Ga naar inhoud

Dr. van Onselen berispt


Gast Blonde Dollie

Aanbevolen berichten

Gast Blonde Dollie

UTRECHT - Het regionaal tuchtcollege in Amsterdam heeft plastisch chirurg Edwin van Onselen berispt, zo is deze week bekend geworden. Volgens het tuchtcollege heeft hij fouten gemaakt bij een operatie in een Utrechtse privékliniek in 2007 waarbij een 21-jarige patiënte overleed. De vrouw kreeg een borstcorrectie en liposuctie (vetafzuiging) op billen, taille en buik. De operatie diende om eerdere mislukte ingrepen bij een kliniek in België te herstellen. Haar lichaam zou op diverse plekken assymetrisch zijn geworden. De vrouw woog 54 kilo.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/10938833/__Chirurg_berispt_na_dood_patint__.html?sn=binnenland,buitenland

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is idd oud nieuws, maar heel toevallig is er in almelo ook een vrouw overleden...... in totaal van wat ik weet zijn er 2 na een operatie bij hem overleden en heb ergens ook gelezen dat hij niet meer bevoegd is om in NL te opereren en daarom in Bochelt zijn werk doet, het is een eng bericht, maar denk als er echt hard bewijs is dat hij een fout heeft gemaakt en dan maar liefst 2x dan mag hij toch ook niet in bochelt opereren??, en met zoiets word al gauw een vinger uitgestoken naar iemand, een beetje lastig verhaal dit denk ik... je weet het niet word zoveel gezegd, en dan raken de fijten soms zoek....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ken de chirurg niet en ben niet door hem geopereerd dus heb ook geen enkel voordeel om hem te 'verdedigen' .

Ik lees enkel hier om het forum veel - goed - over hem .

Je moet voor je bv papieren invullen waarin ook naar drugs- en alcoholgebruik gevraagt wordt . Als chirurg kan je geen gedachten lezen wanneer de patiënt(e) hierover liegt .

Er zijn er wel die over hun gewicht liegen wat ook belangrijk is bij narcose .

Daarbij komt dat er altijd , bij elke operatie én narcose , risico's zijn .

Dat is mijn objectieve mening daarover .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van Onselen opereert aan de lopende band zo`n beetje. Als hij niet goed zou zijn, zouder er al veel meer doden gevallen moeten zijn. Ik ben bij hem op consult geweest, prima man. Vond de praktijk alleen erg commercieel, er werd alleen wat gekeken en kreeg een pasprothese. Geen borstonderzoek, niks of iets van mijn borsten is opgemeten (ik moet ook een lift) en kon geen resultaatfoto`s van hem zien, en daarbij kwam dat hij 1600 euro duurder was dan de clinic in Belgie.

Dus voor mij was de beslissing snel genomen!

In Duitsland (daar woon ik en toevallig 15 km van Bocholt) zijn de regels en hygiene heel streng.

Groetjes, Risje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik word in december door hem geopereerd en schrok aardig toen ik net de topic titel zag....

Maar dit is idd oud nieuws.

Bij elke operatie zijn er risico's verbonden. En in de papieren staan idd vragen over alcohol en drugs en je mag volgens mij 2 dagen voor de operatie geen alcohol drinken.

Ik heb mij verder er niet heel erg veel verdiept in dit verhaal,maar het even doorgelezen.

Ik ben een keer bij hem op consult geweest en volgende week ga ik voor de tweede keer op consult. Het eerste consult voelde voor mij heel erg goed en dat was voor mij voldoende. Ook uiteraard dat ik hier zoveel goede verhalen lees over hem en prachtige resultaten zie. Ik heb er zin in! :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is en blijft je eigen keuze om een operatie te ondergaan, en zijn consequenties aan verbonden en daar ben je zelf bewust van en je wordt er nog op geattendeerd door de papieren. Dat mensen hun eigen grenzen overschrijden en toch hun doel willen bereiken kosten wat het kost is eigen keuze.. Dat hij zijn vingers brand om de keuze te maken iemand anders zijn werk te herstellen. Als dat dan verkeerd uit pakt is het zonde en triest.. Echter gebeuren dit soort dingen veel vaker en is de media er snel bij...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja bedoel het niet rot hoor! Het is echt heel erg vervelend maar dit is al eerder aan bod geweest :blush:

Dit is echt oude koeien uit de sloot halen zullen we maar zeggen ^_^

De meiden die nog moeten schrikken zich straks rot hihi terwijl het al zulk oud nieuws is!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Blonde Dollie

Ik heb het eigenlijk ook maar gewoon gepost als informatie :-). Totaal geen negatief oordeel. Er zijn meer artsen die een keer een foutje hebben gemaakt. Maar de kans daarop is gelukkig nihil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel opvallend dat er flink op dr Plovier afgegeven wordt om een aantal complicaties van meiden hier, terwijl hij ook aan de lopende band opereert en zeer veel tevreden patiënten heeft, en dan dit van dr van Onselen een beetje wordt weggewuifd! Voornamelijk met het eerste ben ik het dan niet eens, vooral door het contrast nu met de reacties op dit bericht.

Groetjes, een anonieme meeleester van dit forum :116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben afgelopen februari door Edwin van Onselen geopereerd en ik kan niets anders zeggen dan dat het in Bocholt echt allemaal super is, ook de ok is professioneel en er loopt gediplomateerd personeel!

Ook de nacontroles zijn prima geregeld.

Deze man weet echt wel wat hij doet en zoals velen niet weten, vele chirurgen die borstvergrotingen uitvoeren, zijn niet eens plastisch chirurg en voeren die operaties uit zonder behorende diploma's. Vraag maar eens aan een aantal chirurgen of ze je de diploma's kunnen laten zien . . . . vele kunnen dat niet, maar omdat we overal zomaar op vertrouwen door leuke verhalen van anderen verdiepen we ons vaak niet verder. Maar van Onselen heeft alle diploma's en kan ze ook laten zien!!

Nog even terug te komen op Plovier . . . sorry maar ik zou die man echt voor geen goud in mijn lichaam laten snijden!!

Ieder zijn keuze, maar vertrouw gewoon op je gevoel!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou dan hier een tweede post met een toelichting, speciaal voor die persoon die direct in de aanval gaat ;) :

Ik nam het in mijn post niet op voor Plovier, ik had het over het contrast in reacties van meiden/vrouwen hier op het forum op 2 artsen die beiden om complicatie/dood gevallen in opspraak zijn..

ik zei niets over of ik Plovier wel of niet goed vind, alleen dat ik vind dat het verschil in reacties nogal opvallend is en het daar niet mee eens ben

wel goed lezen he ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Kiimberley,

Snap je wel dan dat ik het raar vind? Ik heb geen idee wie je bent ( ja,stille lezeres), zie nergens een voorsteltopic van je of uberhaupt wat je hier heeft gebracht...wellicht een optie je verder te introduceren hier? = mijn gevoel erbij dan he,een ieder mag en kan hier meelezen , reagerend of niet,maar als er dan als eerste bericht er zo 1 van je is en je reageerd verder nergens,vind ik dat gewoon een beetje raar.

En van Onselen heeft verder geen tot weinig complicatieverhalen en voert zijn operaties sindsdien net als daarvoor goed uit, het is erg genoeg wat er gebeurd is toen en denk dat hij het hier zelf moeilijk genoeg mee heeft gehad.

Plovier is op dit moment een hot item,zeker omdat erg veel vrouwen naar hem toe gaan,maar helaas ook een behoorlijk aantal "missers"gemaakt.Als hij eens bij zichzelf te rade gaat en andere keuzes gaat maken waardoor geheid een aantal complicaties voorkomen kunnen worden, zodat al zijn succesverhalen weer op de voorgrond komen,zal ook hier over een aantal jaar geen haan meer naar kraaien.

Ook dan zal er gereageerd worden met ; dat was toen,hij heeft ervan geleerd en het gebeurt nu niet meer.( zal mijn reactie iig zijn )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.