Ga naar inhoud

er is iets mis met mijn rechterprothese


goas

Aanbevolen berichten

Hoi goas,

Ik had al gereageerd op je berichtje die je op mijn topic plaatste. Ik denk dat het normaal is hoor (weet niet waar die zwelling precies zit natuurlijk) maar mijn borsten zaten zeker de eerste week erg hoog en was ook opgezet etc maar je bent pas een week po. Het word vanzelf minder en als je echt veel last hebt kan je altijd even bellen of even langsgaan bij de kliniek waar je bent geweest natuurlijk :)

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi goas,

Ik had al gereageerd op je berichtje die je op mijn topic plaatste. Ik denk dat het normaal is hoor (weet niet waar die zwelling precies zit natuurlijk) maar mijn borsten zaten zeker de eerste week erg hoog en was ook opgezet etc maar je bent pas een week po. Het word vanzelf minder en als je echt veel last hebt kan je altijd even bellen of even langsgaan bij de kliniek waar je bent geweest natuurlijk :)

X

hoi,

de borst zelf zier er redelijk normaal uit ,het is de bovenkant die dik is een groot verschil tov de andere maar zal wel inorde komen hoop is ! het is allemaal nieuw voor mij, ook die pijn.

dinsdag terug om de draadjes eruit te halen en dan hopen op goed nieuws.

laat het je weten

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

de borst zelf zier er redelijk normaal uit ,het is de bovenkant die dik is een groot verschil tov de andere maar zal wel inorde komen hoop is ! het is allemaal nieuw voor mij, ook die pijn.

dinsdag terug om de draadjes eruit te halen en dan hopen op goed nieuws.

laat het je weten

groetjes

volgens mij deed ik wat verkeerd(haha ben nieuw hier dus moet alles nog even uitvogelen) maar mijn reactie staat hieronder als het goed is :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, ben erg benieuwd wat ze er dinsdag van zeggen! Ik ben maandag geopereerd en heb denk ik hetzelfde als jij. Bovenop mijn borst zit een zwelling, aan 1 kant. De andere borst vind ik veel mooier. Maar ik denk dat het wel wegtrekt al ben ik er nu ook wel erg onzeker over hoor!!

De borst waar de zwelling zit is ook strammer en pijnlijker dan de andere borst, heb jij dat ook?

Ik moet de 22e mijn hechtingen laten verwijderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, ben erg benieuwd wat ze er dinsdag van zeggen! Ik ben maandag geopereerd en heb denk ik hetzelfde als jij. Bovenop mijn borst zit een zwelling, aan 1 kant. De andere borst vind ik veel mooier. Maar ik denk dat het wel wegtrekt al ben ik er nu ook wel erg onzeker over hoor!!

De borst waar de zwelling zit is ook strammer en pijnlijker dan de andere borst, heb jij dat ook?

Ik moet de 22e mijn hechtingen laten verwijderen.

hoi,

wat ben ik blij dat ik niet de enige ben ! die borst waar de zwelling opzit bovenaan die is echt wel pijnlijk.en zit strammer . als je in de spiegel kijkt langs de zijkant zit er precies een grote bult op;) hihi is een raar zicht wel. ik ben er ook niet gerust in .

ik laat dinsdag zeker iets weten.

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

wat ben ik blij dat ik niet de enige ben ! die borst waar de zwelling opzit bovenaan die is echt wel pijnlijk.en zit strammer . als je in de spiegel kijkt langs de zijkant zit er precies een grote bult op;) hihi is een raar zicht wel. ik ben er ook niet gerust in .

ik laat dinsdag zeker iets weten.

groetjes

mijn buik was ook opgezwollen ;)

ging op de weegschaal staan en weegde 4.50 kg meer echt raar.maar las ergens dat dat ook normaal was dat het gewoon vocht zou zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn buik was ook opgezwollen ;)

ging op de weegschaal staan en weegde 4.50 kg meer echt raar.maar las ergens dat dat ook normaal was dat het gewoon vocht zou zijn.

ja ik hou ook vocht vast in mijn handen enzo, en mijn buik lijkt idd ook dikker!! dat zal wel wegtrekken als ik weer wat meer in beweging kom, komt vast uiteindelijk allemaal goed hihi maar die rottige onzekerheid voor nu is echt 10x niks :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn onderwijdte was 7cm toegenomen na de operatie .

Na 3 weken was dat vocht eindelijk weg , het zakte de laatste dagen zelfs naar mijn onderrug :rolleyes:

Veel water drinken (groene thee :134: > ik neem die met extra mint erbij , dat smaakt beter :rolleyes:) helpt !

Ja , de eerste 6 weken zit je echt vol onzekerheden maar meestal hoort het gewoon bij 't herstel hoor . Tijdens dat 'basis'herstel kapselen je protheses in en dalen ze in . Dat verloopt ook niet altijd gelijkmatig en ook niet de zachtheid van je borsten . Het kan best zijn dat de éne wat beter/sneller geneest dan de andere . Het zijn dan ook in feite 2 aparte operatiewonden hé , probeer ze ook zo te bekijken .

Vanaf 3 maanden zie je ong. de uiteindelijke vorm .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn onderwijdte was 7cm toegenomen na de operatie .

Na 3 weken was dat vocht eindelijk weg , het zakte de laatste dagen zelfs naar mijn onderrug :rolleyes:

Veel water drinken (groene thee :134: > ik neem die met extra mint erbij , dat smaakt beter :rolleyes:) helpt !

Ja , de eerste 6 weken zit je echt vol onzekerheden maar meestal hoort het gewoon bij 't herstel hoor . Tijdens dat 'basis'herstel kapselen je protheses in en dalen ze in . Dat verloopt ook niet altijd gelijkmatig en ook niet de zachtheid van je borsten . Het kan best zijn dat de éne wat beter/sneller geneest dan de andere . Het zijn dan ook in feite 2 aparte operatiewonden hé , probeer ze ook zo te bekijken .

Vanaf 3 maanden zie je ong. de uiteindelijke vorm .

merci voor de goede moed.

ik ga dat echt eens proberen die thee te drinken.

ik heb gewoon veel te veel aan het lezen geweest op internet wat er allemaal mis kan gaan en dan begin je je zorgen te maken om dingen die er waarschijnlijk niet zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Goas,

Ik ben nu 4 dagen po en kheb precies hetzelfde (en pikachu ook ) dus denk eigenlijk wel dat het normaal is .....

Ik denk dat we ons gewoon veel teveel druk maken en niet zoveel op internet moeten lezen.... <_<

Groetjes Janine :43:

hihi, denk het ook we moeten gewoon wat minder opzoeken en negatieve commentaar lezen

heb juist een foto gezien van iemand met juist zelfde probleem dus het zal wel allemaal normaal zijn

de prothese moet gewoon nog wat indalen denk ik

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

hihi fijn dames, zitten we allemaal in hetzelfde schuitje. Voelt toch wat prettiger :D Laten we maar met zijn allen duimen dat ze snel gaan zakken! Vertrouwen hebben, zo te horen is het heel normaal!

De meeste foto;s die ik zie zijn ook vanaf 4 of 7 weken po..dat zal al heel anders zijn dan de eerste week po.

Ik begin er nu echt naar durven kijken, dat durfde ik de eerste dagen bijna niet. Vind het nog wel heel eng met douchen als de bh uit is en vanmiddag heb ik de bh en de band in de wasmachine en de droger gehad en toen waren ze ruim een uur af.

Heb net groene thee in huis laten halen...1 kop op, straks nog maar een lekker koppie. Ik weeg 3 kilo zwaarder dan voor de operatie waarvan 640 gram prothese haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

volgens mij deed ik wat verkeerd(haha ben nieuw hier dus moet alles nog even uitvogelen) maar mijn reactie staat hieronder als het goed is :)

hoi,

ik had beloofd iets te laten weten; die zwelling zou een gezwollen lymfeklier zijn

zou vanzelf wegtrekken maar is toch wel pijnlijk.

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

hoi

ik ben gisteren voor een extra consult geweest na 4 weken omdat ik een beetje ongerust was over de rechterkant (zag er niet mooi rond uit beetje langwerpig en niet echt bol

ik dacht dat ze gewoon nog moest zakken en dat ik een band moest aandoen .maar de pc zei dat de borst er echt niet mooi uitzag en dat ze dat toch wou nakijken dat ze mischien ergens dubbel zat of gedraaid was ik heb ook wel pijn aan de zijkant van mijn borst. nu moet ik volgende week terug onder het mes om het te laten nakijken .

ben wel een beetje bang nu dat ze er terug uit moeten .of dat er iets anders aan de hand is.ik heb wel alle vertouwen in de pc.want ben er heel tervreden over.

kent iemand dit probleem ? ik heb 280cc gekregen achter de spier ronde prothese monobloc silicon soft one.

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey goas:-)

Jeetje wat ontzettend sneu voor je dat je weer onder het mes moet!! En heel snel na 4 weken,als ik eerlijk ben......

Is het niet mogelijk dat er een echo van gemaakt kan worden?Of een rontgenfoto?

Het zou nog steeds vocht kunnen zijn...maar zo te zien zit de prothese nog erg hoog.

Bij mij was dat ook zo.Ik ben 2 dagen geleden geopereerd om het kapsel te laten verwijderen in mijn

linkerborst.Ik had ook een rare bult op mijn borst en hij wilde maar niet indalen.Mijn linkerborst was

ook veel smaller dan de goede rechterkant.Maar ik ben na 8 maanden geopereerd.Dan weten ze zeker dat het geen vocht

meer is.Ik heb mijn prothesen ook deels achter de spier trouwens:-)

Tja...ik weet niet....er kan nog een hoop veranderen na 4 weken.Het zou bv ook nog de zwelling kunnen zijn.

Ik zou toch proberen of ze niet aan de buitenkant kunnen zien,wat het zou kunnen zijn.Desnoods een scan of

iets dergelijks.Dan kun je altijd nog voor een operatie gaan.Je moet er niet aan denken natuurlijk,dat ze het voor niks

openmaken weer...toch?

Maar ik snap je zorgen hoor....ik ben heel benieuwd hoe het verder af zal lopen voor je.Ik wens je vast heel veel sterkte,

wijsheid en rust toe.

xxx liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vind het wel heel goed dat ze zo snel actie ondernemen,ipv allemaal uitstellen en maar weer afwachten enz enz.

In de kliniek zelf kunnen ze vaak geen echo maken, en de chrirug zal er wel een dusdanige kijk op hebben dat deze ziet dat er iets niet pluis is.

Ik wil je heel veel succes wensen, en probeer je niet teveel zorgen te maken. Eén groot voordeel is dat je niet zón pijnlijk herstel zult krijgen als dat je reeds hebt gehad. Je zal snel weer op de been zijn. Maarja, vervelend blijft het wel.

Maargoed... positief denken, je kan het beter nu opgelost hebben dat je er (in totaal) na 6 weken vanaf bent en volledig hersteld dan dat je nu nog 3 mnd af moet wachten en dan alsnog onder het mes.

Sterkte, en ik duim met je mee dat het een simpele ingreep zal zijn met een mooi resultaat :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

merci voor de reactie, het is eigelijk zo gegaan

had gebeld naar de kliniek omdat de rechterkant heel hoog bleef zitten en na veel te lezen op het forum ben ik te weten gekomen dat ze nog in kunnen dalen en dikwijls met behulp van een band . ik kon een band komen halen in de kliniek maar had wel gevraagt om de dokter te kunnen zien of het echt nodig was bij mij.was geen probleem

maar toen ik me uitkleede zag de pc dat er toch iets mis was ze zei zelf dat dat geen zicht was, geen mooie ronde borst . is ook plat van boven

wist wel niet goed wat er aan de hand kon zijn. mijn borsten komen wel gelijk onderaan maar geen mooie vorm aan de rechterkant . de ene is ook niet gevuld onderaan ze wou dat echt nakijken door open te halenen en te corrigeren . ben wel blij dat ze me zo snel kunnen helpen volgende week donderdag dus.

nog even een vraagje ;kunnen ronde prothese draaien ? of dubbel geplooid zitten?

ik laat jullie in ieder geval iets weten.

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ronde protheses kunnen draaien maar dat zie je niet (bij een anatomische wel) .

Enja , die kunnen geplooit zitten ...

Heeft de chirurg mss aangegeven wat het zou kunnen zijn ?

Geen prettig vooruitzicht maar ben het wel eens met Piepke en Pikachu : goed dat er zo snel gehandeld wordt en je niet wéken in onzekerheid moet zitten om daarna weer eens dat volledig herstel te doorstaan .

Toi toi !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey goas:-)

Ja....zoals je het uitlegt,hoe je borst eruitziet qua vorm en alles....snap ik wel dat ze liever het zekere voor het onzekere nemen!

Groot gelijk dat er dan maar beter meteen actie ondernomen kan worden.En heel fijn dat het zo snel kan ook.

Ja...wel heel vervelend voor je hoor :-( Je had toch gehoopt dat het in 1 keer goed zou gaan(had ik ook) maar ja...

Volgende week donderdag al!! Spannend voor je.....ik wens je alvast sterkte/succes toe met afwachten.Ik hou je topic in de gaten :-)

Fijne avond nog! xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ronde protheses kunnen draaien maar dat zie je niet (bij een anatomische wel) .

Enja , die kunnen geplooit zitten ...

Heeft de chirurg mss aangegeven wat het zou kunnen zijn ?

Geen prettig vooruitzicht maar ben het wel eens met Piepke en Pikachu : goed dat er zo snel gehandeld wordt en je niet wéken in onzekerheid moet zitten om daarna weer eens dat volledig herstel te doorstaan .

Toi toi !

hoi,

ze gaf wel aan dat ze gedraaid kon zijn of ergens geplooid kon zijn.

de onderkant van de borst is ook niet gevuld voelt plat in tegenover de andere kant die is goed gevuld . de slechte kant zit heel hoog onder de oksel voeld wel vervelend aan ook. ik hoop in elk geval dat het goed komt. hou jullie op de hoogte

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hey goas,

hoe gaat het nu met jou?Weet je al wat meer inmiddels?Kunnen ze al iets met zekerheid zeggen?Ben je nog extra op consult geweest of heb

je al een datum van een evt nieuwe operatie doorgekregen? Ik hoop dat alles goed met je gaat!

Fijne dag nog verder en ik hoop dat we van je horen:-)

xxxxxx liefs!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.