetten voor de maatschappij :)

Ik weet zeker dat er behoefte aan is, ik spreek uit eigen ervaring als ik zeg dat jonge meiden vaak behoefte hebben aan een luisterend oor.

Soms kun je bij mensen uit je directe omgeving niet terecht en de stap naar het professionele hulpverlening is vrij groot.

Misschien kun je bij de kindertelefoon werken?

Het is misschien ook een idee om te proberen diploma's te behalen op het gebied van SPH, SMW, MWD e.d.

Succes! :D

Groetjes

thanks voor je reactie, alleen de opleidingen die je noemt zijn (wat ik zie op ineternet) allemaal hbo opleidingen, dat is helaas te hoog gegrepen voor mij...

ik zou het moeten zoeken in cursussen of iets op mbo nivo..

in ieder geval bedankt!!

groetjes, jolly

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Jolly,

Wat een mooi idee om jonge meiden op de 1 of andere manier te willen helpen. Ook ik weet uit ervaring dat er veel jonge meiden zijn die wel een luisterend oor kunnen gebruiken. Heb je wel eens aan een meiden-crisisopvang gedacht?

En misschien, als je nog idd opleidingen wil doen in deeltijd (SPW, LOI-iets?).

Liefs!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien aanmelden voor een pleegkind? Als je een kamer over hebt tenminste.

Of alleen voor de weekenden, dat kan ook.

Ik zou gewoon eens bellen voor meer informatie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.