Ga naar inhoud

siliconeprothese lek na 6 jaar vergoed?


silly

Aanbevolen berichten

als ik jou was ging ik naar de huisarts en vroeg een 2de echo aan in een ander ziekenhuis.

misschien hebben ze het wel mis en is er niets aan de hand met de prothese en maak je je voor niets ongerust.

je borsten herstellen misschien nog wel: is pas 6 maanden geleden zeg je.

Daar kan ik niet over meepraten, want ik heb mijn bv ná de kinderen gekregen.

hoi

nee hoor 6 jaar geleden prothese laten plaatsen ik ben 6 maanden geleden bevallen van een engelmeisje!!

ik dacht dat ze daardoor minder strak aanvoelden hihihihi

bedankt voor reageren!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ! Dat bedoel ik dus hé .

Prothese zou gescheurd zijn , wat doen die bolletjes dan buiten het kapsel ? Dan moet ook dàt op ze'n minst beschadigd zijn en volgens mij moet dat dan wel serieus pijn doen ...

't Is makkelijk gezegt , ik weet 't : probeer het idd positief te bekijken ! Wacht de second (alle , derde) opinion af .

'k Wens je sterkte , positieve gedachten en een goede nachtrust toe Silly :147:

hoi

idd ik hou jullie op de hoogte bedankt he eerst weer afwachten ziekenhuizen maken ook fouten dus wie zal het zeggen

dat is nu mijn vraag whahah ik hoop gewoon op het beste en dat daar dan een goede uitkomst mag wezen.

weltrusten all en bedankt voor jullie berichtjes jullie horen nog van mij

weltrusten en slaap lekker

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi

nee hoor 6 jaar geleden prothese laten plaatsen ik ben 6 maanden geleden bevallen van een engelmeisje!!

ik dacht dat ze daardoor minder strak aanvoelden hihihihi

bedankt voor reageren!!

volgens mij heb je me verkeerd begrepen.

Ik zei: je borsten herstellen misschien nog wel van de bevalling: is pas 6 maanden geleden.

dat ze na een tijdje toch weer wat steviger worden.

lief : een engelmeisje!!

geniet maar lekker van haar!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

volgens mij heb je me verkeerd begrepen.

Ik zei: je borsten herstellen misschien nog wel van de bevalling: is pas 6 maanden geleden.

dat ze na een tijdje toch weer wat steviger worden.

ohh sorry ben gewoon van slag whahaha ja dat zal ook nog kunnen laten we het hopen hihi

was altijd zeer tevreden over mijn boobs hoor

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo

ik weet het even nu echt niet meer

ik heb een echo gehad vanwege een knobbeltje onderin mijn borst en daaruit kwam dat ze een lekkage van de prothese zien en een vouw rond die vouw zitten echoarme bolletjes volgens de radialoog zeer verdachte scheur.

ik ben naar een pc geweest die niet mijn eigen pc was/is omdat die kliniek was opgeheven en deze kliniek het had overgenomen.

ik weet dat mijn pc daar wel werkzaam is maar ik kreeg toch een ander.

deze heeft gevoeld en natuurlijk heeft die man ook de beste bedoelingen maar hij zei dat het niet kon met een prothese van deze tijd en zei dat ze niet konnen scheuren.

ik weer contact gehad met ziekenhuis over wat nu want er zit daar wat in mijn borst ! hun mij vandaag weer gebeld na overleg in het mammateam ze zijn er toch echt van overtuigd dat het een lekke prothese is maar als de kliniek er niet aan wil geloven wat moet ik dan doen

ik heb heel duidelijk gevraagd is het echt geen k of andere cysten? en daar kreeg ik volmondig het antwoord nee.

ik begin eigelijk heel verdrietig te worden ik ben niet zo'n held om te gaan klagen enzo want ik ben toen net na de operatie voor een correctie geweest en dat was toen al een heel probleem moest eigelijk 1200 euro bijbetalen terwijl ik net 5300 euro betaald had dus toen ik zei nee dat doe ik niet dan ga ik naar de media toen mocht ik toch ineens komen

maar om nu weer naar die beste man te gaan ondanks dat ik er ook niets aan kan doen maar wat nou als die radialoog wel gelijk heeft?

ik ben geen arts en nu word ik tussen 2 artsen ingegooid en ik weet het gewoon niet ben best wel bang

wie oh wie heeft ook zoiets bizars meegemaakt en kan mij hier doorheen sleuren moest gewoon huilen vandaag dit houdt me nu 2 weken bezig en kan eigelijk weinig hetzelfde vinden voel me echt onzeker nu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Silly,

Ik zou echt nog een keertje langsgaan bij de kliniek, en dan vragen om een andere arts.

Neem sowieso iemand met je mee.

Heel veel sterkte gewenst!

Vind het echt heel rot voor je :(

Groetjes

hoi parkiet

bedankt vind ik lief van je ben gewoon zo bang voor hem om een discussie te voeren ben ik helaas geen held in!

en ja zit er nu echt even doorheen weet gewoon totaal niet waar ik aan toe ben en elke keer als ik weer gebeld word door ziekenhuis of afspraak heb dan ga ik weer naar huis met nog steeds dezelfde info ben echt ten einde raad

die pc waar ik van de week ben geweest was heel duidelijk dat ik dan alsnog nergens geen garantie op zou hebben terwijl een andere pc van een andere kliniek mij wel gezegd heeft dat ze me wel moeten helpen en dat ik beste wel uit moet gaan van de echo maar andere zeggen dan weer dat een pc het beter weet door te voelen maar zo'n echo zal dat liegen dan?

wat heb ik toch? en heb ik dan echt alleen garantie tot aan de deur?

ja zit me niet mee en ik voel me echt heel erg verdrietig

toch enorm bedankt voor je reactie!

groetjes silly

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Silly,

Ik durf niet te zeggen dat een echo niet klopt,maar...

Ik heb gister voor mn 3e keer borstonderzoek gehad , eerste 2 keer mammografie en vervolgens echo omdat de mammo niet betrouwbaar is met implantaten,ze kunnen daar niet alles op zien.

Ala,ik stond er deze keer op dat ze de mammo dan konden laten voor wat die was, de kans dat het schade berokkent aan implantaten is klein,maar aangezien ze er toch niks uit op kunnen maken wil ik dat risico niet nemen.

Maar nu het mooie, krijg ik te horen,dat als je echt een betrouwbare screening wilt doen bij implantaten je door een mri moet,sjemig, ik zeg ,kon me dat die vorige 2 keer niet gezegd worden,werkelijk waar :145:

Maargoed, ik denk/vrees dat een mri voor eventuele lekkage ook 1 vd weinige zekerheden geeft,en ik lees uit jouw verhaal dat je dit nog steeds niet hebt,dus ik zou een mri eissen bij de arts. ( mochten andere dames hier anders over denken,roep vooral,want dit is mijn ervaring hierin tot dusver en was dus gister ook flabbergasted over dat mri-verhaal,weer wat geleerd..want heb hier dus wel verschillende ervaringen/adviezen over gelezen op t net)

Ik wens je veel succes en hoop op een goede afloop voor je.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Silly,

Nee een discussie voeren met je arts is ook niet leuk en voor iedereen even makkelijk, ik vond het zelfs al moeilijk om wat meer cc te vragen.

Maar er hangt wel iets heel belangrijks van af, dus ik zou het toch proberen en iemand meenemen waarvan je weet dat hij of zij hier wel goed in is of geen problemen mee heeft.

Een echo liegt niet lijkt mij, maar een MRI zou denk ik ook het beste zijn zoals Itsme al aangeeft.

Ik kan me niet voorstellen dat je geen garantie hebt bij gescheurde implantaten (als dit inderdaad het geval is)!

Mijn merk (Arion / Monobloc) geeft bijvoorbeeld 10 jaar garantie op de implantaten, dus zou je alleen de operatiekosten moeten betalen.

Groetjes en nogmaals veel sterkte

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Silly,

Nee een discussie voeren met je arts is ook niet leuk en voor iedereen even makkelijk, ik vond het zelfs al moeilijk om wat meer cc te vragen.

Maar er hangt wel iets heel belangrijks van af, dus ik zou het toch proberen en iemand meenemen waarvan je weet dat hij of zij hier wel goed in is of geen problemen mee heeft.

Een echo liegt niet lijkt mij, maar een MRI zou denk ik ook het beste zijn zoals Itsme al aangeeft.

Ik kan me niet voorstellen dat je geen garantie hebt bij gescheurde implantaten (als dit inderdaad het geval is)!

Mijn merk (Arion / Monobloc) geeft bijvoorbeeld 10 jaar garantie op de implantaten, dus zou je alleen de operatiekosten moeten betalen.

Groetjes en nogmaals veel sterkte

bedankt Allebei voor jullie reacties de pc zei tegen mij dat zlfs een mri dat niet kon aantonen want dat heb ik zelf ook gevraagd om een mri

wel bedankt maar volgens mij is dit echt een bizar verhaal he

ik ken er weinig die mee kunnen gaan vanwege de ene gaat dan meteen te ver in houding etc ik moet het zelf doen maar ik ga denk ik morgen bellen voor mijn pc destijds pfff ben nu al bang wahhah

groetjes silly

Link naar reactie
Delen op andere sites

en anders nog een echo in een ander ziekenhuis, je hebt toch recht op een second opionion!!

ik zou het ook eerst zeker willen weten hoor, voordat ze weer opereren! hoelang geleden heb je de laatste bv gehad?

ik kan het mij trouwens niet voorstellen dat een prothese van recentelijk gaat scheuren!!

succes en laat je niet afschepen hoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meid,

als het ziekenhuis dit toch echt zeker weet, vraag ze ook om dit op papier te zetten of contact op te laten nemen met de pc. Ik weet niet of ze dit doen, omdat dit over een privebehandeling gaat. Ik zou ook voor een second opinion gaan. Laat je niet met een kluitje het riet in sturen! Onzekerheid is al erg genoeg!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meid,

als het ziekenhuis dit toch echt zeker weet, vraag ze ook om dit op papier te zetten of contact op te laten nemen met de pc. Ik weet niet of ze dit doen, omdat dit over een privebehandeling gaat. Ik zou ook voor een second opinion gaan. Laat je niet met een kluitje het riet in sturen! Onzekerheid is al erg genoeg!

hoi hoi meiden bedankt weer voor de reacties!!

ik heb ze 6 jaar geleden laten plaatsen en bij de plooi wat ook de prive pc heeft geconstateerd daar zien ze op de echo tientalle echoarme bolletjes dus lijkt wel zeer verdacht dit heb ik ook papier en een pc van het ziekenhuis zegt eigelijk dingen waar ik ook niet echt meer zekerheid uit kan halen

hij zegt dat een prothese idd niet kan gaan lekken vanwege 6 jaar oud maar voelt ook de plooi en zegt over de echoarme bolletjes waar rook is is vuur wat moet ik daar nou mee?

en over de radialoog dat is zijn verslag staat zeer verdacht dat vond hij nogal overtuigend want meestal staat er dan mogelijk gescheurd.

ja ik moet denk ik gewoon naar mijn prive pc die mij toendertijd heeft behandeld maar heb toch een heel naar en rotgevoel

groetjes silly

Link naar reactie
Delen op andere sites

hij zegt dat een prothese idd niet kan gaan lekken vanwege 6 jaar oud maar voelt ook de plooi en zegt over de echoarme bolletjes waar rook is is vuur wat moet ik daar nou mee?

en over de radialoog dat is zijn verslag staat zeer verdacht dat vond hij nogal overtuigend want meestal staat er dan mogelijk gescheurd.

Hai Silly,

Elk implantaat kan scheuren, ook de allernieuwste. Ook al wordt vaak het tegendeel vertelt. Ook lekken / zweten ze altijd omdat de envelop geen dichte materie is. Ook zoutwaterprothesen hebben een siliconen buitenkant en kunnen problemen veroorzaken. Lees: Meldpunt Klachten Siliconen

De FDA adviseert een MRI 3 jaar na de implantatie en daarna elke 2 jaar. FDA

Omdat het duur is, wordt het echter niet gedaan. Waarom zouden ze het adviseren als ze zogenaamd veilig zouden zijn? Siliconen zijn niet veilig: ze bestaan uit 39 gifstoffen en er is wetenschappelijk aangetoond dat ze allerlei ziekten kunnen veroorzaken. Ook ik ben de dupe van een kapot implantaat, en er is aangetoond door een immunoloog dat de siliconen de directe oorzaak zijn.

Silly, ik zou ze zo snel mogelijk laten verwijderen, zodat die losse troep zo snel mogelijk uit je lijf is, zodat er minder kan migreren door de lymfeklieren naar de rest van je lichaam, want daar kunnen ze elke mogelijke functie verstoren. Vergeet daarbij niet te vragen of ze ook de kapsels verwijderen, want daar zitten ook siliconen partikeltjes in. Veel sterkte en succes!

groetjes, Viertje

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

hallo allemaal

ik ben op zoek naar meer informatie over eventuele vergoedingen als je prothese zo snel al lek is.

misschien van de fabrikant of toch de pc ik kan mij namelijk heugen dat hij toen zei ze zijn voor levenslang .

het enige minder leuke is dat zijn kliniek is overgenomen door bergman.

en weten jullie misschien wat ik moet doen om het allemaal in zijn gang moet zetten?

volgens ziekenhuis via een echo scheur in prothese met ook echoarme bolletjes te zien buiten prothese en een hard knikkertje onderin me rechterborst.

naar een pc geweest van bergman kliniek en door even te voelen is mij verteld geen scheur te zijn het was een plooi!

wat moet ik nu toch want volgens de echo wel degelijk een scheur zelfs echoarme bolletjes!!! en kan ik aanspraak maken op een vergoeding vanwege dat mij toch wel degelijk is gezegd dat ik er min 15 jaar mee doorkan

ik heb toen 5300 euro betaald voor mijn boobs.

graag wat reacties ik weet het even ook niet meer

groetjes silly

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo silly

ik heb exact het zelfde mee gemaakt,ook bij de zelfde kliniek.

ik ben inmiddels geopereerd.

zou je graag meer informatie willen geven doe dit liever per telefoon,vind ik wat gemakkelijker.

hier mijn email adres kun je je telefoonnr zo mailen dan bel ik je zo snel mogelijk.

racenan@zonnet.nl

gr. janny

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.