Ga naar inhoud

Grande : 8 oktober 2011 : Dr van Selms : SLAZ.


Aanbevolen berichten

Ook de dual plane. Is vlgs mij, op de lange termijn zeker,een prima methode. Maar kan me geen voorstelling maken van de pijn. Is misschien maar goed ook hahaha.

Volgende week, de 26ste ga ik voor het 2e consult met foto's, vragenlijst etc. Gaan we ook "passen". Kijken of we blijven bij dezelfde beslissing, of dat er toch nog aanpassingen komen in het aantal cc's ofzo.

Als ik zo lees hier en daar, valt me op dat iedereen zegt dat je snel went aan hoe groot ze zijn. Is 295 cc dan niet te weinig, hoeveel cc vallen er weg achter/ tussen de spier etc. Heeeeeeeeeel veel hersenspinsels en onzekerheden. Het enige dat ik zeker weet is dat ik boopies wil hahaha.

Hebben jullie die onzekerheden enzo ook, of ben ik gewoon een stresskip?:)

Inge

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 320
  • Created
  • Laatste Reactie

Hoi inge,

Twijfel is heel normaal hoor, je bent zeker geen stresskip ik had dat ook zelfs na de 2e x passen nog terwijl ik tot 2x toe groter echt te groot vond!

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Grande en andere meiden die nog 'moeten' :43:

Ik heb mijn anatomische prothesen ook dual plane en ik vond de pijn heel erg meevallen! Ik heb me vooral de eerste week heel goed aan mijn pijnmedicatie gehouden (Tramadol, Naproxen en Paracetamol). Ik heb de eerste week ook echt minimaal pijn gehad. De 2e week ging ik mijn pijnstillers afbouwen en toen heb ik wel wat meer pijntjes gevoeld, maar dat was ook snel weer weg na het innemen van pijnstilling. Natuurlijk is pijnervaring voor iedereen anders, maar vooral goed je pilletjes op tijd nemen helpt al goed!

Twijfels over de operatie, twijfels over de cc's, rare dromen: 'been there, done that' ;) (bewijs: mijn dagboek op mijn profielpagina) Ik droomde bijvoorbeeld dat ik wakker werd uit de narcose en toen ik onder mijn dekens keek had ik echt mega grote toeters, hahah... :1big_boobs:

Ik wens jullie allemaal heel veel voorpret, veel succes met de operatie en een heel voorspoedig herstel! :71:

Lieve groet Faye

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook de dual plane. Is vlgs mij, op de lange termijn zeker,een prima methode. Maar kan me geen voorstelling maken van de pijn. Is misschien maar goed ook hahaha.

Volgende week, de 26ste ga ik voor het 2e consult met foto's, vragenlijst etc. Gaan we ook "passen". Kijken of we blijven bij dezelfde beslissing, of dat er toch nog aanpassingen komen in het aantal cc's ofzo.

Als ik zo lees hier en daar, valt me op dat iedereen zegt dat je snel went aan hoe groot ze zijn. Is 295 cc dan niet te weinig, hoeveel cc vallen er weg achter/ tussen de spier etc. Heeeeeeeeeel veel hersenspinsels en onzekerheden. Het enige dat ik zeker weet is dat ik boopies wil hahaha.

Hebben jullie die onzekerheden enzo ook, of ben ik gewoon een stresskip? :)

Inge

Ik ben juist weer bang dat ze te groot worden, ha ha. :107:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van je familie moet je het hebben.....

Verteld mijn schoonmoeder doodleuk dat ze een week nadat ik geopereerd (20 feb) ben op vakantie gaat!!!! En dat terwijl het ook nog eens voorjaarsvakantie is en ze in de vakanties altijd op onze zoon past....

Mijn man heeft voor de eerste week geregeld dat hij thuis kan werken en dus volledig tot mijn beschikking is. Onze zoon gaat nog wat daagjes bij mijn moeder logeren. Maar voor de tweede week zit ik helemaal zonder hulp. HELP.

Gelukkig is mijn zoon al 7 en kan best veel zelf, maar ja. Hij kan wel twee dagen naar de nso gelukkig.Het idee er alleen voor te staan beangstigd mij wel.

Zusje is op wintersport, mijn man is enig-kind, vrienden werken full-time of zijn skieën......stress begint toe te slaan hahaha

Iemand tips, ideeën, suggesties???? Alles is welkom!

Groetjes inge

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van je familie moet je het hebben.....

Verteld mijn schoonmoeder doodleuk dat ze een week nadat ik geopereerd (20 feb) ben op vakantie gaat!!!! En dat terwijl het ook nog eens voorjaarsvakantie is en ze in de vakanties altijd op onze zoon past....

Mijn man heeft voor de eerste week geregeld dat hij thuis kan werken en dus volledig tot mijn beschikking is. Onze zoon gaat nog wat daagjes bij mijn moeder logeren. Maar voor de tweede week zit ik helemaal zonder hulp. HELP.

Gelukkig is mijn zoon al 7 en kan best veel zelf, maar ja. Hij kan wel twee dagen naar de nso gelukkig.Het idee er alleen voor te staan beangstigd mij wel.

Zusje is op wintersport, mijn man is enig-kind, vrienden werken full-time of zijn skieën......stress begint toe te slaan hahaha

Iemand tips, ideeën, suggesties???? Alles is welkom!

Groetjes inge

Hoi Inge. Ik heb min of meer hetzelfde probleem.. Er zit niks anders op dan de boel de boel te laten. Zonnebril op, verstand op nul en nergens over nadenken. Douchen kun je zelf wel in de tweede week, eten moet met een vriezer en magnetron/oven ook geen probleem zijn, eventueel een keer wat bestellen. In hoeverre je zoon afhankelijk is van jou weet ik niet.

Ik heb er nog wel aan gedacht om via de huisarts thuishulp voor een aantal weken te vragen, maar ik denk niet dat dat op korte termijn geregeld kan worden. Wellicht een idee voor jou?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat probleem heb ik gelukkig niet gehad wegens geen kids en een man die zijn plan kan trekken ...

Had best een zwaar herstel maar het kan ook anders gaan .

het belangrijkste is dat je de eerste 6 weken niet te zwaar tilt (10kg+) .

Heb nog wel een topicje erover gevonden KLIK , kan je effe doorlezen , mss heb je'r wat aan .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi

Vandaag mijn 2e consult gehad met dr. van Selms. Het was zo prettig! Met passen zijn we uitgekomen op iets groter dan hij eerst voor ogen had, wat ik graag wilde:))) Hij wilde eerst gaan voor 265 of 295 cc. Het wordt nu 310 of 325 cc, dat bekijkt hij tijdens de operatie, want het moet wel natuurlijk blijven ogen. Ook bepaald hij dan of het full of moderate projection wordt. Ik vertrouw hem volledig in zijn oordeel, het voelt erg goed aan. Volgens hem heb ik modelborsten om te vergroten haha.

Verder uitgebreid gesproken over het herstel, wat wel en niet mag etc. Gevraagd naar het rugslapen, aangezien ik een hele zware buikslaper ben:) Van hem mag ik (als het prettig ligt) lekker op mijn zij slapen:)))

Hij stelde me heel erg op mjin gemak, we gaan er een hele mooie dag van maken zei hij, je krijgt een prachtig verjaardagscadeau van me (wordt 20 feb geopereerd, ben 26 feb jarig).

Ik heb er nu echt zin in, hoop dat de komende 3 weken snel voorbij gaan!

Groetjes Inge

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag mijn 2e consult gehad bij dr. van Selms. Het was zo'n prettig gesprek, heel relaxed en ongedwongen.

Vorige keer stelde hij dat 265 of 295 het zou worden. Na het passen vandaag is dat bijgesteld naar 310 of 325 cc (wat ik zelf graag wilde!!!) Dit bepaald hij tijdens de operatie, wat het meest natuurlijk oogt. Ook dan kijkt hij of het full of moderate projection wordt. Ik vertrouw hem volledig, leg letterlijk de boel in zijn handen:)

Als het goed is ga ik dan van een 75aa naar een goeie c!

Verder uitgebreid gesproken over het herstel, wat wel en niet mag etc. Ik ben een hele zware buikslaper, en ik mag van hem, mits het niet ongemakkelijk ligt, lekker op mijn zij slapen. Het is volgens hem een fabeltje dat je alleen op je rug mag en dat moest de wereld uit geholpen worden haha.

Hij stelde me heel erg op mijn gemak, zij dat ik lekker relaxed moest komen die dag. Hij zei; we gaan er een hele mooie dag van maken! Je krijgt een prachtig verjaardagscadeau van me (wordt 20 feb geopereerd, ben 26 feb jarig).

Ik hoop maar dat de komende 3 weken snel voorbij gaan, want na vandaag kan ik niet meer wachten!

Groetjes Inge

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag mijn 2e consult gehad bij dr. van Selms. Het was zo'n prettig gesprek, heel relaxed en ongedwongen.

Vorige keer stelde hij dat 265 of 295 het zou worden. Na het passen vandaag is dat bijgesteld naar 310 of 325 cc (wat ik zelf graag wilde!!!) Dit bepaald hij tijdens de operatie, wat het meest natuurlijk oogt. Ook dan kijkt hij of het full of moderate projection wordt. Ik vertrouw hem volledig, leg letterlijk de boel in zijn handen:)

Als het goed is ga ik dan van een 75aa naar een goeie c!

Verder uitgebreid gesproken over het herstel, wat wel en niet mag etc. Ik ben een hele zware buikslaper, en ik mag van hem, mits het niet ongemakkelijk ligt, lekker op mijn zij slapen. Het is volgens hem een fabeltje dat je alleen op je rug mag en dat moest de wereld uit geholpen worden haha.

Hij stelde me heel erg op mijn gemak, zij dat ik lekker relaxed moest komen die dag. Hij zei; we gaan er een hele mooie dag van maken! Je krijgt een prachtig verjaardagscadeau van me (wordt 20 feb geopereerd, ben 26 feb jarig).

Ik hoop maar dat de komende 3 weken snel voorbij gaan, want na vandaag kan ik niet meer wachten!

Groetjes Inge

Mooi dat je zo'n prettig consult hebt gehad!

Ik denk dat je nog nooit zo'n duur cadeau hebt gehad voor je verjaardag, of wel? :45:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Grande

Zie nu pas jouw topic..... Ik weet niet of je bij een borstvergroting in aanmerking komt voor thuiszorg, maar normaal gesproken is dat wel redelijk snel geregeld. Ligt eraan wat je wilt en dat kun je dan regelen via de WMO bij je gemeente of bij je huisarts.

En inderdaad misschien van te voren wat stoofvlees invriezen in porties, is snel klaar met een aardappel of wat rijst

Hopelijk gaat het je allemaal lukken!

liefs, BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Ik zal vanaf de 2de week na bv terug gaan werken. Is volgens pc absoluut geen probleem, we te verstaan zonder complicaties. Ik ga er dusvvanuit dat ik tegen dan al wat zal kunnen doen thuis, koken enzo.

Heb een zoontje van 3, wel papa zal meer moeten inspringen bij aankleden en bad.

Ik wordt op een donderdag geholpen en ga wel vragen of zoontje bij mijn ouders kan logeren dat weekend.

Ik denk dat het allemaal wel lukt, de eerste 3-4 dagen zijn zo te lezen het moeilijkst!!.

Success

Link naar reactie
Delen op andere sites

Morgen is het voor mijn 2 PO en ik doe bijna alles lichtjes zelf al.

De eerste week is het niet zo handig met aankleden maar een makkelijke broek en vest bied uitkomst.

Ook een tweede week ideaal.

Verder had ik geen hulp, geadviseerd wordt wel niet de eerste 24 uur alleen te blijven, ivm temp verschil in de badkamer en dan zou je kunnen flauwvallen.

Wij hebben dan ook de temp. overal aan laten staan, want moest toch echt een paar uurtjes alleen blijven.

Mijn kinderen zijn 12 en 10 dus die kunnen wel helpen maar moesten naar school.

Maar ik heb het prima gered.

Moet wel zeggen dat ik geen erge pijn heb gehad of een olifant die op je zit.

Zo zie je maar het kan ook mee vallen.

Gewoon op je af laten komen, dan valt het best mee.

Als je nu al gaat stressen is niet goed voor je operatie,

succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijg zojuist een berichtje, dat dr. van selms een ongeluk heeft gehad en de komende twee maanden niet kan opereren.

Dit is natuurlijk verschrikkelijk voor hem!!,.......maar ook verschrikkelijk voor mij!! Hoe egoïstisch het ook klinkt. Ik zou over 2 weken geopereerd worden en ben zo hard aan het aftellen en dit komt natuurlijk als donderslag bij heldere hemel.

Het ziekenhuis is bezig om een vervanger te regelen. Maar ik weet nou niet of ik het wel zie zitten om mijn boopies door iemand anders te laten doen. Moet eens even afwachten wat ze allemaal gaan regelen en hoe dit loopt.

Maar ben er wel ff helemaal stuk van:(

groetjes Inge

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje, ik snap heel goed dat je hier helemaal stuk van bent. Ook dat je je twijfels hebt of je het wel aan een ander toevertrouwd is denk ik heel logisch. Je hebt ws deze pc gekozen op basis van vertrouwen en ervaringen van anderen, je weet nooit wie je er voor terug krijgt. Wat ontzettend balen zeg. Sterkte

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Grande ,

denk dat iedereen hier jouw reactie wel begrijpt hoor !

Dit is érg moeilijk en je zal voor jezelf moeten uitmaken of je nog gaat wachten of dat je je door een andere chirurg gaat laten opereren .

De meningen hierover zullen wel uiteenlopend zijn want iedereen is anders .

Sterkte en hopelijk kom je er voor jezelf uit eens 't zover is .

Als je gevoel dan goed zit : doen , anders maar even uitstellen .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.