Ga naar inhoud

lief,en bereden paard gezocht


nachtuiltje

Aanbevolen berichten

ik ben opzoek naar een paardje,wat ik zoek....

hij moet beschikbaar zijn voor beginnende ruitertjes(kindertjes)

geen kleine pony uiteraard

hij moet bereden zijn,zowel binnen als buitenritten,verkeersmak dus

geen stalgebreken en sociaal naar andere paarden toe

zelf vroeger gereden van me 11de tot me 14de,erna nooit meer gereden,nu weer op manege begonnen,bavalt me dus niets,want heb geen band met manegepaarden,ook willen me 2jongste kindertjes gaan rijden straks,ook de oudste wil soms meegaan te helpen in de stal en al,dus vandaar me vraag sociaal naar dieren en zeker kinderen.

zelf wil ik als ik alles weer onder de knie heb,gaan springen,word gestart onder prive begleiding.

paspoort en chip eis ik wel helaas,voor de rest het ras,en de prijs,boeit me weinigexcl.gif

wie ooh wie heeft tips voor een lief paardje,en of linkjes?

zeer welkomrolleyes.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

pfoehhh dat is moeilijk, een paard voor jezelf én de kinderen vinden die met jullie allemaal een klik heeft?

Daarom heb je ook geen band met manegepaarden, die paarden geven hun vertrouwen en respect ook maar aan 1 vast iemand en die hebben ze daar (helaaas) niet.

Ik kan maar 1 tip geven, koop een ouder ervaren paard (10/14) jaar wat uit een soortgelijke situatie komt : allround gezinspaardje.

Verder denk ik dat Marktplaats toch de meeste resultaten zal geven.. of je moet meer te besteden hebben dan kun je kijken op Sporthorses.com maar daar staan niet echt recreatie/familiepaarden.

Zoiets bijvoorbeeld ;) :

Paardje voor Nachtuiltje ;)

Succes met je zoektocht. Ik weet uit ervaring dat het een oneindig iets kan zijn... pffff het valt niet mee om iets te vinden waar je die klik mee hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi nachtuiltje,

Ik heb een heel lief paard staan. Zijn naam is lion en hij is 18 jaar. je kunt nooit zeggen 100% betrouwbaar, maar voor hem steek ik mijn handen in het vuur. Hij is 3x van de b naar L2 dressuur gereden. (had de oefeningen van m1 onder de knie) Kan een parcourtje springen (hij vind het prachtig maar geen toptalent, dressuur bloed) maar hij is goud eerlijk en dat is heel veel waard! ... Ik kon de kindjes van mijn zus ( vanaf dat ze 2 waren ofzo) erop zetten, ze zijn nu 7 en 9 maar sturen hem gewoon zelf alleen de bak rond. hij is nog super fit en met een beetje training om hem soepeltjes te maken is hij heerlijk te rijden! Hij wordt nu alleen nog maar voor bosritjes meegenomen omdat ik verschrikkelijk weinig tijd voor hem heb. Ik heb hem sinds 7 jaar en de enige reden dat ik hem eigenlijk nog heb is omdat ik heel graag wil dat hij een leuk leven heeft tot aan zijn eind. Soms voel ik me egoistisch omdat ik zo weinig tijd heb maar zou het mezelf gewoon nooit vergeven als hij ergens terecht komt waar hij het niet goed heeft. Dus als iemand mij daar echt van kan overtuigen dan zou ik het misschien kunnen. Hij heeft een paspoort, papieren en chip. Zoals ik al zei, als iemand me echt kan overtuigen van een fijn leventje voor mijn schat zal de prijs minimaal zijn. Ik weet niet of dit een paard is wat je eventueel zou kunnen zoeken. Maar hij is goudeerlijk, kinderen kunnen er op, onderdoor, achterlangs. Hij heeft nog nooit een stap verkeerd gezet en ik denk dat dat verreweg het belangrijkste is. Ik ben benieuwd wat je er van vind. liefs kim (foto is trouwens mijn tweelingzusje met lion)

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi hoi

de vriend van een vriendin van mij heeft een handelsstal. Jansen en van hout.

Misschien hebben hun wel iets voor je.

je kan de paarden ook eerst een maand proberen voordat je definiotief ja zegt dus das wel makkelijk.

mss kun je eens de site beklijken.

succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi nachtuiltje,

................... Hij heeft nog nooit een stap verkeerd gezet en ik denk dat dat verreweg het belangrijkste is. Ik ben benieuwd wat je er van vind. liefs kim (foto is trouwens mijn tweelingzusje met lion)

oohhh wat een knapperd,die zou ik er zelfs nog wel bij willen hebben ;)

Je hebt gelijk Kii: dat is het állerbelangrijkste!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Piep,ja dat is ook erg moeilijk,en ik eis vast te veel,weet ik,maar het is wel fijn als het paard gewoon kinders gewend is,de rest komt wel goed,ik vind het via mp lastig,er word niet duidelijk op je vragen geantwoord,hou ik al niet van,want ik wil weten wat ik koop,ook weten ze soms de helft maar,omdat paard al tig eigenaren heeft gehad,ja persoonlijk hou ik daar gewoon niet van.

wil gewoon een leuk paardje wat me fun en ontspanning bied,maar ook eens leuk vind dat stal uitgekamd word door een van me kids en een borsteltje krijgt van hun,(ik hoef dus niet zo nodig ene wedstijd paard,dat wil ik ermee zeggen)en een die gewoon van buitenritten houd,ik woon 5min van zee,duinen en bos,tja moeilijk raden waar moontje dan uithangtblush.gif

kii23 jij hebt inmiddels al pb,s van me ontvangen en hebben contact via de mail38.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat is echt prachtig! Strand is echt een droomplek om te rijden... en proberen te zwemmen met je paard lijkt me ook zo leuk.. weet alleen niet of mijn lion dat leuk vind.. hij houd niet van water op zn koppie.. sieltje is het als hij onder de douche moet :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pff nu begint het bij mij ook weer te kriebelen om een paard te nemen!

Had een paar jaar geleden een spaanse volbloed arabier, maar hij was te temperamentvol en ik had er tekort tijd voor helaas..

Heb nu nog wel een lieve shetlander maar daar doe ik weinig mee.

Succes bij het vinden van een leuk paard!

Via connecties gaat het natuurlijk het best maar bokt en marktplaats kunnen ook handig zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jaa super leuk! nooit verwacht toen ik een acount aanmaakte op het borsten forum het misschien eindigen zou in het verhuizen van lion haha.. gek hoe het kan lopen! maar wel leuk voor hem.. DUINEN STRAND! ik zie hem al crossen met moontje over het zand :1bouncingboobs: hahaha :154:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gefeliciteerd!!! 64.gif Zal hij leuk vinden, zon rolleyes.gif , zee, strand, een droombestemming Zeeland hihi 7.gif en dat klikken zal vast wel meevallen vermoed ik van wat ik er al van heb kunnen lezen! Komt helemaal goed!!! biggrin.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jaaaaa ik ben net een kleinkind die wacht op haar ijsje,zo zin heb ik erin,lang gewacht,lang gezocht,en nu via dit forum mischien een maatje erbij straks,kan niet wachten43.gif43.gif43.gif ben er peunerveu van5.gif5.gif5.gif

ik hou jullie dan ook zeker op de hoogte,en Eefje,vlinder en zekerrrrr Kii23 jullie worden als het allemaal doorgaat,overspoeld met tig foto,s,van Lion,en uiteraard van onze tourritjestongue.gifbiggrin.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.