Ga naar inhoud

female41 : 1 december 2011 : Dr. Van Canneyt : Privéclinic : Gent


Aanbevolen berichten

Hoi dames.

Hoewl ik niet een grote schrijver ben zal ik toch mijn topic opstarten omdat ik na het uitpluizen van het forum weinig terugvindt over Dr. Van Canneyt en ook om sommige 'lotgenoten'(zie verder) gerust te stellen niet te snel te panikeren.

Na lang nagedacht te hebben over als ik nu wel of niet een BV zou ondergaan heb uiteindelijk de knoop doorgehakt.

Eerst ga je na op fora en info op websites welke PC je nu zou nemen. Je gaat er tenslotte van uit dat klant koning is nietwaar ?

Eenmaal een beslissing genomen ben ik bij een 'gerenomeerd' PC op consult geweest, en éénmaal buiten stond het huilen me nader en wist ik niet meer wat te doen.

Ik had mijn trui en beha nog niet helemaal uit of hij knikte al en zei dat een borstcorrectie met verhoging van de tepel nodig was omdat ijn tepel veel te laag was ingepland. Ik weet natuurlijk dat dit het geval is, maar heb daar zelf geen problemen mee.

In elk geval, hij zei dat dit de enige mogelijkheid was, en toen ik vroeg om eerst zonder lift te proberen en zonodig later een correctie uit te voeren was hij daar zeer afwijzend tegenover.

Ik zie echter het ankerlitteken helemaal niet zitten, ook omdat ik géén hangborsten heb.

Na enkele dagen te zijn bekomen heb ik zelf wat opgezocht op internet en kwam er uiteindelijk op dat ik een milde vorm van 'constricted breasts' heb, ook wel 'narrow based breasts' genoemd.

Uiteindelijk heb ik dan een afspraak gemaakt bij Dr. Van Canneyt voor een 'second opinion' en hoewel niet iedereen hier even positief is over hem kan ik alleen maar zeggen dat deze dokter mij alle uitleg heeft gegeven die ik nodig had, volop tijd voor me heeft vrijgemaakt en me volledig op mijn gemak heeft gesteld.

Hij kon enigszins wel verstaan waarom een andere arts zou overgaan tot een tepelcorrectie (dit gebeurd wanneer bij mijn type borst een RONDE prothese wordt geplaatst) maar zegt zelf dat dit helemaal niet nodig is wanneer gebruikt wordt gemaakt van anatomische protheses.

Hij liet me alle vrijheid erover na te denken, maar na een dag stond mijn besluit al vast en heb ik een tweede afspraak gemaakt bij hem.

Voor deze afspraak is iemand van de firma Allergan geweest en heeft alles opgemeten, uitgelegd en zo samen met mij bekeken wat mogelijk was. Ik heb nu een kleine A en wou een volle B, maar die vrouw zei zelf dat mijn borsten het toelaten om een C te nemen, ik ben tenslotte bijna 1,80 meter.

Kortom, de vriendelijke en PROFESSIONELE aanpak van Dr. Van Canneyt, zijn team en de firma Allergan zorgen ervoor dat ik begin december bij hem Natrelle 410FF 335cc prothesen zal iingepland krijgen.

U hoort in de toekomst wel nog hoe alles is verlopen.

Indien u zelf meer info zoekt over 'consticted' of 'narrow based', kijk gerust even op youtube of op cohesivebreastimplant.com. in de fotogalerij staan enkele voorbeelden van 'constricted'.

Ik hoop alvast enkelen van de toekomstige nieuwkomers te kunnen informeren en gerust te stellen met deze topic... of herkennen enkelen van jullie zich hier ook in.

... en nu aftellen... want het is snel aan het naderen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Zoals beloofd een wat uitgebreider operatieverslag van mijn BV bij Dr. Van canneyt op 1 december 2011:

Een week voor de operatie kreeg ik netjes zoals beloofd een SMS met het uur wanneer ik aanwezig diende te zijn, het was 10u30.

Netjes op tijd en vol van de zenuwen was ik dan ook in de Van Canneyt Clinic aanwezig... ondertekenen van de nodige papieren, betalen van de operatie, aftekenen van mijn borsten, klaarmaken voor de operatie.... en om 11u lag ik reeds op de operatietafel, geen tijd om verder zenuwen te krijgen dus ;-).

Start operatie om 11u15 en einde om 12u20.

Alles netjes verlopen zonder noemenswaardige problemen. Tijdens het passen van de proefprorhese werdt beslist om de breedte een halve cm te verkleinen met als uiteindelijke prothese de Natrelle410-290FF ( met goedkeuring van mijn echtgenoot die de operatie kon bijwonen omdat hij operatieverpleegkundige is... als dat niet mooi meegenomen is ;-))

De vooraf gekozen prothese was aanwezig, samen met alle prothesen die iets groter- en kleiner zijn... toch makkelijk als de PC mooi samenwerkt met de firma en er voor zorgt dat de firma de metingen opneemt in een (gratis - jawel) pre-operatief consult en aanwezig is tijdens de operatie.

Zachtjes ingeslapen voor de operatie dorr een anesthesist die zijn vak kent en tevens gebruik maakt van de ideale verdovingscoctail zodat misselijkheid achteraf wegbleef... iets waar ik wel heel gevoelig aan ben.

Na de operatie heb ik lang uitgeslapen en ben om 18u30 terug naar huis gereden.

De dag daarna had ik wel veel pijn en kon amper uit mijn bed, ik had gedacht dan de operatie voor de spier minder pijnlijk ging zijn, maar ik heb dan ook een lage pijndrempel, pijnstillers nemen was dus zeker geen overbodige luxe. Na 3 dragen was ik nagenoeg pijnvrij en nam ik geen pijnstillers meer.

De Rechterborst was wat meer opgezet door een diffuse bloeding en wat meer gevoellig, waarschijnlijk omdat daar de pasprothes is ingegaan.

Ondertussen zijn we 14 dagen verder en zijn mijn borsten mooi aan het ontzwellen. Teven ziijn de prothesen mooi aan het indalen.

Het resultaat is SUPER, al is dit nu nog niet volldig te beoordelen, maar ik ben in elk geval supertevreden.

Een controleconsult is gepland eind december.

Mijn eindbeoordeling over Dr. Van Canneyt:

Het is een man van weinig woorden, zorg dat je een vragenlijst meehebt zodat hij alje vragen kan beantwoorden.

Hij is niet iemand die goochelt met foto's van BV, maar luistert naar wat je wilt en zegt wat mogelijk is. Eventueel kan ze zelf wat foto's meegrengen van BV die jij mooi vindt.

Anderzijds is het wel iemand die zijn vak 100% kent en waar ik zeker zou teruggaan, tevens zou ik hem ook aanraden aan anderen.

Prijs/kwaliteit is zeker correct. Oké, je betaalt misschien ietsje meer dan bij andere PC's, maar de levenslange garantie en de persoonlijke inbreng van de firma zelf geven je een zeker gevoel. Tevens zijn de prijzen lager dan in Nederland voor de natrelle 410 prothesen zoals ik zie op de websites van nederlands privéklinieken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

... nog even vergeten vermelden daarnet:

De natrelle 410 heeft miijn borsten een mmoie onderpool gegeven, iets wat ik vooraf niet had, en heeft mijn tepel een mooi liftend effect gegeven.

Vroeger keken mijn tepels wat naar beneden, maar nu netjes naar voor met een mooie onderpool en een mooi liftend effect.

De huid werd niet genaaid maar is gelijmd... met een prachtig resutlaat. Na1 week moest ik al goed kijken waar de insnede was gemaakt, zo goed is het gedaan. Nu staat het nog wel een beetje bol van de onderliggende hechtingen, maar eenmaal deze zullen verteerd zijn zal het nog minder opvallen.

Grote voordeel is ook dat er achteraf geen hechtingen dienen te worden verwijderd en dat je de dag daarna al kan douchen zonder verband. De lijm is een waterdicht verband op zich en verdwijnt spontaan na een dag of 12.

Sommige privéklinieken vragen een forfait (soms tot 150 euro) voor de huidlijm. Bij Dr. Van Canneyt is dit standaard voor een BV.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo,

Ondertussen zijn we 3 weken verder en alles verloopt naar wens.

De eerste weken had ik geen gevoel in de onderpolen, dit door de grote tractie van de prothesen. Die huid wordt ondertussen al wat soepeler en het gevoel komt mooi terug aan beide kanten.

Doordat de huid al wat soepeler wordt beginnen de prothesen mooi in te dalen, al denk ik wel dat dit nog iets meer zal gebeuren, wat wel mag.

Mijn tepels zijn wel supergevoelig hoor brrrrrrrr ;) , hopelijk mindert dit nog wat, anders blijft het 'kijken mag maar aankomen niet' hihi

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Ziezo,

1 maand ver en tevreden met het resultaat, al heb ik wel de indruk dat de rechter prothese nog iets zou mogen indalen, niet dat het veel is, maar het resultaat zou volgens mij perfecter lijken.

Weet er toevallig iemand als dit na 1 maand nog mogelijk is ?

Ook heb ik de indruk dat de rechter borst nog iets gezwollen staat, waarschijnlijk door het passen van de proefprothese ?

Eergisteren heb ik voor het eerst nieuwe beha's gekocht, even zoeken naar de juiste maat... en uiteindelijk uitgekomen op 85B (voordien 80A(A)).

Daarmee heb ik het bewijs wat ik in andere topics reeds geschreven heb, met 300cc ga je niet altijd van A naar D, alles is afhankelijk van je grootte en je omtrek.

Als je 300cc implanteert in een persoon van 160cm met een omtrek van 70 zal ze wel makkelijk van A naar C (of D) gaan. Ikzelf ben bijna 180cm en had een omtrek van 83cm, dus is de verhouding van 300cc veel kleiner t.o.v. een klein iemand.

Wat het gevoel betreft, de linker borst is terug zoals voor de operatie, normaal gevoel in de onderpool boven het litteken en de tepel. De rechterborst hinkt nog een beetje achter qua gevoel in de onderpool en de tepel is nog wat overgevoelig. Dit lijkt wel wat vervelend, maar de eerste 2 weken na de operatie had ik geen gevoel in de tepel en onderpool, dus alles komt terug zoals het was, al moet ik nog wat geduld hebben zeker...?

Volgende week een controleconsult bij de PC

Alvast nog wat foto's gepost van 1 maand post-op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Zo,

Nog even een kort verslag van mijn controle bij de PC.

Blijkbaar zit er nog wat vocht in mijn rechter borst, daarom is de prothese nog niet volledig ingedaald en lijkt het alsof de rechter tepel wat lager staat dan de linker.

Ik moet dus nog even geduld hebben. Hercontrole is voorzien binnen 2 maanden.

Indien het probleem dan nog niet is opgelost wordt gekeken om een echo te doen.

De prothese zit wel goed en het normale gevoel aan tepel en onderpool komt beetje bij beetje terug... een beetje geduld hebben is dus de boodschap.

Ik heb er alvast alle vertrouwen in... geduld is dus de boodschap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Hallo,

Eerst en vooral proficiat met de borstvergroting ! Fijn dat je hier zo'n uitgebreid verslag van je BV hebt gepost!

Ik heb een afspraak voor een BV bij dr. Van Canneyt en ben nog wat op zoek naar info over deze PC

Ben blij te lezen dat jij zeer tevreden bent over deze chirurg wat toch wel belangrijk is voor mij.

Tis niet makkelijk een keuze te maken hé.

Ik lees hier net dat je ergens foto's hebt gepost van de BV maar ik weet niet waar ik deze kan zien ben namelijk nieuw op dit forum :)

Verder vroeg ik me af hoeveel pijn het doet en hoeveel dagen je echt helemaal niets kan doen. Ik heb namelijk een dochtertje dat

tegen dan net 5 maand zal worden dus moet ik hiermee echt wel een beetje rekening houden.

Mijn man zal 7 dagen thuis zijn, zou dit voldoende zijn ?

Ik kijk uit naar de dag van mijn BV, denk er al 10 jaar over na en ben blij eindelijk de stap gezet te hebben.

Toch wel wat bang maar dat zal wel normaal zijn zeker :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey utalatje,

Als je mijn profiel aanklikt kan je naar mijn foto's gaan. Ze zijn voor iedereen zichtbaar.

Ik heb mijn prothesen vóór de spier en heb toch een dag of 7 volop hulp gekregen van mijn man die ook een weekje verlof heeft genomen.

Ik weet niet als je reeds een consult hebt gehad.

Indien niet kan ik zeggen dat Dr. Van Canneyt veel werkt met Allergan (rond - anatomisch) en daarbij een prima samenwerking heeft met de firma.

Het is een druk bezet persoon, zijn operatiedagen in Gent en Zottegem zitten bijna altijd vol.

Neem gerust enkele voorbeeldfoto's mee zodat hij weet wat je verwachtingen zijn.

Bij je eerste consult krijg je een prijsofferte mee waar hij zich ook mooi aan houdt.

Een eerste consult kan misschien snel verlopen, eenmaal je beslist om je bij hem te laten opereren zal er veel tijd aan je besteedt worden om je ideaalbeeld op te meten.

Heb je nog vragen, stel ze gerust.

Begin maart heb ik een 2de controleconsult, dan schrijf ik hier zowiezo meer neer.

Alvast veel succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...

Hey Female,

Net even in je album gespiekt en je topic gelezen. Ik zie dat je de Natrelle 410 hebt!

Ben ik toch benieuwd, hoe voelt het nou aan de bovenkant? Waar het `dunnere` stuk van de prothese zit zeg maar, merk je daar iets van?

Verder moet ik zeggen dat ik ze heel mooi vind en de stukjes die je schrijft vindt ik ook geweldig!

Ik ben a.s. dinsdag aan de beurt voor de Natrelle 410 370cc.

Welk profiel heb jij als ik vragen mag?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de FF 290cc

Wat de bovenkant betreft: Na ca 6 weken leek het net alsof ik met klieren zat. Er is toen een echo gebeurd en deze toonde een matige rimpeling van de bovenkant aan.

"Geduld hebben" zei mijn PC... en gelijk had ie.

Nu na 5 maand voel je daar niets meer van en voelt en ziet alles er heel natuurlijk uit.

Als je het niet weet kan je eigenlijk niet zien dat ik een BV heb ondergaan... en dit is net wat ik wou.

...heel tevreden dus. Indien ik het zou overdoen koos ik dezelfde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oorspronkelijk gingen het 310 cc's worden. Maar tijdens het passen van de pasprothese hebben ze beslist om de protheses te nemen die een halve cm smaller waren (zodat ze niet over mijn romp kwamen), daardoor was de nieuwe prothese ook een cm minder hoog waardoor er 20 cc afging.

Maar dit zal wel het verschil niet gemaakt hebben in grootte zeker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo,

Eindelijk nog wat tijd gevonden voor een (definitieve) stand van zaken.

We zijn ondertussen 5 maand post-operatief en alles is mooi soepel geworden en zit zoals het moet zitten :42: .

De bloeding rechts is nu helemaal verdwenen en heeft geen 'sporen' nagelaten. Rechts voelt nu even soepel aan als links.

Het gevoel is helemaal teruggekeerd en ik vind dat mijn borsten een verjongingskuur van zo'n 20 jaar hebben ondergaan.

Alles ziet er heel natuurlijk uit. Als je niet weet dat ik een BV heb ondergaan zal je het echt niet merken, wat eigenlijk mijn bedoeling was.

Ze voelen zacht aan, maar toch lekker 'stevig' :6: hihi.

De littekentjes zijn ondertussen al licht roze, nog enkele weken geduld en ook die kunnen weer zon verdragen.

Ik ben ondertussen tevreden dat enkele lotgenoten de stap bij Dr. van Canneyt hebben gezet en hun ervaringen hier hebben gepost.

Om af te sluiten heb ik nog wat foto's in mijn album gezet zoals ze er nu, 5 m PO, uitzien. Voel jullie vrij ze te becommentariëren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

*** Ik heb ze net gezien, en ze zijn inderdaad mooi natuurlijk! Echt supermooi van vorm zijn ze, ben maar trots! Ben jij 41 (aan je naam te zien?) menig vrouw zou jalours zijn op je borsten!!! ;-)

Groetjes van Ingrid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

*** Ik heb ze net gezien, en ze zijn inderdaad mooi natuurlijk! Echt supermooi van vorm zijn ze, ben maar trots! Ben jij 41 (aan je naam te zien?) menig vrouw zou jalours zijn op je borsten!!! ;-)

Groetjes van Ingrid.

Tja, eigenlijk zou ondertussen Female42 moeten noemen :44: maar mijn boobs zijn 22 dankzij een operatie :45:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.