Ga naar inhoud

Acryl of gelnagels


Twijfelaartje

Aanbevolen berichten

Hey meisjes,

Ik ging tot een tijdje terug elke 3 weken acrylnagels laten zetten aan 40 à 50 euro per keer. Nu heb ik van een vriendin gehoord dat ze die gewoon zelf zet... Ik ben nu aan het zoeken naar een goede startersset zeg maar, waar alles al meteen klaar inzit. Heeft iemand hier ervaring mee? En welk toestel/set zouden jullie me hiervoor dan aanraden? Ik ken enkel deze merken: cesars secret, inno nails en rio?

Ook vroeg ik me af of je tegenwoordig nog een groot verschil ziet tussen gel en acryl?

Bedankt alvast :116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

*** Ik deed t tot voor kort ook zelf, ik had gel maar volgens mij deed ik het niet goed, want er klapte er om de paar dagen 1 af, of lucht eronder, ik werd er helemaal gek van... Het was mooi, maar was er een hoop tijd aan kwijt.

Nu heeft een vriendin van me voor mij de magnetic gelpolish gekocht, is een nagellak die ook onder de uv lamp uithard. Is een stuk simpeler (moet niet vijlen etc.), verhard een klein beetje, maar geeft ook wel een verzorgd uiterlijk. En het voordeel is dat je eigen nagels hier niet zo onder lijden... Je wilt niet weten hoe die eruit zagen van die gel, ze zijn nu weer voor een stuk bekomen gelukkig. Ik begin er niet meer aan, de gel zelf te zetten in ieder geval.

Succes ermee!

Groetjes van Ingrid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi hoi

ik ben zelf al 9 jaar nagelstyliste.....en eerlijk gezegd raad ik je aan om het niet zelf te doen!

het is niet zomaar ff en nageltje plakken en acryl erover heen

juist het vijlen is hel belangerijk! en eerlijk gezegd moet je daar toch wel een beetje ervaren voor zijn....je kan niet zomaar in het wilde weg gaan vijlen omdat je zo je eigen nagel heel erg beschadigd

je hoort mensen ook vaak zeggen ooh van acryl/gel nagels gaan je eigen nagels er zo slecht uitzien ze worden dun ze gaan scheuren....maar dat heeft niets met de gel of acryl te maken...maar juist met het gedoseerd kunnen vijlen!!

dan kun je beter het advies van ingrid k opvolgen als je het mij vraagt

of opzoek gaan naar een nagelstyliste die er miss ies minder voor vraagt

nou meis dit is mijn eerlijke mening ik hoop dat je er iets aan hebt ;)

fijne aaf

groetjes mel

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb al jaren gel op me eigen nagels,met art uiteraard,en begin er zelf maar niet aan,dat is malen minder mooi ook en breekt enkel af.

ik neem om de 4weken nieuwe gelnagels,op me eigen nagels,en heb werkelijk nog nooit een nagel geklapt of afgebroken,heb slechts 1maal acryl erop gehad,gewoon ff testen,hup in 4dgn tijd 2nagels afgebroken en tot halverwege he,aaaiii dat deed zeerph34r.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gel is flexibeler dan acryl... gel is ook makkelijk 'zetten' dan acryl. EN ja, ik zie duidelijk verschil tussen gel en acryl.

Maar zoals Melro zegt : Ik raad je aan er niet zelf aan te beginnen, maar om een meer betaalbare nagelstyliste te zoeken als de kosten je het meeste storen.

Er zijn ook dames die gecertificeerd zijn en een nabehandelig voor 25 euro aanbieden. Geloof me... voor die 25 euro wil je geen uren ergernis hebben (die je gegarandeerd krijgt als je zelf gaat friemelen) en dan nog een matig resultaat....en de kosten voor het pakket en de lamp zijn ook best prijzig. De merken die je noemt ken ik niet, en zal waarschijnlijk chinese rommel (sorry) zijn.

Daarnaast zitten er ook nog wat haken en ogen aan de ingrediënten die de pakketjes bevatten. Zo zou je zomaar een goedkope liquid in je pakket aan kunnen treffen waarin MMA (Meth MethylAcrylaat) zit. Hier zit in oa Nederland een verbod op verkoop op ivm de gezondheid.

Alhoewel je bij gel geen liquid nodig hebt :unsure:

Maarja.... anderzijds zeg ik : ach.. wie niet waagt wie niet wint! :136: Probeer het eens zou ik zeggen.. wie weet heb je je roeping gemist en ben je een natuurtalent in nagels zetten :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

dure hobby,klopt,ik heb elke 4weken nieuwe art erop ook,met steentjes tekeningen en beschildering,afijn noem maar op,ik betaal 35 euro en heb nooit omkijken naar me nagels,zijn altijd netjes,en mooi stevig en daar ga je toch niet zelf voor klungelen,al ik wel in kan komen dat niet iedereen het kan betalen,maar ik zou niet zonder kunnenunsure.gif

me nagels lakken is niks,persoonlijke mening,na 2dgn liggen je topjes al bloot,en of ze zijn alweer dof,nee laat mij maar lekker om de 4weken bij me nagelstudio zitten,kopje koffie,koekje,muziekje,met mooie nagels naar buiten stappen136.gif

de ene wast zijn auto elke week voor 15 euro,de ander sms,t of internet op zijn foon voor 30 euro pm enz enz,ieder zijn hobby en allen net zo duur

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb acrylnagels en ga om de 4 weken terug (50€) en al zeg ik het zelf.. ze zijn prachtig en ze breken NOOIT af (of ik moet echt met mijn vinger ergenst tussen blijven hangen :122: ). Ze blijven ook 4 weken perfect. Telkens een ander kleurtje erop die niet afgaat, zalig :) moet ik er lekker niets aan doen. Ik kan ze alleszins niet meer missen. Gel kan ik niet hebben, mijn nagels gaan daarvan kapot en ik vind het er niet zo mooi uitzien eigenlijk :67:

Het zelf proberen zou ik nu niet doen, lijkt mij nogal lastig :D

Lfs, N

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi,

Ik ben zelf nagelstyliste en zet alleen maar acrylnagels omdat ik het zelf mooier vind. Mijn nagels blijven 3 tot 4 weken erg mooi zitten en als ik ze er dan afhaal heb ik echt helemaal geen lelijke nagels. Het is inderdaad een kwestie van de vijltechniek. Je doet niet zomaar "ff" nagels zetten. Er komt wel meer bij kijken en ik begin altijd met een minimanicure en zet daarna de nagels.

Ik weet niet waar jullie vandaan komen maar ik woon in de omgeving van Arnhem.

Ik zet nagels vanaf 30 euro.

Liefs,

Cindy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

ik ga zelf ook elke 3 tot 4 weken voor het bijwerken van mijn gelnagels en schrik van de prijzen die ik hier lees. Ik moet elke keer 26,00 betalen voor het bijwerken. Meestal neem ik wel colour gel en dan betaal je 3 euro extra. Voordeel is wel dat de kleur supermooi blijft en de randjes niet slijten zoals met gewone nagellak. Ik heb ze deze week weer laten bijwerken, na 7 weken zonder na mijn operatie. Maar zelf doen??!! Zo wilde ik zelf ook gaan harsen, zodat ik dat niet meer hoefde te laten doen. Starterspakket besteld, alles erop en eraan, maar toen ik zelf ging harsen, ging dat voor geen meter..plakzooi overal, dus iets zelf doen lijkt makkelijk, maar je moet er toch voor oefenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.