Ga naar inhoud

Prothesewissel


Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

ik ben een meisje van 20 en heb op mijn 18e een borstvergroting laten uitvoeren. Ik was 25kg vermagerd en had daar een slap A-cupje aan overgehouden.

De operatie zelf werd uitgevoerd door dr Dedoncker in Linea Aesthetica in Brussel. Ik kreeg 350cc, medium profile en heb hiervoor 2900euro betaald.

Net na de operatie was ik redelijk tevreden van het resultaat. Echter een paar weken later begon ik kuiltjes en bultjes te voelen aan de binnenkant van mijn rechterborst. Ik had de pc hierover gecontacteerd, maar deze zei mij dat dit volkomen normaal was. Deze putjes deden ook pijn, maar het was toen nog draagbaar.

Nu, 2 jaar later, zijn deze kuiltjes en bultjes echt zeer duidelijk zichtbaar en voelbaar geworden, zelfs met een BH aan. Ze doen ook echt enorm pijn. Elke dag krijg ik ineens hevige pijnscheuten en steken in mijn borsten.

Het voelt ook aan alsof ik een paar rake klappen heb gekregen op mijn borstbeen.

Ik vond dit niet meer normaal en heb besloten om naar de dokter en naar een andere pc te gaan (dr Plovier). Zeer vriendelijke dokter. Die zei mij echter dat de prothesen verkeerd zijn gestoken.

De linkse zou hoger zitten dan de rechtse, ze zitten ook niet juist (waardoor je de prothese voelt zittten) en de pockets zouden niet groot genoeg gemaakt zijn. Hij vroeg mij meteen welke dokter mij geopereerd had.

Toen ik zei dat het dr Dedoncker was, wist hij genoeg...

Conclusie: als ik van de pijn en die kuilen afwil moet er een prothesewissel gebeuren. Dit zou een 3600euro kosten. Mijn vraag is nu of iemand weet of een prothesewissel terugbetaald wordt door het ziekenfonds?

Ik heb gelezen dat ze nooit esthetische ingrepen terugbetalen, tenzij voor medische redenen. Maar dat ik er pijn en last van heb, is dat dan een medische reden of niet?

Graag had ik ook nog ervaringen gehoord van meisjes die ook een prothesewissel en eventueel een tepellift/ tepelhofverkleining hebben laten uitvoeren bij dr Plovier. Ik hoop op enkele reacties, want ik ben nu niet echt gerust om nog eens onder het mes te gaan... Ik heb gehoord dat het pijnlijker zou zijn dan een eerste borstvergroting en ben nogal kleinzerig :69:

Alvast bedankt :38:

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje meid, wat vervelend allemaal, maar wel fijn dat er nu een oplossing voor gaat komen. Als het een fout is van je PC zou ik eigenlijk teruggaan naar die kliniek want dan moet hij je gratis opereren of ben je helemaal je vertrouwen kwijt in hem?

Ik heb juist gelezen dat een wissel minder pijnlijk is dan je eerste keer.

Ik hoop dat er meiden gaan reageren die zich herkennen in jouw ervaring zodat ze jou kunnen helpen om gerust te worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Jeetje meid, wat vervelend allemaal, maar wel fijn dat er nu een oplossing voor gaat komen. Als het een fout is van je PC zou ik eigenlijk teruggaan naar die kliniek want dan moet hij je gratis opereren of ben je helemaal je vertrouwen kwijt in hem?

Ik heb juist gelezen dat een wissel minder pijnlijk is dan je eerste keer.

Ik hoop dat er meiden gaan reageren die zich herkennen in jouw ervaring zodat ze jou kunnen helpen om gerust te worden.

Hey,

bedankt voor je reactie :38:

Gratis opereren zat er niet in. Ik heb de kliniek gecontacteerd, maar deze draaiden constant en nu nog steeds rond de pot dat dit niet hun fout is. Ze willen wel een heroperatie uitvoeren, maar dan alleen als ik opnieuw de kosten betaal. Dat zie ik zeker niet zitten. Als ik er nog eens voor moet betalen laat ik het liever doen in een ander ziekenhuis en door een andere pc waar ik wel vertrouwen in heb.

Dr De Docker is naar het schijnt ook erg onbeleefd als je durft zeggen dat het resultaat niet perfect is, dus ik ga liever niet meer terug.

Prothesewissel minder pijnlijk dan de eerste keer? Hopelijk wel :7:

Ik laat alvast iets weten als het zover is en wat mijn ervaringen geweest zijn.

Groetjes x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Ik heb geen ervaring met prothese wissel, ik wil je alleen maar adviseren om te gaan `shoppen`. Er zitten behoorlijke prijsverschillen in. Bij de pc waar ik naar toe ga (in Beligie) kost een vergroting 2000 euro. ik weet niet wat een wissel zou kosten.

Succes verder!

Groetjes, Risje

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat naar te lezen zeg,erg jammerunsure.gif

wel,een wisseloperatie heb ik niet als meer pijn ervaren,malen minder zelfs,ik heb er nota bene 3gehad,operatie,s. van dual plane naar 2maal voor de spierrolleyes.gif

Oef, bedankt voor je reactie. Je stelt me echt gerust. Ik zat al een tijdje met schrik om opnieuw onder het mes te gaan. :)

Groetjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoef je geen schrik voor te hebben hoor,al ik de 2de wissel ook wel zenuwachtig was,je weet tenslotte niet wat je te wachten staat,dus begrijp je reaktie wel hoor.

ze pakken hetzelfde littekentje,en je ziet er echt niks van,of er niks gebeurd is,geen meer pijn en geen meer littekens ofzo6.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.